معرفی قرص ایموستیم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

معرفی قرص ایموستیم و پاسخگویی به سوالات متداول درباره آن، به مصرف کنندگان محترم در انتخاب بهترین مکمل غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. با تقویت ایمنی بدن می‌توانید از بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کنید. همچنین اگر دچار تبخال دهانی یا عارضه های مشابه باشید، تعداد دفعات این عود ویروس را کاهش می‌دهید. البته اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن محدود به موارد مذکور نیست، بلکه جزو ارکان اساسی سلامت به شمار می‌آید.

معرفی قرص ایموستیم موضوع اصلی مقاله پیش رو از مجله سلامت است. می‌خواهیم درباره این مکمل، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم. همچنین پاسخگوی سوالات متداول درباره این محصول باشیم. اگر در جستجوی مکمل مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی هستید با ما همراه باشید.

معرفی قرص ایموستیم

در معرفی قرص ایموستیم (Immustim) باید بگوییم محصولی موثر برای تقویت و افزایش ایمنی بدن است. با کمک این مکمل می‌توانید قدرت بدن را برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی افزایش دهید. قرص ایموستیم حاوی عصاره خشک گیاه اکیناسه (سرخارگل) است و به واسطه ترکیبات موثری که دارد برای تقویت ایمنی بدن مفید واقع می‌شود.

به طور طبیعی در بدن ما تعدادی پاتوژن به صورت غیر فعال وجود دارند. این پاتوژن‌ها اغلب شامل باکتر‌ی‌ها بوده و به دنبال فرصت مناسبی هستند تا فعال شوند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، دچار عارضه‌هایی مانند عفونت مجاری تنفسی، گلودرد چرکی، عفونت مجاری ادراری، تب، سینوزیت و… می‌شویم. گاهی این بیماری‌ها مزمن شده و نیاز به درمان‌های تخصصی پیدا می‌کنند. حال آن که با تغذیه سالم و راه حل‌های جانبی مانند مکمل‌های غذایی، می‌توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری نمایید.

در بخش‌های بعدی اطلاعات دقیق‌تری درباره قرص ایموستیم ارائه می‌کنیم، اما اگر می‌خواهید در اولین فرصت قرص ایموستیم را به صورت اینترنتی بخرید، روی دکمه زیر نمایید.

خرید قرص ایموستیم

ارزش تغذیه‌ای قرص ایموستیم

در بخش معرفی قرص ایموستیم گفتیم این محصول حاوی عصاره خشک شده اکیناسه (Echinacea) است. اکیناسه یا سرخارگل، گیاهی بومی امریکای شمالی بوده که از دیرباز در طب سنتی سرخپوستان بومی منطقه مورد استفاده قرار گرفته است. اکیناسه حاوی ترکیبات فعالی مانند اسید کافئیک، آلکامید، فنلیک اسید، رزمارینیک اسید، پلی استیلن‌ و… است که همگی تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. ترکیبات فعال گیاه اکیناسه عموما دارای خواص آنتی اکسیدان هستند و در دفاع از سلول در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مفید واقع می‌شوند. شایان ذکر است که عصاره گیاه اکیناسه در بعضی انواع مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می‌رود.

گیاه اکیناسه به طور کلی دارای خواص ضد ویروس و ضدالتهاب است. نتایج آزمایش‌ها نشان داده که مصرف عصاره اکیناسه، می‌تواند تا ۵۰ درصد، احتمال پیشرفت سرماخوردگی را کاهش دهد. همچنین دوره سرماخوردگی را ۱ تا ۵ روز کوتاه‌تر کند. از جمله فواید مصرف عصاره گیاه اکیناسه عبارتند از: افزایش گلبول‌های سفید، فعال کردن لنفوسیت‌های T، افزایش قدرت بدن برای مبارزه با ویروس‌های تنفسی، کاهش التهاب و…

التهاب پاسخ طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها است اما طولانی شدن زمان التهاب، خود عاملی برای بروز بیماری‌های مزمن تلقی می‌شود.

هر قرص ایموستیم حاوی ۱۱۴ میلی‌گرم عصاره اکیناسه است.

سوالات متداول

بخشی را با عنوان سوالات متداول تدوین کرده‌ایم، در این بخش می‌خواهیم به رایج‌ترین سوالات در زمینه معرفی قرص ایموستیم پاسخ دهیم. حتی اگر زمان کافی برای مطالعه دقیق ادامه مطالب ندارید، می‌توانید نگاهی به پرسش‌ها و پاسخ‌ها بیندازید. شاید سوال مد نظر شما هم در این مجموعه وجود داشته باشد.

  • قرص Immustim برای چیست؟

قرص ایموستیم حاوی عصاره خشک شده اندام هوایی گیاه اکیناسه است. این محصول به عنوان مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می‌رود. با مصرف قرص ایموستیم می‌توانید از ابتلا به سرماخوردگی و آنقولانزا به میزان قابل توجهی پیشگیری کنید. در واقع قدرت دفاعی بدن برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی و باکتریای افزایش می‌یابد. اکیناسه در کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود بیماری‌های عفونی تنفسی و… مورد توجه است. همچنین این مکمل می‌تواند التهاب ناشی از عفونت‌ها را در بدن کاهش دهد.

در بخش‌های قبلی به معرفی قرص ایموستیم پرداختیم. توضیح دادیم ترکیبات فعالی در گیاه سرخارگل یا همان اکیناسه وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار سودمند واقع می‌شوند.

  • نحوه مصرف قرص ایموستیم چگونه است؟

برای حصول بهترین نتیجه، باید روزانه ۳ مرتبه و هر بار یک قرص ایموستیم را با آب کافی مصرف کنید.

  • بهترین زمان مصرف قرص ایموستیم چه زمانی است؟

در معرفی قرص ایموستیم اشاره کردیم که کاربرد این محصول، در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است. بنابراین بهترین زمان مصرف قرص ایموستیم در فصل سرما یا فصل شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا است. به این ترتیب می‌توانید شانس ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهید.

همچنین اگر به سرماخوردگی یا بیماری‌های ویروسی رایجی مانند آنفولانزا یا تبخال دچار شدید، می‌توانید مصرف قرص ایموستیم را آغاز کنید. مصرف مکمل را ۷ تا ۱۴ روز ادامه دهید. اگر بهبود حاصل نشد حتما به پزشک مراجعه نمایید. به طور کلی برای تقویت ایمنی، مواد غذایی مضر برای سیستم ایمنی بدن را بشناسید و از آن‌ها پرهیز کنید.

  • مصرف قرص ایموستیم تا چه مدتی مجاز است؟

مصرف قرص ایموستیم به صورت مستمر (یعنی هر روز ۳ عدد) تا ۸ هفته مجاز است. به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی باید پس از ۸ هفته، مصرف را قطع کنید و ۳ هفته وقفه بیندازید. سپس در صورت لزوم مصرف مکمل را دوباره آغاز کنید.

  • آیا قرص ایموستیم برای پیشگیری یا درمان کرونا کاربرد دارد؟

مطالعات درباره ایموستیم و کرونا نشان داده‌اند که ترکیبات گیاه اکیناسه، در اولین برخورد با ویروس کرونا می‌تواند تاثیر خود را اعمال کند. یعنی عصاره گیاه اکیناسه در بدو ورود ویروس به بدن یا در ابتدای شروع علایم، از پیشرفت بیماری به میزان قابل توجهی جلوگیری می‌کند. به طور کلی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا، فاکتور مهمی برای مقابله با این بیماری است. با مصرف قرص ایموستیم به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کنید.

  • آیا تاثیرگذاری قرص ایموستیم خارجی بهتر است؟

ممکن است بعضی محصولات مانند قرص Immustim Ekiherb در لابراتور‌های پیشرفته‌تری نسبت به نمونه‌های ایرانی ساخته شده باشند. با این حال کیفیت محصولات داخلی مانند قرص ایموستیم نیز قابل قبول بوده و جایگزین مناسبی برای نمونه‌های خارجی است.

  • عوارض جانبی قرص ایموستیم چیست؟

مصرف قرص ایموستیم طبق دستور پزشک یا داروساز، به ندرت باعث بروز عوارض جانبی می‌شود. اگر این مکمل در دوره‌های طولانی یعنی بیش از ۸ هفته مصرف شود، احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک، تب و اختلالات گوارشی وجود دارد. همچنین افرادی که به گیاهان تیره کاسنی حساسیت دارند، نباید ایموستیم مصرف کنند. عوارض ایموستیم بسیار اندک بوده و به ندرت بروز می‌کند.

  • شربت ایموستیم بهتر است یا قرص ایموستیم؟

برای افرادی که برای بلع قرص با مشکلاتی رو به رو هستند، شربت ایموستیم پیشنهاد می‌گردد. در غیر این صورت، قرص و شربت ایموستیم برتری به یکدیگر ندارند.

  • مصرف قرص ایموستیم برای چه افرادی ممنوع است؟

مصرف قرص ایموستیم برای خانم‌های باردار و مادران شیرده نیاز به احتیاط دارد. این افراد باید پیش از مصرف قرص ایموستیم با متخصص زنان یا داروساز مشورت کنند. به طور کلی قرص ایموستیم برای کودکان زیر ۲ سال، مبتلایان به ایدز، مبتلایان به MS، افراد دریافت کننده عضو پیوندی، مبتلایان به سل، اختلالات اتوایمیون، لوکوزیس و کلاژنوزیس ممنوع است.

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید پیش از مصرف قرص ایموستیم از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

  • آیا می‌توانیم قرص ایموستیم را از عطاری تهیه کنیم؟

بهتر است برای تهیه هر نوع دارو و مکمل غذایی به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه نمایید. از آنجایی که نظارت دقیق‌تری بر محصولات موجود در داروخانه‌ها وجود دارد، تهیه قرص ایموستیم از عطاری یا مراکز مشابه توصیه نمی‌گردد.

جمع بندی

در مطالبی که از خاطرتان گذشت، به معرفی قرص ایموستیم پرداختیم. این مکمل دارای عصاره گیاه اکیناسه بوده و با تکیه بر خواص این ماده سودمند، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. برای اطلاع بیشتر درباره قرص ایموستیم با کلیک روی دکمه زیر به صفحه این محصول مراجعه کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قرص ایموستیم


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و