آشنایی با شربت پلارژین نوزادان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سرماخوردگی و علائم همیشگی آن از جمله سرفه و گلودرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که مخصوصا در بین نوزادان و کودکان بسیار اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی معمولا پس از مراجعه به پزشک، قطره یا شربت سرماخوردگی یکی از داروهای اصلی تجویزی هستند. شربت پلارژین کیدز یکی از بهترین شربت‌های سرماخوردگی موجود در بازار ایران است که بدون نسخه نیز برای کودکان ۱ تا ۱۲ سال می‌توان خریداری نمود. این شربت توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان کودک برای بهبود سرفه، آبریزش بینی و گلودرد توصیه می‌شود. با ما همراه باشید تا با شربت پلارژین نوزادان و کودکان به خوبی آشنا شوید.

در ابتدای این مقاله باید تاکید کنیم که شربت پلارژین کیدز برای نوزادان و کودکان بالای ۱ سال قابل استفاده است. مصرف این شربت برای نوزادان زیر یک سال توصیه نمی‌شود و به عنوان جایگزین می‌توانید از قطره پلارژین از همین برند استفاده نمایید. به دلیل حساسیت نوزادان زیر ۱ سال، مصرف هر دارویی باید تحت نظارت پزشک انجام بگیرد.

پلارژین کیدز، شربت سرماخوردگی کودکان

پلارژین در سه فرم قرص، قطره و شربت و برای مصرف تمامی سنین توسط شرکت پارس گیتا دارو فرآوری شده است. شربت پلارژین دارای دو نوع پلارژین بزرگسالان و پلارژین کیدز (مخصوص کودکان بالای یک سال) است که تاثیرات یکسانی در بهبود سرفه و عفونت‌های تنفسی دارند. قطره پلارژین نیز مخصوص نوزادان صفر تا یک سال می‌باشد.

شربت پلارژین کیدز که در این مقاله مورد بحث ما است، یکی از بهترین انواع شربت سرماخوردگی کودکان و نوزادان بوده که در رفع علائم ناشی از این بیماری مانند سرفه، گلودرد، آبریزش و گرفتگی بینی موثر عمل می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شربت پلارژین کیدز می‌توان به فاقد الکل، قند و رنگ‌دهنده بودن آن اشاره کرد. این شربت باعث ایجاد خواب آلودگی نیز نمی‌شود که این مسئله به عنوان یک نکته مثبت برای پلارژین کیدز در قیاس با سایر داروهای سرماخوردگی کودکان به شمار می‌رود. فرمولاسیون شربت ضد سرفه پلارژین به گونه‌ای است که با طعم خوشمزه و جذب سریعی که دارد، مدت زمان بهبودی سرماخوردگی را کوتاه‌تر می‌کند.

خرید شربت پلارژین کیدز

ترکیبات شربت پلارژین کیدز

پلارژین حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوییدز است که خاصیت ضد ویروس، ضد باکتری و رقیق‌کننده موکوس داشته و در درمان علائم ذکر شده، بسیار موثر می‌باشد. پلارژین کیدز حاوی ۲۰ گرم عسل نیز می‌باشد. وجود عسل، هم در درمانِ علائم سرماخوردگی کمک‌کننده است و هم به دلیل ایجاد طعم بهتر در دارو، برای کودکان قابل تحمل‌تر است.

گیاه پلارگونیوم یکی از قویترین گیاهان ضد سرفه است که در بهبود و تسکین انواع عفونت‌های تنفسی موثر عمل می‌کند. این گیاه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان از جمله اومکالین است. این ماده فعال با زیاد کردن آنزیم‌های کشنده توسط سلول‌های سیستم دفاعی، شدت حمله‌های دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. این اثر می‌تواند عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی، برونشیت و سینوزیت را از بین ببرد و سرفه‌های خشک را کاهش دهد.

خرید شربت پلارژین کیدز
جهت خرید شربت پلارژین کیدز برای سرماخوردگی کودکان کلیک کنید.

شربت پلارژین کیدز برای چیست؟

شربت پلارژین کیدز یک شربت سرماخوردگی کودکان گیاهی است که باعث بهبود عفونت‌های دستگاه تنفسی می‌شود. این شربت که بسیاری آن را بهترین شربت سرماخوردگی کودکان می‌دانند، تأثیرگذاری سریع و فوق‌العاده‌ای در بهبود سرفه، آبریزش بینی، احتقان بینی و گلودرد کودکان دارد. طعم و عطر مناسب شربت پلارژین کودکان باعث شده تا کودکان واکنش مناسبی به آن نشان دهند.

مطالعات بالینی نشان داده‌اند که مصرف عصاره گیاه پلارگونیوم در کودکان، حتی اطفالی که مبتلا به آسم هستند و ممکن است دچار سرماخوردگی شده باشند، می‌تواند تا حدود ۳۰% علائم سرماخوردگی و مخصوصاً علائم مربوط به بینی را بهبود دهد.

از مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های شربت پلارژین کیدز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب همه عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی
  • درمان سریع سرماخوردگی و کاهش شدت علائم آن
  • خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به عفونت‌ها
  • درمان آبریزش بینی، سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و گرفتگی بینی
  • رقیق‌کننده موکوس، ضد ویروس و ضد باکتری
  • قابل استفاده برای کودکان ۱ تا ۱۲ سال
  • فاقد الکل، قند، گلوتن و رنگ‌دهنده

فرق قطره پلارژین با شربت پلارژین

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم شربت پلارژین کیدز برای مصرف نوزادان و کودکان بالای یک سال تولید شده است. به دلیل حساسیت‌های نوزادان زیر یکسال، بهتر است از مصرف هر دارویی بدون مجوز پزشک خودداری نمایید. قطره پلارژین پارس گیتا دارو یک داروی سرماخوردگی برای نوزادان صفر تا ۱۲ ماه است که حاوی عصاره استاندارد گیاه پلارگونیوم می‌باشد.

فرق قطره پلارژین با شربت پلارژین کیدز در مقدار عصاره پلارگونیم می‌باشد. قطره پلارژین جهت مصرف کودکان زیر ۱ سال بوده لذا حاوی عسل نمی‌باشد. این قطره بدون الکل و رنگ‌دهنده بوده و ایجاد خواب آلودگی پس از مصرف نمی‌کند.

شربت پلارژین نوزادان

بسیاری از والدین سوال می‌کنند که آیا می‌توان از شربت پلارژین کیدز برای نوزاد شش ماهه یا هشت ماهه استفاده کرد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر پلارژین کیدز برای کودکان بالای یک سال قابل استفاده است. در واقع شربت پلارژین نوزادان زیر یک سال، همان قطره پلارژین است که مقدار ترکیبات موجود در آن مطابق با نیاز نوزادان ۰ تا ۱۲ ماه در نظر گرفته شده و همچنین حاوی عسل نیز نمی‌باشد.

خرید قطره پلارژین
جهت خرید قطره پلارژین برای سرفه و سرماخوردگی نوزادان زیر یک سال کلیک کنید.

مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز برای کودکان

بهتر است از هیچ دارویی بدون نسخه پزشک برای کودکان استفاده نکنید. دستورالعمل مصرف شربت پلارژین کیدز طبق بروشور آن به شرح زیر است:

  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۵ میلی لیتر شربت، ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب)
  • کودکان ۱ تا ۶ سال: ۵ میلی لیتر شربت، ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب)

برای کودکان زیر ۱ سال می‌توانید از قطره پلارژین که مخصوص نوزادان تولید می‌شود، استفاده کنید. دستورالعمل پیشنهادی بروشور قطره پلارژین مطابق زیر است:

  • نوزادان ۰ تا ۶ ماه: ۱۰ قطره (۰.۵ میلی‌لیتر) ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب)
  • نوزادان ۶ ماه تا ۱ سال: ۲۰ قطره (۱ میلی‌لیتر) ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب)

طبق دستوری که روی محصولات پلارژین ذکر شده، بهتر است که مصرف آن در ابتدای بروز علائم شروع شود و تا ۳-۲ روز بعد از بهبود علائم، برای جلوگیری از عودِ بیماری ادامه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که لازم است شربت پلارژین نوزادان و کودکان را قبل مصرف تکان دهید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد شربت پلارژین نوزادان و کودکان صحبت کردیم. شما می‌توانید جهت استفاده از محصولات دارویی ضد سرماخوردگی و ضد سرفه پلارژین برای نوزادان زیر یک سال از قطره پلارژین و برای کودکان بالای یک سال از شربت پلارژین کیدز کمک بگیرید. محصولات پلارژین حاوی عصاره گیاه پلارگونیوم بوده که تاثیرگذاری سریع و فوق‌العاده‌ای در بهبود سرفه، آبریزش بینی، احتقان بینی و گلودرد کودکان و نوزادان دارند.

جهت خرید قطره پلارژین و شربت پلارژین کیدز و مشاهده لیست کاملی از انواع شربت سرفه کودکان به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید شربت ضد سرفه و سرماخوردگی کودک

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ضد سرفه و سرماخوردگی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین شربت سرماخوردگی کودکان زیر ۱ سال کدام است؟

به دلیل حساسیت بیشتر نوزدان و کودکان زیر ۳ سال بهتر است قبل از مصرف هر دارویی با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید. شربت پلارژین کیدز برای کودکان بالای یک سال مجاز نیست و به جای آن می‌توانید از قطره پلارژین که برای زیر ۱ سال تهیه شده است استفاده کنید.

تفاوت شربت پلارژین کودکان و بزرگسالان چیست؟؟

شربت پلارژین بزرگسالان برای افراد بالای ۶ سال قابل استفاده است در صورتی که از شربت پلارژین کیدز، کودکان ۱ تا ۶ سال نیز می‌توانند استفاده کنند. تفاوت دیگر این دو شربت این است که در پلارژین کیدز علاوه بر عصاره گیاه پلارگونیوم از عسل نیز استفاده شده که علت آن افزایش تقویت سیستم ایمنی و ایجاد طعم بهتر برای مصرف کودکان است.

شربت پلارژین نوزاد چیست؟

شما می‌توانید از قطره پلارژین برای نوزادان استفاده کنید. مصرف شربت پلارژین کیدز برای کودکان زیر یک سال بدون مجوز پزشک توصیه نمی‌شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط