آیا کپسول ماکاویت اف چاق کننده است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بی‌میلی یا سردمزاجی جنسی در بانوان به دلایل مختلف و تحت شرایط متفاوت، رخ می‌دهد. تغییرات هورمونی پس از حاملگی و زایمان، شروع دوران یائسگی و برخی کمبودهای تغذیه‌ای در بدن بانوان سبب کاهش انرژی و میل جنسی می‌شود. به همین دلیل، اهمیت دادن به سلامت جنسی در همه دوره‌ها از جمله پس از بارداری، زایمان و یائسگی بسیار مهم است. قرص ماکاویت اف یک مکمل گیاهی مخصوص بانوان است که به بازیابی میل جنسی و سطح انرژی کمک می‌کند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با ما همراه باشید تا با این کپسول آشنا شویم و به بررسی این مسئله که آیا کپسول ماکاویت اف چاق کننده است یا خیر بپردازیم.

ترکیبات قرص ماکاویت اف

قرص ماکاویت اف از عصاره گیاهان مؤثر و ویتامین‌های مورد نیاز بدن تهیه شده و اثرگذاری خوبی بر شادابی و سرزندگی خانم‌ها دارد. پودر ماکا و عصاره گوانارا، دو گیاه موثر در افزایش انرژی و تقویت نیروی جنسی هستند. این گیاهان در کنار سایر ویتامین‌ها و عناصر موجود در این قرص به افزایش سلامت جنسی بانوان کمک می‌کنند.

عصاره ماکا

یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی با ارزش غذایی بسیار بالا است. این گیاه حاوی ۱۰ تا ۱۵ درصد پروتئین است و ۱۶ نوع ماده ی معدنی دارد. ریشه گیاه ماکا به عنوان تقویت کننده قوای جنسی در سراسر دنیا مصرف می شود.

عصاره گوارانا

این گیاه یک آنتی اکسیدان قوی است که به افزایش جریان خون در بدن کمک می کند و عملکرد مغز و غدد را بهبود می‌بخشد. همچنین میزان بالای کافئین در این گیاه می‌تواند به افزایش انرژی و عملکرد ورزشی نیز کمک کند.

ویتامین B2، B6 و B12

این سه ویتامین از خانواده ویتامین B، برای تنظیم سوخت و ساز بدن، سنتز گلبول‌های قرمز خون و فعالیت آنزیم‌های مهم بدن ضروری هستند.

زینک

زینک یکی از مهم‌ترین عناصر برای خانم‌ها است. این عنصر در تقویت پوست و مو، تنظیم هورمون‌های جنسی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش عوارض یائسگی نقش اساسی دارد.

سلنیوم

سلنیوم در بدن توسط تیروئید برای ساختن هورمون‌های تیروئیدی (T3 و T4) استفاده می‌شود. این عنصر در کنار زینک به عملکرد جنسی بهتر کمک زیادی می‌کند.

قرص ماکاویت اف برای چیست؟

کپسول ماکاویت اف فواید زیادی برای بانوان دارد. اولین تأثیر مهم این مکمل، تقویت میل جنسی است. خانم‌ها در دوره‌های مختلف زندگی خود به دلیل اضطراب یا تغییرات شدید هورمونی ممکن است کاهش میل و توان جنسی داشته باشند.

کپسول ماکاویت اف یورو ویتال
اصلی‌ترین تاثیر قرص ماکاویت اف تقویت میل جنسی بانوان است.

گیاه ماکا که از خانواده جینسینگ است، تأثیر بسیار خوبی بر افزایش میل جنسی در بانوان دارد. این گیاه حاوی ترکیبات پلی فنول است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این مواد به همراه ویتامین‌های گروه B و زینک سطح هورمون‌های جنسی به خصوص استروژن را در بدن خانم‌ها در حالت طبیعی نگه می‌دارد و از ایجاد بی میلی و کاهش تحریک جنسی جلوگیری می‌کند.

گیاه ماکا و گوارانا هر دو بر روی خلق و خو و عملکرد مغز تأثیر دارند. این دو گیاه عوارض یائسگی مانند گرگرفتگی، نوسانات اخلاقی، مشکلات خواب و… را کاهش می‌دهند و از ایجاد پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کنند.

تأثیر دیگر قرص ماکاویت اف، افزایش انرژی بدن است. بانوان در دوره های مختلف زندگی از جمله پس از زایمان یا شروع دوران یائسگی ممکن است انرژی سابق خود را نداشته باشند و دائما دچار حس کلافگی شوند. کافئین موجود در گوارانا می‌تواند انرژی مورد نیاز در طول روز را برای بانوان تأمین کند. همچنین زینک و ویتامین‌های گروه B نیز در افزایش سوخت و ساز بدن و تولید انرژی تاثیر دارند.

خرید کپسول ماکاویت اف

خواص کپسول ماکاویت اف

  • افزایش میل و قوای جنسی خانم‌ها
  • تأمین انرژی بدن
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی
  • تقویت حافظه و توان ذهنی در میانسالی
  • بهبود خلق و خو
  • جلوگیری از ایجاد افسردگی پس از یائسگی
  • کاهش عوارض یائسگی

آیا کپسول ماکاویت اف چاق کننده است؟

شاید شنیده باشید که زینک و ویتامین های گروه ب می‌توانند اشتها را افزایش دهند. زینک، جزء املاح معدنی اشتها آور بوده و ممکن است در برخی از اشخاص موجب افزایش وزن شود. همچنین یکی از ویتامین‌های گروه ب، ویتامین B1 است که کمبود آن در بدن اشتها را کاهش می‌دهد. بنابراین طبیعی است که با مصرف این ویتامین اشتها و در پی آن وزن افزایش یابد. مصرف دیگر ویتامین‌های گروه B نیز به خصوص در اشخاصی که با کمبود آن‌ها مواجه هستند، می‌تواند عاملی برای افزایش میل به غذا خوردن و بیشتر شدن وزن باشد. اما در برخی دیگر از افراد که در بدن خود با کمبود این ویتامین‌ها مواجه نیستند، به چاقی منجر نخواهد شد.

آیا کپسول ماکاویت اف چاق کننده است
در ادامه به سوال متداول شما در خصوص اینکه آیا کپسول ماکاویت اف چاق کننده است، پاسخ خواهیم داد.

همچنین در مورد تاثیر ماکا بر روی وزن هم مباحث مختلفی وجود دارد، برخی معتقد هستند که اشتها را زیاد کرده و به افزایش وزن کمک می‌کند و  برخی معتقد هستند که با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند. اما هیچ یک از این نظرات اثبات نشده و در مطالعات هم نشان داده شده که ماکا تاثیر چندانی بر وزن نداشته است.

از طرفی هم اگر به ترکیبات این محصول نگاه کنید متوجه خواهید شد که این مکمل دارای گیاهی به نام گوارانا است که سرشار از کافئین می‌باشد. کافئین باعث افزایش سوخت و ساز چربی و متابولیسم بدن شده و در نتیجه منجر به لاغری و کاهش وزن می‌گردد.

زینک و ویتامین ب موجود در قرص ماکاویت اف ممکن است در برخی افراد اشتها را افزایش دهد، اما این تاثیر با تاثیر افزایش متابولیسم گیاه گوارانا خنثی می شود. در نتیجه نمی‌توان گفت کپسول ماکاویت اف چاق کننده است.

موارد احتیاط و منع مصرف

  • افرادی که به گیاهان خانواده جینسینگ و افرا حساسیت دارند، بهتر است در مصرف این فرآورده احتیاط کنند.
  • مصرف این مکمل در بیماران مبتلا به اختلالات تیروئیدی توصیه نمی‌شود.
  • این مکمل در افرادی که خود یا بستگان درجه یک آن‌ها سابقه ابتلا به سرطان (سرطان پستان، رحم، تخمدان و اندومتریوزیس) داشته‌اند، نباید مصرف شود.
  • مصرف این قرص در بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

طریقه مصرف قرص ماکاویت اف

بانوان روزی یک عدد از این کپسول را به همراه مقدار کافی آب و همراه با غذا مصرف کنند.

تفاوت ماکاویت اف با ماکاویت ام چیست؟

کپسول ماکاویت اف یک مکمل گیاهی برای افزایش انرژی و قوای جنسی بانوان بوده و عوارض پس از زایمان و یائسگی را کاهش می‌دهد.

خرید کپسول ماکاویت اف

کپسول ماکاویت ام یک مکمل گیاهی برای تقویت میل جنسی، بهبود نعوظ، افزایش توانایی جنسی و کاهش خستگی جسمی در آقایان می‌باشد.

خرید قرص ماکاویت مردانه

جمع بندی

همان طور که گفته شد کپسول ماکاویت اف یورو ویتال مکملی گیاهی بدون عوارض جانبی است و به تقویت قوای جنسی، تولید انرژی و کاهش خستگی در بانوان کمک می‌کند. همچنین گفتیم که زینک و ویتامین ب موجود در قرص ماکاویت اف ممکن است در برخی افراد اشتها را افزایش دهد، اما این تاثیر با تاثیر افزایش متابولیسم گیاه گوارانا خنثی می شود. در نتیجه نمی‌توان گفت کپسول ماکاویت اف چاق کننده است.

هر سوالی در مورد کپسول ماکاویت اف یورو ویتال داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می‌توانید از طریق این لینک به لیست انواع قویترین قرص افزایش میل زنان در داروخانه در داروخانه دسترسی پیدا کنید و برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع