بهترین قرص غضروف ساز ایرانی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص‌های غضروف ساز از جمله مکمل‌هایی هستند که در سال‌های اخیر نام آن‌ها برای کاهش درد و التهاب مفاصل بیشتر شنیده می‌شود. انواع قرص غضروف ساز خارجی و ایرانی در بازار وجود دارد. خوشبختانه شرکت‌های داروسازی ایرانی در چند سال گذشته توانسته‌اند نمونه‌های باکیفیتی از قرص‌های غضروف‌ساز را تهیه و عرضه کنند. برخی از این مکمل‌ها حاوی ترکیباتی مشابه قرص‌های خارجی و با عملکرد یکسان هستند که به دلیل تولید داخلی قیمت مناسب‌تری نیز دارند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی بهترین قرص غضروف ساز ایرانی می‌پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

غضروف ساز چیست؟

غضروف یا کارتیلاژ (Cartilage) یک بافت همبند نیمه سفت اما منعطف است که انواع مختلفی دارد و در چندین نقطه از بدن وجود دارد. در واقع غضروف یک ساختمان قابل ارتجاع است که عمدتا در انتهای استخوان‌ها، جایی که مفاصل قرار دارند وجود دارد و وظیفه آن تسهیل حرکت مفصل‌ها است. علاوه بر مفاصل، غضروف در برخی نقاط دیگر از بدن مانند بینی، راه‌های تنفسی، دیسک‌های بین مهره‌ای ستون فقرات و گوش‌ها نیز یافت می‌شود.

امروزه به دلایلی مانند کار زیاد و طولانی، ورزش‌های سنگین، وزن بالا، تغذیه نامناسب و… آسیب غضروف مفاصل بسیار شایع شده است. علاوه بر این انواع دردهای مفصلی نیز به خصوص در سنین بالاتر به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. همه ما می‌دانیم که یکی از علت‌های اصلی دردهای مفصلی، ساییدگی و آرتروز است که آسیب دیدن و از بین رفتن غضروف در ایجاد این ساییدگی مفاصل نقش اساسی دارد. بنابراین درمان و دارویی که در ترمیم غضروف آسیب دیده و بازسازی آن موثر عمل کند، می‌تواند تا حد زیادی به کاهش دردهای مفصلی کمک کند.

پزشک متخصص در این شرایط بر حسب میزان آسیب وارد شده به بافت غضروفی، روش‌های مختلف درمانی را تجویز خواهد کرد. تمرینات فیزیوتراپی، دارو درمانی، تزریق مستقیم موادی چون اوزون، هیالورونیک اسید، سلول‌های بنیادی و … از جمله این روش‌ها به شمار می‌روند. در موارد حاد نیز انجام جراحی ضرورت پیدا می‌کند. علاوه بر این موارد تجویز قرص‌های غضروف ساز نیز یکی از روش‌های مکمل درمانی است که به کاهش درد و تورم مفصلی کمک می‌کند.  این قرص‌ها می‌توانند به کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت مفاصل کمک کنند.

چه کسانی باید از غضروف ساز استفاده کنند؟

همانطور که گفتیم دلایل مختلفی ممکن است باعث آسیب غضروف شود و این آسیب‌ها بسیار شایع هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش سن است. با بالا رفتن سن احتمال شروع تخریب غضروف نیز افزایش پیدا می‌کند. وزن شخص نیز از گزینه‌های تاثیرگذار در این زمینه است. همچنین عدم تحرک و نداشتن فعالیت که می‌تواند در طولانی مدت موجب آسیب دیدگی غضروف‌ها شود. علاوه بر موارد گفته شده بیماری‌هایی نظیر آرتروز و آرتریت روماتوئید نیز در مشکلات مربوط به غضروف، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

بیماری آرتروز

فعالیت مداوم و سنگین، مفاصل بدن خصوصاً زانو را فرسوده کرده و لایه‌های غضروفی را دچار تخریب می‌کند. ساییدگی لایه‌های غضروفی منجر به لغزش دردناک و دشوار استخوان‌ها بر روی هم خواهد شد. این عارضه بیش از همه افراد شاغل، سنگین وزن و ورزشکاران را تهدید می‌کند. البته با افزایش سن نیز بافت غضروفی دچار تحلیل و ضعف می‌شود. به همین دلیل بخش زیادی از افراد مبتلا به آرتروز را قشر سالمندان تشکیل می‌دهند. التهاب و تورم، کاهش دامنه حرکتی و بی‌ثباتی مفصل از علائم گزارش شده در آرتروز هستند. گاهی اوقات پزشک متخصص از قرص‌های غضروف ساز برای کاهش درد و التهاب در مبتلایان استفاده می‌کند.

التهاب مفاصل و آرتروز
بیماری آرتروز و آرتریت روماتوئید از جمله عوامل مهم ایجاد آسیب در غضروف‌ها هستند.

بیماری آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یا رماتیسم مفصلی یکی از انواع بیماری‌های خودایمنی به شمار می‌رود. در این عارضه، سیستم ایمنی به اشتباه آنتی بادی را بر علیه بافت‌های سالم بدن تولید می‌کند. درنتیجه مفاصل مورد هجوم و آسیب قرار گرفته و مشکلاتی چون التهاب، تورم، خشکی، سفتی، تغییر شکل، احساس داغی و قرمزی مفصل بروز می‌کند. غضروف زانو، مچ دست، آرنج و قوزک پا از بخش‌های تحت آسیب در آرتریت هستند. در این شرایط مصرف داروهای تعدیل یا تضعیف‌کننده سیستم ایمنی برای بهبود مبتلا به آرتریت ضرورت دارد. علاوه بر این پزشک متخصص در صورت تخریب غضروف مفصل، مصرف قرص‌های غضروف ساز را نیز تجویز می‌کند.

ترکیبات قرص‌های غضروف ساز

مواد مختلفی در فرایند ترمیم و بازسازی غضروف‌ها می‌توانند موثر شناخته شوند. اسید آمینه لیزین، گلوکزامین، کندرویتین و متیل سولفونیل متان از ترکیبات قرص‌های غضروف ساز هستند.

میزان نیاز بدن به اسید آمینه لیزین روزانه ۱۲ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است و این مقدار باید از طریق تغذیه جبران شود. از جمله مواد غذایی حاوی لیزین می‌توان به حبوبات، روغن ماهی، گوشت قرمز، سویا، مخمر آب جو و میوه خشک اشاره کرد. اکثر قرص‌های غضروف ساز حاوی این ماده برای ترمیم مفصل بیماران هستند. در مورد گلوکزامین نیز باید گفت که این ماده برای ترمیم غضروف و کاهش درد حاصل از آن کاربرد دارد و همچنین در تولید ماده سینوویال (روان‌کننده مفصل) مؤثر است. کندرویتین نیز موجب تقویت کلاژن سازی و استحکام هرچه بیشتر بافت غضروفی می‌شود. متیل سلوفونیل متان به عنوان یکی از منابع اصلی گوگرد نقش ضد درد و ضد التهاب دارد.

علاوه بر موارد فوق در قرص‌های غضروف ساز گیاهی از ترکیب عصاره غیر صابونی شده آووکادو و سویا استفاده می‌شود. این ترکیب می‌تواند در کند کردن سیر بیماری ساییدگی زانو و کاهش درد و التهاب ناشی از آن مفید باشد. آووکادو و سویا دارای ویتامین‌های متعدد و ترکیبات ضد التهابی هستند که مصرف خوراکی آن‌ها به طور منظم موجب تخفیف دردهای زانو و مفاصل می‌شود.

بهترین قرص غضروف ساز ایرانی

امروزه قرص‌های غضروف ساز زیادی از برندهای مختلف در بازار وجود دارند. برای انتخاب بهترین قرص غضروف ساز ایرانی یا خارجی باید به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید که متناسب با میزان و نوع درد شما باشد. همچنین این قرص را از یک برند معتبر تهیه کنید. پزشک شما با بررسی بیماری و مشکلات شما می‌تواند بهترین مکمل را به شما معرفی کند.

با این حال در این مقاله سعی کردیم دو نمونه از بهترین قرص غضروف ساز ایرانی را به شما معرفی کنیم که جزو پرفروش‌ترین مکمل‌های درد مفاصل به شمار می‌روند. با مطالعه اطلاعات این قرص‌ها و ویژگی‌های هریک می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

قرص فست ران

کپسول فست ران حاوی آووکادو و سویا بوده و به کاهش التهاب و درد مفاصل و بازسازی غضروف‌ها به خصوص در افراد مبتلا به استئوآرتریت کمک می‌کند. اسیدهای چرب موجود در عصاره آووکادو و ایزوفلاون موجود در سویا هر دو در تحریک غضروف سازی در بدن و بازسازی آن‌ها نقش دارند. از دیگر ویژگی‌های قرص فست ران می‌توان به بهبود علائم آرتروز و روماتیسم مفصلی و بهبود انعطاف‌پذیری غضروف‌ها اشاره کرد.

خرید قرص فست ران
جهت خرید قرص فست ران برای کاهش درد مفاصل و بازسازی غضروف‌ها کلیک کنید.

جهت مصرف قرص غضروف ساز فست ران می‌توانید روزانه یک عدد کپسول را به همراه مقدار کافی آب میل کنید.

 

کپسول پیاسیدین

پیاسیدین یک داروی موثر در کاهش دردهای مفصلی، درد آرتروز و رفع التهاب است. کپسول پیاسیدین نیز با استفاده از عصاره سویا و آووکادو تهیه شده و اثرات قابل توجهی در بهبود علائم بیماری‌هایی چون استئوآرتریت و دژنراتیو مفاصل دارد. ترمیم غضروف‌های تخریب شده از ویژگی‌ها و موارد مصرف این قرص غضروف ساز ایرانی است.

سویا حاوی ترکیبات موثری به نام ایزوفلاون‌ها است که خاصیت ضد التهابی داشته و سبب کاهش درد و التهاب مفاصل می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلی‌گرم از این ترکیب (معادل روزی ۱ الی ۲ قرص پیاسیدین) پس از ۶ ماه اثری مشابه با ۴۰۰ میلی‌گرم کندرویتین (یکی از ترکیبات مؤثر غضروف ساز) دارد و در کاهش درد بسیار مؤثر است.

خرید کپسول پیاسیدین رازک
جهت خرید کپسول پیاسیدین رازک برای بهبود بیماری دژنراتیو مفاصل و تقویت غضروف‌ها کلیک کنید.

کپسول پیاسیدین رازک مشابه کپسول پیاسکلیدین فرانسوی تولید شده است و دارای ترکیبات یکسان هستند. در حال حاضر کپسول پیاسکلیدین به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود، به همین دلیل می‌توانید از قرص مشابه ایرانی آن یعنی پیاسیدین رازک استفاده کنید.

جهت مصرف این دارو می‌توانید روزانه یک عدد کپسول پیاسیدین را در بین غذا و همراه با یک لیوان بزرگ آب میل کنید.

توجه داشته باشید که به طور معمول مصرف قرص‌های غضروف ساز در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. بدون مشورت و مجوز پزشک هرگز از این قرص‌ها استفاده نکنید. همچنین افرادی که به ترکیبات موجود در این قرص‌ها حساسیت دارند، باید از مصرف خودداری نمایند.

سخن پایانی

همانطور که در طول مقاله متوجه شدید انتخاب بهترین قرص غضروف ساز ایرانی و خارجی کار خیلی سختی نیست، اما اهمیت زیادی دارد. تخریب غضروف‌ها از موارد بسیار شایع در دنیای امروز است که نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت. مراجعه به پزشک و اقدام هرچه سریع‌تر برای درمان می‌تواند به شما در کاهش دردهایتان کمک کند.

جهت خرید این محصولات و سایر مکمل‌ها از جمله قویترین داروی ضد التهاب مفاصل می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

در این مقاله دو نمونه از بهترین قرص غضروف ساز ایرانی را با نام‌های قرص فست ران و کپسول پیاسیدین به شما معرفی کردیم که جهت خرید این دو مکمل و کسب اطلاعات بیشتر درمورد آن‌ها می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

هر سوال دیگری در مورد محصولات و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص غضروف ساز را کی بخوریم؟

میزان و نحوه مصرف قرص‌های غضروف ساز بر حسب برند آن‌ها متفاوت است اما به طور معمول باید روزانه یک الی دو قرص مصرف شود. بهتر است این قرص‌ها را همراه با غذا استفاده کنید و حداقل تا یک ماه مصرف را ادامه دهید تا نتیجه آن قابل تشخیص باشد.

بهترین قرص غضروف ساز گیاهی چیست؟

دو قرص فست ران و کپسول پیاسیدین که در این مقاله به شما معرفی کردیم، هر دو از بهترین قرص غضروف ساز گیاهی هستند که حاوی ترکیب عصاره سویا و آووکادو می‌باشند. این ترکیب می‌تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند.

عوارض قرص غضروف ساز چیست؟

قرص‌های غضروف ساز ممکن است در برخی موارد موجب عوارضی مانند بالا رفتن قند خون، عوارض گوارشی مانند تهوع و استفراغ و سوزش سردل شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره