آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است؟

آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

شیر خشک‌های آپتامیل برند نوتریشیا قدمت زیادی دارند و به دلیل ترکیبات مشابه با شیر مادر بسیار پرطرفدار هستند. شیر خشک آپتامیل در انواع مختلفی ارائه می‌شود که با توجه به شرایط کودک می‌توان مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. اما یکی از دغدغه‌های اصلی والدین انتخاب بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با هم بررسی خواهیم کرد که آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است و برای وزن‌گیری مناسب می‌باشد یا خیر.

همه ما می‌دانیم که هیچ مکمل یا محصولی به اندازه شیر مادر نمی‌تواند تغذیه‌ای مناسب برای نوزادان تازه متولد شده باشد. اما بعضا به دلایل مختلفی ممکن است نوزاد نتواند نیاز خود را از طریق شیر مادر تامین کند. در چنین شرایطی چاره‌ای جز مصرف شیر خشک وجود ندارد. اما اکثر والدین به ویژه در شیردهی اولین فرزند، برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع شیر خشک نیاز به راهنمایی دارند و کسب اطلاعات بیشتر به آن‌ها کمک خواهد کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا جواب سوالات خود را بیابید.

انواع شیر خشک آپتامیل

همانطور که گفتیم برند آپتامیل از شرکت نوتریشیا قدمت بسیاری دارد و شیرخشک‌های آن کاملا شناخته شده و طرفداران زیادی دارند. شرکت نوتریشیا نخستین بار در ایرلند تاسیس و پایه‌گذاری شد و در سال‌های بعد کشورهای دیگر تحت لیسانس این شرکت اقدام به تولید شیر خشک کردند.

شرکت نوتریشیا اولین شرکتی است که فرمول‌های ضد آلرژی برای مدیریت رژیم غذایی افرادی که به شیر گاو آلرژی دارند را ارائه داده است. در ادامه برخی از شیرخشک‌های آپتامیل رایج تولید شده در ایران را معرفی می‌کنیم:

  • شیر خشک آپتامیل (ساده): حاوی ایمیونوفورتیس و پره بیوتیک موثر در تقویت سیستم ایمنی
  • شیر خشک آپتامیل پرونوترا Pronutra: غنی شده با ترکیب انحصاری پره بیوتیک و پست بیوتیک موثر در تقویت سیستم ایمنی
  • شیر خشک آپتامیل PDF: حاوی پره بیوتیک و نوکلئوتید موثر در تقویت سیستم ایمنی و کمک به رشد نوزادان نارس و کم وزن
  • شیر خشک آپتامیل FMS: حاوی پروتئین هایپوآلرژنیک مخصوص وزن‌گیری نوزادان نارس
  • شیر خشک آپتامیل HA: حاوی ایمیونوفورتیس برای تقویت سیستم ایمنی نوزادانی که در خطر بروز آلرژی هستند.
  • شیر خشک آپتامیل پپتی Pepti: حاوی پروتئین هیدرولیز شده از نوع Whey برای نوزادانی که به پروتئین گاوی حساسیت دارند.
  • شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور: حاوی پروتئین هیدرولیز شده از نوع Whey برای کودکانی که به شیر گاو حساسیت دارند و دچار عدم تحمل غذایی هستند.
  • شیر خشک آپتامیل پره PRE: حاوی پروتئین و انرژی بیشتر برای تامین نیازهای نوزادان نارس و تکامل مغز و بینایی آن‌ها
  • شیر خشک آپتاکید: کاملا غنی شده حاوی پره بیوتیک و امگا۳ برای کودکان بالای ۳ سال

خرید شیر خشک آپتامیل

تفاوت شیر خشک آپتامیل و آپتامیل پرونوترا

بسیاری از مادران از شیر خشک آپتامیل ساده برای کودک خود استفاده کرده‌اند و اکثرا از این محصول راضی بوده‌اند. چتدی پیش شرکت نوتریشیا شیر خشک جدیدی با نام آپتامیل پرونوترا را وارد بازار کرد. از همین رو سوالات زیادی برای مادران پیش آمده که تفاوت این شیر خشک جدید آپتامیل با نوع قدیمی آن چیست و کدام یک برای کودک بهتر است.

قبل از بیان تفاوت آن‌ها بهتر است بدانید هر دوی این شیرخشک‌ها حاوی ترکیب انحصاری پره بیوتیک هستند و برای مصرف شیرخواران از ۰ تا ۶ ماهگی، ۶ تا ۱۲ ماهگی و بالای ۱۲ ماه در بسته‌بندی جداگانه ارائه می‌شوند. این شیرخشک‌ها حاوی انواع پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودک هستند.

آپتامیل ساده را معمولا به اسم آپتامیل ایمیونوفورتیس نیز می‌شناسند. این شیر خشک به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کند و در رشد و تکامل طبیعی مغز نوزاد موثر است. از مهم‌ترین فواید شیر خشک آپتامیل ایمیونوفورتیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده از بدو تولد تا ۲ سال
  • مواد مغذی موجود برای رشد و نمو سالم کودک
  • شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودک
  • تامین انرژی
خرید شیر خشک آپتامیل
جهت خرید شیر خشک آپتامیل با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

شیر خشک آپتامیل پرونوترا به صورت غنی شده با پره بیوتیک و پست بیوتیک تولید می‌شود که نسل جدیدی از شیرخشک را ارائه می‌کند. این شیر خشک یکی از مکمل‌های پروتئینی برای تغذیه بهتر کودک شما می‌باشد و با فرمولاسیون جدیدی که دارد به تقویت سیستم شناختی کودک کمک می‌کند.

شیر خشک آپتامیل پرونوترا برای چی خوبه

این شیر خشک به واسطه ترکیبات مغذی موجود در آن انرژی مورد نیاز کودک را فراهم می‌کند. شرکت نوتریشیا بر اساس تحقیقات ۴۰ ساله توانسته نسل جدیدی از شیر خشک را با فرمول منحصر به فرد اروپایی طراحی کند. این ترکیب از پره بیوتیک اختصاصی و پست بیوتیک‌ها که از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کنند، تشکیل شده است. پست بیوتیک فرآورده‌های بایو اکتیو هستند که توسط میکروارگانیسم‌های خوراکی ایجاد می‌شوند و به سلامتی کمک می‌کنند و HMO-3GL (الیگوساکارید موجود در شیر مادر) محصول این پروسه منحصر به فرد است.

شیر خشک آپتامیل پرونوترا حاوی پروتئین شیر گاو، پروتئین وی، پروتئین کازئین، ویتامین‌های A، B1، B2، B6، B12، C، D، K و E، آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک، سلنیوم، پره بیوتیک GOS و FOS، چربی‌های بلند زنجیره غیر اشباع DHA و AA (برای کمک به تکامل مغزی و بینایی شیرخوار) و دارای  HMO و ۳GL (الیگوساکارید موجود در شیر) می‌باشد.

از مهم‌ترین فواید شیر خشک آپتامیل پرونوترا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوکلئوتید موجود در این شیر خشک ترکیبی نزدیک به شیر مادر دارد و انرژی به کودک می‌دهد.
  • قابل استفاده از بدو تولد تا ۲ سال
  • مواد مغذی موجود برای رشد و نمو سالم کودک
  • شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودک
  • تامین انرژی
  • حاوی آهن و مواد معدنی
  • دارای پروتئین، کراتین و کربوهیدرات برای رشد نوزاد
خرید شیر خشک آپتامیل پرونوترا
جهت خرید شیر خشک آپتامیل پرونوترا با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است؟

تا اینجا شما را با انواع شیر خشک آپتامیل و فواید هر یک از آن‌ها آشنا کردیم. در این بخش می‌خواهیم درمورد این سوال که آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است یا خیر صحبت کنیم. پیش از آنکه به این پرسش پاسخ دهیم باید یک نکته مهم را خاطرنشان کنیم: در شرایط عادی تغذیه نوزاد با شیر مادر بر شیر خشک ارجحیت دارد. همچنین توجه داشته باشید که در زمینه سلامت نوزاد و طبیعی بودن قد و وزن فرزندتان، به نظرات افراد غیر متخصص اهمیت ندهید و فقط بر اساس توصیه‌های پزشک یا کارشناس کودکیاری مرکز بهداشت، عمل کنید.

در مواردی که طبق نظر پزشک، نوزاد به مصرف شیر خشک احتیاج دارد، شیر خشک آپتامیل یکی از موارد رایجی است که برای وزن‌گیری نوزادان توصیه می‌شود. فرمولاسیون غنی شیر خشک آپتامیل به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند نیاز کودک به مواد مغذی را به صورت متعادل تامین کند. پره بیوتیک موجود در این محصول ترکیب منحصر به فردی از الیگوساکاریدهای غیرقابل هضم می‌باشد که به تقویت سیستم ایمنی شیرخوار کمک می‌کند. نوکلئوتیدها نیز واحدهای ساختمانی ضروری برای تقسیم سلولی هستند که در رشد کودک موثر هستند. همچنین شیر خشک آپتامیل غنی شده با آهن است و حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع با زنجیره بلند بوده که به تقویت و تکامل مغزی و بینایی شیرخوار نیز کمک می‌کند.

با توجه به سن کودک می‌توانید از شیرخشک‌های آپتامیل برای کمک به رشد بهتر و وزن‌گیری کودک استفاده کنید:

  • شیر خشک آپتامیل ۱: مخصوص شیرخواران محروم از شیر مادر، از هنگام تولد تا ۶ ماهگی می‌باشد.
  • شیر خشک آپتامیل ۲: بعد از ۶ ماهگی شیر خشک تکمیلی آپتامیل ۲ می‌تواند در کنار یک غذای کمکی متعادل تمام نیازهای کودک را جهت رشد و تکامل مناسب فراهم سازد.
  • شیر خشک آپتامیل ۳: این شیر خشک به منظور تامین بخش مایع رژیم غذایی کودک در مرحله مهم بعد از یک سالگی تهیه شده است و به صورت متعادل نیازهای کودک را فراهم می‌کند.

طرز تهیه شیر خشک آپتامیل

قبل از آماده کردن شیر خشک آب آشامیدنی سالم را بجوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه نگه دارید تا دمای آن تقریبا به ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد. مقدار آب مورد نیاز را در بطری استریل اندازه گیری کنید. این مقدار بستگی به سن نوزاد و کودک داشته و در جدول راهنمای محصولات آپتامیل میزان آن به طور دقیق بیان شده است.

مقدار صحیحی از پودر (با توجه به جدول راهنمای بروشور) را به آب اضافه کنید. دقت کنید که کم یا زیاد کردن تعداد پیمانه می‌تواند برای کودک مضر باشد. برای دقت بیشتر از پشت یک چاقوی تمیز برای صاف کردن سر پیمانه استفاده کنید. پودر اضافی را به درون پیمانه فشار ندهید. درپوش شیشه شیر را بگذارید و به آرامی آن را (به مدت ۱۰ ثانیه) تکان دهید تا حل شود. سپس درپوش شیشه را با سر پستانک جایگزین کنید. قبل از تغذیه درجه حرارت شیر را با مچ دست کنترل کنید. (۳۷ درجه سانتی گراد)

در هنگام استفاده از شیر خشک آپتامیل نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • شیر آماده شده را ظرف مدت ۱ ساعت مصرف کنید.
  • بعد از هر بار مصرف باقی مانده شیر داخل شیشه را دور بریزید.
  • شیر را در مایکروویو گرم نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد نقاط داغ شده و منجر به سوختگی گردد.
  • پودر را تا ۴ هفته پس از باز شدن درب قوطی استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی انواع شیر خشک آپتامیل و نکات لازم جهت مصرف آن پرداختیم. همچنین به یکی از سوالات مهم والدین پاسخ دادیم که آیا شیر خشک آپتامیل چاق کننده است. همانطور که در طول متن اشاره کردیم این شیر خشک برای وزن‌گیری نوزادان توصیه می‌شود و به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد می‌تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز جهت رشد و تکامل کودک کمک کند.

شما می‌توانید جهت خرید شیر خشک آپتامیل و اطلاع از جدیدترین قیمت شیر خشک به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

قیمت شیر خشک

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض شیر خشک آپتامیل چیست؟

در صورتی که مطابق با جدول راهنمای شیر خشک و یا تجویز پزشک از شیر خشک آپتامیل استفاده کنید، هیچ‌گونه عوارض جانبی ایجاد نخواهد کرد. توجه داشته باشید که اگر کودک شما به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده این پودر حساسیت داشته باشد، باید مصرف آن را قطع نموده و با پزشک مشورت کنید.

شیر خشک آپتامیل ساخت کجاست؟

شیرخشک‌های برند آپتامیل توسط شرکت نوتریشیا ساخته می‌شوند که بسیاری از کشورها تحت لیسانس این شرکت اقدام به تولید شیر خشک می‌کنند. در ایران نیز برخی از محصولات آپتامیل تحت لیسانس نوتریشیا هلند تولید می‌شوند.

شیر خشک آپتامیل ۳ چیست؟

به طور کلی شیرخشک‌های آپتامیل برای گروه‌های سنی در بسته بندی مجزا تولید می‌شود. آپتامیل ۱ برای ۰ تا ۶ ماهگی، آپتامیل ۲ برای ۶ تا ۱۲ ماهگی و آپتامیل ۳ برای ۱۲ ماهگی به بالا در نظر گرفته شده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط