قرص اپتی ویژن برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص اپتی ویژن یک مکمل غذایی است که مخصوصا برای کمک به سلامت چشم و بینایی تولید شده است. این محصول حاوی ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن، لوتئین، زینک، سلنیوم و کروم می‌باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب خواهیم گفت که قرص اپتی ویژن برای چیست و به بررسی فواید مواد مغذی موجود در آن برای چشم می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کپسول اپتی ویژن چیست؟

کپسول اپتی ویژن نیچرز اونلی یک مکمل غذایی منحصر به فرد برای حفظ سلامت بینایی است. ریزمغذی‌ها در حفظ سلامت و عملکرد چشم‌ها نقش مهمی دارند.

لوتئین که عضوی از خانواده کاروتنوئیدها است، پیگمنت ماکولار را تشکیل می‌دهد و جزء مخرب نور آبی نور خورشید و همچنین نور ماوراء بنفش را فیلتر می‌کند. این عمل باعث می‌شود که حساسیت کنتراست در چشم بهبود یافته و مشکلات کمتری در اثرِ خیره شدن به مانیتور به وجود آید.

علاوه بر این، پیگمنت ماکولار دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. این خواص برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های چشمی دژنراتیو از جمله تباهی لکه زرد مرتبط با افزایش سن مهم هستند.

اغلب اوقات افراد مسن‌تر ریزمغذی‌های کافی را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند.

شواهد به دست آمده از آزمایش‌های بالینی مختلف نشان داده‌اند که مصرف مکمل حاوی دوز بالای لوتئین، بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E و زینک، خطر نسبی پیشرفت بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن را از مراحل ابتدایی تا انتهایی آن‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

با توجه به نتایج مثبت به دست آمده از مطالعات مختلف، کپسول اپتی ویژن با ترکیبات لوتئین و چند آنتی اکسیدان، ویتامین و ماده معدنی تولید شده است که به صورت بالینی ثابت شده که مصرف آن، نقش مهمی در پیشگیری از تباهی لکه زرد مرتبط با سن (ARMD) و بهبود بینایی دارد. 

قرص اپتی ویژن برای چیست؟

فواید قرص اپتی ویژن نیچرز اونلی برای چشم عبارتند از:

  • از تباهی لکه زرد مرتبط با افزایش سن پیشگیری می‌کند.
  • در مقابل هیپوکسی (کم اکسیژنی) و استرس اکسیداتیو، محافظت عصبی ایجاد می‌کند.
  • فرآیند کاهش میدان بینایی را کند می‌کند.
  • لوتئین و ویتامین E موجود در این کپسول ریسک آب مروارید را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند.

قرص اپتی ویژن می‌تواند برای کمک به موارد زیر یا کمک به کاهش ریسک ابتلا به آن‌ها استفاده شود:

  • تباهی لکه زرد مرتبط با افزایش سن
  • آب مروارید
  • رتینوپاتی
  • آب سیاه
  • سندرم بینایی ناشی از کامپیوتر

به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

خرید کپسول اپتی ویژن

ترکیبات کپسول اپتی ویژن 

تا اینجا گفتیم که قرص اپتی ویژن برای چیست. در این قسمت در جدول زیر مواد مغذی موجود در کپسول اپتی ویژن را مشاهده می‌کنید:

عنوان

مقدار در هر کپسول

ویتامین C ۷۵ میلی‌گرم
ویتامین E ۱۲.۵ میلی‌گرم
لوتئین (معادل ۳۰۰ میکروگرم زآگزانتین) ۱۰ میلی‌گرم
زینک (به صورت زینک اکساید) ۷.۵ میلی‌گرم
کروم ۵۰ میکروگرم
سلنیوم ۳۵ میکروگرم
بتاکاروتن (معادل ویتامین A) ۵۰۰۰ واحد بین الملل (IU)

سایر ترکیبات این محصول عبارتند از: لاکتوز، تالک، منیزیم استئارات

در ادامه به بررسی فواید ترکیبات کپسول اپتی ویژن برای چشم می‌پردازیم.

ویتامین A و بتاکاروتن برای چشم

ویتامین A برای بینایی خوب ضروری است. بر اساس آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا، کمبود ویتامین A می تواند منجر به شب کوری شود.

همچنین ویتامین A به عملکرد قرنیه که لایه خارجی محافظ چشم است، کمک می‌کند. فردی که کمبود ویتامین A دارد ممکن است متوجه شود که چشمانش رطوبت کمی تولید می‌کنند.

بتاکاروتن منبع اولیه ویتامین A در رژیم غذایی انسان است. بتاکاروتن نوعی رنگدانه گیاهی و کاروتنوئید است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ وجود دارد. وقتی فردی کاروتنوئیدها را مصرف می‌کند، بدن او رنگدانه‌ها را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

ویتامین E برای چشم

باور بر این است که بسیاری از بیماری‌های چشمی با استرس اکسیداتیو مرتبط هستند. استرس اکسیداتیو ناشی از عدم تعادل بین آنتی اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد در بدن است.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از سلول‌ها (از جمله سلول‌های چشم) در مقابل آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، که مولکول‌هایی مضر و ناپایدار هستند، کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مداوم ویتامین E، به محافظت از چشم در مقابل تباهی لکه زرد مرتبط با افزایش سن و حتی در برخی موارد آب مروارید نیز کمک می‌کند.

ویتامین C برای چشم

ویتامین C نیز مانند ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند از چشم در مقابل رادیکال‌های آزاد مخرب محافظت کند.

علاوه بر این، ویتامین C برای ساخت کلاژن لازم است. کلاژن پروتئینی است که ساختار چشم را مخصوصا در قرنیه و صلبیه تشکیل می‌دهد.

همچنین چندین مطالعه مشاهده‌ای نشان می‌دهند که ویتامین C می‌تواند به کاهش ریسک ابتلا به آب مروارید کمک کند. این بیماری باعث می‌شود چشم تار و بینایی مختل شود.

زینک برای چشم

یکی از بزرگترین فواید مصرف مکمل زینک یا افزودن غذاهای حاوی زینک بیشتر به رژیم غذایی این است که نشان داده شده این ماده معدنی از چشم‌ها در مقابل بیماری تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا و برخی از اشکال شب کوری محافظت می‌کند. 

همان‌طور که گفته شد کپسول اپتی ویژن نیچرز اونلی حاوی این ماده معدنی مهم (به‌صورت زینک اکساید) می‌باشد.

فواید لوتئین و زآگزانتین برای چشم

لوتئین و زآگزانتین عضو خانواده کاروتنوئید هستند. کاروتنوئیدها گروهی از ترکیبات مفید سنتز شده توسط گیاهان می‌باشند.

هر دوی این کاروتنوئیدها در ماکولا و شبکیه چشم یافت می‌شوند و به فیلتر کردن نور آبی بالقوه مضر کمک می‌کنند و به این ترتیب از چشم در مقابل آسیب محافظت می‌نمایند.

چندین مطالعه نشان می‌دهند که این ترکیبات گیاهی می‌توانند از آب مروارید جلوگیری کرده و همچنین از تباهی لکه زرد پیشگیری کنند یا پیشرفت آن را کند نمایند.

کروم برای چشم

کروم در بدن نقش تنظیم کننده دارد. بدون این ماده معدنی قند خون ما از محدوده مناسب خارج می‌شود.

همچنین این عصر مهم فشار داخل چشم را تنظیم می‌کند. مقدار کمی فشار در چشم خوب است اما فشار خیلی زیاد می‌تواند منجر به مشکلات بینایی از جمله آب سیاه شود.

آب سیاه در اثر فشار داخل چشم ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به آسیب عصب بینایی شود. این بیماری توانایی دیدن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. هر بیماری جدی مانند آب سیاه در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به نابینایی شود.

کروم، آب سیاه را درمان نمی‌کند ولی به پیشگیری از آن کمک می‌نماید.

فشار داخل چشم می‌تواند ناشی از استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش (مانند اسکرین کامپیوتر و گوشی موبایل) نیز باشد.

سلنیوم برای چشم

پزشکان از این مسئله مطمئن هستند که سلنیوم به چشم‌ها در مبارزه با آب مروارید کمک می‌کند. آب مروارید زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های قدیمی روی عدسی جمع می‌شوند که این مسئله باعث از بین رفتن دید مرکزی می‌شود.

سلنیوم به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، می‌تواند به محافظت از عدسی چشم کمک کند. سلول‌هایی که روی عدسی چشم جمع می‌شوند اغلب بی‌فایده یا مرده هستند. سلنیوم از تشکیل این سلول‌ها روی عدسی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب از بینایی محافظت می‌نماید.

این ماده معدنی را با پیشگیری از آب سیاه نیز مرتبط دانسته‌اند. همان‌طور که گفته شد آب سیاه ناشی از فشار بالا در چشم است.

سلنیوم و زینک با هم فشار داخل چشم را پایین نگه می‌دارند. بدون وجود سلنیوم در بدن، زینک نمی‌تواند به درستی عمل کند تا بینایی شما را سالم نگه دارد. به همین دلیل است که دریافت تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بینایی سالم بسیار مهم است.

نحوه مصرف کپسول اپتی ویژن

یک عدد کپسول دو بار در روز بعد از غذا میل شود. این کپسول را با یک لیوان آب قورت دهید و از جویدن آن خودداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب گفتیم که قرص اپتی ویژن برای چیست و چه فوایدی دارد. همان‌طور که گفته شد این کپسول حاوی ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن، لوتئین، زینک، سلنیوم و کروم می‌باشد که به حفاظت از سلامت چشم کمک می‌کنند.

شما می‌توانید برای تهیه کپسول اپتی ویژن نیچرز اونلی از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید کپسول اپتی ویژن

منابع: سایت‌های healthline ،medicalnewstoday، naturesonly


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

برای تقویت چشم چه بخوریم؟

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «قرص اپتی ویژن برای چیست؟»

  1. حمیدرضا ناصری

    سلام. من حدود ١٠ سال پیش عمل لیزر pdt انجام دادم و مبتلابه csr چشم چپ هستم. به نظرتون این قرص در بهبود چشم م می‌تونه مفید باشه. سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول اپتی ویژن محتوی ترکیبات مفید برای سلامت چشم است. با این حال، با توجه به شرایطی که دارید پیشنهاد میکنم قبل از مصرف با پزشک درمانگر خود مشورت داشته باشید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اپتی ویژن یک کپسول است و قابل نصف کردن نیست. دستور مصرف صحیح این کپسول، صبح و شب یک عدد بعد از غذاست.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید ،من چشام موقعی ک هوا تاریک میشه احساس خستگی میکنه میسوزه اجسام دور تار میشن ،آیا این کپسول کمکی میکنه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لوتئین و زئاگزانتین و همچنین سایر ترکیبات اپتی ویژن همگی برای سلامت چشم مفید هستند. با این حال، بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من خشکی چشم دارم دکتر واسم اشک مصنوعی و اپتی ویزن تجویز کردن.من ریزش مو داشتم شدید،از وقتی اینو میخورم موهام زیاد شده.آیا از ویتامین های این کپسوله که تاثیر گذاشته؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ویتامین های موجود در اپتی ویژن در تقویت فولیکول های مو موثر هستند و به این طریق می توانند به رفع ریزش مو کمک کنند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره