قرص پیگمنتا چاق کننده است
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص پیگمنتا چاق کننده است یا نه؟ قرص پیگمنتا یکی از مکمل‌های پرطرفداری است که برای سلامت و زیبایی پوست، پیشنهاد می‌شود. اگر به فکر خرید قرص برای پوست بوده‌اید، احتمالا نام پیگمنتا را هم در کنار سایر مکمل‌های غذایی شنیده‌اید یا درباره آن خوانده‌اید.

می‌خواهیم در این مقاله از مجله سلامت مفید طب، ویژگی‌های قرص پیگمنتا را بررسی کنیم. مثلا آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است یا به طور غیر مستقیم باعث افزایش وزن می‌شود؟ ترکیبات این مکمل غذایی چیست؟ و… . لطفا با ما همراه باشید تا ببینیم قرص پیگمنتا برای شما گزینه مناسبی است یا نه.

کپسول پیگمنتا برای چیست؟

قرص پیگمنتا مکمل غذایی ایده آلی است که برای کاهش چین و چروک صورت، افزایش خاصیت الاستیسیته پوست، از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌ها، روشن و درخشان شدن پوست به کار می‌رود. ترکیبات این کپسول به گونه‌ای فرموله شده‌اند تا با استفاده از قدرت و اهمیت آنتی اکسیدان‌ها، سلامت و زیبایی پوست را افزایش دهند.

خرید قرص پیگمنتا

از آنجایی که قرص پیگمنتا فاقد موادی همچون گلوتن، گندم، تخم مرغ، شیر، سویا، شیرین کننده‌های صنعتی و مواد نگهدارنده است مصرف آن، برای بسیاری از افرادی که سابقه آلرژی یا عدم تحمل مواد غذایی دارند بلامانع است. در بخش‌های بعدی بررسی می‌کنیم قرص پیگمنتا چاق کننده است یا نه؟

آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

خیر! این کوتاه‌ترین و دقیق‌ترین پاسخی است که به پرسش بالا می‌دهیم. حالا اگر در جستجوی پاسخ‌ها و دلایل مفصل تری هستید، می‌توانید ترکیبات قرص پیگمنتا را بررسی کنید. اساسا پیگمنتا دارای ترکیباتی است که به حفظ سلامت سلول‌های پوست، خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، پاکسازی بدن و سم زدایی از آن، تامین و فعال کردن آنتی اکسیدان‌ها در بدن و… کمک می‌کند. خوشبختانه همه ترکیبات این مکمل ایمن بوده، باعث افزایش وزن یا عوارض جانبی خاصی نمی‌شوند. ترکیبات پیگمنتا را در بخش بعدی ملاحظه کنید.

سلامت پوست با قرص پیگمنتا
پیگمنتا دارای ترکیباتی است که به حفظ سلامت سلول‌های پوست، خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، پاکسازی بدن و سم زدایی از آن، تامین و فعال کردن آنتی اکسیدان‌ها در بدن و … کمک می‌کند.

ترکیبات قرص پیگمنتا

بررسی ترکیبات قرص پیگمنتا، این امکان را به شما می‌دهد تا ببینید هیچ یک از مواد تشکیل دهنده این مکمل، دارای خاصیت چاق کننده نیستند. همچنین هیچ یک از ترکیبات پیگمنتا حتی به طور غیر مستقیم نمی‌توانند موجب افزایش وزن شوند. جدول ترکیبات قرص پیگمنتا و میزان هر یک را ملاحظه کنید.

نام ریز مغذی میزان آن
ال گلوتاتیون ۵۰۰ میلی گرم
آلفا لیپوئیک اسید ۱۰۰ میلی گرم
عصاره هسته انگور ۵۰ میلی گرم
ویتامین C ۱۰۰ میلی گرم
ویتامین E تقریبا ۶۶/۷ میلی گرم

 

ال گلوتاتیون

ال گلوتاتیون (L-Glutathione) یک پپتید است که از ۳ اسید آمینه سیستئین، اسید گلوتامیک و گلیسین ساخته می‌شود. این ماده مغذی، آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و از سلول‌های بدن در برابر واکنش با گروه‌های عاملی اکسیژن دار محافظت می‌کند. از جمله گروه‌های عاملی اکسیژن دار، می‌توان به پراکساید‌ها و رادیکال‌های آزاد اشاره کرد. این گروه‌های مخرب در بدن ما، اختلالاتی ایجاد می‌کنند که باعث مرگ یا تباهی سلول‌ها می‌شوند. برای مثال افتادگی پوست و چین و چروک‌ها می‌تواند به خاطر تاثیرات مخرب این گروه‌ها اتفاق بیفتد. ال گلوتاتیون با رادیکال‌های آزاد ترکیب شده و آن‌ها را از بدن دفع می‌کند.

ال گلوتاتیون هیچ گونه تاثیرات چاق کننده (مستقیم یا غیر مستقیم) ندارد. بنابراین با توجه به وجود ال گلوتاتیون، قرص پیگمنتا چاق کننده است یا نه؟ خیر. ال گلوتاتیون تاثیری بر وزن مصرف کنندگان ندارد.

آلفا لیپوئیک اسید

آلفا لیپوئیک اسید (Alpha Lipoic Acid) ریز مغذی شگفت انگیز دیگری است که در ترکیبات قرص پیگمنتا وجود دارد. این ماده در بدن ما، نقش مهمی بازی می‌کند. برای مثال متابولیسم هوازی به آلفا لیپوئیک اسید وابسته است.

از آلفا لیپوئیک اسید در بعضی مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود، چرا که این ماده یک آنتی اکسیدان بسیاری قوی است. آلفا لیپوئیک اسید می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که آلفا لیپوئیک اسید قادر است آنتی اکسیدان هایی که توسط رادیکال‌های آزاد، از کار افتاده‌اند دوباره فعال کند. به این ترتیب با وجود آلفا لیپوئیک اسید، می‌توان به افزایش طول عمر سلول‌ها کمک کرد و روند پیری آن‌ها را به وقفه انداخت. ضمن اینکه مبارزه مضاعف LA می‌تواند بدن را در سرعت کمتری سم‌ زدایی و پاکسازی کند.

همه خواص و فواید آلفا لیپوئیک اسید باعث شده‌اند که این ریز مغذی، در ترکیبات قرص پیگمنتا گنجانده شده و به سلامت سلول‌های پوست کمک کند. آیا با وجود آلفا لیپوئیک اسید، قرص پیگمنتا چاق کننده است ؟خیر. این ریز مغذی هم تاثیری بر افزایش وزن مصرف کنندگان ندارد.

ویتامین C

ویتامین C ریز مغذی بعدی در ترکیبات قرص پیگمنتا است. این ویتامین ضروری برای بدن، هم آنتی اکسیدان بسیاری قوی بوده، می‌تواند با خنثی کردن رادیکال های آزاد، سرعت فرسودگی سلول را کاهش دهد و از تباهی آن جلوگیری کند. ویتامین C با فعال سازی سنتز کلاژن، سبب افزایش استحکام ساختار پوست شده، خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند.

تامین منابع کافی از ویتامین ث، علاوه بر کاهش چین و چروک‌های سطحی، خاصیت الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد، به پوست قوام و انعطاف پذیری می‌بخشد، از شل شدن و افتادگی آن جلوگیری می‌کند. همچنین با کاهش تولید رنگدانه‌های پوستی (Melanin) موجب کاهش لک‌های تیره پوستی شده و تا چند درجه پوست را روشن‌تر می‌کند.

تا این قسمت، متوجه شدیم چرا ویتامین C در ترکیبات قرص پیگمنتا وجود دارد. حال آیا با حضور ویتامین C، قرص پیگمنتا چاق کننده است یا نه؟ خیر. این ریزمغذی هم باعث افزایش وزن نمی‌شود.

ویتامین E

ویتامین E  ویتامین دیگری است که در لیست ترکیبات قرص پیگمنتا مشاهده می‌کنیم. این ویتامین محلول در چربی، هم در دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت و زیبایی پوست لازم است. ویتامین E با افزایش استحکام دیواره مویرگی، افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، چهره شما را درخشان‌تر می‌کند. از طرفی این ویتامین می‌تواند رادیکال‌های آزاد ناشی از دود سیگار یا نور خورشید را خنثی کرده، روند پیری پوست را کندتر نماید. ویتامین E در اغلب انواع بهترین قرص ویتامین برای پوست گنجانده شده است.

شایان ذکر است که ویتامین E موجود در ترکیبات قرص پیگمنتا میزان متعادلی دارد، به همین دلیل عوارض جانبی خاصی به همراه نمی‌آورد. همچنین این ویتامین نمی‌تواند نقشی در افزایش وزن داشته باشد.

عصاره هسته انگور

آخرین ماده مغذی در لیست ترکیبات قرص پیگمنتا، عصاره هسته انگور (Grape Seed Extract) است. این عصاره، دارای خواص شگفت انگیزی برای سلامت انسان و به خصوص زیبایی و نشاط پوست است. عصاره هسته انگور دارای خواص آنتی اکسیدان است و به این ترتیب در جوانسازی پوست مفید واقع می‌شود.

آیا با وجود عصاره هسته انگور، قرص پیگمنتا چاق کننده است؟ خیر. این ماده مغذی هم تاثیری در افزایش وزن ندارد.

خرید قرص پیگمنتا

عوارض قرص پیگمنتا چیست؟

تا این بخش، متوجه شدیم قرص پیگمنتا باعث افزایش وزن نمی‌شود. درباره عوارض جانبی این قرص، مورد قابل توجهی گزارش نشده است. با این حال اگر پس از مصرف محصول،  واکنش‌های آلرژیک مانند کهیر، خارش و قرمزی پوست مشاهده کردید، مصرف قرص را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

علایمی مانند مشکلات گوارشی، سردرد، سرگیجه، افزایش فشار خون، عوارض تنفسی و… به ندرت در برخی افراد ممکن است بروز کند. در صورت مشاهده هر یک از این علایم یا علایمی که احساس می‌کنید به واسطه مصرف قرص پیگمنتا به وجود آمده، مصرف قرص را قطع کرده و از پزشک راهنمایی بخواهید.

موارد منع و احتیاط مصرف کپسول پیگمنتا

مصرف کپسول پیگمنتا در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود. 

همچنین در صورت ابتلا به سنگ‌های کلیوی کلسیمی یا اگزالوریا (یا سابقه ابتلا) پیش از مصرف قرص پیگمنتا با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

طریقه مصرف کپسول پیگمنتا

روزانه ۲ عدد کپسول به همراه وعده غذایی و با یک لیوان آب مصرف شود. در صورتی که پزشک، دستورالعمل دیگری برای شما تجویز کرده است، مطابق آن عمل کنید. قرص پیگمنتا را بیش از دوز معمول، مصرف نکنید.

خرید قرص پیگمنتا درمکس
جهت خرید قرص پیگمنتا درمکس برای روشن شدن پوست و از بین بردن لک و تیرگی پوست کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور اختصاصی بررسی کردیم که آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است یا نه. همان طور که خواندید، هیچ یک از ترکیبات این محصول، تاثیری بر افزایش وزن ندارند.

چنانچه پرسشی درباره قرص پیگمنا برای شما پیش آمده یا می‌خواهید نظرات در مورد قرص پیگمنتا را به اشتراک بگذارید، به بخش نظرات (پایین صفحه) مراجعه نمایید. داروسازان داروخانه آنلاین مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

عوارض قرص پیگمنتا چیست؟

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف قرص پیگمنتا گزارش نشده است. پیش از مصرف این مکمل به تداخل‌های دارویی و موارد منع مصرف توجه کنید.

نظرات در مورد قرص پیگمنتا چگونه است؟

اغلب کاربران در فضای مجازی، نظرات رضایت بخشی درباره مصرف قرص پیگمنتا ثبت کرده‌اند. با این حال می‌توانید نظر پزشک یا داروساز را در این زمینه جویا شوید.

قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟

قرص پیگمنتا برای از بین بردن لک‌های تیره پوست، برگرداندن خاصیت الاستیسیته پوست، روشن شدن و درخشندگی و به طور کلی سلامت و زیبایی پوست کاربرد دارد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

28 دیدگاه دربارهٔ «آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است؟»

  1. سلام آیا قرص پیگمنتا برا پر شدن صورت خوبه؟وبرا اینکه نتیجه بگیریم چقدر باید هز این قرص مصرف کنیم ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، خیر قرص پیگمنتا چنین کاربردی ندارد و جهت کاهش لک پوستی فرموله شده است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام، ببخشید آیا با توجه به اینکه این قرص عملکرد رنگدانه های پوست را کاهش می‌دهد، امکان دارد که بعد از قطع مصرف عملکرد رنگدانه ها به دلیل اینکه در مدت مصرف قرص سرکوب شده ، یک مرتبه به طور بیش از پیش فعال شده و باعث تیرگی بیشتر پوست گردد ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام چنین تاثیری تا به حال در اثر مصرف پیگمنتا و سایر فرآورده های مشابه آن مشاهده نشده است. با توجه به فیزیولوژی پوست نیز بعید است چنین واکنشی رخ بدهد. بعد از قطع پیگمنتا، ممکن است برخی از لکه ها آرام آرام و به صورت کمرنگ تر از سابق، برگردند اما پررنگ تر نمی شوند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      تاثیرات پیگمنتا در سلامت و جوانی پوست معمولا پایدار است و با قطع مصرف از بین نمی رود. تا زمان مصرف این دارو به علت کاهش تولید رنگدانه ملانین و اثرات آنتی اکسیدانی اش سبب روشن شدن لک های پوستی و کاهش چین و چروک های پوستی میشود. با این حال در زمان قطع این دارو اگر مجدد فرد در برابر عوامل آسیب زا قرار بگیرد (مانند نور آفتاب و آلودگی هوا و..)، که غالبا اجتناب ناپذیر است، مجدد امکان بروز لک های جدید وجود دارد. با این حال پس از مصرف دارو و کاهش لک های پوستی، با مراقبت های بیشتر پوستی مانند مصرف کافی ضد آفتاب مناسب و دور چشم و .. می توان تا حد زیادی از ایجاد لک های مجدد جلوگیری کرد و اثرات دارو را ماندگار کرد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقتتون بخیر
    عذر میخوام تو روش مصرف قید شده ک باید روزی دوتا قرص پیگمنتا مصرف بشه،خواستم بدونم اگه روزی یک قرص باشه مشکلی هس یا تاثیرشو کمتر میکنه؟!!!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوز مصرفی پیگمنتا روزی دو عدد است. مصرف با میزان کمتر تاثیرگذاری کافی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام، من پیشانی صورتم دچار لک شده، دقیقا نمیدونم برای آفتاب سوختگیه یا افزایش سن یا مورد دیگه ای، کرم اکسپرتیج آردن روشن کننده میزنم که کمی بهتر شده، پیگمنتا تأثیری داره برای ازبین بردن لک پیشانی؟ و اینکه روزی یک عدد جواب میده یا حتما باید روزی دوتا مصرف بشه؟ ممنونم ازتون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا در روشن شدن پوست و رفع لک پیشانی موثر است. دوز مصرفی این محصول روزی دو عدد است. مصرف با میزان کمتر تاثیرگذاری کافی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام خسته نباشید من میخام قرص پیگمنتا رو مصرف کنم میخاستم بدونم بدون نسخه دکتر هم میشه این قرصو از داروخانه تهیه کرد ؟و اینکه من یک ماهی میشه ک قرص های مربوط به تنبلی تخمدان میخورم مثل دوفاستون ودروسبلا ..‌‌.. به نظرتون اگه درکنارش این قرص رو هم مصرف کنم اشکال داره یا بزارمش برای بعداز اینکه دوره قرصام تموم شد ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا بدون نسخه قابل تهیه است.
      پیگمنتا با دوفاستون و دروسبلا تداخل ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام خسته نباشید من تقریبا ۱ماه از قرص پیگمنتا استفاده میکنم صورتم یکم تپل شده
    خواستم ببینم به خاطر قرصه؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا به علت تاثیری که در رفع چین و چروک و روشن شدن پوست دارد، ممکن است در برخی افراد سبب تپل تر به نظر رسیدن صورت شود.
      با احترام دکتر داروساز

  7. با سلام دو سه سالی هست درگیر لکهای بدنم هستم دونهای قهویی بشتر پهلو ها وبه تازگی پخش شده خیلی دکتر رفتم ولی سر در نیا وروند با مصرف پیگمنتا درست میشه لطفان کمکم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز پیگمنتا ممکن است در کاهش لک ها بی تاثیر نباشد، اما مهم است که ابتدا علت لک های شما تشخیص داده شود. توصیه می کنم تشخیص و درمان را از پزشک متخصص پوست پیگیری نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. با سلام . من چندین ساله درگیر لکه های ملانین رو دوتا گونه و پیشونی ام هستم ، ولی متاسفانه استفاده از کرم های ضد لک تاثیر چندان و دائمی نداشته ، به تازگی زیر نظر پزشک استفاده از کپسول پیگمنتا رو شروع کردم . به نظر شما برای حداقل کمرنگ شدن این لکه ها تاثیری داره یانه ؟ برای مشاهده اثرش چه مدت استفاده کنم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا با آنتی اکسیدان هایی که دارد به روشن شدن پوست و رفع لک کمک می کند. معمولا توصیه می شود مصرف پیگمنتا به مدت سه ماه ادامه یابد. سپس می توان در صورت صلاحدید پزشک، بعد از ۲ تا ۴ هفته استراحت، مجدد مصرف پیگمنتا را آغاز کرد.
      ضمنا مصرف مداوم محصولات محتوی ویتامین سی مانند سرم ویتامین سی پریم ( https://www.mofidteb.com/product/3471 ) هم تاثیر قابل توجهی در روشن شدن پوست دارند. همچنین رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، دوری از استرس و خواب کافی نقش مهمی در سلامت پوست دارند.
      با احترام دکتر داروساز

  9. باسلام ببخشید میشه قرص پیگمنتا رو بهمراه کلاژینو یا همون پودر کلاژن آبی استفاده کرد مثلا یک روز پیگمنتا یه روز پودر کلاژن بعد اینکه عوارض پیگمنتارور خیلی زیاد میگن آیا درسته ؟ اگه جواب بدید ممنون میشم 🙏🏻

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا با کلاژینو تداخلی ندارد و می توانید این دو را در یک روز مصرف کنید. مصرف روز در میان هم مشکلی ایجاد نمی کند.
      پیگمنتا ترکیبات مضر یا خطرناکی ندارد و تا کنون عارضه جانبی با مصرف آن گزارش نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

  10. باسلام وروزبخیر.
    دوهفته ای بخاطرلکه ،صورتمولایه برداری شیمیایی انجام مبدم ودکترقرص پیگمنتتامکس هم درکنارابن تجوبزکردن؟آاباتاثیرمثبتی خواهدداشت؟فعلاًکه تغییری درصورتم مشاهده نمبکنم،سرم ویتامین سی هم خوبه استفاده کنم ؟
    سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا درمکس به روشن شدن پوست صورت کمک می کند اما این تاثیر به سرعت خود را نشان نمی دهد و باید چند ماه مصرف کنید.
      سرم ویتامین سی تاثیر فوق العاده ای در رفع لک های صورت دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. اعظم قاسمی زاده

    سلام من اسپرین و آسویکس مصرف میکنم
    موت ۳ ماه است گه کپسول پیگمنتا هم مصرف میکنم .
    تاکنون مشکلی بخاطر تداخل دارویی پیدا نکردم .
    آیا مصرف پیگمنتا را ادامه دهم ؟ اصولا چند وقت میشه پیگمنتا مصرف کرد ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، دوره مصرف خاصی برای پیگمنتا ذکر نشده است. با این حال، باید توجه داشت که گیاهان موجود در پیگمنتا ممکن است تاثیراتی روی انعقاد خون داشته باشند، و شما نیز داروهای ضدانعقاد مصرف میکنید. پس بهتر است پیگمنتا را طولانی مصرف نفرمایید چون احتمال بروز تداخل وجود دارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط