پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟ بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها

پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

حتما تا به حال در مورد کلاژن و نقش مهم آن در زیبایی پوست و مو شنیده‌اید. حدود یک سوم از پروتئین‌های بدن را کلاژن تشکیل می‌دهد که همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت بالای آن می‌باشد. اما با بالا رفتن سن و تولید کمتر کلاژن نیاز به استفاده از مکمل‌های آن افزایش پیدا می‌کند. از جمله بهترین و پرفروش‌ترین مکمل‌های حاوی کلاژن محصولات برند کلاژینو هستند که در دو رنگ آبی و قرمز، با ترکیبات و کارایی‌های متفاوت در بازار وجود دارند. سوالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصولات از کارشناسان ما می‌پرسند، این است که پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟ در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو پودر کلاژن، آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

محصولات کلاژینو

کلاژینو پودر خالص کلاژن پپتاید ماهی و محصول کارخانه ویشارد کشور فرانسه است. محصولات برند کلاژینو در دو رنگ آبی و قرمز با نام‌های “پودر کلاژینو” و “پودر کلاژینو بیوتی” ارائه می‌شوند. هر بسته حاوی ۳۰ عدد ساشه ۵ گرمی است که در مجموع به اندازه ۱۵۰ گرم پودر وجود دارد.

هر دو محصول کلاژینو حاوی پودر خالص کلاژن ماهی هستند که در واقع همان پروتئینی است که از ماهی گرفته می‌شود. زمانی که کلاژن موجود در بدن ما بر اثر عواملی مانند افزایش سن، دچار کمبود می‌شود، مشکلاتی از جمله چروک پوست، روماتیسم و مشکلات مفصلی را به دنبال خواهد داشت. از همین رو استفاده از مکمل‌های حاوی کلاژن می‌تواند به جایگزین مجدد کلاژن جدید با کلاژن‌های قدیمی کمک کند.

یکی از منابع امن کلاژن، کلاژن ماهی است که از پوست و پولک آن گرفته می‌شود و در بسیاری از لوازم‌های آرایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلاژن ماهی معمولا افتادگی‌های پوست را برطرف می‌کند و ظاهر آن را نرم و لطیف می‌سازد. کلاژن ماهی برای درمان درد و التهاب مفاصل نیز مفید است.

پودر کلاژینو آبی

بهتر است قبل از اینکه بررسی کنیم پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی، با این دو محصول به صورت جداگانه آشنا شویم. سپس تفاوت‌ها و تشابهات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد، تا تمام ابهامات شما برطرف شود.

کلاژینو آبی با نام “پودر کلاژن کلاژینو” شناخته می‌شود. ترکیب اصلی این محصول پودر خالص کلاژن ماهی است که به جلوگیری از چین و چروک پوست و کاهش آن کمک می‌کند. از مهم‌ترین خواص پودر کلاژینو آبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین و چروک و جلوگیری از آن
  • آبرسانی و انعطاف پوست
  • درخشندگی مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • استحکام ناخن‌ها
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کاهش درد و التهاب مفاصل
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • کنترل وزن و کاهش اشتها
  • بهبود عملکرد ورزشکاران
  • بازسازی توده عضلانی

خرید پودر کلاژن آبی

پودر آبی کلاژینو با تحریک سلول‌های سازنده کلاژن باعث انعطاف، آبرسانی، کاهش چین و چروک، حفاظت پوست در برابر اشعه UV می‌شود. علاوه بر این موجب درخشندگی مو و استحکام ناخن‌ها نیز می‌گردد. کلاژینو از تخریب پوست و مو تحت عواملی از جمله استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک و افزایش سن جلوگیری می‌کند. همچنین پودر کلاژن کلاژینو، با بهبود جذب کلسیم، باعث استحکام و تراکم توده استخوانی و در نتیجه جلوگیری از پوکی استخوان می‌گردد و با حفاظت از پروسه تولید غضروف، درد و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد. این پودر می‌تواند در افزایش سوخت و ساز و کاهش اشتها نیز تاثیرگذار باشد.

جهت خرید پودر کلاژینو صورتی از بهترین داروخانه آنلاین مشهد روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید پودر کلاژن آبی

پودر کلاژینو صورتی

پودر کلاژینو صورتی با نام “پودر کلاژینو بیوتی” شناخته می‌شود. در این محصول به ترکیب اصلی یعنی کلاژن ماهی، بیوتین، ویتامین C، زینک و هیالورونیک اسید نیز اضافه شده است. از همین رو به کلاژینو صورتی، نام بیوتی داده شده که نشان‌دهنده تاثیرات آن بر زیبایی پوست و مو می‌باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خواص پودر کلاژینو صورتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین و چروک و جلوگیری از ایجاد آن
  • کاهش افتادگی پوست
  • آبرسانی و شادابی پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش ضخامت فولیکول‌های مو
  • افزایش ضخامت و استحکام ناخن‌ها
  • بهبود رشد مو و ناخن‌ها
  • ترمیم زخم و آسیب‌های ناشی از اشعات مضر
  • رفع آکنه و لک‌های پوستی
  • فاقد قند، چربی و کلسترول

خرید پودر کلاژینو بیوتی

پودر کلاژن صورتی یک مکمل عالی برای پوست، مو و ناخن‌ها است که تمام ترکیبات موجود در آن در سلامت و زیبایی پوست و مو تاثیر دارند. اضافه شدن بیوتین به این پودر باعث دوچندان شدن تاثیرات آن بر تقویت پوست، مو و ناخن‌ها شده است. همچنین وجود ویتامین C به رفع بسیاری از مکشلات پوستی کمک می‌کند. کلاژینو بیوتی به دلیل دارا بودن زینک، در رفع آکنه و ترمیم زخم‌ها موثر عمل می‌کند. علاوه بر این هیالورونیک اسید در این محصول باعث حفظ رطوبت پوست می‌گردد، که تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک دارد.

خرید پودر کلاژن صورتی

پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟

تا این بخش از مقاله با دو محصول کلاژینو و خواص هر یک به خوبی آشنا شدیم. اما برای اینکه بررسی کنیم پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی، لازم است این دو محصول را از نظر شباهت‌ها و تفاوت‌ها بررسی کنیم.

شباهت پودر کلاژینو صورتی و آبی

هر دو محصول کلاژن آبی و صورتی ساخت کارخانه ویشارد فرانسه هستند و حاوی ۳۰ عدد ساشه ۵ گرمی می‌باشند. این دو فرآورده حاوی پودر خالص کلاژن ماهی هستند و از همین رو کاربرد اصلی هر دوی آن‌ها تقویت پوست، مو و ناخن‌ها می‌باشد.

این دو پودر کلاژن عاری از قند، چربی و کلسترول تهیه می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را در انواع نوشیدنی با طعم طبیعی حل کرده و میل نمایید. مقدار انرژی، پروتئین و کربوهیدرات موجود در پودر کلاژینو صورتی و آبی نیز یکسان است. از مزیت‌های مشابه و یکسان این دو پودر کلاژن می‌توان به مواردی همچون کاهش چین و چروک، جلوگیری از ریزش مو، استحکام ناخن‌ها، کاهش درد و التهاب مفاصل، بهبود عملکرد ورزشکاران و آبرسانی پوست اشاره کرد که همگی از خواص کلاژن خالص ماهی هستند.

تفاوت پودر کلاژن آبی و صورتی

مهم‌ترین تفاوت پودر کلاژن آبی و صورتی ترکیبات آن‌ها است. پودر کلاژینو آبی یا ساده فقط حاوی کلاژن ماهی می‌باشد، اما در پودر کلاژینو صورتی یا بیوتی، بیوتین، ویتامین ث، زینک و هیالورونیک اسید نیز اضافه شده است. کلاژینو صورتی به دلیل دارا بودن ترکیبات گفته‌شده، تاثیرگذاری سریع‌تر و بهتری بر پوست و مو دارد.

در واقع کلاژینو بیوتی به دلیل داشتن هیالورونیک اسید و کلاژن بهتر می‌تواند باعث افزایش آبرسانی، کاهش چین و چروک پوست شود. همچنین وجود زینک گلوکونات در این پودر به رفع آکنه و ترمیم زخم‌ها کمک کرده و به عنوان کاتالیزور آنزیم‌ها به تولید کلاژن کمک می‌کند. ویتامین ث موجود در کلاژینو بیوتی با داشتن خواص آنتی اکسیدانی نقش مهمی در سنتز کلاژن داشته و باعث حفظ شادابی و آبرسانی پوست می‌شود و از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. همچنین بیوتین موجود در کلاژینو بیوتی با سرعت بخشیدن به سنتز پروتئین‌ها و همچنین تولید کراتین باعث افزایش رشد و مو و استحکام ناخن‌ها می‌گردد.

مقایسه ترکیبات کلاژینو صورتی و آبی

برای اینکه بهتر متوجه شباهت و تفاوت کلاژن آبی و صورتی شوید، در جدول زیر ترکیبات این دو مکمل را مقایسه کرده‌ایم:

فاکتور مورد بررسی پودر کلاژینو آبی (ساده) پودر کلاژینو صورتی (بیوتی)
پودر خالص کلاژن ماهی ۱۵۰ گرم ۱۵۰ گرم
مقدار انرژی در هر ساشه ۱۹.۵ کیلو کالری ۱۹.۵ کیلو کالری
مقدار پروتئین در هر ساشه ۴.۷۵ گرم ۴.۷۵ گرم
مقدار کربوهیدرات در هر ساشه ۰.۲۳ گرم ۰.۲۳ گرم
مقدار شکر در هر ساشه ۰ ۰
مقدار چربی و کلسترول در هر ساشه ۰ ۰
ویتامین C ۰ ۶۰ میلی‌گرم
زینک ۰ ۵ میلی‌گرم
بیوتین ۰ ۳۰۰ میکروگرم
هیالورونیک اسید ۰ ۵ میلی‌گرم

بلاخره پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که پودر کلاژینو صورتی بهتره یا آبی؟ باید بگوییم این مسئله به هدف شما از استفاده این پودرهای کلاژن بستگی دارد. پودر کلاژن صورتی به علت اضافه شدن برخی ترکیبات، تاثیر بیشتری بر تقویت پوست و مو می‌گذارد. اما اگر هدف شما از مصرف این پودر، تقویت عمومی بدن و یا کاهش درد مفاصل و تقویت آن‌ها باشد، از هر دو مکمل می‌توانید استفاده کنید. همچنین برخی از افرادی که تمایل به استفاده از زینک یا دیگر ترکیبات کلاژینو صورتی را ندارند، می‌توانند از کلاژینو آبی بهره بگیرند.

برای تهیه پودرهای کلاژینو می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت پودر کلاژینو، سفارش اینترنتی این محصولات از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید هر یک از این محصولات و اطلاع از قیمت قرص کلاژن ساز قوی به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

قیمت قرص کلاژن ساز قوی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

دوره مصرف کلاژینو برای اثربخشی چند ماه است؟

جهت حصول بهترین نتیجه و تاثیرگذاری کامل پودرهای کلاژینو بر روی پوست لازم است بین ۸ تا ۱۲ هفته مصرف شود. دوره مصرف کلاژینو برای بهبود مفاصل و استخوان‌ها ۱۲ تا ۱۶ هفته می‌باشد.

بهترین زمان مصرف پودر کلاژینو چه موقعی از روز است؟

شما می‌توانید در هر ساعتی از روز از پودر کلاژینو استفاده کنید. اما بهترین زمان مصرف این پودر به صورت ناشتا است. در صورتی که تمایل به کاهش وزن در هنگام مصرف کلاژینو دارید، این محصول را پس از صبحانه به صورت میان‌وعده میل کنید.

آیا کلاژینو باعث چاق شدن صورت می‌شود؟

مصرف کلاژن می‌تواند موجب آبرسانی و جوان‌سازی پوست شود. این اثر به پر دیده شدن صورت کمک می‌کند. اما این پر شدن صورت نشان‌دهنده رطوبت زیر پوست است نه چربی.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید