اسپری نیواشا چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی اسپری نانو سیلور نیواشا
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه‌ی ما ممکن است تا به حال به زخم‌ها یا عارضه‌های پوستی روبرو شده باشیم. از نیش پشه تا سوختگی و جراحت‌های ناشی از تصادف یا زخم بستر همگی باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند که اگر به خوبی درمان نشوند، ممکن است مشکلات جدی‌تری از جمله عفونت ایجاد کنند. به همین دلیل هم انواع مختلفی از کرم و پماد ترمیم زخم در بازار موجود است که هرکدام به درمان سریع‌تر عارضه‌های پوستی کمک می‌کنند. اسپری نیواشا یکی از متفاوت‌ترین و جدیدترین محصولاتی است که با به روزترین دستاوردهای دانشمندان ایرانی ساخته شده است و برای درمان انواع زخم‌های پوستی نیز کاربرد دارد.

اسپری نیواشا یکی از صدها دستاورد دانش نانو در کشورمان است که برای درمان زخم‌های عفونی از جمله زخم بستر، سوختگی‌های شدید درجه ۱ تا ۳، زخم‌های دیابتی و حتی قارچ‌های پوستی نیز کاربرد دارد و به خوبی آن‌ها را ترمیم می‌کند. اگر کنجکاوید بدانید اسپری نیواشا چگونه این زخم‌های عمیق پوستی را درمان می‌کند، در ادامه‌ی این مطلب از  مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید.

فواید اسپری نیواشا برای مشکلات پوستی

  • جلوگیری از ایجاد عفونت در محل زخم
  • ترمیم سریع زخم، سوختگی، آکنه و نیش پشه
  • از بین بردن عفونت ایجاد شده در محل زخم
  • مؤثر برای ترمیم زخم‌های جراحی
  • قابل استفاده برای پانسمان کردن زخم
  • مناسب برای از بین بردن جای جوش، جراحت یا سوختگی
  • مناسب برای قارچ زنانگی، کشاله ران و زیر بغل
  • خشک کردن سریع تبخال پس از چند روز

ترکیبات اسپری نیواشا

همانطور که گفتیم اسپری نیواشا با استفاده از تکنولوژی نانو در کشورمان تولید شده است. شرکت نانو الوند آراد برای تولید این محصول از ذرات نانوسیلور استفاده کرده است که در واقع همان ذرات نقره در اندازه‌ی نانو هستند.

ترکیبات اسپری نیواشا

ذرات نقره در اندازه نانو متری خواص آنتی میکروبیال قابل توجهی دارند که می‌توان از آن‌ها برای درمان زخم‌های عفونی استفاده کرد. در ادامه بیشتر با کاربردهای اسپری نی‌واشا و عملکرد آن برای درمان زخم‌ها آشنا می‌شوید.

اسپری نیواشا برای چیست؟

شکستن ذرات مولکولی مواد در اندازه‌های نانومتری ماهیت جدیدی از آن‌ها را نمایان می‌کند که خواص عجیب و جدیدی هم دارند. می‌گوییم عجیب زیرا به عنوان مثال بسیاری از ما انتظار چنین کاربردی از نقره برای ترمیم زخم‌ها را نداریم؛ اما تکنولوژی نانو به ما نشان داد که ذرات نانو نقره اثرات شگفت انگیزی در درمان انواع مشکلات پوستی دارند. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

ترمیم زخم و بخیه با اسپری نیواشا

وقتی از زخم صحبت می‌کنیم، منظورمان زخم‌های ناشی از جراحت، تصادف، بریدگی و بیماری است. برخی از این زخم‌ها نیاز به بخیه دارند و برخی نیز زیر پوست هستند و در موارد شدیدتر باعث شکاف پوست و عفونت شدید می‌شوند.

اسپری نیواشا برای چیست؟
اسپری نانو سیلور نیواشا برای ترمیم سریع تر زخم و جلوگیری از عفونت آن بسیار موثر است.

در فرایند بهبود زخم با بخیه، باید محل زخم به خوبی ضد عفونی و سپس پانسمان شود تا عفونت نکند و جوش خوردن سریع‌تر زخم نیز اهمیت دارد. برای بهبود زخم‌های زیر پوستی نیز درمان سریع‌تر برای جلوگیری از خطر التهاب شدید و تحلیل پوست مهم است. زخم دیابتی نوعی از این زخم‌ها است که عوارض و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. اسپری نانوسیلور نیواشا با مکانیسم‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، به ترمیم سریع‌تر زخم و بخیه کمک کرده و از بروز عفونت در محل زخم جلوگیری می‌کند:

  1. تخریب غشاء سلولی میکرو ارگانیزم‌ها (از جمله باکتری و قارچ‌ها) و از بین بردن آن‌ها
  2. کاهش گران‌روی و غلظت مایع تجمع یافته در ناحیه زخم (خشک کردن زخم) برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها
  3. از بین بردن محل رشد مناسب برای باکتری‌ها در محل زخم
  4. سرکوب فعالیت باکتری‌های عامل عفونت زخم‌ها (باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی)
  5. تولید اکسیژن فعال در سطح زخم برای بالا بردن سرعت‌ترمیم پوست
  6. افزایش گردش خون در ناحیه زخم برای افزایش ایمنی در آن ناحیه و جلوگیری از عفونی شدن زخم
  7. کاهش سوزش، خارش، قرمزی و تحریکات پوستی در ناحیه زخم

با توجه به اثرات این فرایندها، می‌توان گفت اسپری نیواشا نه تنها برای ترمیم زخم، بلکه برای بهبود تبخال، عرق سوز شدن، ادرار سوختگی و حتی جوش و آکنه نیز مؤثر است.

خرید سریع اسپری نیواشا

اسپری نیواشا برای زخم بستر

زخم بستر نوعی زخم فشاری است که به دلیل فشار طولانی مدت در یک ناحیه از پوست ایجاد می‌شود. بسیاری از سالمندان به دلیل نشستن یا دراز کشیدن طولانی مدت در نواحی کمر و لگن دچار زخم بستر می‌شوند. زخم بستر اگر زود و به درستی درمان نشود، باعث ایجاد عفونت شده و با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شود.

اسپری نیواشا برای درمان زخم بستر
اسپری نیواشا به روند بهبود زخم بستر را سرعت می‌بخشد.

اسپری نانوسیلور نیواشا این قابلیت را دارد که با نفوذ به پوست، افزایش جریان خون در محل زخم و جلوگیری از فعالیت باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی، روند ترمیم پوست را سرعت ببخشد و از بروز عفونت و چرکی شدن زخم جلوگیری کند. استفاده از اسپری نیواشا می‌تواند زخم بستر را در مراحل اولیه و حتی در مراحل عفونی بهبود دهد. البته مدت زمان و میزان استفاده از آن برای هرکدام از این موارد متفاوت است و باید توسط پزشک مشخص شود.

بهبود سوختگی با اسپری نیواشا

اسپری نیواشا برای سوختگی نیز کاربرد دارد. نه تنها برای سوختگی‌های سطحی، بلکه برای سوختگی نوع درجه ۱ تا ۳ که عمیق‌تر و شدیدتر هستند نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. اکثر محصولات ترمیم کننده و حتی بهترین پماد ترمیم کننده زخم موجود در بازار هم ممکن است باعث ایجاد حساسیت، سوزش، خارش یا قرمزی در ناحیه‌ی آسیب دیده شود. اسپری نانوسیلور نیواشا برخلاف این محصولات، خاصیت خنک کنندگی داشته و برای پوست‌های حساس نیز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اسپری نیواشا برای سوختگی
اسپری نانوسیلور نیواشا برای درمان سوختگی و رفع جای سوختگی قابل استفاده است.

بسیاری از افرادی که دچار سوختگی شده‌اند، نگران باقی ماندن لک یا ردی از آن روی پوست خود هستند. خوشبختانه استفاده از اسپری نیواشا نه تنها باعث‌ ترمیم سریع‌تر سوختگی می‌شود، بلکه از ایجاد لک یا رد سوختگی نیز جلوگیری می‌کند.

در سوختگی‌های شدید، به خصوص از نوع درجه ۳، خطر عفونت شدید زخم و ورود عفونت به خون بسیار زیاد است. مکانیسم اسپری نیواشا برای از بین بردن میکرو ارگانیسم‌ها، از عفونت کردن زخم ناشی از سوختگی نیز پیشگیری می‌کند. این اثر خطرات و عوارض سوختگی‌های شدید را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اسپری نیواشا برای جوش صورت

شرکت نانو الوند آراد، تولید کننده‌ی اسپری نیواشا ادعا می‌کند که این محصول حتی برای جوش صورت و آکنه نیز مفید است. همانطور که بالاتر هم گفتیم، این اسپری می‌تواند باعث خشک شدن مایع تجمع یافته در ناحیه زخم شود و باکتری‌های فعال در آن ناحیه را نیز از بین ببرند. بسیاری از انواع جوش و آکنه صورت نیز به دلیل فعالیت باکتری‌ها و تجمع آن‌ها در منافذ پوست ایجاد می‌شوند. بنابراین استفاده از اسپری نیواشا روی جوش و آکنه می‌تواند آن‌ها را به صورت ریشه‌ای از بین برده و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کند.

اسپری نیواشا برای جوش و آکنه
اسپری نیواشا برای رفع جوش صورت و بدن و از بین بردن جای آن نیز بسیار موثر است.

البته لازم به ذکر است که جوش یا آکنه‌ای که به دلیل اختلالات هورمونی یا یک مشکل خاص ایجاد شده است، به درمان‌های پیچیده‌تری نیاز دارد؛ اما در مواردی غیر از این، می‌توانیم از اسپری نیواشا برای جوش صورت و از بین بردن جای آن نیز استفاده کنیم.

خرید سریع اسپری نیواشا با اپلیکاتور

اسپری نیواشا برای درمان انواع قارچ پوستی

قارچ‌های پوستی معمولاً در نواحی مانند کشاله ران، زیر بغل و زیر شکم ایجاد می‌شوند و لکه‌هایی تیره و بد رنگ روی پوست این نواحی به جای می‌گذارند. با توجه به اثر این محصول روی میکروارگانیسم‌ها و از بین بردن همه جانبه ی آن‌ها، ادعا شده که اسپری نیواشا برای قارچ پوستی و درمان آن نیز بسیار مؤثر است.

قارچ زنانگی نوعی قارچ است که زنان ممکن است چند بار در طول زندگی خود به آن مبتلا شوند. از آنجا که این قارچ‌ها لک‌های تیره روی بدن ایجاد می‌کنند، درمان سریع آن‌ها برای جلوگیری از بجا ماندن لک‌ها بسیار ضروری است. استفاده از اسپری نیواشا فعالیت قارچ‌ها را متوقف می‌کند و از پیشرفت و بزرگ شدن لک‌های پوستی ناشی از قارچ جلوگیری می‌کند.

کاربردهای اسپری نیواشا

اسپری نیواشا همراه با اپلیکاتور نیز در بازار موجود است. این محصول را می‌توانیم برای بهبود مشکلات پوستی زیر استفاده کنیم:

  • زخم ناشی از جراحت
  • زخم ناشی از عمل جراحی
  • انواع سوختگی (درجه ۱ تا ۳)
  • زخم بستر
  • انواع زخم‌های عفونی
  • ادرار سوختگی و عرق سوز شدن
  • پشه گزیدگی
  • جوش و آکنه
  • قارچ پوستی و زیر پوستی
  • زخم‌های دیابتی
  • پانسمان زخم‌ها
  • زخم‌های ناشی از جراحی پلاستیک
نحوه مصرف اسپری نیواشا
مقدار و مدت استفاده از اسپری نیواشا باید توسط پزشک مشخص شود.

نحوه استفاده از اسپری نانوسیلور نیواشا

از آنجا که این اسپری کاربردهای بسیار مختلفی دارد و برای زخم‌هایی با شرایط متفاوت استفاده می‌شود، نحوه‌ی استفاده‌ی متفاوتی هم برای شرایط مختلف دارد. بنابراین بهتر است برای دانستن میزان مناسب مصرف و طول دوره‌ی درمان زخم خود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض اسپری ترمیم زخم نیواشا

تاکنون عوارضی در پی استفاده از اسپری نیواشا برای ترمیم زخم گزارش نشده است؛ زیرا ذرات نانو نقره‌ی موجود در آن ضد آلرژی بوده و برای پوست‌های حساس نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این وجود اگر پس از استفاده از آن دچار حساسیت پوستی شدید، مصرف آن را متوقف کنید.

اسپری نیواشا؛ بهترین راه درمان برای بیشتر مشکلات پوستی

در این مطلب سعی کردیم یکی از بهترین محصولات ترمیم زخم و سوختگی را توسط دانشمندان کشورمان با استفاده از تکنولوژی نانو تهیه شده را به خوبی معرفی کنیم. همانطور که گفتیم این اسپری برای ترمیم انواع زخم، سوختگی، ضایعات و عارضه‌های پوستی مؤثر و کاربردی است.

اگر به دنبال راهی آسان و سریع برای خرید اسپری نیواشا هستید، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب شوید. سفارش و خرید آنلاین دارو از مفیدطب کمتر از یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد و در زمان کوتاهی نیز سفارش خود را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

اگر از اسپری نیواشا برای ترمیم زخم یا عارضه‌ی پوستی خود استفاده کرده‌اید، نتیجه‌ی آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره این اسپری نانو سیلور دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع