نحوه مصرف قرص آلتادین چگونه است؟

نحوه مصرف قرص آلتادین
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قرص آلتادین دینه یک قرص مکیدنی گیاهی بسیار محبوب و موثر برای رفع گلودرد و سرفه است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با نحوه مصرف قرص آلتادین و موارد احتیاط و منع مصرف آن آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

قرص آلتادین چیست؟

قرص آلتادین یک قرص گیاهی موثر برای بهبود یا درمان گلو درد، خارش گلو و سرفه است. این قرص حتی می‌تواند به عنوان داروی کمکی در درمان برخی از عفونت‌های دهان و گلو موثر باشد. (توجه کنید که در موارد عفونی، به عنوان داروی اصلی از قرص آلتادین استفاده نمی‌شود و این محصول به عنوان درمان کمکی در کنار آنتی‌بیوتیک‌ها در نظر گرفته می‌شود.)

ترکیبات قرص آلتادین شامل گیاه ختمی (Althaea officinalis)، عصاره تام شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) و اسانس نعنا (Mentha piperita) می‌باشد. این ترکیبات، خاصیت ضد باکتریایی، ‌ضد قارچی و ضد التهاب از خود نشان می‌دهند. همچنین این ترکیبات می‌توانند ضد سرفه و خلط آور باشد.

موارد مصرف قرص آلتادین و ویژگی‌های آن شامل موارد زیر است:

  • گلودردهای غیر عفونی
  • ضد سرفه‌
  • برونشیت
  • خلط آور و نرم کننده
  • بهبود سرفه‌های تحریکی ناشی از افزایش ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی
  • التهاب‌ها، تحریکات و خشکی مخاط گلو و دهان به هر علت غیرعفونی از جمله حساسیت، با آلتادین قابل کنترل است.

همانطور که گفته شد، آلتادین می‌تواند به صورت موردی در رفع التهابات گلو و سرفه استفاده شود. هر موقع احساس اذیت شدن در گلو کردید می‌توانید یک عدد آلتادین بمکید. البته قبل از استفاده، حتما نحوه مصرف قرص آلتادین، موارد احتیاط و منع مصرف آن را مطالعه کنید.

خرید قرص آلتادین از مفیدطب

قرص آلتادین
قرص آلتادین دینه، ضد التهاب گلو و رفع گرفتگی صدا

قرص آلتادین را چگونه مصرف کنیم؟

نحوه مصرف قرص آلتادین به این صورت است که به فواصل ۱ تا ۲ ساعت یک بار، یک عدد قرص مکیده شود. برای مصرف آلتادین از طریق مکیدن، قرص را بر روی زبان بگذارید، دهان خود را ببندید و اجازه دهید تا قرص کم کم در آب دهان حل شود تا تاثیر مثبت خود را بر درد و التهاب گلو بگذارد.

سه نکته مهم درباره نحوه مصرف قرص آلتادین:

  • بهتر است این قرص به همراه سایر داروها (به جز آنتی بیوتیک برای گلو) مصرف نشود.
  • در التهاب‌های ناشی از عفونت مخاط گلو توصیه می‌شود با دستور پزشک، قرص آلتادین همراه با آنتی بیوتیک مناسب مصرف شود.
  • شرکت دینه سقفی برای تعداد قرص آلتادین مصرفی در طول روز گزارش نکرده است. با این حال، بهتر است از زیاده روی در مصرف این قرص خودداری کنید.

موارد احتیاط و منع مصرف

قرص آلتادین یکی از نمونه‌های بهترین قرص گلودرد کاملا گیاهی و طبیعی است که ترکیبات اصلی آن سه گیاه مفید برای گلودرد و سرفه می‌باشد. با وجود ویژگی‌های مثبت قرص آلتادین (یا هر داروی دیگری) ممکن است مواردی برای احتیاط یا منع مصرف آن وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم حتما قبل از مصرف قرص آلتادین به این موارد توجه کنید:

موارد احتیاط در مصرف:

  • مصرف آلتادین برای کودکان: به طور کلی قرص آلتادین دارویی برای بزرگسالان است و برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. البته این دارو محتوی ختمی، شیرین بیان و اسانس نعنا است و بعید است قرص آلتادین برای کودکان خطری داشته باشد، اما با توجه به اینکه تاثیر آن در این گروه از افراد بررسی نشده، بهتر است احتیاط کنید.
  • مصرف آلتادین در بارداری: طبق بروشور محصول، اگر حساسیت به عصاره های گیاهی وجود نداشته باشد، مصرف این دارو در بارداری مانعی ندارد. اما توصیه می‌کنیم قبل از مصرف حتماً با پزشک مشورت شود.

موارد منع مصرف آلتادین:

  • افرادی که به هر یک از گیاهان موجود در ترکیبات این قرص یعنی نعناع، شیرین بیان و گل ختمی حساسیت دارند، از مصرف قرص آلتادین خودداری کنند.
  • بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن، سیروز کبدی، التهاب کیسه صفرا، بیماری‌های کلیوی و فشار خون بالا از مصرف این قرص بپرهیزند.
  • به دلیل وجود ساکارز در ترکیبات گیاهی قرص مکیدنی آلتادین، مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.

تداخل دارویی

برای قرص آلتادین تداخل دارویی خاصی از طرف شرکت سازنده ذکر نشده است. اما مصرف زیاد شیرین بیان که در این قرص وجود دارد، با داروهای دیورتیک، فشارخون، داروهای ضربان قلب، رقیق کننده خون (مانند وارفارین) و کورتیکواستروئیدها تداخل دارد.

خرید قرص آلتادین

سوالات متداول

قرص آلتادین جویدنی است؟

خیر، قرص آلتادین یک قرص مکیدنی است و طریقه مصرف آن به این گونه است که قرص روی زبان گذاشته و آن را تا زمان تمام شدن بمکید.

اگر قرص آلتادین را به جای مکیدن، ببلعیم، تاثیر دارد؟

بخش عمده‌ای از تاثیر تسکین دهنده گلودرد و ضد سرفه قرص آلتادین به صورت موضعی اعمال می‌شود. با بلعیدن قرص، این بخش عمده حذف می شود و در نتیجه تاثیرگذاری دارو کاهش چشمگیری می یابد. با این حال، با توجه به اینکه بخشی از تاثیرات آلتادین مثل اثر خلط آوری بصورت سیستمیک اعمال می‌شود، با بلعیدن قرص تاثیر دارو به صفر نمی‌رسد.

قرص آلتادین روزی چند بار مصرف شود؟

دستور مصرف توصیه شده برای قرص آلتادین، این است که به فاصله ۱ تا ۲ ساعت، یک عدد قرص را بمکید. شرکت دینه سقفی برای تعداد قرص آلتادین مصرفی در طول روز گزارش نکرده است. با این حال، بهتر است از زیاده‌روی در مصرف این قرص خودداری کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه مصرف قرص آلتادین چگونه است؟»

  1. سلام از اطلاعات دارویی که شما زحمات زیادی را تقبل کردید و انجام دادید استفاده کردم بسیار خوب و مفید بود ازشماخیلی ممنونم آرزوی موفقیت و سربلندی را از خداوند بزرگ برای شما وخانواده شما وتمام همکارانتان راخواستارم .

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهی و ثبت نظرتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط