پکتوگل، شربت سرفه بزرگسالان و کودکان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شربت پکتوگل یک شربت سرفه گیاهی برای کودکان و بزرگسالان است که می تواند در درمان هر دو نوع سرفه‌های خلط دار و سرفه‌های خشک مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر ضحا مرتضوی، دکتر داروساز در مورد شربت سرفه بزرگسالان و کودکان ‌پکتوگل خواهیم داشت. در ادامه متن و ویدئوی این گفتگو را با شما به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید تا درمورد ترکیبات و نحوه مصرف شربت سرفه گیاهی پکتوگل بیشتر آشنا شوید.

معرفی شربت سرفه بزرگسالان و کودکان

گیاهان مختلفی در درمان سرفه موثر هستند. یکی از این گیاهان عشقه است که در شربت پکتوگل هم حضور دارد و ماده موثرۀ این شربت است.

شربت پکتوگل یک شربت سرفه بزرگسالان و کودکان است که برای هر دو نوع سرفه‌های خلط دار و سرفه‌های خشک موثر است و همچنین به طور کلی برای بیماری‌های حاد و مزمن ریوی قابل استفاده است. دلیل آن این است که شربت ریه پکتوگل هم خلط شکن است و هم خاصیت اسپاسموس لیتیک دارد و به نوعی گرفتگی مجاری تنفسی را می‌تواند برطرف کند و باعث رفع سرفه شود.

ترکیبات پکتوگل چیست؟

شربت پکتوگل فاقد الکل، شکر و رنگ‌های افزودنی است و برای کودکان نیز قابل استفاده است. مقدار دوزینگ و نحوه مصرف پکتوگل روی جعبه محصول و داخل بروشور محصول برای رده‌های سنی مختلف ذکر شده است. می‌توانید بروشور این محصول را از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کنید.

بطری شربت سرفه پکتوگل ۱۲۰ میلی لیتری است. قبل از مصرف باید تکان داده شود و یک پیمانه هم برای دوزینگ دقیق‌تر دارد.

نحوه مصرف پکتوگل

زمان استفاده از شربت سرفه پکتوگل به این بستگی دارد که شما در زمینه چه بیماری تنفسی پکتوگل را مصرف می‌کنید. اما حتی در شرایط خفیف هم بهتر است، به مدت یک هفته طبق دستور مصرف شود و تا دو یا سه روز بعد از رفع علائم هم مصرف ادامه یابد.

معرفی شربت سرفه بزرگسالان پکتوگل
از پکتوگل می‌توان به عنوان شربت سرفه بزرگسالان و کودکان استفاده کرد. همچنین یک شربت ریه با کارایی موثر است.

احتیاط در مصرف شربت سرفه بزرگسالان

  • احتیاط مصرف خاصی برای شربت ضد سرفه گیاهی پکتوگل گزارش نشده است. با این حال به دلیل حضور سوربیتول در این شربت ریه، بهتر است افرادی که شرایط عدم تحمل به فروکتوز دارند در مصرف پکتوگل احتیاط بکنند.
  • در مورد عوارض شربت پکتوگل باید گفت به دلیل حضور سوربیتول ممکن است کمی خواص ملینی خفیف داشته باشد.
  • تداخل دارویی خاصی برای آن گزارش نشده است.
  • در بارداری و شیردهی هم تا به حال عارضه خاصی نداشته و ثبت نشده است. با این حال بهتر است، به طور کلی در دوران بارداری قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی یا شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

ویدئو شربت سرفه پکتوگل

در ویدئوی زیر توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره پکتوگل را مشاهده می‌کنید:

جمع بندی

همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، دکتر داروساز ما در این گفتگو به معرفی شربت سرفه بزرگسالان و کودکان پکتوگل پرداختند، تا شما را با یکی از رایج‌ترین شربت‌های گیاهی ضد سرفه بیشتر آشنا کنند.

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف پکتوگل دارید، می‌توانید در صفحه شربت پکتوگل در سایت داروخانه آنلاین مفید طب کامنت کنید. متخصصین ما به آنها پاسخ خواهند داد.

شربت گیاهی ریه


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع