عوارض قرص پیگمنتا روشن کننده پوست

عوارض قرص پیگمنتا روشن کننده پوست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول پیگمنتا که برخی آن را به نام قرص پیگمنتا نیز می‌شناسند، از بهترین فرآورده‌های دارویی روشن‌کننده پوست است. این محصول که احتمالا نام آن را بارها شنیده باشید، سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی پوست می‌باشد. قرص پیگمنتا یک ضد لک قوی است که به دلیل تاثیرگذاری مناسب، محبوبیت بالایی بین مصرف‌کنندگان خود دارد. اما برخی افراد ابهاماتی در مورد عوارض قرص پیگمنتا داشتند که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. اگر شما هم راجع به ایمنی مصرف این قرص روشن کننده پوست سوالی در ذهنتان دارید، مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

قرص پیگمنتا چیست؟

قبل از اینکه در مورد عوارض قرص پیگمنتا صحبت کنیم، بهتر است با این قرص ضد لک قوی بیشتر آشنا شویم. نام این قرص از کلمه هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست گرفته شده است. منظور از تیرگی پوست، وجود لکه‌های سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، صورتی و قرمز روی پوست می‌باشد که به صورت نقطه‌ای، لکه‌های بزرگ و یا منتشر شده ایجاد می‌شوند. در هایپرپیگمانتاسیون زمانی تغییر رنگ پوست اتفاق می‌افتد که تولید ملانین (رنگدانه‌های پوست) افزایش پیدا کند و در اثر تجمع آن پوست به رنگ تیره تبدیل شود.

تیرگی پوست به علل مختلفی ممکن است رخ دهد. این علت‌ها می‌توانند شامل مصرف برخی داروها، تغییرات هورمونی مانند بارداری، بیماری‌های غدد درون ریز مانند آدیسون، مقاومت به انسولین، افزایش سن، تحریک پوست، ملاسما، آکنه و جوش باشد. علاوه بر این موارد، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و یا برخورد اشعه ماوراء بنفش UV با پوست نیز از دیگر عوامل ایجاد و افزایش لکه‌های پوستی هستند. قرص پیگمنتا یکی از پرطرفدارترین محصولات روشن‌کننده پوست است که می‌تواند در از بین بردن لک‌های تیره موثر عمل کند.

خرید قرص پیگمنتا

قرص پیگمنتا چطور عمل می‌کند؟

قرص روشن کننده پیگمنتا دارای ترکیب منحصر به فردی است که از مواد کارآمد و شناخته شده با خواص آنتی اکسیدانی تشکیل می‌شود. این ترکیبات در جلوگیری از پیری پوست و روشن شدن آن نقش مهمی دارند و دارای اثرات فوق‌العاده ضد لک و جوان‌کننده پوست هستند. این قرص دارای یک مزیت مهم است که آن را نسبت به سایر مکمل‌های مشابه متمایز می‌سازد. ترکیبات موجود در قرص ضد لک پیگمنتا، به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که علاوه بر داشتن کاربرد زیبایی، یک مکمل تغذیه‌ای نیز می‌باشد.

مواد تشکیل‌دهنده این قرص شامل موارد زیر است که به طور خلاصه با خواص آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • ال گلوتاتیون: این ماده همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد (عامل اصلی از بین رفتن کلاژن) مبارزه می‌کند. مطالعات نشان داده است که مصرف ال گلوتاتیون (۲۵۰-۵۰ میلی‌گرم در روز) در بهبود تبدیل لک‌های تیره پوست به نقاط روشن‌تر نقش دارد.
  • آلفا لیپوئیک اسید: یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و فعال است که به جهت تاثیر آن بر سلامت پوست، در بسیاری از مکمل‌های غذایی مشابه کپسول پیگمنتا استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند آثار مخربی که باعث ایچاد لکه و تیرگی روی پوست شده‌اند، مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، سیگار و آلودگی هوا را از بین ببرد.
  • ویتامین C: آنتی اکسیدان فوق‌العاده دیگری است که در ترکیبات پیگمنتا گنجانده شده است. این ویتامین با فعال سازی سنتز کلاژن، سبب افزایش استحکام ساختار پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. همین موضوع از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین E: این ویتامین محلول در چربی، دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت و زیبایی پوست تاثیرات چشمگیری دارد. به علاوه ویتامین E می‌تواند رادیکال‌های آزاد ناشی از دود سیگار یا نور خورشید را تا حدودی خنثی کرده و روند پیری پوست را کندتر نماید.
  • عصاره هسته انگور: در ترکیبات قرص پیگمنتا از عصاره هسته انگور نیز استفاده شده که در جوانسازی پوست مفید واقع می‌شود. این ترکیب با خواص ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش کمک کرده و پوست را شفاف‌تر سازد.

قرص پیگمنتا برای چیست؟

این محصول به نام قرص روشن کننده پوست شهرت یافته است که می‌توان گفت ویژگی اصلی آن می‌باشد. پیگمنتا با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی با اثر مخرب استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند. علاوه بر این ترکیبات موجود در این قرص به از بین بردن لکه‌های تیره ایجاد شده بر اثر آفتاب یا جوش کمک موثری می‌کند. دیگر خاصیت قرص پیگمنتا که باید به آن اشاره کنیم، کمک به کاهش چین و چروک و جلوگیری از پیری زودرس است.

پیگمنتا می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی از هم پاشیدگی ساختمان کلاژن و الاستین هستند، مقابله کند و در نتیجه باعث جوان‌سازی پوست شده و از چروکیدگی جلوگیری می‌کند. قرص روشن کننده پیگمنتا می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش نیز کمک کند. اگر بخواهیم به صورت تیتروار بیان کنیم که قرص پیگمنتا برای چیست، موارد زیر بسیار مهم هستند:

  • کمک به روشن کردن پوست
  • کمک به رفع لک های تیره پوست
  • کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست
  • کمک به رفع جای جوش
  • کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی
حرید قرص پیگمنتا درمکس
جهت خرید قرص پیگمنتا درمکس با قیمت مناسب و تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

عوارض قرص پیگمنتا چیست؟

تا اینجا با کپسول پیگمنتا و خواص فوق‌العاده آن به خوبی آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم با بررسی عوارض قرص پیگمنتا به این سوال پاسخ دهیم که آیا می‌توان با خیال راحت از این محصول استفاده کرد. یا اینکه مصرف پیگمنتا برای چه اشخاصی می‌تواند خطرساز باشد.

به طور کلی قرص روشن کننده پوست پیگمنتا یک فرآورده ایمن محسوب شده و عوارض آن به ندرت گزارش شده است. با این حال در صورت مصرف طولانی مدت و یا بیشتر از میزان توصیه‌شده، این فرآورده می‌تواند برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. در واقع اگر شما دچار بیماری زمینه‌ای و یا شرایط حساسی نباشید و همچنین مطابق با دستورالعمل پزشک یا بروشور از این محصول استفاده کنید، احتمال بروز عوارضی که در ادامه ذکر می‌شود، بسیار کم خواهد بود.

واکنش‌های پوستی

این قرص می‌تواند موجب بروز برخی عوارض پوستی در افراد حساس شود. کهیر، راش، خارش و پوسته پوسته شدن از جمله عوارض قرص پیگمنتا هستند که در موارد نادر ممکن است بروز کنند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم مصرف قرص را قطع کنید.

عوارض گوارشی

قرص پیگمنتا می‌تواند در افرادی که دچار بیماری پیش زمینه‌ای هستند و یا معده حساسی دارند، باعث حالت تهوع، اسهال، نفخ و کرامپ شکمی شود. به طور کلی توصیه می‌شود قرص پیگمنتا همراه با وعده غذایی میل شود که این مسئله احتمال بروز مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد.

دیگر عوارض قرص پیگمنتا

علاوه بر دو مورد فوق قرص پیگمنتا می‌تواند در موارد نادر باعث بروز عوارض خونی مانند افزایش ریسک خونریزی شود. همچنین این قرص باعث افزایش احتمال سنگ کلیه، افزایش فشار خون، کاهش قند خون و عوارض تنفسی و قلبی-عروقی خواهد شد. این موارد بیشتر برای کسانی اتفاق می‌افتد که مستعد این عوارض باشند، مبتلا به بیماری پیش زمینه‌ای باشند و یا بیشتر از میزان توصیه‌شده از این محصول استفاده کنند.

قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

سوال دیگری که بسیاری از مصرف‌کنندگان درمورد عوارض قرص پیگمنتا می‌پرسند، احتمال ایجاد چاقی و افزایش وزن است. در پاسخ به این سوال که آیا قرص پیگمنتا چاق کننده است باید بگوییم هیچ کدام از ترکیبات این محصول دارای خاصیت چاق‌کنندگی نیستند. این ترکیبات باعث افزایش اشتها نمی‌شوند و کالری اضافی به بدن نمی‌رسانند. از همین رو افرادی که نگران افزایش وزن بعد از مصرف کپسول پیگمنتا هستند، می‌توانند با خیال راحت از این مکمل روشن کننده پوست استفاده کنند.

طریقه مصرف قرص پیگمنتا

همانطور که در بخش قبل گفتیم، نکته بسیار مهم در جلوگیری از عوارض قرص پیگمنتا این است که مصرف شما دقیقا مطابق با میزان توصیه شده توسط پزشک و یا بروشور این محصول باشد. مقدار مصرف روتین این فرآورده به صورت روزانه ۲ عدد کپسول همراه با غذا و یک لیوان آب است.

برای اینکه بهترین نتیجه را از پیگمنتا بگیرید، لازم است دوره مصرف آن را به مدت ۳ ماه کامل کنید. بعد از این بازه، ۲ تا ۴ هفته مصرف را قطع کرده و سپس در صورت نیاز با تجویز پزشک، استفاده از قرص را ادامه دهید.

جمع بندی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی قرص روشن کننده پوست پیگمنتا که سر و صدای زیادی به پا کرده است، پرداختیم. شما می‌توانید جهت خرید کپسول پیگمنتا و همچنین تهیه بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو و پوست به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

هر سوال دیگری در مورد محصولات تقویت‌کننده پوست و مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط