طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

گل سرخ یا گل محمدی یکی از گیاهان شگفت‌انگیز با خواص گوناگون است. عصاره این گل خوش‌عطر در کاربردهای مختلف، از آروماتراپی گرفته تا کمک به رفع افسردگی برای خانمها و آقایان استفاده می‌شود. به خاطر همین خواص درمانی گل سرخ، شرکت‌های داروسازی اقدام به تولید قطره گل سرخ کرده‌اند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، ضمن معرفی یکی از بهترین محصولات دارای اسانس گل سرخ، یعنی قطره گل سرخ باریج، درباره طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها بر اساس خواص بینظیر آن توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی قطره گل سرخ باریج

قطره گل سرخ یک قطره خوراکی گیاهی با خواص ضد افسردگی، نشاط آور و ضد استرس و اضطراب است. این محصول برای بهبود کم خوابی نیز تاثیرات خوبی دارد. همچنین مصرف عصاره گل سرخ باریج، برای افزایش میل و قوای جنسی در خانمها و آقایان خواص اثبات شده‌ای دارد.

قطره گل سرخ باریج حاوی اسانس روغنی گل محمدی (Rosa damascena) است بنابراین تمامی فواید این گیاه بینظیر را داراست. این عصاره سرشار از ترکیبات موثری مانند ژرانیول، نرول، لینالول، سیترونلول و فنیل اتیل الکل است. قطره گل سرخ باریج خوراکی است و می‌تواند به صورت موضعی نیز استفاده شود.

قطره گل سرخ باریج، بسته بندی جدید و قدیمی
شرکت باریج اسانس بسته بندی قطره گل سرخ را تغییر داده است.

خواص اسانس گل سرخ

احتمالا درباره خواص بیشمار گلاب (rose water) شنیده اید. گلاب و اسانس روغنی گل سرخ (rose oil) هردو از فرایندهایی روی گلبرگ های گل سرخ به دست می‌آیند. اما در واقع قطره گل سرخ، ماده ای است که نسبت به گلاب غلظت بسیار بیشتری دارد. گل سرخ از قدیم‌ایام در طب سنتی ایرانی به عنوان یک ماده نشاط افزا، ضد افسردگی و ضد اضطراب و در آروماتراپی (رایحه درمانی) به‌عنوان یک ضد افسردگی ملایم اما قدرتمند، بهبود دهنده میل جنسی در زنان و مردان و یک اسانس عالی در مراقبت از پوست مطرح شده است. اسانس گل سرخ با خواص آرامبخش خود، تاثیرات مثبتی بر مشکلاتی مثل اضطراب و استرس دارد.

خواصی که در ادامه در رابطه با اسانس گل سرخ بیان می‌کنیم، لزوما مختص خانمها نیست و اغلب برای آقایان نیز کاربرد دارد. قطره گل سرخ باریج نیز با ترکیبات مشابه، تمامی این فواید را داراست.

خرید قطره گل سرخ باریج

تسکین درد

بر اساس مطالعات، محققان معتقدند که اسانس گل سرخ احتمالا مغز را تحریک می‌کند که اندورفین (هورمون حس خوب) را تولید کند. بنابراین آن‌ها توصیه می‌کنند که آروماتراپی با استفاده از اسانس گل سرخ راه موثری برای تسکین درد افرادی است که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند.

بهبود ناراحتی‌های PMS

تحقیقات نشان داده اند که ماساژ شکم با اسانس گل سرخ در افرادی که درد قاعدگی داشته‌اند، در کاهش ناراحتی و درد آن‌ها موثر واقع شده است. در یک تحقیق، یک گروه تنها با یک روغن پایه (روغن بادام) و گروه دیگر با روغن بادام به همراه اسانس روغنی گل سرخ ماساژ داده شدند. گروه دوم کرامپ‌های پریودی کمتری را تجربه کردند.

کاهش اضطراب و استرس

اسانس گل سرخ روی بسیاری از افراد اثر آرام بخش دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف موضعی اسانس روغنی گل سرخ، فشار خون، ضربان قلب، نرخ تنفس، سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) و اکسیتوسین خون کاهش پیدا می‌کند.

بهبود افسردگی

تعدادی از مطالعات دریافته‌اند که اسانس گل سرخ به بهبود علائم افسردگی کمک می‌کند. هورمون دوپامین با استشمام این محققان بر این باورند که این ماده شیمیایی نقشی اساسی در رفع علائم افسردگی دارد. آن‌ها توصیه می‌کنند که ماساژ آروماتراپی بهتر از استشمام این اسانس کمک می‌کند. برای دیدن اثرات روی علائم افسردگی، ممکن است لازم باشد حدود ۸ هفته استفاده از این روش، صبر کنید.

افزایش میل جنسی

یکی از کاربردهای محبوب قطره گل سرخ، مصرف آن برای افزایش میل جنسی در خانمها و آقایان است. دو تحقیق نشان دادند که استشمام اسانس گل سرخ میل جنسی و رضایت جنسی را در مردان و زنانی که دچار اختلالات افسردگی بودند، افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که آزاد شدن دوپامین در مغز می‌تواند عاملی باشد که همزمان با کاهش علائم افسردگی، میل جنسی را تقویت کند.

زیبایی و جوانسازی پوست

قطره گل سرخ دارای ترکیبات آنتی اکسیدان مانند ویتامین E و ویتامین C است که هر دو از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند. در واقع ویتامین C موجب کلاژن سازی شده و ویتامین E با خواص ضد التهابی و رطوبت رسانی خود در مجموع به جوانسازی پوست کمک می‌کنند. مصرف قطره گل سرخ باریج چه به صورت خوراکی و چه موضعی (روی پوست) می‌تواند از پوست در مقابل آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و به بهبود چروک‌های سطحی روی پوست، آبرسانی و شاداب شدن پوست کمک کند.

خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی

محققان دریافته‌اند که اسانس گرفته شده از گل سرخ می‌تواند در مقابله با تعداد گسترده‌ای از میکرب‌های عامل عفونت، موثر واقع شود. باکتری ای کولی، استافیلوکوکوس و استرپتوکوکوس شامل مواردی هستند که اسانس گل سرخ می‌تواند با آن ها مبارزه کند.

طریقه مصرف قطره گل سرخ

نحوه مصرفی که شرکت باریج برای قطره گل سرخ جهت درمان افسردگی و افزایش میل جنسی توصیه کرده است به صورت ۲ بار در روز، هر بار ۱۵ قطره همراه با مقداری مایعات است. شما می‌توانید نوشیدنی محبوب خود را درست کرده و ۱۵ قطره از این محصول را در آن بریزید و میل کنید.

قطره گل سرخ را بر اساس کاربرد آن می‌توان به طریقه های مختلفی مصرف کرد. خانمها می‌توانند روش‌های زیر را برای استفاده از قطره گل سرخ باریج به کار برند:

خوراکی

همانطور که گفته شد، طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها و آقایان به صورت خوراکی، ۲ بار در روز و هر بار ۱۵ قطره همراه با مایعات است. البته این دستور مصرف قطره گل سرخ باریج و به توصیه این شرکت است. اگر پزشک دستور مصرف دیگری را برای شما تجویز کرده است، طبق آن عمل کنید. همچنین اگر محصول شرکت دیگری را تهیه کرده اید، به طریقه مصرف ذکر شده در بروشور محصول توجه فرمایید.

موضعی

قطره گل سرخ را می‌توان به صورت موضعی نیز مصرف کرد و از خواص مختلف آن بهره برد. می‌توانید از این طریقه های مصرف قطره گل سرخ استفاده کنید:

  • ماساژ با استفاده از روغن پایه به همراه قطره گل سرخ:

ماساژ به تنهایی می‌تواند در کاهش استرس و بی خوابی تاثیر مثبت داشته باشد. حال اگر در یک روغن پایه مثل روغن بادام یا روغن نارگیل، چند قطره از اسانس روغنی گل سرخ اضافه کنید، می‌توانید همزمان از خواص بینظیر این گیاه بهره مند شوید. این ماساژ می‌تواند علاوه بر خواص روانی گل سرخ، آبرسانی فوق العاده‌ای برای پوست شما به وجود آورد.

  • اضافه کردن قطره گل سرخ به ژل شستشو:

یک طریقه آسان مصرف قطره گل سرخ برای خانمها اضافه کردن آن به محصولات شوینده قبل از استفاده است. برای این کار کافیست چند قطره از قطره گل سرخ را به ژل شستشوی بدن خود اضافه کرده و سپس از آن استفاده کنید.

  • درست کردن تونر پوست با قطره گل سرخ:

تونر‌ها محلول‌های سبکی هستند که به عنوان یکی از مراحل روتین‌های مراقبت پوست به کار می‌روند. برای تهیه تونر پوست با استفاه از قطره گل سرخ به یک ظرف کاملا تمیز برای افشانه یا اسپری نیاز دارید. در یک بطری اسپری تمیز ۴۰ میلی لیتر آب بریزید (قبل از آن، آب را به مدت ۵ دقیقه جوشانده و اجازه دهید سرد شود). ۳ قطره از عصاره گل سرخ در آب بچکانید و درب ظرف را ببندید. بعد از شستن کامل پوست، افشانه گل سرخ را روی پوست خود پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید تا محلول بر روی پوست خشک شود. سپس از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

  • استفاده از قطره گل سرخ به صورت پچ زیر چشم:

پچ‌ها معمولا تکه‌های کوچکی از پلاستیک‌های نازک هستند که به مواد مغذی پوست آغشته شده‌اند. می‌توانید با استفاده از قطره گل سرخ باریج، پچ‌های زیر چشم بسازید. برای ساخت پچ زیر چشم، یک پد آرایش پاک کن را به ۲ قسمت تقسیم کنید. در یک ظرف کاملا تمیز ۱ تا ۲ قطره گل سرخ بچکانید و با ۴ قاشق غذا خوری آب حل کنید. پد‌ها را در این محلول قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در ظرف باقی بمانند. سپس پدها را زیر چشم قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بمانند.

حمام

حدود ۱۰ تا ۲۰ قطره از اسانس روغنی گل سرخ (بسته به میزان آب) را در یک روغن پایه مثل روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا حل کنید و در وان آب گرم حمام بریزید. استفاده از این وان آب گرم، علاوه بر تاثیرات شگفت‌انگیز بر روی پوست شما، می‌تواند برای کاهش استرس و افزایش میل جنسی بسیار موثر واقع شود.

برای درست کردن یک محلول شتشوی پا، چد قطره از همان روغن را در یک لگن پاشویه پر از آب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن بخیسانید.

استشمام

یکی دیگر از طریقه های مصرف قطره گل سرخ، استشمام آن است. می‌توانید با استفاده از یک آروما دیفیوزر (دستگاه خوشبو کننده مورد استفاده در آروماتراپی یا رایحه درمانی) فضای اطراف خود را با این اسانس خوش‌عطر کنید.

همچنین می‌توان چند قطره از این محصول را در یک روغن پایه حل کرده و روی سینه، گردن یا مچ دست خود بمالید تا در معرض رایحه آن قرار بگیرید.

خرید قطره گل سرخ باریج

جمع بندی

در این مقاله با قطره گل سرخ و خواص شگفت انگیز آن آشنا شدید. همچنین انواع طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها را توضیح دادیم و نکات لازم مربوط به آن را خواندید.

شما می‌توانید داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور  و انواع قرص افزایش میل زنان را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. در صورتی که سوال یا نظری درباره طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها و به صورت کلی در رابطه با این محصول دارید، در قسمت نظرات ثبت کنید تا متخصصین ما به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

قطره گل سرخ باریج برای پوست مفید است؟

قطره گل سرخ دارای خاصیت قابض پوست بوده و به همین دلیل می‌تواند برای جوان سازی پوست مفید باشد. به علاوه، قطره گل سرخ در آب‌رسانی پوست مؤثر بوده و حتی برای درمان پوست‌های حساس و خارش ‌دار نیز کمک کننده است. گل سرخ دارای خواص ضد التهاب است چرا که حاوی پلی فنول و آنتوسیانین می‌باشد. این ترکیبات التهاب پوست را کاهش داده و برای بهبود پسوریازیس و اگزما عموما مؤثر هستند.

طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها چیست؟

بر اساس کاربرد قطره گل سرخ، خانمها میتوانند از طریقه های مختلف از این قطره استفاده کنند: ۱. به صورت خوراکی داخل نوشیدنی، ۲. به صورت موضعی مثلا در وان حمام یا با استفاده از پنبه بر روی پوست، ۳. استفاده در روغن ماساژ، ۴. بخور دادن این اسانس از طریق دستگاه بخور یا استشمام هوای ایجاد شده توسط دستگاه خوشبوکننده آروما دیفیوزر از فاصله مناسب. در هر صورت لازم است قطره گل سرخ با مایع یا روغن پایه مخلوط شود. در این مقاله اطلاعات جزئی تری را درباره طریقه مصرف قطره گل سرخ برای خانمها ارائه داده‌ایم.

قطره گل سرخ از کجا بخرم؟

شما میتوانید قطره گل سرخ باریج را که از بهترین محصولات اسانس گل سرخ است، از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره