قطره آهن فروزومال مکمل آهن مناسب برای کودک

قطره آهن فروزومال مکمل آهن کودک
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انتخاب یک مکمل آهن کودک مناسب که نیاز روزانه فرزند ما را برآورده کند، دندان‌های آن‌ها را سیاه نکند و عارضه خاصی هم نداشته باشد. این مسئله از دغدغه‌های همیشگی والدین در دوران کودکی فرزندشان است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی درمورد این مشکل خواهیم داشت. متخصص داروساز ما قطره آهن فروزومال را به شما معرفی خواهند کرد که می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای فهمیدن دلیل این انتخاب با ما همراه باشید.

نیاز روزانه کودکان به آهن

تقریباً همه ما می‌دانیم که آهن یکی از ضروری‌ترین چیزهایی است که لازمه به مقدار کافی از رژیم غذایی دریافت شود. نیاز به آهن و نیاز به جلوگیری از ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن در کودکان خیلی مهم‌تر است. کودک از زمان تولد تا حدود ۴ تا ۶ ماهگی به مصرف مکمل آهن احتیاج ندارد. چون شیر مادر یا شیرخشک‌هایی که به جای شیر مادر استفاده می‌شوند، حاوی آهن با جذب بسیار بالا و قابل قبول هستند.

اما زمانی که سن کودک از ۴ تا ۶ ماهگی بالاتر می‌رود، دیگر محتوی آهن شیر مادر برای نوزاد کافی نیست. به همین خاطر معمولا از ۶ ماهگی تا ۲ سالگی برای همه کودکان مصرف مکمل‌های آهن توصیه می‌شود.

برای مشاهده لیست انواع قطره آهن کودکان می‌توانید از طریق لینک زیر در داروخانه مفیدطب اقدام به خرید کنید:

بهترین قطره آهن برای کودکان

کودک از ۷ تا ۱۲ ماهگی به روزانه ۱۱ میلی‌گرم آهن و از یک تا سه سالگی به روزانه ۷ میلی‌گرم آهن نیاز دارد. خب اگر یک قطره یا شربت آهن بتواند به ما کمک کند که این مقدار لازم را به آسانی به کودکمان بدهیم، مناسب‌ترین مکمل آهن برای ما خواهد بود.

معرفی قطره آهن فروزومال

قطره آهن فروزومال به دو صورت فروزومال ۱۱ میلی‌گرم و ۷ میلی‌گرم محصول شرکت داروسازی سیمرغ دقیقا همین خصوصیت را دارد. داخل بسته محصول یک قطره چکان وجود دارد. رنگ قطره شیری رنگ است و بهتر است قبل از مصرف تکان داده شود.

قطره آهن فروزومال سیمرغ دارو
قطره آهن فروزومال سیمرغ به دو صورت ۱۱ میلی‌گرم و ۷ میلی‌گرم عرضه شده است.

خصوصیات مثبت قطره آهن فروزومال

در هر یک سی سی قطره فروزومال ۱۱ میلی‌گرم، دقیقا ۱۱ میلی‌گرم آهن وجود دارد. یعنی اگر کودک شما بین ۶ تا ۱۲ ماهگی قرار دارد به راحتی با پر کردن یک سی سی از قطره چکان و مصرف آن، می‌توانید نیاز روزانه‌اش را تامین کنید.

خرید قطره فروزومال ۱۱ میلی گرم

و همینطور قطره آهن فروزومال ۷ میلی‌گرم که مناسب ۱ تا ۳ سال است، دقیقا با یک سی سی از آن می‌توانید نیاز روزانه فرزندتان را تامین کنید.

خرید قطره آهن فروزومال ۷ میلی گرم

دلیل اهمیت این موضوع که در یک سی سی دقیقا ۷ یا ۱۱ میلی‌گرم آهن وجود داشته باشد، این است که میزان مصرف آهن کودکمان کمتر یا بیشتر از مقدار لازم نباشد. خب وقتی که شرکت داروسازی غلظت فرآورده‌اش را دقیقا بر اساس نیاز روزانه نوزاد تنظیم کرده، این یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف قطره آهن در نوزادان ضروری است؟

خصوصیت مثبت و قابل توجه دیگری که در مورد قطره فروزمال وجود دارد این است که به صورت آهن لیپوزومال فرآوری شده است. یعنی چه؟

یعنی مولکول آهن در تماس مستقیم با دهان و دندان کودک قرار نمی‌گیرد و در یک محفظه شیمیایی و ساختار خاص محبوس شده است. این موضوع باعث می‌شود که آهن دندان کودک را سیاه نکند، عارضه گوارشی کمی داشته باشد، طعم آهن بهتر باشد. و اینکه نسبت به انواع مل‌های دیگر آهن با سرعت بیشتر سطح آهن خون را بالا بیاورد. تمام این خصوصیات در مورد قطره فروزومال ۷ و ۱۱ میلی‌گرم صدق می‌کند و می‌تواند انتخاب مناسبی برای نوزاد شما باشد.

ویدئو قطره آهن فروزومال

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

سخن پایانی

در این مقاله مروری بر خواص قطره آهن فروزومال و موارد مربوط به مصرف آن داشتیم. درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی اگر سوالی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع