نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک

نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

همانطور که از نام قرص سیستین B6 زینک مشخص است این قرص یک مکمل غذایی حاوی آمینو اسید ال سیستین، زینک و ویتامین B6 می‌باشد که به منظور تقویت و افزایش رشد مو و ناخن‌ها استفاده می‌شود. افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند و یا ناخن‌های شکننده‌ای دارند، قرص سیستین ب۶ یک گزینه کارساز برای آن‌ها بوده که مصرف آن توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود. در این مقاله به بررسی این مکمل تقویت‌کننده مو و ناخن می‌پردازیم و درمورد نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک صحبت خواهیم کرد.

قبل از آشنایی با قرص سیستین ب۶ بهتر است کمی درمورد انواع ریزش مو و مشکلاتی که برای مو و ناخن ممکن است ایجاد شود، صحبت کنیم. بدین صورت متوجه خواهیم شد که کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ال سیستین، زینک و ویتامین B6 چطور بر رشد مو و ناخن‌ها تاثیر می‌گذارد. در نتیجه نحوه اثرگذاری مثبت مکمل‌هایی مانند قرص سیستین b6 بر تقویت مو و ناخن را بهتر درک خواهیم کرد.

انواع ریزش مو

ریزش مو گاهی به شکل تدریجی و گاهی کاملا ناگهانی اتفاق می‌افتد. زمانی می‌توانیم بگوییم که یک فرد دچار ریزش مو شده که در طول روز بیشتر از ۱۰۰ عدد مو را از دست بدهد. در این صورت این ریزش ممکن است یکی از علائم یک بیماری زمینه‌ای بوده و به درمان احتیاج باشد. انواع ریزش مو عبارتند از:

  • ریزش موی سر آندروژنیک: شایع‌ترین نوع ریزش مو (آلوپسی) است که به دلیل اختلال ارثی ایجاد می‌شود.
  • ریزش موی سکه‌ای: در قسمتی از سر، ابرو یا ریش و به صورت لکه‌ای اتفاق می‌افتد.
  • تلوژن افلوویوم: به دلایلی مانند تیروئید، جراحی، زایمان و یا کمبود ویتامین و آهن ایجاد شده و در آن فولیکول‌های پوست به طور همزمان وارد مرحله استراحت می‌شوند.
  • آناژن افلوویوم: بر اثر برخی داروهای قوی و درمان‌های شیمی درمانی اتفاق می‌افتد.
  • طاسی منطقه‌ای (آلوپسی آرئاتا): یک نوع عارضه خود ایمنی است که سلول‌ها به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش مو می‌شوند.
  • کچلی سر (تینیا کپیتیس): اختلال به وجود آمده در این نوع ریزش مو، نوعی عفونت قارچی سر است. نواحی کچلی به شکل دایره‌های کوچک دارای التهاب و قرمزی پوست درمی‌آیند.

هر یک از این انواع ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. شناسایی علت ریزش موی شما توسط پزشک اولین اقدام خواهد بود. این علت می‌تواند آندروژنیک و در نتیجه وراثت باشد یا اینکه بر اثر استرس و عوامل هورمونی ایجاد شود. مواردی مانند زایمان و یا مصرف برخی داروهای خاص نیز از علت‌های بسیار رایج ریزش مو در افراد هستند. اما یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو کمبود آهن، زینک و سایر ویتامین‌ها و املاح معدنی است که خوشبختانه درمان ساده‌ای هم دارد.

ویتامین‌های موثر در رشد مو

همان طور که می‌دانید حفظ سلامت بدن به تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌ها بستگی دارد. موها و ناخن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای استحکام و ضخامت بیشتر و همچنین رشد بهتر به انواع ریزمغذی‌ها نیاز دارند. ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک از جمله مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای تقویت مو اهمیت ویژه‌ای دارند. کمبود این ویتامین‌ها می‌تواند با برخی علائم خود را نشان دهد که ریزش مو یکی از این علائم رایج خواهد بود.

انواع ریزش مو و علل ایجاد آن

رژیم‌های لاغری یا چاقی غیراصولی، بی‌اشتهایی، مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر و همچنین مصرف غذاهای کم کیفیت یا مضر می‌توانند مسبب ایجاد کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما شوند.

دلایل شکنندگی ناخن‌ها

ناخن‌ها نیز همانند موها از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و هر ماه حدود ۰.۲ سانتی‌متر رشد می‌کنند اما در برخی موارد به دلایلی مانند تغییرات هورمونی، مشکلات بهداشتی، شیمی درمانی، مصرف داروها و کمبود مواد مغذی رشد ناخن‌ها کندتر می‌شود.

اکثر افراد در فواصلی از زندگی خود با ناخن‌های شکننده یا حتی ترک خورده مواجه می‌شوند. این مشکل آزاردهنده معمولا به واسطه خشکی بیش از حد بستر و پوست اطراف ناخن به وجود می‌آید. زمانی که این اتفاق بیفتد، ناخن شما سلامت و استحکامش را از دست داده و رشدی دشوار خواهد داشت.

برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای حفظ سلامت و تقویت ناخن‌ها ضروری هستند عبارتند از: بیوتین یا ویتامین B7، ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک، منیزیم، اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین C

تامین این ریزمغذی‌ها از طریق تغذیه مناسب و یا مصرف مکمل‌های حاوی آن‌ها می‌تواند به تقویت و استحکام بیشتر ناخن‌ها کمک کرده و باعث زیبایی بیشتر آن‌ها شود. در ادامه با هم به بررسی نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های رشد مو و ناخن می‌پردازیم.

معرفی قرص سیستین ب۶ زینک رازک

سیستین B6 زینک رازک یک محصول مکمل غذایی است که جهت تغذیه، تقویت و افزایش رشد مو و ناخن‌ها با فرمولاسیون کاملی از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی تهیه شده است. ال سیستین، آرژنین، ویتامین B6 و زینک ترکیبات اصلی این قرص هستند. که در ادامه با خواص هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم:

ال سیستین

این اسید آمینه یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده پوست، مو و ناخن به شمار می‌رود. در واقع کراتین موجود در مو و ناخن‌ها حاوی ال سیستین است که تاثیر قابل توجهی در افزایش روند تکثیر سلول‌های سرشار از کراتین دارد. به همین دلیل این اسید آمینه می‌تواند در رشد بیشتر و بهتر مو و ناخن‌ها نیز موثر باشد.

ویتامین B6

یکی از مهم‌ترین وظایف این ویتامین در بدن، بهبود جذب ال سیستین است به همین دلیل حضور آن در بدن باید به میزان کافی باشد. این ویتامین نفوذ ال سیستین را در مناطق حاوی کراتین امکان‌پذیر می‌سازد، در نتیجه تعادل تغذیه‌ای بین ال سیستین و ویتامین B6 یک امر ضروری است.

زینک

تاثیر زینک و فواید بی‌شمار آن برای پوست، مو و ناخن بر کسی پوشیده نیست. یکی از مهم‌ترین آثار مثبت وجود مقدار کافی زینک در بدن، بهبود تولید کراتین است. این ماده به مهار آنزیم ریزش مو نیز کمک می‌کند. کمبود زینک یکی از عامل‌های اصلی ریزش مو است. البته توجه داشته باشید که زینک موجود در قرص سیستین B6 برای موارد درمانی کمبود بالینی زینک کافی نیست. در این‌گونه موارد حتما باید پزشک برای شما مکمل‌های مخصوص زینک را تجویز کند.

آرژنین

اسید آمینه دیگر موجود در قرص سیستین ب۶ رازک، آرژنین است. این ماده به مقدار فراوان در فولیکول‌های مو وجود دارد و در افزایش اثرگذاری ال سیستین مفید خواهد بود.

قیمت قرص سیستین b6

قرص سیستین b6 برای چیست؟

قرص سیستین B6 یک نام آشنا برای افرادی است که به دنبال یک مکمل تاثیرگذار برای تقویت ریشه مو یا رفع شکنندگی مو و ناخن‌های خود بوده‌اند. تاثیر ترکیب سیستین و ویتامین B6 به خصوص در کنار ماده معدنی زینک، در درمان انواع ریزش و شکنندگی مو ثابت شده است و مکمل‌های ایرانی و خارجی بسیاری از این ترکیب وجود دارد. یکی از پرفروش‌ترین این مکمل‌ها قرص سیستین B6 زینک رازک است که از جمله مهم‌ترین فواید و ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثر عالی در جلوگیری از ریزش‌های دوره‌ای و مزمن مو
  • موثر در افزایش تکثیر کراتین
  • بهبود مشکل شکنندگی ناخن‌ها
  • اثر عالی در ضخامت بیشتر موها
  • مقابله با به وجود آمدن آنزیم ریزش مو
خرید قرص سیستین B6 زینک رازک
جهت خرید قرص سیستین B6 زینک رازک برای تقویت رشد مو و ناخن‌ها کلیک کنید.

قرص سیستین B6 به عنوان یک مکمل غذایی فوق‌العاده برای جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود و این مسئله به دلیل ترکیبات تشکیل دهنده آن است. ترکیبات قرص سیستین با تقویت کراتین مو و ناخن، از ریزش و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کنند و در رشد بیشتر مو و ناخن نیز موثر هستند. سیستین موجود در این قرص در جلوگیری از پیری پوست و تخریب بافت‌های بدن نیز می‌تواند موثر باشد، زیرا در تولید گلوتاتیون نقش مهمی دارد.

نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک

شما می‌توانید به مدت ۲ تا ۳ ماه، به صورت روزانه ۴ عدد از این قرص را میل کنید. بهتر است این ۴ عدد قرص را یک جا مصرف نکنید و به صورت منقسم همراه با وعده‌های غذایی و با میزان آب کافی میل نمایید. اما جهت اطلاع از مناسب‌ترین نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک برای شما بهتر است با پزشک مشورت کنید.

اثر قرص سیستین B6 معمولا بعد از یک ماه الی یک ماه و نیم مشاهده خواهد شد که توصیه می‌شود جهت حصول نتیجه بهتر، مصرف را تا ۲ الی ۳ ماه ادامه دهید. اثر این قرص به صورت کمتر شدن ریزش مو و استحکام بیشتر ساقه مو به خصوص در قسمتی که موها جدیدا رشد می‌کنند، خود را نشان می‌دهد.

در هنگام مصرف قرص سیستین ب۶ رعایت برخی نکات احتیاطی ضروری است:

  • بیشتر از  عدد قرص در روز مصرف نکنید.
  • این محصول یک مکمل غذایی بوده و جایگزین رژیم غذایی سالم و متنوع نمی‌باشد.
  • بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی، تنفسی، قلبی-عروقی، نقص سیستم ایمنی و دیابت باید این محصول را تحت نظر پزشک مصرف نمایند.
  • در دوران بارداری و شیردهی لازم است طبق صلاح‌دید پزشک از این قرص استفاده کنید.

عوارض قرص سیستین b6

این محصول معمولا به خوبی توسط افراد تحمل می‌شود و در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه‌شده عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است. اما در صورتی که به شکل اتفاقی بیش از میزان توصیه شده مصرف کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اگر احتمال حساسیت به هریک از اجزاء فراورده در شما وجود دارد، از مصرف قرص سیستین ب۶ خودداری نمایید. ممکن است برخی عوارض مانند واکنش‌های شدید آلرژیک اتفاق بیفتد، که در این صورت نیاز است که سریعا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنید.

جمع بندی

این مقاله مناسب افرادی است که قصد تهیه یک مکمل غذایی مناسب و تاثیرگذار برای تقویت رشد مو، افزایش ضخامت مو و استحکام بیشتر ناخن‌های خود هستند. در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات لازم درمورد نحوه مصرف قرص سیستین b6 زینک رازک را به عنوان یکی ار پرفروش‌ترین مکمل‌های موجود در بازار بیان کنیم.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص سیستین b6 ایرانی و سایر مکمل‌ها مانند بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های پوست و مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

آیا قرص سیستین b6 چاق کننده است؟

کاربرد این قرص افزایش وزن نیست. اما یکی از آثار مکمل‌های حاوی زینک مقابله با بی‌اشتهایی است. در نتیجه مصرف قرص سیستین B6 ممکن است در برخی افراد که دچار کمبود زینک بوده‌اند، باعث افزایش اشتهای آن‌ها شود و کمی تاثیر چاق کنندگی داشته باشد.

قیمت قرص سیستین b6 ایرانی چقدر است؟

این مکمل در انواع خارجی و ایرانی وجود دارد که یکی از پرفروش‌ترین آن‌ها قرص سیستین b6 ایرانی رازک است. جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص سیستین b6 زینک رازک می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت نمایید.

نظرات در مورد قرص سیستین b6 چگونه است؟

قرص سیستین b6 تاثیر ثابت شده خود را دارد و کاربران بسیاری از نتیجه آن راضی بوده‌اند. این قرص در انواع برندهای خارجی و ایرانی در بازار وجود دارد، با این حال قرص سیستین b6 ایرانی نیز توانسته حتی در برخی موارد بیشتر از نمونه‌های خارجی طرفدار پیدا کند. به طور کلی نظرات در مورد قرص سیستین b6 رضایت بخش است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره