بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کارتیژن مکس یک مکمل غضروف ساز است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتروز و همچنین در مراحل اولیه این بیماری توصیه می‌شود. این قرص به ترمیم و بهبود تشکیل غضروف در بیماران مبتلا به استئوآرتریت کمک می‌کند. ممکن است پزشک این قرص محافظ مفاصل را برای شما یا افراد خانواده‌تان تجویز کرده باشد. در این مقاله می‌توانید به پاسخ سوالات خود درمورد این محصول از جمله سوال پرتکرار بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس برسید.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین مورد مصرف قرص کارتیژن مکس کمک به بازگرداندن حرکت مفاصل در مراحل اولیه آرتروز و پیشگیری از این بیماری است. بهتر است قبل از هر چیز آرتروز و علائم آن را به طور مختصر بررسی کنیم.

آرتروز چیست؟

بیماری آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و تخریب سطح مفصلی و غضروف‌ها است. این بیماری ممکن است به تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفاصل خود را نشان بدهد. در استئوآرتریت که شایع‌ترین نوع آرتروز است مشکل اصلی در غضروف مفصلی است و بعد از مدتی استخوان مفصلی هم دچار آسیب می‌شود.

درد مفاصل، محدودیت حرکت و کاهش انعطاف‌پذیری مفاصل، التهاب و تورم مفاصل که معمولاً بدون گرما یا تب است، خروج مایع بین مفصلی و صدای ترق و تروق یا صدای ساییده شدن در هنگام حرکت مفاصل از جمله مهم‌ترین علائم بیماری آرتروز هستند.

بدن انسان به طور طبیعی غضروف‌سازی می‌کند و وظیفه اصلی این غضروف‌ها حرکت مفاصل به کمک انعطاف دادن به آن‌ها است. غضروف‌ها همچنین شوک‌های وارد شده به مفصل را جذب می‌کنند. بعنوان مثال وزن بدن یک شوک به حساب می‌آید که به مفصل‌ها وارد می‌شود و تحمل این وزن به دلیل وجود غضروف‌ها است.

در صورت افزایش وزن و همچنین به علت بالا رفتن سن، غضروف‌ها در تحمل طولانی مدت وزن بدن دچار مشکل می‌شوند. که این مسئله خود را با علائمی مانند محدودیت حرکت، درد مفاصل، کاهش انعطاف پذیری مفصل‌ها، التهاب و تورم آن‌ها و صدای ترق و تروق نشان خواهد داد.

پیشگیری از آرتروز

خب این طور که مشخص است اکثر افراد در سنین بالا به این بیماری و مشکلات پیرامون آن دچار خواهند شد. علاوه بر این درمان قطعی برای آرتروز وجود ندارد و درمان‌های موجود به کنترل بیماری و کاهش درد و التهاب کمک می‌کنند. پس پیشگیری از آرتروز و یا مدیریت آن در مراحل ابتدایی بهترین راه موجود برای ما است.

مراحل آرتریت روماتوئید
مراحل آرتریت روماتوئید از غضروف و مفاصل سالم تا تخریب غضروف‌ها

اما چطور می‌توانیم از بروز آرتروز جلوگیری کنیم.

  • اولین و مهم‌ترین قدم برای پیشگیری از آرتروز کنترل وزن است. افرادی که به سن بالاتر از ۴۰ سال رسیده‌اند لازم است به وزن خود توجه کافی داشته باشند، چرا که بزرگترین دلیل ابتلای افراد به آرتروز وزن بالا است.
  • ورزش و فعالیت‌های بدنی که فشار زیادی به مفاصل وارد نکنند، به سلامت استخوان‌ها و مفصل‌ها کمک زیادی خواهند کرد. ورزش‌های هوازی از جمله تمریناتی است که از سوی متخصصین ارتوپدی توصیه می‌شود و می‌تواند از بروز آرتروز پیشگیری کند و روند پیشرفت بیماری را نیز به تاخیر بیاندازد.
  • همچنین استفاده بی‌رویه از داروهای ضد درد غیراستروئیدی مانند بروفن می‌تواند به ایجاد آرتروز کمک کند. در نتیجه این مصرف بی‌رویه را متوقف کنید.
  • دیابت و بالا رفتن سطح قند خون نیز می‌تواند احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش دهد و موجب تسریع سفت شدن مفاصل شود. کنترل قند خون می‌تواند این احتمال را کاهش دهد.
  • خواب و استراحت کافی، سبک زندگی سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب نیز می‌توانند به شما در پیشگیری از آرتروز کمک کنند.
  • با وجود تمامی روش‌های پیشگیری فوق، با افزایش سن، تحلیل غضروف خود به خود در تمام افراد اتفاق می‌افتد. همچنین بدن دیگر غضروفی را تولید نمی‌کند که بتواند جایگزین غضروف‌های تحلیل رفته شود. در نتیجه مصرف مکمل‌های غضروف‌ساز تقریبا برای همه افراد با سن بالاتر از ۴۰ سال لازم است.

قرص کارتیژن مکس یکی از بهترین مکمل‌های غضروف‌ساز است که به خوبی می‌تواند به پیشگیری از آرتروز و یا مدیریت این بیماری در مراحل اولیه آن کمک کند.

خرید کارتیژن مکس

گلوکزامین ماده اصلی کارتیژن مکس

هر قرص کارتیژن مکس نیچرز اونلی حاوی ۱۵۰۰ میلی گرم گلوکز آمین سولفات کلرید پتاسیم معادل ۱۱۲۶ گلوکز آمین سولفات است. وظیفه اصلی این ماده افزایش ترکیبات غضروف ساز در بدن و کاهش التهاب مفاصل است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

گلوکزامین جزء پروتئین‌هایی است که بخشی از غضروف را تشکیل می‌دهند و بلوک اصلی گلیکوزآمینوگلیکان‌ها است (یک پروتئین سفت و سخت استخوان که سطح استخوان‌ها را تشکیل می‌دهد). این ماده نقش مهمی در حفظ سلامت مفاصل از جمله تولید غضروف جدید دارد. گلوکزامین سولفات به میزان قابل توجهی درد را کاهش داده و همچنین باعث ایجاد غضروف و سینوویال در مفاصل می‌شود.

علاوه بر این، دانشمندان دریافته‌اند که بدن به حضور این ماده برای شکل‌گیری تاندون‌ها، استخوان‌ها، غضروف‌ها و سایر غشاهای مخاطی نیاز دارد. این ویژگی سبب شده تا از گلوکزامین برای کاهش درد مفاصل و کمک به ترمیم غضروف‌ها و بافت‌های همبند در مکمل‌های غضروف ساز استفاده کنند.

یکی از اساسی‌ترین موادی که به تقویت غضروف و جلوگیری از تحلیل رفتن آن کمک می‌کند، هیالورونیک اسید است. برای تشکیل این ماده در بدن، حضور گلوکز آمین ضروری است. هرچه میزان گلوکز آمین دریافتی بیشتر باشد، هیالورونیک اسید بیشتری در بدن ساخته می‌شود. هیالورونیک اسید در کنار گلوکزآمین نه تنها به ترمیم غضروف و غضروف‌سازی در بدن کمک می‌کنند، بلکه از فرآیندهای تخریب غضروف نیز جلوگیری می‌کنند.

گلوکزامین همچنین به کاهش التهاب مفاصل و در نتیجه کم شدن درد نیز کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده که اثرات درمانی آن برای آرتروز بعد از ۴ هفته قابل مشاهده است.

ویژگی‌ها و خواص قرص کارتیژن مکس

مهم‌ترین موارد مصرف قرص کارتیژن مکس به شرح زیر است:

  • پیشگیری از آرتروز و کاهش ریسک ابتلا به آن
  • کمک به کنترل آرتروز درجه یک
  • کمک در ترمیم و بهبود تشکیل غضروف در بیماران مبتلا به آرتروز
  • کمک به بازگرداندن حرکت در مفاصل
  • کمک به حفظ سلامت مفاصل

نکته: کارتیژن مکس برای پیشگیری از ابتلا به آرتروز و در مراحل اولیه آرتروز توصیه می‌شود. افرادی که از بیماری آرتروز حاد و پیشرفته رنج می‌برند بهتر است از قرص کارتیژن فورت محصول همین شرکت استفاده کنند.

قرص کارتیژن مکس نیچرز اونلی

قرص کارتیژن مکس مزایایی دارد که به سبب این ویژگی‌ها نسبت به سایر فرآورده‌های مشابه برتری دارد:

  1. اول اینکه این محصول بدون شکر، گلوتن، رنگ مصنوعی، عطردهنده و نگهدارنده تهیه شده است.
  2. مزیت دیگر آن نداشتن عوارض جانبی است. معمولا داورهای ضد التهاب غیراستروئیدی که مسکن هم هستند باعث ایجاد عوارض جانبی مانند تهوع، استفراغ و افزایش ترشح اسید معده می‌شوند که این مسئله در مورد کارتیژن مکس به گونه‌ای است که دارای اثر ضد درد بدون عوارض جانبی می‌باشد.
  3. علاوه بر این گلوکزامین موجود در قرص کارتیژن مکس به فرم کریستالی است که موثرترین شکل گلوکزامین می‌باشد. این فرم به دلیل فراهمی زیستی و میزان جذب بالا، در مدیریت طولانی مدت استئوآرتریت، از کارایی و سرعت عمل بالایی برخوردار است.
  4. این محصول دارای ایمنی بالایی است و می‌تواند برای دراز مدت حتی در افراد مسن مصرف شود. وابستگی به مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و تسکین‌دهنده درد را کاهش می‌دهد و همچنین در بیماران قلبی بی‌خطر و ایمن می‌باشد.

تا اینجا با تمامی خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد این مکمل غضروف‌ساز آشنا شدیم. در ادامه شما را با نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس آشنا خواهیم کرد.

بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس

برای استفاده از این قرص به مانند سایر داروها لازم است طبق نظر پزشک عمل کنید. در غیر این صورت می‌توانید روزانه یک عدد قرص میل کنید.

بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس، صبح‌ها و قبل از صبحانه است. اگر در این زمان دچار عوارض گوارشی می‌شوید، می‌توانید آن را همراه با غذا میل کنید.

توجه داشته باشید برای مصرف قرص کارتیژن مکس در بارداری و شیردهی مشورت با پزشک ضروری است.

قرص کارتیژن مکس چه عوارضی دارد؟

این محصول عوارض جانبی خاصی ندارد. فقط افراد حساس به گلوکز آمین پس از مصرف این مکمل ممکن است دچار دردهای شکمی، سوءهاضمه، یبوست، اسهال، تهوع و واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، قرمزی پوست و سردرد شوند. البته عوارض گوارشی خفیف بوده و معمولاً رفع می‌شوند.

درمورد مصرف قرص کارتیژن مکس برای بیماران دیابتی می‌توان گفت گرچه گلوکوزامین به لحاظ فنی یک نوع قند است، اما به نظر نمی‌رسد که قند خون و حساسیت به انسولین را تحت تاثیر قرار دهد. همانند هر مکمل غذایی، قبل از اضافه کردن گلوکوزامین به رژیم روزانه، با پزشک خود صحبت کنید.

جمع بندی

قرص کارتیژن مکس از جمله مکمل‌های موثر و پرطرفدار در بین فرآورده‌های غضروف‌ساز است که در مراحل اولیه آرتروز به خوبی می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند. همچنین با کاهش تحلیل غضروف‌ها و کمک به حفظ سلامت مفاصل به پیشگیری از آرتروز کمک کرده و ریسک ابتلا به استئوآرتریت را کاهش می‌دهد. بهترین زمان مصرف قرص کارتیژن مکس که یکی از سوالات پرتکرار شما درمورد این محصول بود، صبح‌ها و قبل از صبحانه است تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

برای خرید این محصول و سایر انواع قرص ضد التهاب مفاصل، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد قرص کارتیژن مکس و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 

سوالات متداول

قرص کارتیژن مکس چاق کننده است؟

خیر ترکیبات موجود در این قرص اثر چاق‌کنندگی ندارند و این قرص تاثیری بر اشتها و وزن ندارد.

تفاوت کارتیژن فورت و کارتیژن مکس چیست؟

قرص کارتیژن فورت علاوه بر گلوکزامین سولفات در ترکیبات خود کندرویتین سولفات نیز دارد که در تشکیل و ترمیم غضروف‌ها نقش دارد. معمولا برای مراحل اولیه آرتروز کارتیژن مکس و در آرتروزهای حاد و پیشرفته، کارتیژن فورت توصیه می‌شود.

قرص کارتیژن مکس ساخت کجاست؟

این محصول ساخت ایران و تولید شرکت آبا دارو طب است اما تحت لیسانس شرکت بایوپلاس تولید می‌شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره