پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی

پماددرمان حساسیت پوستی خارش و قرمزی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر از شر این مشکلات خلاص شوید. البته باید توجه کنید که ابتدا لازم است عامل حساسیت پوستی را شناسایی کرده و سپس بهترین درمان را برای آن به کار ببرید. حساسیت پوستی ممکن است با علائمی مانند خارش، سوزش، قرمزی یا جوش همراه باشد. عوامل خارجی و داخلی می‌توانند باعث بروز حساسیت‌های پوستی شوند. در مقاله پیش رو از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب می‌خواهیم درباره پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی صحبت کنیم. بعضی عوامل رایج ایجاد این نوع حساسیت‌ها را بررسی کرده و چند محصول مناسب را پیشنهاد دهیم.

علت خارش پوست چیست؟

پوست بزرگترین عضو بدن انسان است که تمام اعضای خارجی را می‌پوشاند. پوست به عنوان اولین سد دفاعی بدن در برابر میکروب‌ها و عوامل بیماری زا عمل می‌کند و به همین دلیل سلامت آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ادامه تعدادی از معمول‌ترین عوامل ایجاد التهاب و خارش پوست را نام ببریم.

خشکی پوست

از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث ایجاد راش‌های پوستی می‌گردد، خشکی پوست است. خصوصیات ژنتیکی، عدم مصرف آب به میزان کافی، تابش مستقیم نور خورشید به مدت طولانی، سرما یا گرمای هوا، تعریق، مصرف شوینده‌های نامناسب و… عواملی هستند که پوست را خشک می‌کنند.

اگر خشکی پوست به مدت طولانی ادامه داشته باشد، پوست نازک شده، احتمالا دچار خارش می‌شود و در ادامه با قرمزی و التهاب همراه خواهد بود. در صورتی که خشکی و حساسیت پوستی به مرحله بحرانی نرسیده است، می‌توانید از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب برای حل این مشکل کمک بگیرید.

چنانچه خارش و حساسیت پوست با علایم زیر همراه بود، در اسرع وقت به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید:

  • خارش به اندازه‌ای شدید شده که زندگی شما را دچار اختلال کرده یا موجب خونریزی شود.
  • پوست به شدت خشک شده و رنگی مایل به خاکستری پیدا کرده است.
  • حالتی شبیه فلس ماهی را روی پوست بعضی نواحی بدن مشاهده می‌کنید.
  • پوست به اندازه‌ای خشک و حساس شده که روی آن ترک به وجود آمده است.

اگزما

اگزما یا درماتیت یکی از شایع‌ترین عامل راش و خارش پوستی است. در اغلب موارد، اگزما در اثر تماس با موادی مانند شوینده ها، لاتکس، سیمان، خاک و … ایجاد می‌شود. برخی افراد هم به صورت سرشتی با اگزما درگیر هستند و تقریبا در دوره‌های مختلف زندگی، مجبور هستند با آن کنار بیایند.

در اغلب موارد اگزما یا درماتیت قابل درمان است. پزشک با تجویز پماد ضد حساسیت پوستی و خارش، می‌تواند در دوره کوتاهی این عارضه را رفع نماید.

آلرژی

گاهی اوقات مصرف یک ماده غذایی یا دارو، باعث ایجاد واکنش های آلرژیک پوستی در افراد می شود. این واکنش های پوستی، معمولا خود را بصورت بروز دانه، کهیر، خارش و قرمزی پوست نشان می دهد. اولین قدم در درمان این آلرژی ها، قطع تماس با عامل آلرژی زاست. در کنار آن می‌تواند با استفاده از پمادهای تسکین دهنده و ضد التهاب، درد و سوزش را کاهش داد. در برخی موارد هم این واکنش‌ها به حدی شدید است که نیاز به مصرف داروی خوراکی و حتی تزریقی وجود دارد.

اختلالات روانی

برخی افراد در اثر اختلالات روانی دچار رفتارهای مخربی می‌شوند که لزوما با عامل مستقیم فیزیکی رخ نداده است. برای مثال خارش پوست در بعضی اختلالات روانی مانند اختلال وسواس جبری، افسردگی، اختلال اضطراب و… روی می‌دهد. در موارد شدید، فرد بیمار به حدی پوست را می‌خاراند که پوست نازک شده و زخم ایجاد می‌شود.

بیماری های قارچی یا انگلی پوست

بعضی عوامل بیماری زا مانند عفونت های قارچی، عفونت‌های انگلی و… باعث ایجاد حساسیت و خارش پوستی می‌شوند. در چنین مواقعی لازم است برای درمان به پزشک مراجعه نمایید. پزشک با مشاهده وضعیت پوست یا انجام آزمایش‌های لازم، بهترین دارو‌ها را تجویز می‌کند. به این ترتیب در طی درمان، عوامل بیماری زا از بین می‌روند و تاثیرات التهاب‌زای آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند. شایان ذکر است که در بعضی موارد، ممکن است به داروهای خوراکی هم نیاز داشته باشید.

بیماری‌های داخلی

بعضی بیماری‌های غیر پوستی مانند نارسایی‌هایی کبد یا کلیه می‌توانند عاملی در ایجاد حساسیت یا خارش پوست باشند. اگر حساسیت و خارش پوست، علی رغم قطع تماس با عوامل حساسیت زا، مصرف مرطوب کننده‌ها و مصرف پمادهای تسکین دهنده پوست بهبود نیافت و تا مدت طولانی وجود داشت، برای تشخیص عامل این عارضه در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

کدام پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی را مصرف کنیم؟

در بخش‌های قبلی تعدادی از مهم ترین عوامل ایجاد حساسیت پوستی را نام بردیم. حال می‌خواهیم بدانیم کدام پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی برای ما مناسب‌تر است. بدیهی است که ابتدا باید به عوامل ایجاد حساسیت و علائم آن دقت کنید. سپس با بررسی این موارد، بهترین پماد برای حساسیت پوستی به کار ببرید. در ادامه چند محصول مناسب را در این زمینه معرفی می‌کنیم. لطفا توجه داشته باشید که مشورت با پزشک یا داروساز، به شما کمک می‌کند در زمان کوتاه‌تری مشکل را برطرف نمایید.

پماد کالاندولا دینه

پماد کالاندولا دینه محصولی گیاهی است که معمولا برای رفع ادرار سوختگی در نوزادان، آفتاب سوختگی، بهبود زخم و نیش حشرات، درماتیت‌های آلرژیک و ناشی از پرتو درمانی کاربرد دارد. ترکیبات پماد کالاندولا شامل عصاره گل همیشه بهار، موم طبیعی زنبور عسل و روغن گیاهی است. عصاره کالاندولای موجود در پماد دینه، اختصاصی بوده و فقط توسط این شرکت داروسازی به کار می‌رود.

عصاره اختصاصی موجود در پماد کالاندولا دینه حاوی فلاونوئیدها، ساپونوزیدها، کاروتنوئیدها، کالندین و موسیلاژ بوده و در کاهش التهاب ناشی از سوختگی و حساسیت بسیار مفید واقع می‌شود. اگر به پماد کالاندولا دینه نیاز دارید می‌توانید این محصول را به سهولت چند کلیک از داروخانه آنلاین مفید طب تهیه کنید. با کلیک روی دکمه زیر، به صفحه اختصاصی پماد کالاندولا دینه هدایت می‌شوید. در صفحه اختصاصی این محصول، اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خرید پماد کالاندولا

کامیل کرم (کرم بابونه)

کامیل کرم نوعی کرم بابونه است که با داشتن عصاره بابونه آلمانی تاثیر خوبی در بهبود درماتیت سبوره‌ای، اگزمای مزمن و حاد، حساسیت‌های پوستی، نورودرماتیت، گزیدگی حشرات، ادرار سوختگی نوزاد، آفتاب سوختگی و ترک‌های پوستی دارد. این پماد گیاهی برای خارش پوست نیز مفید واقع می‌شود.

ترکیبات کرم بابونه شامل ۰/۵ درصد اسانس و ۵ درصد عصاره گیاه بابونه آلمانی است. چنانچه به کرم بابونه نیاز دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این محصول کسب کنید، روی دکمه زیر کلیک نمایید.

خرید کرم بابونه

پماد رکوبیزول

پماد رکوبیزول محصول دیگری است که برای درمان حساسیت پوستی خارش و قرمزی کاربرد دارد. این محصول برای بهبود التهابات پوستی، اگزمای حاد، اگزمای مزمن، عفونت‌های قارچی، عفونت باکتریایی، بهبود سریع زخم‌ها و… پیشنهاد می‌شود. ترکیبات اصلی پماد رکوبیزول شامل عصاره بابونه آلمانی و گل همیشه بهار است. شما می‌توانید برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره آن، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پماد رکوبیزول

در آخر

در پایان، امیدواریم مطالبی که درباره انتخاب بهترین پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی جمع آوری کردیم، برای شما مفید واقع شده باشند. جهت انتخاب بهترین پماد حساسیت پوست دست یا سایر نواحی بدن، می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید داروی پسوریازیس و اگزما به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه کنید. در وب سایت مفیدطب می‌توانید محصولات مورد نظر خود را به همراه توضیحات تخصصی بیابید، بهترین محصول را انتخاب کنید و به سهولت چند کلیک خریداری نمایید.

سوالات متداول

بهترین پماد برای حساسیت پوستی کدام است؟

در وهله اول باید عامل حساسیت پوستی برطرف شود. این عامل می تواند خشکی پوست، مصرف دارو، تماس با شوینده ها، انگل یا قارچ پوستی، بیماری های داخلی و … باشد. در درجه بعد می توان برای تسکین پوست و کاهش علائم حساسیت پوستی از پمادهای ضد حساسیت پوستی حاوی گیاهانی مانند همیشه بهار یا بابونه استفاده کرد.

بهترین پماد گیاهی برای خارش پوست چیست؟

بهترین پماد گیاهی برای خارش پوست باید در لابراتوار‌های تخصصی و معتبر ساخته شده باشد. همچنین پیش از مصرف هر نوع دارو، مشورت با پزشک یا داروساز به شما در درمان سریع‌تر کمک خواهد کرد.

علت خارش پوست چیست؟

شایع‌ترین عوامل در ایجاد خارش پوست عبارتند از: خشکی پوست، اگزما، آلرژی

بیشتر بخوانید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

88 دیدگاه دربارهٔ «پماد حساسیت پوستی خارش و قرمزی»

  1. سلام ببخشید من یه مدتیه پشت ارنج هر دو دستم خارش داره و بر امد های خیلی کوچیکی مثل جوش در اومده مشکل چیست و‌باید از چه پمادی استفاده کنم‌با تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام نیاز است ابتدا معاینه صورت گیرد و سپس درمان قرار داده شود.لذا لطفا به پزشک متخصص پوست مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید من یه سالی هست خارش شدید کل بدنم حتی دونه های های ریز عفونتی پشت گردن و صورتم میزنم بدنمم وقتی میخارونم قرمز و برجسته میشه تا الان خودمو با قرص هیدروکسی نگه داشتم وگرنه خودمو تیکه تیکه میکنم از خارش شدید من بعد یه رابطه که داشتم اینجوری شدم بنظرما شما چه نوع بیماری هست و چی مصرف کنم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بهتر است حضورا به پزشک مراجعه داشته باشید تا دانه ها را از لحاظ احتمال گال و یا سایر عوامل از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.تا تشخیص صحیح قرار داده شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. با سلام و خسته نباشید
        از لیدوکایین جهت رفع زود انزالی استفاده کردم پوست مورد نظر دچار التهاب شده وزخم شده چه دارویی تجویز میکنید

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام،چنانچه زخم باز نمی باشد (پوست موضع برداشته نشده باشد)می توانید از پماد کالاندولا در محل التهاب استفاده نمایید.اما چنانچه زخم و واکنش التهابی شدید است نیاز است به پزشک مراجعه داشته باشید.
          با احترام دکتر داروساز

  3. باسلام خسته نباشید موقعی که بدنم رو اصلاح میکنم دچار حساسیت و خارش و هم جوش میزنه چه نوع پماد ی برای خارش و حساسیت پوست مناسب تره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا برای معاینه، تشخیص و درمان اصولی به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  4. سلام و ارادت .خسته نباشید.
    بنده پسر هستم همیشه همیشه صورتم قرمزه داخل منزل بیرون از منزل شب روز در همه .هیچ دارویی هم مصرف نمیکنم و به چیزی هم حساسیت ندارم .
    اما متاسفانه همیشه ی خدا صورتم قرمزه نمیدونم دلیل اش چیه امکان اش هست راهنمایی کنید .تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همه افراد باید در طول روز هر دو ساعت ضد آفتاب بزنند. افرادی که پوست حساسی دارند به تاثیرات آفتاب حساسترند و پوست آنها مدت طولانی تری قرمز می ماند.
      علاوه بر مصرف ضد آفتاب، شما می توانید برای رفع قرمزی پوست از محصولات رزالیفت استفاده کنید. به ویژه کرم ضد قرمزی رزالیفت و فوم شستشوی صورت رزالیفت.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  5. خانم دکتر خسته نباشید من الان دوسال خیلی دونه های ریز رو دستم میریزه آب ازشون بیرون میاد همون عفونت‌ چه داروی استفاده کنم حارش داره پوستم نازک شده چند نمونه دترو استفاده کردم از وقتی کرونا آمد اینجور شدم ضدعفونی زیاد استفاده کردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا برای تشخیص و درمان به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دوست عزیز لطفا شوینده مصرفی خود را تغییر دهید. شما می توانید از انواع پن آنتی باکتریال مانند پن تری کلوکاربان استفاده کنید. پن ها نسبت به صابون ها سازگاری بیشتری با پوست دارند و خیلی کمتر ایجاد خشکی و حساسیت نمی کنند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  6. سلام خسته نباشید ..من باردارم هفته آخر بارداریم هستش …از دوهفته قبل دوارخارش شدید شدم تمام بدنم از خاروندن زخم شده…ولی آلان بهترم خارشم کمتر شده دکترم بهم دو در بتامتازون داد و بهتر شدم…الان جای زخمها مونده وبدنم افتضاحه البته دستها وپاهام شما چه پماد یا کرمی رومعرفی میکنین که زودتر خوب شن…باتشکر

  7. سلام بنده یک هفته میگذره عمل شقاق معدی انجام دادم و جای زخم خیلی بهتر شده فقط دو روزه الان اطراف مقعد سوزش شدید گرفتم و پوست اطراف مقعد خیلی حساس شده چیزی هم مصرف نمیکنم و پوست پوسی شده چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید متشکرم❤

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه به تازگی جراحی انجام داده اید بهتر است با پزشک درمانگر خود مشکل را در میان بگذارید و از ایشان راهنمایی بگیرید. لطفا سر خود دارو مصرف نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. با سلام خدمت خانم کتر عزیز
    من سال است دچار خارش شدیدپوست هستم

    بعد از خارش پوست بدنم قهوه ای میشود. الان کل بدنم درگیر شده حتی پوست صورتم به اندازه ی عصبی هستم. با هیچ داروی خارشم کم نمشود. لطفا خانم دکتر راهنمایی بفرماید.

    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تشخیص و درمان اصولی، لطفا مراجعه حضوری به پزشک متخصص پوست داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام . به علت درد جلو زانو تا باسن پ مادد کاپسیا ن زدم که نه تنهادخوب نشد الان ده روز است روی زانو و کشان ران و وپشت باست میان کمر شاید بر اثر مالیدن پماد کاپیسان التهاب و قرمزی و نسل سوختگی و حالا سیاه شده ،میتونه آلرژی ی باشه ؟ و درمان … ممتشکرم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام واکنشی که توصیف می کنید احتمالا ناشی از حساسیت به عصاره فلفل موجود در پماد کاپسیان است. لطفا برای معاینه و درمان به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  10. سلام من سه هفته هست که انگشت دستم دچار خارش وپوسته پوسته وتاول های ریزی شده وسر میشه چیکار باید بکنم البته من ناخن ژلیش کردم فقط قسمتی از دستم این حالت داره

      1. سلام من چندماه زیرنظردکترپوست هستم دادوک میزنم زیرچونم گردنم شدیدقرمز میش میخوارتوراخدا چکارکنم خسته شدم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام مقصود شما از “دادوک میزنم” را متوجه نشدم. در هر حال تشخیص و درمان مشکلات پوستی باید توسط پزشک متخصص پوست و با مراجعه حضوری انجام شود.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. دکتر یه صابون برای جوش صورت دادش، صورت رو خیلی خشک میکنه
    بعد یه ماه مصرف، الان صورتم حساسیت کرده و قرمز شده و به شدت میخاره
    چی کار کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به شرایطی که می فرمایید، بهتر است استفاده از این صابون را متوقف کنید. بطور کلی صابون ها گزینه ایده آلی برای شستشوی صورت نیستند. برای شستشوی صورت بهتر است از شوینده های غیر صابونی مانند ژل ها، فوم ها یا پن ها استفاده کنید. پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه در حاضر پوستتان خشک شده است، از فوم شستشوی صورت آبرسان اوی هیدرا استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  12. با سلام خانم دکتر من قسمت مچ دستم دونه های ریز ریز قرمز با خارش زده خودم حس میکنم به گل و گیاه حساسم بعد وقتی میخارونمش دونه ها سفید سفید میشن بعد قرمزی به صورت لک میشه ممنون میشم بگین مشکلش چیه ؟؟؟اگزماست ؟؟؟حساسیته؟؟چیه؟؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام وعرض ادب
    برای دختر ۱۱ ماه که دچار اگزما شده باشه چه چیزی خوبه،تو سینه ی دخترم دوتا حلقه ی قرمز ایجاد شده که احساس می کنم بخاطر خوردن یه کمی پنیر پیتزا بوده

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای رفع اگزما کودک ۱۱ ماهه بهتر است با نسخه پزشک به داروخانه مراجعه کنید و از داروهای نسخه ای ضد اگزما تهیه فرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  14. با سلام
    ۳ سال پیش ساعد دست راستم کمی زخم شد بعد زخمم در معرض آب رودخانه بود. از اون موقع در نزدیکی جای زخم، محدوده ۵ در ۱۰ سانت دانه های تو خالی همرنگ پوستم با پس زمینه تیره بوجود آمدن که روزی چند بار خارش دارن. بعد از هربار خاراندن تا دو سه ساعت دیگه خارش ندارن.
    دکتر رفتم دوتا پماد ضد حساسیت و یک پماد دست ساز دادن که بعد از ۶ ماه استفاده خیلی بهتر شد ولی بعد از قطع پماد دوباره زود برگشت.
    چی استفاده کنم؟
    ممنون از شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها و تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام خسته نباشید بچم ۵سالشه انبه خورده نمیدون از اون هست یانه صورتش قرمز شده وهم خارش سوزش داره بادونه های کوچیک بردمش دکتر آمپول زد بهش پماد کالامین داد بادوتا شربت ولی هنوز همون جوریه حالا چیکارش کنم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      این علایم پوستی به احتمال زیاد ناشی از واکنش های حساسیتی به انبه است که نیاز به مصرف آنتی هیستامین ها را دارد. در صورتی که مشکل تنفسی و علایم دیگری غیر از خارش و دانه های خفیف پوستی ندارد، برای خارش موضعی و التهاب پماد کالاندولا میتواند کمک کننده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام من تزریق ژل صورت انجام دادم و دکتر پماد باکتروماید دادن بعد دو روز استفاده صورتم دچار خارش و قرمز شدن کرد ومن مصرف پماد رو قطع کردم و خارش هم قطع شد ولی یه کم قرمزی مونده چه پمادی مصرف کنم قرمزی صورتم از بین میره و اینکه آیا باکتروماید رو با پماد دیگری جایگزین کنم یا مصرف انتی بیوتیک کافیه و نیازی نیست ؟ با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ژل موپیروسین معمولا در روزهای ابتدایی مورد نیاز است. با توجه به اینکه آنتی بیوتیک هم مصرف می کنید، نیازی به ادامه مصرف نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  17. با سلام
    چند سالی میشه با اگزما درگیر هستم برای درمان قطعی چه کنم آیا کلینیک تخصصی هست که درمان بشم
    با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای درمان اگزما باید به متخصصین پوست مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  18. سلام من۴۰ سالمه و حدود ۱۲ ساله که از همسرم جدا شدم و تابحال مجرد موندم در ۳ ماه اخیر هیچ رابطه جنسی نداشتم ولی در یک ماه اخیر در دو طرف انتهایی آلت تناسلی سفیدکهایی زده که باعث خارش زیاد و پوسته پوسته شدن و گاهی قرمز شدن وسوزش شدید و حتی بعضی از مواقع در بعضی جاهای بیضه هم کمی سفیدک همراه با خارش و پوسته پوسته شدن و سوزش شدید داره ، لطفا کمکم کنید من چکار باید بکنم تا بحال همچین چیزی در هیچ جای بدنم سابقه نداشت ، باتشکر فراوان

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  19. اینجا هر کسی سوال پرسیده جوابش شده ب پزشک متخصص مراجعه کنید .خوب شمایی ک هیچی حالیت نیست اصلا چرا جواب دادی .انگار مردم خودشون شعور ندارن و نمیدونن ک باید چکار کنن .اگه قرار باشه تا تقی ب توقی میخوره ب پزشک مراجعه کنیم ک ب سال نکشیده راهی قبرستونیم !،.!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز اینکه انسان اطلاعاتی دارد یا ندارد یک دکمه نیست که صفر داشته باشد و یک داشته باشد. هر کسی در زمینه تحصیلاتی که دارد و آموزشی که دیده است و تجربیاتی که کسب کرده است، اطلاعات و توانایی بیشتری دارد و در سایر زمینه ها اطلاعات و توانایی کمتری دارد. یک پزشک تخصصش تشخیص بیماری ها و تجویز داروست، که بسته به حیطه کارش می تواند در زمینه های مختلف مثلا پوست، داخلی، اعصاب یا غیره باشد، در حالیکه دکتر داروساز تخصصش در زمینه داروهاست. البته داروسازان می توانند توصیه به مصرف داروهای بدون نسخه بکنند اما سایر داروها الزام به تجویز پزشک دارد. یک داروساز حتی اگر به صورت تخصصی هم تشخیص یک بیماری را بداند مطابق قوانین مجاز به تجویز داروی نسخه ای نیست.
      در وهله بعدی باید بگویم اطلاعاتی که در کامنت منتقل می شود معمولا ناکافی و پراکنده است و نمی تواند جای مراجعه حضوری و معاینه را بگیرد. از طرف دیگر، مخاطبینی که “میدانند چکار کنند” قاعدتا کامنت نمیگذارند که بپرسند.
      در خصوص دیدگاه آخرتان که “پزشک انسان را راهی قبرستان می کند” باید بگویم هر انسانی مختار است بنا به ترجیح خودش عمل کند شما اگر دوست ندارید به پزشک مراجعه کنید خب مراجعه نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

  20. با سلام خدمت شما من بیماری هموفیلی دارم و بخاطر داروهای مسکن که استفاده کرده ام درحال حاضر شربت تریاک بانظرپزشک مصرف میکنم درضمن قرص آلپرازولام نیم هم میخورم نزدیک یکسال است داخل دست ها وآرنج دانه های ریزی میزنه وخارش شدید داره که بعضی مواقع به خونریزی می‌رسد.خواهشن آیا بخاطر این داروهای یانه آزمایش خون کامل هم دادم چیزی نبود.باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      این ضایعه پوستی باید توسط پزشک معاینه شود. بطور کلی داروهای مصرفی شما پتانسیل ایجاد حساسیت پوستی را دارند اما بدون معاینه بالینی و انجام بررسی های لازم، نمی توان از منشا این ضایعه مطمئن شد.
      با احترام دکتر داروساز

  21. من ۲۶ سالمه خارش پوست شدید کشال ران ها بیضه ها پاها و شکم رابطه چند بار داشتم با کاندوم قبلن این بعد داخل کلاهک الت تناسلی از داخل مثل حشره میخاره انقده خاروندم مثل زگیل در امده زیر بیضه ها و رو کلاهک تناسلی شروع داشتم ولی تو خونه همه دچارخارش قبلن داشتن منم یخرده داشتم الان دکتر باید کجا برم چه دارویی موثره قوی هستش دکتر ۳ ۲هفته میشه نرفتم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  22. من رابطه جنسی با کاندوم داشتم ۲هفته پیش بعد چندروز بعد دچار خارش الت تناسلی بیضه ها کشال رانها شدید شدم صبحهاکمتره ولی ساعت ۳ ش بدتر میشه نمیتونم بخابم داروخانه قرص سیتریزین و یه پماد میزنم فایده نداره خیلی میترسم دکتر نرفتم تا الان باید چیکار کنم چه دارویی خوبه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص و درمان بیماریها باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خانم دکتر من پوست خشکی دارم و با گذراندن دوره درمانی برای بالا بودن فریتین خون (که باید همراه ۳بار خون می دادم به مدت یکسال)پوست صورتم شدیداً دهیدراته و روزنه های باز،و پوست بدنم هم شل شده.ممکنه دارو یا نمادی رو معرفی کنید که باعث بالا رفتن آهن و یا فریتین خون نشه اما به سلامت پوستم کمک کنه🙏

  23. باسلام وعرض ادب بنده حدود۴ماه هست که خارش بدن دارم متخصص داخلی رفتم چکاب کامل خون وچکاب کامل سونو نوشت انجام دادم فقط مشکل
    درکبدگریدیک بودوچربی خون ،گفت خارش دراثر
    همین دوموردهست یک دوره دارودادمصرف کردم
    ولی هیچ فرقی نکرده باوجودی که من رژیم غذایی
    رارعایت می کنم به نظر شمانسخه بعدی به همان متخصص داخلی برم یامتخصص پوست وچه
    راهکارهایی درپیش بگیرم ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است وقتی درمان را با یک پزشک شروع میکنید، پیگیری درمان را هم از همان پزشک انجام دهید. وسواس بیش از حد و از این شاخه به آن شاخه پریدن در این مورد، معمولا باعث می شود تشخیص صحیح به تاخیر بیفتد.
      با احترام دکتر داروساز

  24. سلام بنده ۴۰سالمه در سن ۱۸ سالگی پای چپم اندازه بند انگشت شروع خارش شد الان متاسفانه زیاد شده خیلی هم خارش داره خون هم میاد چند بار به دکتر مراجع کردم متاسفانه هیچ تاثیری نداشت خواستم ببینم چیکار باید کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ابتدا باید دید دلیل این خارش و خونریزی در شما چیست. تشخیص این مورد باید توسط پزشک و بعد از معاینه بالینی انجام شود. درست است که چند بار مراجعه کرده اید و تشخیص انجام نشده، اما برای تشخیص مشکل راه حل دیگری جز مراجعه مجدد به پزشک ندارید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرمزی و خارش پوست علائمی است که ممکن است علل مختلفی داشته باشد. درمان این علائم زمانی امکان پذیر است که عامل آن تشخیص داده شود. برای تشخیص علت قرمزی و خارش باید مراجعه حضوری به پزشک داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  25. سلام و عرض ادب. بنده بیماری لوپوس SLE دارم بعضی اوقات پوستم شبیه گزیدگی پشه میشه و دچار خارش میشه ضمن اینکه خشکی پوستم دارم چه پمادی برای کاهش خارش پوستم مناسبه ممنون میشم راهنمایی بفرمایین🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بطور کلی درمان بیماری لوپوس باید زیر نظر پزشک انجام شود. برای مشکل شما پماد ایکتیول مناسب میباشد که به دو شکل تیوبی و ظرفی به فروش میرسد.
      با احترام دکتر داروساز

  26. من وقتی می روم زیر آفتاب پست دست هایم قرمز می شود و خارش دارد و بعد دچار لکه قهوای می شود دو ساله اینجوریم چه کار کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز
      حتما در طول روز در موضع پشت دست از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
      اگر داروی خاصی که حساسیت به آفتاب را افزایش دهد مصرف نمی کنید و علیرغم مصرف ضد افتاب،این مشکل در شما ادامه دارد، می توانید از پماد رکوبیزول کمک بگیرید. در صورت عدم بهبود، حتما با متخصص پوست مشورت شود.
      با احترام دکتر داروساز

  27. سلام و ارادت
    بنده ۲۰ ساله هستم … یک ماه و چند روز قبل برای اولین بار با یه خانم تن فروش رابطه برقرار کردم بدون کاندوم … و یک روز بعدش مراجعه کردم مرکز بیماریهای رفتاری … اونجا دکتر بهم گفت برای پیشگیری از ویروس Hiv باید ۲۸ روز دارو بخوری و قرص تنوفوویر و دولوتگراویر بهم دادن … و توی روز پانزدهم که دارو مصرف میکردم کم کم قفسه سینه ام دچار بثورات شد …و الان دوتا لکه به اندازه یک سانت … قرمز رنگ و صاف هم هست ‌‌… روی قفسه سینه ام ایجاد شده و کنارش هم دانه های کوچک تر قرمز ایجاد شده و خارش خفیف هم داره … و رفتم دکتر اون گفت ربطی به ایدز نداره باید بری دکتر پوست … الان ۶ روز شده که داروهام تموم شده اما اون لکه ها برطرف نشدن …

    خواستم بپرسم می‌تونه از عوارض داروهایی که ۲۸ روز مصرف کردم باشه؟؟
    این لکه ها دو هفته بعد از مصرف داروها ایجاد شدن …

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بروز ضایعات پوستی از عوارضی است که در اثر مصرف تنوفوویر و دولوتگراویر گزارش شده است. بنابراین، این ضایعات در شما احتمالا ناشی از این رژیم دارویی ۲۸ روزه بوده است. بهتر است برای تشخیص قطعی عامل این ضایعات، و تجویز درمان مناسب به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  28. سلام وقتتون بخیرمن سه ماه هست یه لک روگردنم افتاده وخارش شدیدهم داره چندتا دکتر رفتم فقط پماددادن فایده نداره حتی امپول حساسیت زا هم زدم بازم بی فایده بود وزمانی ک طلا میندازم این لک گردنم بیشترمیشه وخارش هم بیشتر واینک چکاب کامل دادم گفتن مشکلی نیست وحتی هفته اول دکترپوست هم رفتم سیتریزین داد ک اونم فایده نداشت الان باید جیکارکنم رو بدنم هم چندتا جوش دراومده

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز اظهار نظر در خصوص ضایعات پوستی احتیاج به معاینه بالینی دارد و در تخصص پزشکان متخصص پوست است. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مرتبط با اطلاعات دارویی سوالی داشتید در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  29. سلام ،من چند روزی است که هر. دو دستم و همچنین هر دو پایم ،از آرنج تا مچ ، و پاها از زانو تا مچ خارش زیادی دارد و ایجاد خراش های زیادی می‌کند ،،در ضمن من قرص آرام بخش کلرازپام یک مصرف می کنم ، سیگار هم می کشم ، ممنونم از راهنمایی شما ،

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام احتمالا این حالت در شما ناشی از مصرف کلونازپام است. بهتر است مصرف کلونازپام را قطع کنید و برای تجویز آرامبخش جایگزین، به پزشک مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  30. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز
    بنده یک ماهی می‌شود که بروی پوست پای چپم یک قرمزی یکنواخت بدون برجستگی ظاهر شده که شدیدا دچار خارش می‌شود گاها به خونریزی و زخم مبدل می‌شود از هیچ دارویی استفاده نکردم. ناگفته نماند از وقتی پوتین های زمستانی که مقداری هم تنگ میباشد میپوشم این عارضه رخ داده ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ضایعه ای که میفرمایید باید حتما توسط پزشک معاینه شود تا نوع آن تشخیص داده شود و درمان مناسب برای شما تجویز گردد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز همیشه باید اول جوش صورت درمان شود و سپس باید به سراغ اسکار جوش رفت. برای درمان جوش صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا ابتدا علت جوش مشخص شود. ممکن است نیاز به مصرف داروی خوراکی داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز خارش ناحیه تناسلی علل بسیار زیادی ممکن است داشته باشد. تشخیص علت باید توسط پزشک انجام شود و سپس، درمان مورد نظر تجویز گردد. بنابراین لازم است به پزشک مراجعه بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  31. سلام مدت دو سال است خارش گرفتم ودکتر زیادی رفتم وآمپول کرتن زیاده‌م زدم ولی نمی دانم چکار کنم لطفا راهنمای کنیدخارش از زمانی که واکسن شروع شد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بعید است این مشکل شما ناشی از واکسن باشد. احتمالا شما به یک عامل حاسیت زای موجود در محل زندگی تان حساسیت دارید. باید با مشاهده و دقت در زمان تشدید علائم، این عامل را پیدا و سپس آن را حذف کنید.
      در هر حال، برای تشخیص قطعی بیماری و تجویز درمان نیاز به مراجعه به پزشک دارید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات، موارد منع مصرف و سایر موارد مربوط به اطلاعات دارویی سوالی دارید در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام بنده سه روزه که ناحیه قفسه سینه و کمرم راش زدم و به مرور جاهای مختلف از جمله صورت و گردن هم دارن دچار این عارضه میشن
        من جراحی معده انجام دادم و قرص پنتوپرازول و داروی صفرا مصرف میکنم که راش از عوارض هر دوست قابل قطع کردن هم نیستن
        باید چکار کنم؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام لطفا به پزشک تجویزکننده پنتوپرازول و داروی صفرا مراجعه کنید. پنتوپرازول قابل جایگزینی با داروهای مشابه است، و ممکن است دوز داروی صفرای شما نیاز به تغییر داشته باشد.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره