علائم دیسک کمر
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص کارتیژن مکس یک مکمل غضروف ساز است که حاوی گلوکز آمین سولفات بوده و در کاهش درد مفاصل، ترمیم غضروف‌ها و کاهش علائم آرتروز بسیار مؤثر عمل می‌کند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب ضمن بررسی موارد مصرف این مکمل به این پرسش پاسخ می‌دهیم که قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر تا چه اندازه تاثیر دارد؟

کارتیژن مکس چیست؟

یکی از عوارض احتمالی افزایش سن که در افراد زیادی قابل مشاهده است، تحلیل غضروف‌ها و به دنبال آن ساییده شدن استخوان‌ها در مفاصل می‌باشد. از همین رو پزشکان مصرف مکمل‌های غضروف‌ساز مانند قرص کارتیژن مکس را به افراد بالای ۴۰ سال توصیه می‌کنند. کارتیژن مکس محصولی از برند نیچرز اونلی است که در ایران تحت لیسانس شرکت بایوپلاس تولید می‌شود.

گلوکزآمین سولفات ترکیب اصلی این مکمل غضروف‌ساز است که جهت ساخت کلاژن به کار می‌رود. گلوکزآمین دارای اثرات ضد التهاب و محافظ غضروف می‌باشد و طبق تحقیقات می‌تواند در کاهش درد و تحریک ساخت غضروف مفصلی موثر عمل کند. هر قرص روکشدار کارتیژن مکس حاوی ۱۵۰۰ میلی‌گرم گلوکزآمین سولفات کلرید پتاسیم می‌باشد. این فرآورده فاقد رنگ، طعم‌دهنده‌های مصنوعی، نگهدارنده، گلوتن، ذرت، سویا، گندم، نشاسته، شکر و مخمر است که مصرف آن را برای بسیاری از افراد دارای حساسیت به این مواد میسر می‌سازد.

خرید کارتیژن مکس

قرص کارتیژن مکس برای چیست؟

در پاسخ به سوال قرص کارتیژن مکس برای چیست، می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

  • پیشگیری از آرتروز و کاهش ریسک ابتلا به آن
  • کمک به کنترل آرتروز درجه یک
  • کمک در ترمیم و بهبود تشکیل غضروف در بیماران مبتلا به آرتروز
  • کمک به بازگرداندن حرکت در مفاصل
  • کمک به حفظ سلامت مفاصل

همانطور که مشاهده می‌کنید، مورد مصرف اصلی قرص کارتیژن مکس پیشگیری و کنترل آتروز در مراحل اولیه است. (افرادی که از بیماری آرتروز حاد و پیشرفته رنج می‌برند بهتر است از قرص کارتیژن فورت محصول همین شرکت استفاده کنند.)

کارتیژن مکس به واسطه دارا بودن گلوکزامین سولفات در حفظ سلامت مفاصل بسیار مفید است. این ماده می‌تواند به میزان قابل توجهی درد را کاهش داده و همچنین باعث ایجاد غضروف و سینوویال در مفاصل شود. علاوه بر این، دانشمندان دریافته‌اند که بدن به حضور این ماده برای شکل‌گیری تاندون‌ها، استخوان‌ها، غضروف‌ها و سایر غشاهای مخاطی نیاز دارد. این ویژگی سبب شده تا از گلوکزامین برای کاهش درد مفاصل و کمک به ترمیم غضروف‌ها و بافت‌های همبند در مکمل‌های غضروف ساز استفاده کنند. گلوکزامین همچنین به کاهش التهاب مفاصل و در نتیجه کم شدن درد نیز کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده که اثرات درمانی آن برای آرتروز بعد از ۴ هفته قابل مشاهده است.

مزایای قرص کارتیژن مکس

امروزه به دلیل شیوع بالای بیماری آرتروز و دیگر مشکلات مربوط به مفاصل، مکمل‌های غضروف‌ساز زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب بین آن‌ها کار دشواری است. از همین رو در این بخش به بررسی مزایای قرص کارتیژن مکس نسبت به سایر محصولات مشابه آن می‌پردازیم. این قرص یک مکمل غضروف ساز بی خطر و بی ضرر برای افراد میانسالی است که می‌خواهند از ابتلا به آرتروز جلوگیری کنند یا به دنبال راهی برای کاهش دردهای آرتروزی هستند.

یکی از مزایای اصلی قرص کارتیژن مکس نیچرز اونلی، نداشتن عوارض جانبی است. به طور معمول داورهای ضد التهاب غیراستروئیدی که مسکن هم هستند باعث ایجاد عوارض جانبی مانند تهوع، استفراغ و افزایش ترشح اسید معده می‌شوند. اما کارتیژن مکس دارای اثر ضد درد بدون عوارض جانبی می‌باشد. این محصول دارای ایمنی بالایی است و به طور دراز مدت برای افراد مسن قابل استفاده می‌باشد.

خرید قرص کارتیژن مکس

دیگر مزیت قرص کارتیژن مکس این است که گلوکزامین موجود در آن به فرم کریستالی می‌باشد. از همین رو فراهم زیستی و میزان جذب بالایی دارد و در مدیریت طولانی‌مدت استئوآرتریت از کارایی و سرعت عمل بالایی برخوردار می‌باشد. حال که با تمام مزایای این قرص غضروف ساز آشنا شدیم، باهم بررسی می‌کنیم که آیا قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر نیز می‌تواند موثر باشد.

قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر

دیسک کمر (waist disk) عارضه‌ای است که در اثر وارد آمدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر، ناشی از افزایش سن یا عوامل دیگر، به وجود می‌آید. اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، قسمت بیرون‌زده به نخاع فشار وارد می‌کند که باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و پاها می‌شود. مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می‌گویند که البته عبارت صحیح آن فتق دیسک کمری است.

در درمان دیسک کمر مواردی همچون استراحت، داروهای ضد التهاب، فیزیوتراپی، آب درمانی، کاردرمانی، تزریقات اپیدورال و روش‌های جراحی دیسک وجود دارند که بسته به شدت عارضه، یک یا چند نوع از این روش‌ها تجویز می‌شوند. مصرف داروهایی که به بهبود دیسک کمر کمک می‌کنند، باید تحت نظر پزشک انجام شود. لذا توصیه می‌کنیم از مصرف خودسرانه هر نوع دارویی خودداری کنید.

درمورد استفاده از قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر باید گفت این مکمل غضروف‌ساز می‌تواند در کاهش التهابات موثر عمل کند. همچنین این محصول ممکن است در تسکین دردهای این بیماری نیز نقش داشته باشد. لذا کارتیژن مکس به عنوان یک داروی کمکی در کنار سایر روش‌های درمانی دیسک کمر قابل استفاده است، اما مصرف آن باید توسط پزشک شما تایید شود.

قرص کارتیژن مکس چه عوارضی دارد؟

عوارض قرص کارتیژن مکس خفیف گزارش شده و در موارد نادر اتفاق می‌افتد. فقط افرادی که به گلوکزامین حساسیت دارند، ممکن است پس از مصرف این قرص دچار دردهای شکمی، سوءهاضمه، یبوست، اسهال، تهوع و واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، قرمزی پوست و سردرد شوند. گفته شده که عوارض گوارشی قرص کارتیژن مکس معمولا گذرا هستند و رفع می‌شوند.

درمورد مصرف قرص کارتیژن مکس برای بیماران دیابتی می‌توان گفت گرچه گلوکوزامین به لحاظ فنی یک نوع قند است، اما به نظر نمی‌رسد که قند خون و حساسیت به انسولین را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال این افراد باید همانند هر مکمل غذایی، قبل از اضافه کردن گلوکوزامین به رژیم روزانه، با پزشک خود صحبت کنند.

بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس

شما می‌توانید روزانه یک عدد قرص از این مکمل میل کنید. اما جهت استفاده قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر و سایر موارد مصرف آن، بهتر است با پزشک مشورت داشته باشید. بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس، صبح‌ها و قبل از صبحانه است. اگر در این زمان دچار عوارض گوارشی می‌شوید، می‌توانید آن را همراه با غذا میل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به یکی از سوالات پرتکرار شما که درمورد تاثیر قرص کارتیژن مکس برای دیسک کمر بود، پاسخ دادیم. این محصول یکی از مکمل‌های موثر و پرطرفدار در بین فرآورده‌های غضروف‌ساز است که در مراحل اولیه آرتروز به خوبی می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند. همچنین با کاهش تحلیل غضروف‌ها و کمک به حفظ سلامت مفاصل به پیشگیری از آرتروز کمک کرده و ریسک ابتلا به استئوآرتریت را کاهش می‌دهد.

برای خرید قرص کارتیژن مکس و سایر انواع قرص ضد التهاب مفاصل، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد این محصول و سایر فرآورده‌های گیاهی ضد التهاب مفاصل داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص کارتیژن مکس چاق کننده است؟

خیر ترکیبات موجود در این قرص اثر چاق‌کنندگی ندارند و این قرص تاثیری بر اشتها و وزن ندارد.

تفاوت کارتیژن فورت و کارتیژن مکس چیست؟

قرص کارتیژن فورت علاوه بر گلوکزامین سولفات در ترکیبات خود کندرویتین سولفات نیز دارد که در تشکیل و ترمیم غضروف‌ها نقش دارد. معمولا برای مراحل اولیه آرتروز کارتیژن مکس و در آرتروزهای حاد و پیشرفته، کارتیژن فورت توصیه می‌شود.

قرص کارتیژن مکس ساخت کجاست؟

این محصول ساخت ایران و تولید شرکت آبا دارو طب است اما تحت لیسانس شرکت بایوپلاس تولید می‌شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط