آیا کپسول آوسوی چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

استئوآرتریت یا بیماری آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی است که افرادی زیادی در سراسر جهان با آن درگیر هستند. این بیماری که انواع بسیار مختلفی دارد، معمولا با افزایش سن، اضافه وزن، تغذیه نامناسب و برخی عوامل دیگر به وجود می‌آید. یکی از ترکیبات بسیار موثری که در جهت کاهش عوارض این بیماری از جمله درد، التهاب و تحلیل مفاصل به کار می‌رود، عصاره آووکادو و سویا است. فرآورده‌های حاوی این عصاره فواید بارزی در پیشگیری و بهبود آرتروز دارند. کپسول آوسوی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های حاوی عصاره غیرصابونی شده آووکادو و سویا است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب این محصول را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا کپسول آوسوی چاق کننده است یا خیر. با ما همراه باشید.

قرص آوسوی برای چیست؟

کپسول آوسوی محصولی از شرکت بنیان سلامت کسری (BSK) است که برخی افراد آن را به اشتباه با نام “قرص آوسوی” نیز می‌شناسند. این محصول یک گزینه عالی برای حفظ سلامت مفاصل است که می‌تواند از بیماری‌های مفصلی پیشگیری کند. از همین رو افرادی که فعالیت‌های سنگین انجام می‌دهند، ورزشکاران، سالمندان و یا خانم‌های یائسه می‌توانند از قرص آوسوی جهت جلوگیری و تسکین درد و التهاب مفاصل استفاده کنند.

علاوه بر این کپسول Avosoy با فرمولاسیون قوی خود به بازسازی و ترمیم بافت مفاصل کمک کرده و التهاب و درد ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد. عصاره آووکادو و سویای موجود در این فرآورده دارای اثر ضد التهابی است. از همین رو قرص آوسوی می‌تواند آنزیم‌های التهابی در بافت مفصلی را مهار کرده و با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین و نیتریک اسید، درد و التهاب مفاصل را کاهش دهد.

مزیت دیگر کپسول آوسوی بی اس کی، بازسازی ساختمان غضروف است که با تحریک تولید کلاژن و پروتئو گلیکان‌ها به این هدف دست می‌یابد. در واقع پس از مصرف این قرص، مفاصل آسیب‌دیده ترمیم پیدا کرده و انعطاف‌پذیری به مفاصل برگردانده می‌شود. اثرگذاری تدریجی و ماندگار قرص آوسوی می‌تواند در طولانی مدت از بروز آرتروز و یا شدت گرفتن آن جلوگیری کند.

خرید قرص آوسوی

ترکیبات قرص آوسوی چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا کپسول آوسوی چاق کننده است یا خیر. جهت پاسخ به این سوال لازم است ابتدا ترکیبات موجود در این کپسول را مورد ارزیابی قرار بدهیم. در صورتی که این ترکیبات دارای خواص چاق‌کنندگی نباشند، کپسول آوسوی نیز چاق کننده نیست.

هر قرص آوسوی حاوی ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره غیرصابونی شده آووکادو و سویا ( Total extract of unsaponifiables of Avocado and Soya) می‌باشد. در ادامه با خواص این دو ماده در جهت کاهش التهاب و درد ناشی از آرتروز بیشتر آشنا می‌شویم:

خواص سویا برای مفاصل

مطالعات جدید پژوهشگران نشان‌دهنده اثرات درمانی سویا در پوکی استخوان است. سویا حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام ایزوفلاون است که عملکردی شبیه استروژن دارد و می‌تواند از استخوان‌ها محافظت کند. استروژن یکی از هورمون‌هایی است که در ساخت و افزایش فعالیت سلول‌های سازنده استخوان بسیار موثر است. به طوری که با کاهش این هورمون فعالیت سلول‌های تخریب کننده افزایش می‌یابد. دانه گیاهی سویا علاوه بر ایزوفلاوین حاوی کلسیم، آهن، فسفر، منیزیم، زینک و ویتامین‌های گروه B نیز می‌باشد.

فواید آووکادو برای مفاصل

آووکادو سرشار از اسیدهای آمینه مختلف است که اثرات درمانی متعددی دارد. یکی از بارزترین فواید آووکادو برای مفاصل و درمان التهاب آن‌هاست. مصرف خوراکی آووکادو در کاهش درد زانو بسیار موثر است، چرا که طبق تحقیقات این گیاه حاوی ترکیباتی به نام فیتو استرول بوده که اثرات ضد درد دارد. علاوه بر این روغن آووکادو را نیز به عنوان ضد روماتیسم می‌شناسند که حتی ماساژ این روغن به موضع دردناک، موجب کاهش درد به ویژه در زانوها می‌شود.

ترکیب عصاره آووکادو و سویا

عصاره طبیعی آووکادو و روغن دانه‌های سویا هر کدام به صورت جداگانه دارای فواید بیشماری در زمینه کاهش عوارض آرتروز هستند. اما به نظر شما ترکیب این دو ماده با یکدیگر چطور عمل می‌کند. این ترکیب طبیعی پیشرفت استئوآرتریت را کاهش می‌دهد. عصاره آووکادو و سویا (ASU)، باعث توقف ترکیبات ایجادکننده التهاب می‌شود و از تخریب سلول‌های سینوویال که مفاصل را در بر می‌گیرد، جلوگیری می‌کند.

طبق مطالعه گسترده‌ای که در اروپا انجام شد، ترکیب آووکادو و سویا مانع از شکستگی غضروف و بهبود بازسازی بافت همبند می‌شود. همچنین یک متاآنالیز در سال ۲۰۰۸ نشان داد که ASU می‌تواند علائم آرتروز را بهبود داده و استفاده از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی را کاهش دهد.

آیا کپسول آوسوی چاق کننده است؟

همانطور که گفتیم برای اینکه به پرسش آیا کپسول آوسوی چاق کننده است پاسخ دهیم، باید ترکیبات آن را بررسی کنیم. آووکادو موجود در این قرص حاوی فیبر فراوان است و در بسیاری از رژیم‌های غذایی لاغری کاربرد دارد. در واقع فیبر بالای موجود در این میوه باعث احساس سیری بیشتر پس از مصرف آن می‌شود. از همین رو می‌توان نتیجه گرفت که عصاره آووکادو می‌تواند در کاهش وزن کمک‌کننده باشد، پس خاصیت چاق‌کنندگی ندارد.

در مورد عصاره سویا نیز باید گفت که ایزوفلاوون موجود در این دانه گیاهی برای کاهش سنتز چربی موثر است. سویا می‌تواند به تعدیل میزان انسولین در بدن کمک کرده و به دنبال آن میزان چربی را کاهش دهد. در واقع دانه‌های گیاهی سویا و عصاره آن نیز می‌تواند در کاهش وزن مفید باشد.

در پاسخ به افرادی که از ما پرسیده بودند آیا کپسول آوسوی چاق کننده است، باید بگوییم نیازی به نگرانی نیست. این محصول و ترکیبات موجود در آن خاصیت چاق‌کنندگی ندارند و می‌توانید با خیال راحت از آن در جهت کاهش درد و التهاب مفاصل خود استفاده کنید.

خرید کپسول آوسوی بی اس کی
جهت خرید کپسول آوسوی بی اس کی با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

طریقه مصرف کپسول avosoy

جهت اطلاع از نحوه مصرف کپسول آوسوی لازم است مطابق با دستور پزشک خود عمل کنید. البته این کپسول بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه و مصرف است. شما می‌توانید روزانه یک عدد کپسول را با یک لیوان آب میل کنید.

توجه داشته باشید که برای افرادی که به آووکادو و سویا آلرژی دارند، مصرف کپسول آوسوی ممنوع است. همچنین از آنجا که این محصول می‌تواند روی رشد جنین تاثیر منفی بگذارد، در دوران بارداری نیز منع مصرف دارد. اثرات قرص آوسوی در دوران شیردهی نیز هنور به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است، لذا مادران در این دوران نباید این فرآورده را مصرف کنند.

زمان مصرف قرص آوسوی

بهترین زمان مصرف قرص آوسوی همراه با غذا است. شما می‌توانید به مدت ۳ ماه از این کپسول استفاده کرده تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. هر بسته آوسوی محتوی ۲۰ عدد کپسول است که برای مصرف ۲۰ روز کافی می‌باشد.

عوارض کپسول آوسوی چیست؟

در مورد عوارض کپسول آوسوی باید بگوییم این محصول می‌تواند در افراد حساس به لاتکس باعث ایجاد آلرژی شود. همچنین در برخی افراد ممکن است موجب بروز واکنش‌های آلرژیک مانند راش پوستی و خارش شود که البته این اتفاق شایع نیست.

جمع بندی‌

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد قرص آوسوی بی اس کی صحبت کردیم که به عنوان یک داروی تسکین‌دهنده علائم بیماری آرتروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به کاهش التهاب در مفاصل کمک کرده و می‌تواند موجب تخفیف درد و بهبود از کار افتادگی شود. همچنین در این مطلب بررسی کردیم که آیا کپسول آوسوی چاق کننده است یا خیر. طی مطالب گفته شده به این نتیجه رسیدیم که این محصول و ترکیبات آن هیچ‌گونه اثر چاق‌کنندگی ندارند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص آوسوی و اطلاع از قیمت آن از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام نمایید. همچنین برای تهیه سایر مکمل‌ها از جمله قویترین داروی ضد التهاب مفاصل به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید:

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های غضروف‌ساز و ضد التهاب مفاصل و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و