توصیه‌های کلیدی برای انتخاب بهترین پماد ترمیم کننده زخم

بهترین پماد ترمیم کننده زخم
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بهترین پماد ترمیم کننده زخم به بدن شما در بهبود زخم و بازسازی پوست کمک می‌کند. بسیاری متخصصان بر این باور هستند که اگر در زمان طلایی، پماد ترمیم کننده زخم استفاده کنید، تا میزان بسیاری زیاد از ایجاد اسکار جلوگیری خواهید کرد. البته پماد یا کرم ترمیم کننده علاوه بر زخم‌های سطحی، جهت بهبود و ترمیم آفتاب سوختگی، جای بخیه، زخم‌های دیابتی، زخم بستر و… نیز کاربرد دارند. برای مشاهده بیشترین تاثیرگذاری پماد ترمیم کننده زخم غیر از زمان طلایی مصرف، باید بهترین محصول را نیز انتخاب کنید.

صفحه پیش رو از مجله سلامت مفید طب به انتخاب بهترین پماد ترمیم کننده زخم اختصاص دارد. اگر شما هم سوالاتی درباره این نوع محصولات دارید می‌توانید در ادامه مطالب با ما همراه باشید. می‌خواهیم کلیدی‌ترین نکات را درباره پماد یا کرم‌های ترمیم کننده در اختیار شما قرار دهیم تا در بهترین زمان و با بهترین محصول، به ترمیم زخم‌ها کمک کرده و از به وجود آمدن اسکار جلوگیری کنید.

چرا پماد ترمیم کننده زخم استفاده کنیم؟

پماد یا کم ترمیم کننده برای چی خوبه؟ اجازه بدهید پیش از بررسی هر نکته‌ای درباره پمادهای ترمیم کننده، ابتدا به هدف این نوع محصولات بپردازیم. زمانی که پوست به دلایل مختلف دچار بریدگی می‌شود، بر اثر آفتاب یا سطوح داغ می‌سوزد یا … یعنی یک یا چند لایه از سد دفاعی خود را از دست می‌دهد. بدن برای ترمیم زخم‌ها تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا ابتدا راه ورود عوامل بیماری زا را ببندد و سپس پوست را ترمیم کند.

در نتیجه فرآیندهایی که پس از زخم در بدن اتفاق می‌افتد، خون لخته شده و در مراحل بعدی زخم ترمیم می‌گردد. ممکن است بر اثر عوامل مختلفی مانند میزان توانایی سیستم ایمنی بدن، فاکتورهای ژنتیکی، عمق زخم، محل زخم، عامل ایجاد جراحت و… زمان بهبود زخم متفاوت باشد. همچنین اسکار ناشی از زخم حتی پس از بهبود کامل آن، باقی بماند.

بهترین پماد ترمیم کننده زخم در جلوگیری از عفونت‌ها  به بدن کمک می‌کند، بهبود زخم را سرعت می‌بخشد، در بازسازی پوست موثر است و تا میزان بالایی از ایجاد اسکار جلوگیری می‌نماید. البته از پمادها و کرم‌های ترمیم کننده زخم نباید انتظار معجزه داشته باشیم چرا که میزان تاثیرگذاری این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

جای زخم تازه
بهترین پماد ترمیم کننده زخم در جلوگیری از عفونت‌ها  به بدن کمک می‌کند، بهبود زخم را سرعت می‌بخشد، در بازسازی پوست موثر است و تا میزان بالایی از ایجاد اسکار جلوگیری می‌نماید.

میزان تاثیرگذاری پماد ترمیم کننده زخم به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان تاثیرگذاری پماد ترمیم کننده زخم به عوامل متعددی بستگی دارد اما قطعا یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در این زمینه، ترکیبات محصول هستند. اگر بهترین پماد ترمیم کننده زخم را انتخاب کنید، به واسطه ترکیبات موثر این محصول به بهبود زخم و جلوگیری از ایجاد اسکار کمک کرده‌اید. در کنار این فاکتور مهم باید حتما موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. این موارد عبارتند از:

  • عمق و محل زخم یا سوختگی
  • میزان کهنگی زخم
  • بیماری‌ها زمینه‌ای (برای مثال مبتلایان به دیابت به زمان بیشتری برای بهبود زخم‌ها نیاز دارند)
  • زمان استفاده و مدت زمان استفاده از پماد ترمیم کننده زخم

هر چقدر عمق زخم بیشتر باشد، مدت زمان برای نقاهت آن نیز طولانی‌تر خواهد بود. همچنین احتمال باقی ماندن جای زخم نیز بیشتر است. هر چقدر زخم کهنه‌تر شود، میزان تاثیرگذاری پماد ترمیم کننده نیز کاهش می‌یابد.

اسکار زخم کهنه
هر چقدر زخم کهنه‌تر شود، میزان تاثیرگذاری پماد ترمیم کننده نیز کاهش می‌یابد.

بهترین زمان استفاده از پماد ترمیم کننده زخم

بهترین زمان استفاده از پماد ترمیم کننده زخم همین الان است! هر چقدر زودتر پماد ترمیم کننده را استعمال کنید میزان تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود و احتمال باقی ماندن اسکار کمتر است. البته اگر زخم شما بسیار تازه یا اصطلاحا باز به نظر می‌رسد باید پیش از مصرف هر نوع پماد با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

مدت زمان استفاده از محصول نیز به ترکیبات آن بستگی دارد. توصیه می‌کنیم بر اساس دستور العمل مندرج بر روی محصول، مصرف آن را ادامه دهید. یا برای اطمینان بیشتر از داروسازی راهنمایی بخواهید. فراموش نکنید که برخی داروهای خوراکی نیز می‌توانند در ترمیم پوست سودمند باشند. در این زمینه بخوانید: قرص آناهیل برای چیست؟

بهترین پماد ترمیم کننده زخم چیست؟

اغلب پماد‌ها یا کرم‌های ترمیم کننده زخم دارای خواص ضد قارچ، ضد باکتری، ضد التهاب، مرطوب کننده و محافظت کننده هستند. بهترین پماد ترمیم کننده زخم علاوه بر ویژگی های مذکور، با افزایش سرعت بازسازی پوست و فعال سازی مکانیسم‌های ترمیمی، مفید واقع می‌شود. لزوما قیمت پماد ترمیم کننده، نشان‌دهنده کیفیت آن نیست اما بدیهی است که محصولات تخصصی قیمت بالاتری داشته باشند. علاوه بر مطالب جاری، می‌توانید بررسی کنید پماد ریکاو برای چیست و تا چه میزان تاثیرگذار است.

معرفی پماد ادیب درم

پماد ترمیم کننده زخم سوختگی ادیب درم توسط شرکت دارویی ادیب اکسیر تولید و عرضه می‌گردد. این پماد در بهبود زخم و مقابله با تشکیل اسکار تاثیر شگفت انگیزی دارد. همچنین می‌توانید از پماد ادیب درم برای ترمیم و بهبود پوست در برابر آفتاب سوختگی، سوختگی سولاریوم، ادرار سوختگی، سرما سوختگی، زخم‌های جراحتی، زخم های ناشی از دیابت، زخم‌های فشاری یا زخم بستر کمک بگیرید.

ترکیبات پماد ادیب درم عبارتند از: روغن آرگان، عصاره بابونه، موم زنبور عسل، عصاره گل سرخ و روغن بادام. از جمله خواص ادیب درم می توان به ترمیم کلاژن پوستی، درمان استرچ مارک و تسریع بهبود زخم اشاره کرد. نظرات کاربران در زمینه مصرف پماد ادیب درم بسیار مثبت است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر یا خرید پماد ادیب درم روی دکمه زیر کلیک کنید.

معرفی کرم ترمیم کننده ژنو

کرم ترمیم کننده پوست‌های آسیب دیده ژنو یکی دیگر از پیشنهاد‌های ما در زمینه معرفی بهترین پماد ترمیم کننده زخم است. این کرم دارای خواص تسکین دهنده، ضد التهاب و ترمیم کننده است. می‌توانید برای تسکین و ترمیم آسیب‌های پوستی ناشی از لیزر، پیلینیگ، زخم‌های سطحی، جای بخیه و… از کرم ترمیم کننده ژنو کمک بگیرید.

ترکیبات کرم ترمیم کننده ژنو شامل عصاره گیاه کاروب، میموزا، روغن کالاندولا، عصاره چای سبز، آلوئه ورا، عصاره برگ بلوط، ویتامین B5 و ویتامین E هستند. تمام این مواد در مرطوب نگه داشتن پوست و ترمیم آن نقش دارند. مصرف کرم ترمیم کننده ژنو را در اولین فرصت بر روی زخم یا ناحیه سوختگی آغاز کنید و تا بهبود کامل ادامه دهید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر یا خرید محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

معرفی پماد مدیلن

کرم بازسازی کننده و ترمیم کننده مدیلن اولترا گزینه بعدی به عنوان بهترین پماد ترمیم کننده زخم است. از این محصول شگفت انگیز می‌توانید برای ترمیم و بهبود زخم‌های سطحی، زخم بخیه، لیزر درمانی، سوختگی، کاهش آثار استرچ مارک و… کمک بگیرید. نظرات مصرف کنندگان در ارتباط با مصرف پماد مدیلن بسیار مثبت ارزیابی می‌گردد.

در پماد مدیلن موادی مانند روغن دانه گیاه اکیوم، پروتئین هیدرولیز شده گیاهی، سراماید و ترکیبات موثر دیگری وجود دارند که به بهبود زخم و بازسازی پوست کمک می‌کنند. برای اطلاع از نحوه مصرف و مدت زمان استفاده یا خرید پماد مدیلن روی دکمه زیر کلیک کنید.

کاربرد پماد‌های ترمیم کننده

هر سه محصولی که در بخش‌های قبلی در جهت بهبود و ترمیم زخم و سوختگی معرفی کردیم دارای تاثیرات قابل توجهی هستند. با این حال هر محصول می‌تواند برای موارد خاص، تاثیر بیشتری داشته باشد. توصیه‌های ما (که بر اساس برآیند نظرات کاربران و متخصصان جمع آوری شده) در بخش بعدی در اختیارتان قرار می‌گیرند.

پماد مدیلن

پماد مدیلن برای درمان آسیب های پوستی لیزر درمانی (مانند لیزر موهای زاید، لیزر اسکار، لیزر حذف تتو و…)، جراحی‌های کوچک مانند برداشتن خال، بهبود جای بخیه و زخم های سطحی پیشنهاد می‌گردد.

خرید پماد مدیلن

کرم ترمیم کننده ژنو

کرم ترمیم کننده ژنو برای بهبود استرچ مارک (اگر در مراحل اولیه به وجود آمدن استرچ مارک مصرف شود، سودمند است)، تسکین درد و سوزش ناشی از سوختگی‌های سطحی، ترمیم زخم ناشی از بریدگی‌های سطحی موثر است.

خرید کرم ترمیم کننده ژنو

پماد ادیب درم

پماد ادیب دم برای بهبود زخم، بهبود زخم های دیابتی، جلوگیری از زخم بستر پیشرفته، آفتاب سوختگی و… پیشنهاد می‌شود. همان طور که قبلا اشاره کردیم نظرات مصرف کنندگان پماد ادیب درم در فضای مجازی، بسیار مثبت است و برای ترمیم طیف گسترده‌ای از آسیب‌های سطحی پوست مفید واقع می‌شود.

خرید پماد ادیب درم

اگر با وجود کرم‌های ترمیم کننده، اسکار باقی ماند چه کنیم؟

اگر با وجود کرم‌های ترمیم کننده، جای زخم باقی ماند احتمالا در زمان طلایی از این نوع محصولات استفاده نکرده‌اید و زخم کهنه شده است. همچنین ممکن است به دلیل عمق زیاد زخم، کرم تا میزان قابل توجهی موثر نباشد. به هر حال در صورتی که جای زخم باقی ماند نگران نباشید. پزشک متخصص پوست می‌تواند با روش‌های مدرن مانند لیزر درمانی، میکرونیدلینگ و… اسکار زخم را از بین ببرد یا کمرنگ کند.

علاوه بر روش‌های سرپایی برای از بین بردن اسکار در مطب پزشک متخصص پوست، روش‌های دیگری مانند جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای بخیه یا جای زخم وجود دارند. در نهایت جای زخم روی بدن شما همیشه ناخوشایند نیست زیرا خاطره‌ای از زندگی شما است. می‌توانید برای کنار آمدن با جای زخمی که چندان بد نیست از وابی سابی ژاپنی الهام بگیرید.

زخم روی صورت
علاوه بر روش‌های سرپایی برای از بین بردن اسکار در مطب پزشک متخصص پوست، روش‌های دیگری مانند جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای بخیه یا جای زخم وجود دارند.

جمع بندی

برای انتخاب بهترین پماد ترمیم کننده زخم همواره به نظر متخصصان مانند داروساز و پزشک اعتنا کنید. در قدم های بعدی، تجربه مصرف کنندگان نیز می تواند موثر باشد. به یاد داشته باشید تا زمانی که زخم تازه است، بهترین پماد را تهیه کرده و استعمال نمایید. با دور شدن از زمان طلایی، امکان باقی ماندن اسکار هم افزایش می‌یابد.

جهت تهیه انواع محصولات بهداشت پوست به داروخانه آنلاین شبانه روزی مشهد یعنی مفید طب مراجعه کنید. همچنین اگر تجربه‌ای در زمینه مصرف پماد‌های ترمیم کننده دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. با ثبت سوالات خود در این بخش، از مشاوره داروسازان مفید نیز بهره مند شوید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره