کپسول فست ران برای دیسک کمر خوب است؟

کپسول فست ران برای دیسک کمر
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول فست ران یک مکمل غضروف ساز است که در کاهش التهاب و درد مفاصل ناشی از بیماری آرتروز موثر عمل می‌کند. این کپسول در بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری غضروف نیز کمک‌کننده است. اما در این مقاله می‌خواهیم فواید و عوارض کپسول فست ران برای دیسک کمر را ارزیابی کرده و در مورد میزان تاثیر آن صحبت کنیم.

قبل از بررسی قرص فست ران بهتر است کمی درمورد دیسک کمر و علائم نشان‌دهنده این بیماری صحبت کنیم. در ادامه با روش‌های درمان دیسک کمر و راهکارهای بهبود آن نیز آشنا می‌شویم.

دیسک کمر چیست؟

دیسک کمر (waist disk) عارضه‌ای است که در اثر وارد آمدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر، ناشی از افزایش سن یا عوامل دیگر، به وجود می‌آید. مهم‌ترین علامت این بیماری درد است که معمولا در قسمت پشت بدن و پا بروز می‌کند.

در حالت طبیعی دیسک‌های کمر که شامل چهار عدد در هر فرد هستند، وظیفه جدا کردن مهره‌های ستون فقرات را بر عهده دارند. اما اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، قسمت بیرون‌زده به نخاع فشار وارد می‌کند که باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و پاها می‌شود. مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می‌گویند که البته عبارت صحیح آن فتق دیسک کمری است.

اکثر موارد بیرون زدگی دیسک کمر در مهره‌های پایین کمری، به ویژه در سطح‌های L4-5 و L5-S1 رخ می‌دهند.

علل و علائم دیسک کمر

برخی از عوامل می‌توانند شما را در معرض افزایش خطر ابتلا به دیسک کمر قرار دهند. از جمله این موارد می‌توان به سیگار کشیدن، بیماری‌های قلبی، وزن زیاد، تغذیه نامناسب، خم و راست شدن مکرر، برداشتن مکرر اجسام سنگین، نشستن طولانی مدت، افزایش سن و ژنتیک اشاره کرد.

علائم بیماری دیسک کمر به چند دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • کمر درد
  • درد اندام‌های تحتانی که در اصطلاح درد سیاتیکی نامیده می‌شود.
  • علائم عصبی حسی مانند گزگز، سوزش و خواب رفتن اندام‌های تحتانی
  • اختلالات حرکتی مانند ضعیف شدن عضله‌ها
  • سندروم دم اسب که تمام اندام‌های تحتانی از کار افتاده و فرد دچار بی اختیاری در ادرار می‌شود.

انواع روش‌های درمان دیسک کمر

در اغلب موارد دیسک کمر به خودی خود یا با درمان محافظه کارانه که شامل استراحت، داروهای ضد التهاب و فیزیوتراپی است، برطرف می‌شود. تجویز دارو مخصوصا داروهای ضد التهاب قوی برای کاهش درد رایج‌ترین نوع درمان دیسک کمر محسوب می‌شود. این داروها باعث کاهش ورم اطراف ریشه عصبی شده و در نهایت بیماری را بهبود می‌دهند.

برای برخی از بیماران، درمان دیسک کمر شامل انواع مختلفی از تزریق مانند تزریقات اپیدورال منتخب ترانس فورامینال و تزریقات اپیدورال ستون فقرات می‌باشد. فیزیوتراپی نیز یکی از راهکارهای کارآمد در درمان انواع کمر درد و بهبود دامنه حرکتی است. همچنین برخی از تمرینات کششی، استقامتی و حرکات تقویت و تثبیت کننده عضلات نیز می‌توانند کمک‌کننده باشند.

آب درمانی، کار درمانی، عمل جراحی لیزر یا آندوسکوپی و روش‌های جراحی باز دیسک کمر نیز از دیگر موارد درمانی هستند که ممکن است توسط پزشک تجویز شوتد.

همانطور که گفتیم یکی از روش‌های درمان دیسک کمر که در اکثر مواقع توسط پزشکان توصیه می‌شود، استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن درد است. این داروها شامل داروهای شیمیایی و گیاهی هستند. یکی از ترکیب‌های گیاهی که در کاهش التهابات مفاصل و بهبود دردهای مفصلی بسیار موثر شناخته شده است، عصاره غیرصابونی شده آووکادو و سویا می‌باشد. از این ترکیب در کپسول فست ران نیز استفاده شده که یکی از مزیت‌های این فرآورده به شمار می‌رود.

عصاره سویا و آووکادو برای دیسک کمر

ترکیب آووکادو و سویا به دلیل این که تاثیرات اثبات شده‌ای در بهبود درد و کاهش التهاب مفاصل از خود نشان داده است، در تولید بسیاری از داروهای ضد التهاب مفاصل از جمله قرص فست ران به کار می‌رود. در این دسته از داروها، این ترکیب به صورت دو قسمت عصاره غیرصابونی شده سویا و یک قسمت عصاره غیرصابونی شده آووکادو تولید می‌شود. در کپسول فست ران ۳۰۰ میلی‌گرم از این عصاره وجود دارد.

این ترکیب می‌تواند در کند کردن سیر بیماری دیسک کمر و کاهش درد و التهاب ناشی از آن مفید باشد. آووکادو و سویا دارای ویتامین‌‎های متعدد و ترکیبات ضد التهابی هستند که مصرف خوراکی آن‌ها به طور منظم موجب تخفیف دردهای کمر و مفاصل می‌‎شود.

نحوه اثرگذاری کپسول فست ران برای دیسک کمر

قرص ضد آرتروز فست ران با هدف کاهش علائم بیماران مبتلا به آرتروز تهیه شده است. ترکیبات موجود در این قرص کاملا گیاهی بوده و برخلاف سایر قرص‌های غضروف‌ساز عوارض گوارشی ندارد.

خرید کپسول فست ران
جهت خرید کپسول فست ران برای کاهش درد و التهاب مفاصل و بهبود دیسک کمر کلیک کنید.

از مهم‌ترین موارد مصرف قرص فست ران، کاهش درد و التهاب مفاصل است که این ویژگی را به واسطه مزایای ترکیب عصاره آووکادو و سویا دارا می‌باشد. عصاره آووکادو حاوی آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی از جمله اسید اولئیک و اسید لینولئیک است که می‌تواند از ایجاد التهاب در مفاصل جلوگیری کرده و التهاب موجود را نیز از بین ببرد. این گیاه ترکیباتی به اسم فیتواسترول دارد که فعالیت استروژنی بدن (که سبب التهاب می‌شود) را کنترل می‌کنند.

سویا نیز با در اختیار داشتن ایزوفلاون‌ها می‌تواند به روند کاهش التهاب مفاصل کمک کند. در یک آزمایش بالینی در فرانسه به تعدادی از بیمارانی که درد زیادی در زانو داشتند، به طور روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم از ترکیب عصاره آووکادو و سویا داده شد. پس از ۶ هفته همه افراد شرکت‌کننده در این آزمایش، از بین رفتن درد و ورم مفاصل را گزارش دادند.

کپسول فست ران به واسطه ویژگی ضد التهاب و ضد درد مفاصل خود می‌تواند برای بهبود بیماری دیسک کمر نیز موثر واقع شود. این کپسول می‌تواند با گذاشتن اثر مغذی بر بافت همبند، باعث سنتز و بازسازی کلاژن و غضروف‌ها شود. اثرگذاری قرص فست ران در بازسازی غضروف‌ها به صورت آهسته و دراز مدت قابل مشاهده است. 

فواید کپسول فست ران برای دیسک کمر

از مهم‌ترین مزایای کپسول فست ران برای دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انعطاف‌پذیری غضروف‌ها
  • کاهش درد ناشی از ابتلا به دیسک کمر
  • بهبود حرکت و عملکرد مفاصل
  • بازسازی و ترمیم کلاژن و بافت همبند

خرید قرص فست ران

نحوه و زمان قرص فست ران

جهت استفاده از قرص غضروف‌ساز فست ران بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزی یک عدد قرص فست ران را به همراه مقدار کافی آب میل نمایید.

توجه داشته باشید که ترکیبات گیاهی موجود در قرص فست ران در بارداری و شیردهی ایمن نیست. به همین دلیل مصرف آن در این دوران توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که به آووکادو و سویا حساسیت دارند، باید از مصرف قرص فست ران خودداری نمایند.

جمع بندی

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، کپسول فست ران یک قرص غضروف‌ساز گیاهی است که برای کاهش التهاب و درد مفاصل به کار می‌رود. از همین رو این قرص می‌تواند برای بهبود دردهای ناشی از دیسک کمر نیز مفید واقع شود. فست ران می‌تواند به ترمیم و بازسازی غضروف‌ها و بهبود حرکت مفاصل در بیماران مبتلا به دیسک کمر کمک کند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص فست ران و سایر محصولات گیاهی شامل قویترین داروی ضد التهاب مفاصل به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد محصولات ضد التهاب و غضروف‌ساز داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

کپسول فست ران برای چی خوبه؟

کپسول فست ران حاوی آووکادو و سویا بوده و به کاهش التهاب و درد مفاصل و بازسازی غضروف‌ها به خصوص در افراد مبتلا به استئوآرتریت کمک می‌کند. این کپسول به بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری غضروف‌ها نیز کمک می‌کند.

عوارض کپسول فست ران چیست؟

کپسول فست ران،‌ کمترین عوارض را در میان مکمل‌های مفاصل و غضروف دارد. با این حال ممکن است برخی افراد بعد از مصرف قرص فست ران دچار عوارض گوارشی و به ندرت بی‌خوابی بشوند.

آیا کپسول فست ران چاق کننده است؟

خیر، با توجه به اثرات کپسول فست ران و عملکرد و اثرات آن، این قرص هیچ تاثیری روی افزایش وزن و چاقی (حتی در طولانی مدت) ندارد. تنها اثر این دارو، کمک به کاهش التهاب و درد مفاصل است. پس بدون نگرانی از چاق شدن می‌توانید از خواص این دارو برای مشکلات مفصلی خود استفاده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط