قرص آرترولیستیکا چاق کننده است
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید مثل عصاره برگ انگورفرنگی سیاه و چای ترش بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی ویژه‌ای می‌باشد. از آن جایی که درباره هر دارویی اثرات و عوارض جانبی آن مورد سوال است، در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی این محصول و خواص آن، به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا قرص آرترولیستیکا چاق کننده است یا خیر. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قرص آرترولیستیکا چیست؟

قبل از بررسی این که آیا قرص آرترولیستیکا چاق کننده است یا خیر، خوب است کمی با این محصول آشنا شوید. قرص آرترولیستیکا یک فرآورده طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است که کاهش درد و ورم، رفع درد مفاصل در بیماری هایی مثل رماتیسم، کاهش درد عضلات و ترمیم عضلانی بعد از ورزش از جمله خواص آن است. این داروی گیاهی همچنین اثراتی در پاکسازی بدن و کاهش چربی و اسید اوریک خون به همراه دارد.

ترکیبات قرص آرترولیستیکا شامل عصاره برگ انگورفرنگی سیاه، عصاره چای ترش، بیوفلاونوئیدهای لیموی ماندارین و ویتامین E طبیعی می‌باشد که هر کدام خواص زیادی را برای مفاصل و ترمیم آن‌ها به همراه دارند.

قرص artrolistica توسط شرکت آرین سلامت سینا در ایران تولید می‌شود. این شرکت، نماینده انحصاری شرکت هولیستیکای فرانسه است.

این محصول در بسته‌های حاوی ۳۲ عدد کپسول در دسترس است. توجه کنید که آرترولیستیکا دارای فرم دارویی «کپسول» می‌باشد اما با عنوان «قرص» نیز به کار می‌رود. در این مقاله از هردوی این واژه‌ها استفاده کرده‌ایم.

کپسول آرترولیستیکا
آرترولیستیکا، یک فرآورده طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات

قرص آرترولیستیکا برای چیست؟

مهمترین کاربردها و خواص قرص artrolistica عبارتند از:

  •  بهبود درد در بیماران مبتلا به نقرس و روماتیسم
  • کاهش چربی و اسید اوریک خون
  • رفع درد مفاصل و دردهای عضلانی
  • کمک به ترمیم و بهبود عضلانی پس از فعالیت ورزشی
  • تسهیل کننده حرکات اندام‌ها
  • دارای اثرات پاکسازی و سم زدایی
  • رفع تورم اندام‌ها
  • کاهش ورم بینی و صورت پس از جراحی‌ها و اقدامات زیبایی
  • کاهش نیاز به داروهای مسکن و طبعا عوارض گوارشی ناشی از مصرف آن ها
قرص آرترولیستیکا برای رفع درد مفاصل و دردهای عضلانی
قرص artrolistica با داشتن ترکیبات ضد التهاب، برای رفع درد مفاصل و دردهای عضلانی مفید است.

آیا ترکیبات قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

برای آن که به سوال قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟ پاسخ دهیم، خواص تک‌تک ترکیبات آن به همراه اثر آن‌ها بر چاقی و لاغری بررسی می‌کنیم تا بتوانیم جمع‌بندی مناسبی داشته باشیم.

عصاره برگ انگورفرنگی سیاه

برگ انگورفرنگی سیاه (Blackcurrant Leaf) یکی از گیاهان پرخاصیت و معروف برای تقویت سیستم ایمنی است که با خواص ضد میکروب، ضد التهاب، سم زدا و ضد ویروس شناخته می‌شود. این گیاه که در قرص آرترولیستیکا وجود دارد، دارای پلی­ فنول‌­های محافظت‌کننده و مواد مغذی گیاهی است و به سلامت عضلات و مفاصل کمک می‌کند. این ماده معمولا برای ورزشکاران، افراد مسن و هر فردی که به بهبود فعالیت عضلانی و مفاصل نیاز داشته باشد، توصیه و تجویز می‌شود.

اثرات فلاونوئیدها به واسطه ترکیبات طبیعی نظیر ویتامین C موجود در محصول تقویت شده و از سیستم عروقی محافظت می‌نمایند؛ بدین ترتیب از بروز تورم در نواحی دارای التهاب، جلوگیری می‌کنند.

حال می‌رسیم به این سوال که آیا عصاره برگ انگور فرنگی سیاه موجود در قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟ در پاسخ باید بگوییم که طبق برخی از آزمایش‌ها، این ترکیب نه تنها اثر چاق کنندگی از خود نشان نداده، بلکه به افزایش متابولیسم چربی و کنترل وزن کمک کرده است. هرچند آزمایش‌ها در مراحل اولیه هستند و اثر کمکی عصاره برگ انگورفرنگی سیاه بر کاهش وزن به صورت علمی اثبات نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که احتمالا حداقل این ترکیب موجود در قرص آرترولیستیکا چاق کننده نیست.

عصاره برگ انگورفرنگی سیاه یکی از ترکیبات قرص آرترولیستیکا
عصاره برگ انگور فرنگی سیاه موجود در آرترولیستیکا، با داشتن پلی­ فنول‌­های محافظت‌کننده، به سلامت عضلات و مفاصل کمک می‌کند.

عصاره چای ترش

گل چای ترش (Hibiscus Flower) با نام علمی Hibiscus sabdariffa ترکیب دیگر قرص آرترولیستیکا است که از ترکیبات فلاونوئیدی غنی می‌باشد. این ترکیبات، خواص آنتی اکسیدانی داشته و می‌توانند با رادیکال‌های آزاد و ایجاد التهاب در بدن مقابله کنند. به علاوه، فلاونوئیدهای چای ترش، خاصیت بازسازی و احیاء غضروف و مفاصل را به همراه می آورند، چرا که ساخت کلاژن را در بدن تحریک می‌نمایند.

ترکیبات مشابهی در چای ترش وجود دارند که به کاهش نفوذپذیری و افزایش تحکیم دیواره‌های عروقی کمک کرده و نهایتا در جلوگیری از افزایش تورم، التهاب و قرمزی موثرند.

ممکن است با شنیدن نام چای ترش، به یاد داروهای گیاهی برای لاغری بیفتید. البته این موضوع، دور از واقعیت نیست! در واقع چندین آزمایش به پتانسیل چای ترش در کمک به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی پی برده‌اند. مثلا یک مطالعه نشان داد که عصاره چای ترش بعد از مصرف به مدت ۱۲ هفته، وزن بدن، چربی بدن و BMI (شاخص توده بدنی) را کاهش داد. گرچه این مطالعه نیز کوچک بود، اما در پاسخ به سوال قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟ می‌توان با احتمال خوبی از چنین تحقیقاتی نتیجه گرفت که عصاره چای ترش موجود در این محصول نه تنها چاق کننده نیست، بلکه ممکن است حتی به کاهش وزن کمک کند.

بیوفلاونوئیدهای لیموی ماندارین

لیموی ماندارین یا لیموی رنگ‌پور (Citrus Limonia) یک میوه دورگه ایجاد‌شده از بالنگ و پرتقال ماندارین است. پوسته خارجی این میوه محتوی بالاترین غلظت بیوفلاونوئیدها از خانواده آنتی اکسیدان‌ها مانند هسپریدین می‌باشد. این مواد با افزایش انسجام دیواره عروقی به حفظ گردش خون طبیعی در عروق کمک نموده و مکمل سایر عصاره‌­های گیاهی موجود در کپسول آرترولیستیکا هستند.

طبق تحقیقات، بیوفلاونوئیدهای مرکبات ممکن است در کنترل قند خون و افزایش متابولیسم موثر باشند، بنابراین در پاسخ به قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟ می‌توان گفت که این محصول به خاطر داشتن این بیوفلاونوئیدها در ترکیباتش، چنین خاصیتی ندارد.

ویتامین E طبیعی

ویتامین E، آخرین ترکیب مهم قرص آرترولیستیکا است. ترکیبات بیوفلاونوئیدی به همراه ویتامین E طبیعی موجود در این فرمولاسیون، از سلول‌­ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. در رابطه با اثر چاق کنندگی آرترولیستیکا به واسطه وجود ویتامین E باید گفت که این ویتامین تاثیری در افزایش یا کاهش وزن در آزمایشات از خود نشان نداده است.

نهایتا رابطه بین قرص آرترولیستیکا و چاقی چیست؟

تحقیقات مستقیمی در رابطه با چاق کنندگی قرص آرترولیستیکا (با در نظر گرفتن همه ترکیبات آن در کنار هم) انجام نشده است، اما با توجه به این که هر کدام از ترکیبات آن به طور جداگانه چاق کننده نیستند، پس با احتمال خوبی قرص artrolistica نیز ویژگی چاق کنندگی ندارد. با بررسی ترکیبات این محصول، حتی می‌توان نتیجه گرفت که آرترولیستیکا شاید به کنترل یا کاهش وزن نیز کمک کند. با این حال قرص آرترولیستیکا یک مکمل کاهش وزن نیست و بر این اساس توصیه می‌شود برای کاربردهای خود محصول، از آن استفاده نمایید.

طریقه مصرف قرص artrolistica

نحوه مصرف آرترولیستیکا به صورت روزانه یک کپسول صبح و یک کپسول شب با یک لیوان آب است. بهترین زمان مصرف قرص artrolistica، قبل از غذا می‌باشد.

جمع بندی

برای دانستن قیمت قرص آرترولیستیکا و خرید این محصول، می‌توانید به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید؛ همه محصولاتی که در مفیدطب موجود هستند، دارای قیمت مصوب و قانونی از طرف سازمان غذا و دارو می‌باشند. کافیست در عرض چند دقیقه سفارش خود را به صورت اینترنتی تکمیل کرده تا داروخانه مفیدطب آن را در سریع‌ترین حالت ممکن برای شما ارسال نماید.

خرید کپسول آرترولیستیکا

سوالات متداول

عوارض قرص آرترولیستیکا چیست؟

در رابطه با عوارض کپسول آرترولیستیکا باید بگوییم که تاکنون گزارش خاصی مبنی بر عوارض قرص آرترولیستیکا ارائه نشده است. تنها قابل ذکر است که عصاره برگ انگورفرنگی سیاه و چای ترش ممکن است عوارض گوارشی خفیفی مانند نفخ و مدفوع نرم ایجاد کنند.

تداخل دارویی آرترولیستیکا چیست؟

آرترولیستیکا ممکن است سبب کاهش قند خون و فشار خون گردد، بنابراین افرادی که فشار خون پایین دارند و یا بیمارانی که داروهای کاهنده فشار خون و قند خون مصرف می‌کنند باید با احتیاط مصرف کنند. همچنین، به دلیل عدم مطالعات کافی در زمینه ایمنی مصرف قرص آرترولیستیکا در بارداری و شیردهی توصیه می‌شود از مصرف این فرآورده در این دوران خودداری گردد. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند و به طور کلی افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند، باید قبل از مصرف آرترولیستیکا با پزشک یا داروساز مشورت نمایند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و