قرص غضروف ساز فلکسان؛ بهترین قرص گلوکزآمین برای تقویت مفاصل

قرص غضروف ساز فلکسان برای تقویت مفاصل
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

درد زانو، خشکی مفاصل، سختی در حرکت همگی از عوارض تحلیل رفتن غضروف‌ها هستند. شاید قبلاً این عارضه‌ها تنها در افراد مسن دیده می‌شد؛ اما امروز می‌بینیم که افراد میانسال و حتی جوانان هم دچار آن‌ها می‌شوند. البته که عواملی مانند شغل‌های پشت میزی، فعالیت بدنی کم، نشستن زیاد، افزایش وزن، تصادف و ضربه‌های سنگین، که تقریباً اکثر ما در زندگی روزمره خود تجربه کرده‌ایم، در آسیب به مفاصل مقصر هستند. اگر دچار خشکی و درد مفاصل شده‌اید، برای اینکه در سن بالاتر از حرکت باز نمانید، باید از امروز به فکر خود باشید. استفاده از قرص‌های غضروف ساز مرغوب مانند قرص گلوکزامین کندرویتین مکس فیشر فلکسان گزینه بسیار خوبی برای حل این مشکل است.

قرص غضروف ساز فلکسان دارویی برای پیشگیری از ضعیف شدن و آسیب دیدن مفاصل است. این قرص هم به ترمیم استخوان‌ها و هم تقویت مفاصل کمک می‌کند. اگر در سنین میانسالی به سر می‌برید یا دچار آسیب مفصلی شده‌اید، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در ادامه می‌خواهیم شما را بیشتر با این قرص تقویت مفاصل آشنا کنیم.

ترکیبات قرص مکس فیشر فلکسان؛ بهترین قرص غضروف ساز در ایران

یکی از نشانه‌های مرغوبیت و اثرگذاری پایدار و خوب یک دارو، ترکیبات آن است. شرکت فیشر فلکسان فرانسه با تحقیق بر روی مکانیسم‌های داخلی بدن، هر آنچه غضروف‌ها و استخوان‌ها برای تقویت خود نیاز داشتند را در لابراتوارهای خود تولید کرده و یکجا در قرص غضروف ساز فلکسان در اختیار ما قرار داده است. در ادامه با ترکیبات این قرص و نقش آن‌ها در تقویت غضروف‌ها و مفاصل بیشتر آشنا می‌شوید.

گلوکزآمین؛ اصلی ترین ماده در غضروف سازی

بیشتر فضای غضروف را آب و موادی از جمله گلوکزآمین های گلیکانی، گلیکوپروتئین‌ها، کلاژن و الاستین تشکیل داده است. در ترکیبات قرص غضروف ساز مکس فیشر فلکسان، انواع مهمی کلوگزآمین ها که نوعی قند هستند، تعبیه شده است. این ترکیبات با ساخت کلاژن و سایر گلیکوپروتئین‌ها کمک می‌کنند. مصرف گلوکزامین در افراد مبتلا به آرتروز و استئوآرتریت می‌تواند در کاهش درد و خشکی مفاصل مؤثر باشد.

کاهش التهاب مفاصل با قرص گلوکزامین فلکسان
قرص گلوکزامین کندرویتین برای کاهش التهاب مفاصل

کندرویتین؛ موثر در کاهش التهاب مفاصل

کندرویتین فسفات نیز نوعی از گلیکوزامین گلیکان ها است بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم. این ماده نیز در تکمیل ساختار غضروف‌ها نقش اساسی دارند. کندرویتین به ساخت کلاژن کمک کرده و باعث کاهش علائم التهابی از جمله نیتریک اکسید سنتاز می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که مصرف گلوکزامین و کندرویتین در کنار هم در افراد مبتلا به آرتروز شدید، به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می‌کند. از طرفی در افراد میانسال نیز مصرف این دو ماده باعث‌ترمیم آسیب دیدگی غضروف‌ها و تقویت مفاصل می‌شود.

متیل سولفونیل متان (MSM)

تقریباً در ترکیبات اکثر مکمل‌های مسکن و ضد درد برای کاهش التهاب مفاصل این ماده به نام MSM دیده می‌شود. هنگامی که پس از ورزش‌های شدید دچار درد مفاصل می‌شوید یا به دلیل خشکی مفاصل دامنه حرکتی شما کم می‌شود،متیل سولفونیل متان می‌تواند به کمک شما بیاید.

این ماده با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌های قوی در بدن، از جمله گلوتاتیون، به کاهش درد، التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند. در نتیجه درد شدید ناشی از آسیب به غضروف‌ها یا ورزش‌های شدید با وجود این ماده التیام می‌یابد.

ویتامین D3؛ برای تقویت استخوان‌ها

ویتامین دی ۳ وظایف زیادی در بدن به عهده دارد که بیشتر آن برای تقویت استخوان‌ها و افزایش تراکم بافت استخوانی است. این ویتامین با افزایش تولید پروتئین استئوکلسین، که به پروتئین جاذب کلسیم هم مشهور است، به افزایش استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین دی ۳ به رشد طبیعی فیبرهای غضلانی و تقویت عضلات هم کمک می‌کند. افزایش حجم و قدرت عضلات فشارهای وارد شده با مفاصل را کاهش می‌دهد و از تحلیل رفتن غضروف هم جلوگیری می‌کند.

هیالورونیک اسید؛ افزایش نرمی مفاصل

هیالورونیک اسید بیشترین ماده موجود در آب میان بافتی در بافت همبند است. این ماده باعث حفظ نرمی و روان سازی فضای بین استخوان‌ها شده و خشکی مفاصل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. هیالورونیک اسید موجود در قرص گلوکزامین کندرویتین فکلسان، کمبودهای یک غضروف آسیب دیده را جبران می‌کند و درد هنگام حرکت را در افراد میانسال و مسن کاهش می‌دهد.

جدول ترکیبات قرص گلوکزامین فلکسان

ترکیبات مقدار در هر قرص
Glucosamine ۱۵۰۰ mg
Chondroitin ۱۲۰۰ mg
MSM ۳۰۰ mg
Hyaluronic Acid ۶۰ mg
Vitamin D3 ۱۲۰۰ IU

قرص غضروف ساز گلوکزامین فلکسان برای چیست؟

هرچند کپسول گلوکزامین فلکسان بیشتر به قرص غضروف ساز مشهور است، اما علاوه بر این هدف، برای حل مشکلات دیگر نیز می‌توان از این قرص استفاده کرد. ترکیبات و مواد فعال موجود در قرص گلوکوزامین کندرویتین flexan در کنار هم نقش‌های مثبت زیادی در بدن ایجاد می‌کنند. در ادامه به دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قرص غضروف ساز فیشر فلکسان
قرص گلوکزامین فلکسان برای تقویت استخوان

قرص گلوکزامین اصل فلکسان برای ترمیم استخوان‌ها

شاید در نگاه اول عجیب باشد که بگوییم قرص گلوکزامین کندرویتین مکس فلکسان برای ترمیم استخوان هم مفید است. اما وجود ویتامین D3 این ادعا را ثابت می‌کند. همانطور که گفتیم ویتامین D3 با افزایش سنتز پروتئین استئوکلسین به جذب بهتر و بیشتر کلسیم در بافت استخوانی کمک می‌کند. این تأثیر باعث می‌شود وقتی غذای یا مکملی می‌خورید که حاوی کلسیم است، کلسیم آن با بیشترین بازدهی جذب استخوان‌ها شود.

در نتیجه با مصرف قرص غضروف ساز فلکسان با یک تیر دو نشان زده‌اید و در کنار تقویت غضروف‌ها به افزایش استحکام استخوان‌های خود نیز کمک کرده‌اید.

قرص گوکزامین غضروف ساز فلکسان
تقویت مفاصل با قرص گلوکزامین کندرویتین مکس فلکسان

بهترین قرص گلوکزامین برای تقویت مفاصل

سلامت مفصل‌ها تا حد زیادی به سلامت غضروف بستگی دارد. زیرا آسیب دیدن و تحلیل رفتن غضروف‌ها باعث خشکی مفاصل و ساییده شدن دو بخش استخوانی آن‌ها می‌شود. در واقع درد و التهاب مفاصل هم به دلیل همین ساییدگی ایجاد می‌شود. قرص گلوکزامین و کندرویتین مکس فیشر فلکسان، مایع میان بافتی غضروف‌ها را ترمیم کرده و مجدداً باعث افزایش نرمی غضروف‌ها می‌شود.

علاوه بر گلوکزامین و کندرویتین که دو ماده اصلی تشکیل دهنده غضروف هستند، هیالورونیک اسید موجود در قرص غضروف ساز فلکسان فضای بین استخوانی را پر می‌کند و با اثرات ضد التهاب خود، ورم مفاصل را نیز کاهش می‌دهد. تاثیر این قرص تا حد زیادی به اثر قرص استئوفلکس پلاس برای درد مفاصل شبیه است.

چه افرادی باید از قرص گلوکزامین کندرویتین مکس فلکسان استفاده کنند؟

قرض غضروف ساز مکس فیشر فلکسان از سنین جوانی قابل استفاده است. افراد در شرایط مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. این قرص می‌تواند درد و التهاب مفاصل را در افراد با شرایط زیر برطرف کند:

  • آسیب مفصل در اثر تصادف یا ضربه شدید
  • ورزش سنگین و درد مفاصل پس از تمرین
  • ابتلا به آرتروز و استئوآرتریت
  • تحلیل رفتن غضروف‌ها با بالا رفتن سن

نحوه مصرف قرص عضروف ساز فلکسان

بهترین زمان مصرف قرص گلوکزامین کندرویتین مکس فلکسان همراه با غذا است. برای ترمیم غضروف روزی ۳ عدد از این قرص را همراه با وعده‌های مختلف غذایی میل کنید.

عوارض قرص گلوکزامین و کندرویتین مکس فلکسان

این قرص غضروف ساز خارجی اگر در میزان توصیه شده مصرف شود، عوارضی ندارد. البته ممکن است در افراد با سیستم گوارشی حساس دچار عوارض جزئی گوارشی شود.

چه افرادی نباید از قرص غضروف ساز مکس فیشر فلکسان استفاده کنند؟

اگر در دوران بارداری و شیردهی به سر می‌برید، یا به هرکدام از ترکیبات این محصول حساسیت دارید، در مصرف آن احتیاط کنید. اگر با مصرف این قرص دچار مشکلات گوارشی شدید می‌شوید، می‌توانید از قرص زردچوبه برای درد مفاصل و کاهش التهاب این نواحی هم استفاده کنید.

قرص غضروف ساز فلکسان؛ بهترین راه تقویت مفاصل

در این مطلب شما را به طور کامل با قرص غضروف ساز فلکسان آشنا کردیم. این قرص یکی از بهترین محصولات تقویت مفاصل در ایران است که همه‌ی نیازهای بدن برای ترمیم غضروف و کاهش درد و التهاب مفاصل را تأمین می‌کند. البته قرص گلوزامین کندرویتین فلکسان برای تقویت استخوان‌ها نیز مفید است. اگر دچار عارضه‌ی آرتروز یا استئوآرتریت شده‌اید، مصرف این قرص کمک زیادی به بازسازی غضروف‌های شما می‌کند.

اگر به دنبال راهی سریع برای خرید قرص گلوکزامین و کندرویتین مکس فلکسان یا سایر قرص‌های غضروف ساز هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. با ورود به مفیدطب می‌توانید تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

اگر نظر یا سوالی درباره قرص غضروف ساز فلکسان دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

20 دیدگاه دربارهٔ «قرص غضروف ساز فلکسان؛ بهترین قرص گلوکزآمین برای تقویت مفاصل»

  1. رقیه گل مولایی

    سلام خانم دکتر من بیماری روماتیسیم (لوپوس)دارم این قرص می تونه به کاهش درد مفاصلم کمک بکنه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، عامل بیماری شما سیستم ایمنی خود بدن و التهاب ایجاد شده در مفصل می باشد و کمبود ریز مغذی ها باعث علائم درد در شما نمی باشد.
      قرص های غضروف سازمی تواند کمی برای شما موثر واقع گردد اما کابرد اصلی آن ها در بیماری استئوآرتریت است.
      درمان اصلی شما توسط پزشک متخصص روماتولوژی صورت خواهد گرفت.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام‌خانم‌دکتر میگن فلکسان امریکایی که طعم کندور هم میده بیشترین اثرگذاری رو داره . ایا واقعیت داره ؟ در بازار موجود هست؟

    و آیا مصرف کندور میتونه در کاهش درد زانو موثر باشه ؟ ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص غضروف ساز فلکسان که در بازار دارویی ایران وجود دارد، تولید ایران و تحت لیسانس شرکت فیشر بلژیک است. از طعم آن اطلاع ندارم اما این محصول محتوی کندر نیست.
      از نظر تاثیرگذاری، غضروف ساز فلکسان تاثیرگذاری خوبی در رفع درد و التهاب مفصل و کمک به ترمیم غضروف دارد.
      کندر هم در رفع درد و التهاب مفصل، از جمله مفصل زانو، تاثیرگذار است.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص فلکسان برای افزایش قد تاثیر یا کاربرد ندارد. اگر بیشتر از ۲۰ سال دارید، امکان افزایش قد ندارید و فقط می توانید با ورزش، از کوتاهی ناشی از افزایش سن جلوگیری کنید. اگر سنتان کمتر از ۲۰ سال است، مصرف شربت آرژی پلاس و روزانه ۳ واحد لبنیات به افزایش قد شما کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. باسلام بعضی از سایت‌ها مثل دیجی کالا این دارو رو نصف قیمت میفروشن باتوجه به اینکه این دارو ایرانی وتحت لیسانس هست وشرکت فلکسان میتونه شکایت کنه
    ممکنه دارو تقلبی باشه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای اینکه مطمئن شوید سایتی که از آن محصولات دارویی تهیه می کنید محصول تقلبی نمی فروشد، به دنبال مجوز آن سایت از سازمان غذا و دارو باشید. ضمنا اصالت هر محصول را می توانید در سامانه استعلام اصالت سازمان غذا و دارو (https://ttac.ir/Inquiry) چک بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف قرص غضروف ساز فلکسان در دوران شیردهی مجاز نیست. برای تقویت بدن و رفع ضعف بدن مادر شیرده می توانید از سافت ژل پریناتال آنتی ایجینگ استفاده کنید. لینک محصول:
      https://www.mofidteb.com/product/5941
      با احترام دکتر داروساز

  4. عرض سلام وادب میخواستم سوال کنم آیا این مکمل باعث ترمیم بافت غضروفی مینیکس زانو هم میشود دوره مصرف چقدر است ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پارگی مینیسک زانو همراه با التهاب در مفصل زانو است. قرص فلکسان می تواند این التهاب را کاهش دهد و لذا در افراد مبتلا به پارگی مینیسک مفید است.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام دکتر من تصادف کردم رانم خورد شد ۲۰ روز پام بعد عمل تکون ندادم کامل زانوم خشک شد بعد ۲ ماه کم کم خمش کردم با فیزیو و ترمینات با زور بدبختی الان بالای زانوم و تقریبان ماهیچه جسبیده به ران درد میکنه یجور انگار ماهیچه ها مردن پام قدرت خاصی نداره این قرص براش خوبه یا قرص داروی دیگه پیشنهاد میدین ممنونم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام فلکسان با توجه به خاصیت غضروف سازی که دارد می تواند عملکرد مفصل را بهبود دهد و در نتیجه مصرف آن برای شما در شرایطی که در آن هستید مفید می باشد.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، پای مرغ محتوی ترکیبات مختلفی است از جمله کلاژن، گلوکزآمین، کندروتین که تقویت غضروف مفصل و استخوان را به همراه دارند. قرص فلکسان هم محتوی چنین ترکیباتی است و لذا می تواند جایگزین پای مرغ باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. مقاله‌ی کاملی بود ممنون
    فقط سوالی که دارم اینه که شب ها بعد شام این مکملو بخوریم باعث عوارض گوارشی یا بی خوابی نمیشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر ترکیبات موجود در فلکسان سبب بیخوابی نمی شوند و معمولا عوارض گوارشی نیز به همراه ندارند.

      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام صدا دادن مفصل اگر همراه با درد نباشد جای نگرانی ندارد.
          با این حال، مصرف قرص فلکسان می تواند التهاب موجود در مفصل را کاهش دهد و به پیشگیری و درمان آرتروز کمک کند.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع