قرص uniflex چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص یونی فلکس محصولی برای پیشگیری از آرتریت بوده که مورد توجه بسیاری از بیماران مبتلا به دردهای مفصلی قرار گرفته است. تقریبا اکثر مصرف‌کنندگان قرص یونی فلکس لیبرتی سوئیس از عملکرد آن در کاهش دردهای ناشی از آرتروز راضی هستند. اما سوالی که بسیاری از کاربران درمورد این محصول داشتند، این است که آیا قرص uniflex چاق کننده است؟ این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به توضیح این سوال اختصاص داده‌ایم.

اگر شما هم درمورد چگونگی تاثیر قرص یونی فلکس بر وزن دچار نگرانی شده‌اید، مطالعه این مطلب می‌تواند سوالات شما را پاسخ دهد. اما بهتر است ابتدا با قرص یونی فلکس و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شویم.

ترکیبات قرص uniflex

این قرص ضد التهاب مفاصل حاوی ترکیبات مفیدی از جمله کلسیم، متیل سولفونیل متان (MSM)، زینک و برخی ویتامین‌های دیگر می‌باشد. مقدار و نوع مواد معدنی موجود در این قرص طبق جدول زیر است:

عنوان مقدار
کلسیم کربنات ۶۵۰ میلی‌گرم
متیل سولفونیل متان ۲۵۰ میلی‌گرم
ویتامین D3 ۶۰۰ واحد بین‌المللی
منیزیم اکساید ۱۰۰ میلی‌گرم
زینک سولفات ۲۰ میلی‌گرم
ویتامین K ۷۵ میکروگرم

در ادامه با خواص هریک از ترکیبات موجود در قرص uniflex و تاثیر آن‌ها در سلامت استخوان‌ها و مفاصل بیشتر آشنا می‌شویم.

کلسیم کربنات برای چیست؟

کلسیم نقش حیاتی در بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله گردش خون، حرکت ماهیچه‌ها و ترشح هورمون‌ها دارد. این عنصر همچنین قسمت اصلی دندان‌ها و استخوان‌ها را تشکیل داده و آن‌ها را قوی، مستحکم و متراکم می‌کند. از دیگر نقش‌های کلسیم در بدن می‌توان به انتقال پیام‌های عصبی، عملکرد عضلانی و کمک به متابولیسم تولید انرژی و آنزیم‌های گوارشی اشاره کرد.

متیل سولفونیل متان چیست؟

متیل سولفونیل متان یا MSM حاوی ترکیبات آلی است که التهاب را کاهش داده و به بازسازی بافت‌ها کمک می‌کنند. متیل سولفونیل متان که از گوگرد فعال بیولوژیکی تشکیل شده است، برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز بسیار مفید است. مطالعات زیادی درمورد اثرات مکمل‌های حاوی ام‌اس‌ام در کنترل بیماری‌های التهابی مفصلی انجام شده است. در برخی این مطالعات، ام‌اس‌ام در مقادیر مختلف و در طول درمان‌های مختلف توانسته است باعث کاهش دردهای مفصلی، کاهش ورم و التهاب، بهبود حرکت مفصل و راحت‌تر شدن فعالیت فیزیکی شود.

تاثیر ویتامین D3 برای مفاصل

ویتامین D باعث جذب بهتر و بیشتر کلسیم و فسفر در بدن شده و به این ترتیب به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک بسیاری می‌کند. این ویتامین همچنین به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بروز مشکلات روانی چون افسردگی جلوگیری می‌کند.

مصرف کلسیم به همراه ویتامین د۳ می‌تواند از افتادن و شکستگی استخوان‌ها جلوگیری کند. این اثر به واسطه کمک به حفظ تعادل و نرمال کردن فشار خون سیستولی و تا حدی افزایش تراکم استخوانی مکمل‌های کلسیم و د۳ است. این مکمل‌ها همچنین می‌توانند باعث تقویت دندان‌ها مخصوصا در افراد سالمند شود.

زینک سولفات برای چی خوبه؟

زینک سولفات در واقع همان زینک به همراه نمک سولفات است. زینک برای سلامتی پوست، عملکرد سیستم ایمنی، عملکرد سالم دستگاه جنسی و به طور کلی عملکرد جسمی بسیار ضروری است. روی یا زینک علاوه بر اینکه به استحکام بافت‌های استخوان کمک می‌کند، در رشد و ترمیم ماهیچه‌ها نیز نقش اساسی داشته و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

منیزیم اکساید برای چیست؟

این عنصر در پیشگیری از پوکی استخوان و بهبود دردهای عضلانی موثر بوده و در بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن دخالت دارد. منیزیم همچنین بر فشار خون، سوخت وساز و متابولیسم، عملکرد سیستم ایمنی و بسیاری دیگر از جنبه‌های سلامتی تأثیر می‌گذارد. قرار گرفتن منیزیم در کنار املاح دیگر در قرص یونی‌فلکس، می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوانی و کاهش سرعت تحلیل استخوان‌ها شود.

ویتامین K برای استخوان‌ها

ویتامین k1 یکی از مهم‌ترین ترکیبات تشکیل دهنده قرص یونی فلکس است. حفظ سلامت بافت‌های استخوانی و تراکم استخوان از جمله مهم‌ترین فواید ویتامین K برای بدن است. مصرف این ویتامین مانع از رسوب کلسیم در مفاصل و رگ‌ها شده و به این ترتیب خطرات ناشی از مصرف مکمل‌های کلسیم را کاهش می‌دهد.


تا اینجا با تمام ترکیبات موجود در یونی فلکس و خواص آن‌ها در زمینه سلامت مفاصل و استخوان‌ها آشنا شدیم. حال ببینیم این قرص چه کاربردهایی دارد و مواد مصرف آن چیست. در انتها با هم بررسی خواهیم کرد که آیا قرص uniflex چاق کننده است یا خیر.

قرص uniflex برای چیست؟

از مهم‌ترین موارد مصرف این قرص کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است. مصرف یونی فلکس می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتریت کمک کرده و دردهای ناشی از آن را به طور چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این قرص uniflex با تامین کلسیم مورد نیاز بدن و جذب مناسب آن به واسطه وجود ویتامین D3، از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند.

یونی فلکس می‌تواند درد مفاصل، التهاب و ورم آن‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و باعث بهبود سلامت استخوان‌ها نیز می‌شود. استفاده از این قرص همچنین در بهبود اختلالات عملکرد جسمانی ناشی از استئوآرتریت در زانو بسیار موثر است.

به طور کلی مصرف قرص یونی فلکس برای افراد سالمند، خانم‌های سنین یائسگی و سایر افرادی که در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند، بسیار مفید خواهد بود.

خرید قرص یونی فلکس لیبرتی سوئیس
جهت خرید قرص یونی فلکس برای درمان دردهای مفصلی و کاهش التهاب مفاصل کلیک کنید.

ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص یونی فلکس عبارت است از:

  • پیشگیری از ابتلا به آرتریت و پوکی استخوان
  • کاهش قابل توجه دردهای ناشی از آرتریت و دردهای مفصلی
  • رفع مشکلات ناشی از پوکی استخوان
  • بهبود التهاب مفاصل آسیب دیده
  • کاهش تورم در اطراف تاندون‌ها
  • بهبود اختلالات عملکردی ناشی از استئوآرتریت در زانو
  • حاوی کلسیم، MSM، ویتامین D3، منیزیم، زینک و ویتامین K1
  • مناسب برای سالمندان و خانم‌ها در دوران یائسگی

بهترین زمان مصرف قرص uniflex

برای اطلاع از نحوه مصرف قرص یونی فلکس بهتر است طبق تجویز پزشک خود عمل کنید. اما در صورتی که این قرص را بدون نسخه تهیه کرده‌اید، می‌توانید طبق بروشور محصول، روزانه یک عدد قرص را همراه با وعده غذایی میل کنید.

درمورد بهترین زمان مصرف قرص uniflex می‌توان گفت به علت وجود کلسیم کربنات در این قرص، بهتر است همراه با غذا یا نیم ساعت بعد از غذا میل شود. ملح کلسیم کربنات زمانی می‌تواند بیشترین مقدار جذب را داشته باشد، که در محیط اسیدی قرار بگیرد. از همین رو مصرف آن همراه با غذا و یا بلافاصله بعد از غذا بهترین زمان جهت بیشترین تاثیرگذاری خواهد بود.

خرید قرص یونی فلکس

قرص uniflex چاق کننده است؟

قرص یونی فلکس یک مکمل تخصصی جهت افزایش وزن و چاقی نیست. اما ترکیبات موجود در این قرص به گونه‌ای است که مصرف آن در برخی افراد کمی افزایش وزن را به دنبال دارد.

یکی از علائم بسیار رایج کمبود زینک و کمبود برخی از ویتامین‌ها در بدن، کم‌اشتهایی یا بی‌اشتهایی است. متاسفانه امروزه به دلیل سوءتغذیه و مصرف غذاهای فرآوری شده، بسیاری از افراد به اندازه کافی ویتامین‌ها و املاح معدنی را دریافت نمی‌کنند. طبیعی است وقتی یک شخص دچار کمبود زینک یا ویتامین، مکمل‌های حاوی این مواد را مصرف کند، اشتهای طبیعی او پس از جبران کمبود، باز می‌گردد و این مسئله می‌تواند ایجاد کمی افزایش وزن کند.

به طور کلی نمی‌توان گفت قرص uniflex چاق کننده است، چرا که این اتفاق درمورد همه صدق نمی‌کند. فقط افرادی که به دلیل کمبود زینک و ویتامین‌های دیگر دچار کم‌اشتهایی شده باشند، ممکن است در اثر مصرف قرص یونی فلکس وزن آن‌ها بیشتر شود.

جمع بندی

این مقاله به بررسی قرص یونی فلکس که یک مکمل جهت حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل است، اختصاص دارد. همچنین در این مطلب به یکی از سوالات پرکاربرد شما درمورد اینکه آیا قرص uniflex چاق کننده است یا خیر؟ به طور مفصل پاسخ دادیم.

این قرص در بهبود درد و التهاب مفاصل موثر است و مصرف آن برای سالمندان، افراد مبتلا به آرتریت و کسانی که در معرض پوکی استخوان هستند، بسیار توصیه می‌شود. شما می‌توانید جهت خرید قرص یونی فلکس و سایر مکمل‌ها از جمله قویترین داروی ضد التهاب مفاصل می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های غضروف‌ساز و ضد التهاب مفاصل و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص uniflex چیست؟

مصرف قرص یونی فلکس ایمن بوده و تاکنون عارضه جانبی خاصی بعد از استفاده آن گزارش نشده است. با این حال بهتر است میزان مصرف توصیه شده را افزایش ندهید و طبق دستور پزشک خود عمل کنید.

قرص uniflex در بارداری قابل استفاده است؟

خانم‌هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، جهت مصرف قرص uniflex احتیاج به نظر و مجوز پزشک دارند. بدون مشورت با پزشک یا داروساز از مصرف قرص یونی فلکس در دوران بارداری و شیردهی اجتناب کنید.

قرص یونی فلکس ام اس ام چیست؟

قرص یونی فلکس ام اس ام یک مکمل محبوب برای کاهش دردهای مفصلی و استخوانی است. منظور از ام اس ام مخفف متیل سولفول متان است که یکی از ترکیبات این قرص می‌باشد. طبق مطالعات انجام شده ام اس ام در کنترل بیماری‌های التهابی مفصلی بسیار موثر عمل می‌کند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط