استئوکینون محافظ سلامت استخوان‌های شما

خواص قرص استئوکینون
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

پوکی استخوان، بیماری است که در سنین بالا به سراغ بسیاری از ما خواهد آمد. البته این بیماری در خانم‌های مسن به عنوان یکی از عوارض یائسگی بیشتر دیده می‌شود. یکی از دلایلی که امروزه ابتلا به پوکی استخوان بسیار بیشتر از قبل شده، شیوع قابل توجه عدم تحمل لبنیات و عدم آشنایی با سایر غذاهای حاوی کلسیم است. از طرفی هم استفاده روزانه از غذاهای فرآوری شده و بیرون‌بر توسط افراد شاغل باعث شده سوء تغذیه در افراد به وجود آید. اما در هر صورت نباید از سلامت استخوان‌ها که حامیان اصلی بدن برای تحرک و فعالیت هستند غافل شد. مصرف مکمل‌هایی مانند قرص استئوکینون با افزایش تراکم استخوان، کمبود کلسیم در بدن را به طور کلی از بین برده و از رسوب کلسیم در رگ‌ها و بافت‌های نرم نیز جلوگیری می‌کند.

در این مطلب قصد داریم بیشتر با مکمل استئوکینون (osteo quinone) هولیستیکا و عملکرد آن در بدن آشنا شویم. اما قبل از آن بهتر است ابتدا ببینیم که اصلاً بدن چرا به کلسیم نیاز دارد؟ و اهمیت مصرف کلسیم چیست؟ دانستن این موارد در واقع اهمیت مصرف استئوکینون را برایمان واضح‌تر می‌کند.

کلسیم در رشد استخوان‌ها چه تاثیری دارد؟

چرا به کلسیم نیاز داریم؟

در این بخش به این می‌پردازیم که کلسیم از چه جنبه‌هایی برای بدن ما اهمیت دارد.

برای سلامت استخوان‌ها

همانطور که می دانید، پر رنگ‌ترین و مهم‌ترین وظیفه کلسیم، ساخت استخوان و حمایت از ماهیچه‌های بدن با اسکلتی مستحکم است. ۹۹% کلسیم بدن در استخوان‌ها و دندان‌ها وجود دارد. در سنین کودکی تا نوجوانی که بدن در حال رشد است، توده‌های استخوانی در حال متراکم شدن هستند. اما پس از توقف رشد، روند رشد استخوان کند شده و کم‌کم فاکتورهایی باعث کاهش تراکم استخوان در افراد می‌شود. حضور به اندازه و مورد نیاز کلسیم با مصرف استئوکینون و مکمل‌هایی مانند آن، می‌تواند از بروز پوکی استخوان و شکستگی آن جلوگیری کرده و به بهبود استئوپروز شدید در خانم‌های مسن پس از یائسگی کمک بسزایی کند.

برای انقباض ماهیچه‌ها

۱درصد باقی مانده کلسیم در بدن نقش‌های مختلفی بازی می‌کند که یکی از آن‌ها کمک به انقباض ماهیچه‌ها است. هنگامی که عصب‌ها ماهیچه‌ای را تحریک به انقباض می‌کنند، بدن کلسیم موجود در خون را به سمت سلول‌های ماهیچه‌ای روانه می‌کند تا با ایجاد اختلاف بار یونی انقباض ماهیچه پیش برود. فاز استراحت پس از آن نیز به خارج شدن یون کلسیم از سلول‌های ماهیچه اتفاق می افتد.

برای سلامت سیستم قلبی عروقی

کلسیم در کنار ویتامین K در فرایند انعقاد خون نیز نقشی اساسی بازی می‌کند. هرچند انعقاد خون فرآیندی پیچیده است، اما این دو عامل جزو مهم‌ترین اعضای فرایند لخته شدن خون هستند.

همچنین تحقیقات متعددی نشان داده است که کلسیم ماهیچه‌های دور عروق خونی را به فاز استراحت برده و فشار خون را کاهش می‌دهد. حضور کلسیم برای تنظیم ریتم قلب نیز واجب است.

کلسیم با ویتامین D3 و K2 چه ارتباطی دارد؟

اگر به دنبال مصرف مکمل‌های کلسیم بوده باشید، حتماً شنیده‌اید که مصرف زیاد کلسیم به جای بهبود پوکی استخوان و بهبود سلامتی ممکن است باعث رسوب این عنصر در رگ‌ها، افزایش فشار خون، رسوب در مفاصل و ایجاد سنگ کلیه شود! این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که زمینه لازم برای ذخیره کلسیم مصرفی در بافت استخوانی در بدن فراهم نباشد. خب فراهم کردن این شرایط کار ویتامین K2 است.

در این فرایند سلول‌های استخوان ساز پروتئین استئوکلسین که وظیفه ذخیره و جذب کلسیم را به عهده دارد، می‌سازد و ویتامین K2 این پروتئین را فعال می‌کند. در این صورت کلسیم مصرف شده و موجود در خون، جمع آوری شده و به محل درست هدایت می‌شود. موضوعی که اهمیت مصرف مکمل‌هایی مانند استئوکینون را افزایش می‌دهد این است که ویتامینk2 توسط باکتری‌های خاصی در بدن تولید می‌شود و در غذاهای کمی یافت می‌شود.

ویتامین D3 از دیگر شرکای کلسیم است که در تولید استخوان و افزایش تراکم استخوان نقش دارد. این ویتامین که فرم فعال ویتامین D محسوب می‌شود، تولید پروتئین استئوکلسین (جاذب کلسیم) را افزایش می‌دهد.

قرص استئوکینون (osteo quinone) چیست و چه کار می‌کند؟

قرص استئوکینون یکی از بهترین مکمل‌های کلسیم موجود در بازار ایران است که نظر متخصصان را نیز به خودش جلب کرده است. پزشکان زیادی در سال اخیر این مکمل را برای بیماران خود تجویز کرده‌اند و بیماران نیز از مصرف این قرص نتیجه خوبی دریافت کرده‌اند. استئوکینون (osteo quinone) ساخت شرکت داروسازی فرانسوی هولیستیکا است. این برند بیش از ۴۰ سال است که در ساخت مکمل‌های غذایی تجربه دارد. از مکمل‌های معروف دیگر این برند نیز می‌توان به مگنیفورت اشاره کرد.

مصرف قرص استئوکینون می‌تواند نیاز روزانه شما به کلسیم، ویتامین K2 و D3 را تأمین کرده و اختلالاتی مانند پوکی استخوان، فشار خون و عدم هماهنگی ریتم قلبی را کاهش دهد.

خرید قرص استئوکینون

محتویات و نحوه مصرف قرص استئوکینون

همانطور که می دانید، مصرف بیش از حد کلسیم می‌تواند منجر به رسوب این عنصر در بافت‌های نرم بدن مانند کلیه، مفاصل و رگ‌ها شود. از طرفی مقدار زیاد ویتامین‌های محلول در چربی مانند K و D نیز در عملکرد کبد اختلال ایجاد می‌کند. از این رو مهم است که مکملی که برای درمان پوکی استخوان مصرف می‌کنید، حتماً میزان مورد نیاز روزانه بدن به این عناصر را برای افراد بزرگسال فراهم کند. خوشبختانه قرص استئوکینون این ویژگی را دارد. در ادامه می‌توانید میزان دقیق محتویات این مکمل را مشاهده کنید.

محتویات مقدار در هر قرص
کلسیم کربنات ۶۲۵mg
ویتامین D3 ۲۰۰IU
ویتامین K2 ۴۵mcg

نحوه مصرف قرص استئوکینون را باید پزشک متخصص شما با بررسی شرایط و مقدار نیاز بدن شما تشخیص دهد. اما به طور معمول این مکمل نیز مانند مکمل‌های دیگر ۱ الی ۲ عدد در روز مصرف می‌شود. اگر مکمل‌های دیگری هم مصرف می‌کنید، بهتر است ۲ الی ۴ ساعت بین آن‌ها فاصله بیندازید.

اگر داروی خاصی (مانند داروهای ضد انعقاد خون یا قلب) مصرف می‌کنید یا سابقه مشکلات قلبی عروقی دارید، حتماً قبل از مصرف استئوکینون با پزشک مربوط مشورت کنید.

عوارض قرص استئوکینون

در ترکیبات قرص استئوکینون برخلاف بسیاری از مکمل‌های کلسیم ویتامین‌های محلول در چربی K2 و D3 نیز وجود دارد. این دو ویتامین اگر به مقدار زیاد وارد بدن شوند یا با داروهای دیگری مانند داروهای ضد انعقاد خون و تنظیم کننده ریتم قلب مصرف شوند عوارضی را ایجاد می‌کنند که تپش قلب شایع‌ترین آن‌هاست. پس بهتر است که این قرص مکمل را خودسرانه مصرف نکنید و قبل از شروع دوره مصرف خود مشکلات و سوابق دارویی خود را در اختیار یک پزشک قرار دهید. با این کار پزشک برای شما دوز مورد نیاز این مکمل را مشخص خواهد کرد و توصیه‌های لازم برای جلوگیری از تداخل دارویی را در اخیتارتان قرار می‌دهد.

قرص استئوکینون در بارداری و شیردهی

یکی از شایع‌ترین سؤالات در مورد مصرف استئوکینون هولیستیکا، مصرف آن در بارداری و شیردهی است. در این باره باید گفت مصرف این مکمل در بارداری و شیردهی مانعی ندارد. حتی بسیاری از متخصصین زنان نیز برای خانم‌های باردار و شیرده این قرص مکمل را تجویز می‌کنند. اما بازهم باتوجه به محتویات این قرص حتماً مصرف استئوکینون در بارداری و شیردهی باید زیر نظر پزشک باشد تا اختلال دارویی یا عوارضی ایجاد نشود.

سخن پایانی

مصرف قرص استئوکینون با یک دوز مناسب و مشخص به صورت روزانه برای افرادی که مبتلا یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند، تأثیر شگفت انگیزی دارد. مصرف این قرص با مشورت پزشک، می‌تواند کمک کند در عرض چند هفته الی چند ماه تراکم استخوانی بدن افزایش یافته و پا درد، کمردرد و دست درد ناشی از ضعف استخوان را تسکین پیدا کند. با مصرف این مکمل شما می‌توانید سلامت استخوان‌های خود را دوباره به دست آورید و فعالیت‌های روزانه خود را با خیالی راحت‌تر انجام دهید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

سوالات متداول

قرص استئوکین (osteo quinone) برای چیست؟

قرص استئوکینون یکی از بهترین مکمل‌های کلسیم موجود در بازار ایران است که مصرف آن می‌تواند نیاز روزانه شما به کلسیم، ویتامین K2 و D3 را تأمین کرده و اختلالاتی مانند پوکی استخوان، فشار خون و عدم هماهنگی ریتم قلبی را کاهش دهد.

قرص osteo را چگونه مصرف کنیم؟

نحوه مصرف قرص استئوکینون را باید پزشک متخصص با بررسی شرایط و مقدار نیاز بدن شما تشخیص دهد، اما به طور معمول این مکمل نیز مانند مکمل‌های دیگر ۱ الی ۲ عدد در روز مصرف می‌شود.

آیا قرص osteo quinone چاق کننده است؟

خیر، قرص استئوکینون یک مکمل حاوی کلسیم، ویتامین‌های K2 و D3 است که جهت تقویت استخوان‌ها تهیه شده و تاثیری در چاقی ندارد.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «استئوکینون محافظ سلامت استخوان‌های شما»

    1. مسیح عزیز ممنون.
      امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه. تلاش ما در مجله مفیدطب هم علمی و کامل بودن مطالب هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره