شربت پلارژین برای کرونا چه کمکی می‌کند؟

شربت پلارژین برای کرونا
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کرونا، این ویروس سخت جان که به تهدید جدیدی برای سلامتی ما تبدیل شده، هنوز راه درمان مشخصی ندارد. به همین دلیل همه‌ی ما چه برای پیشگیری و چه برای رهایی سریع‌تر از علائم بیماری کوید-۱۹ به دنبال راه‌های کمکی هستیم. تحقیقاتی که در این دو سال روی اثر انواع داروها بر کرونا انجام شده، نشان می‌دهد که به جز داروهای تجویزی توسط پزشکان، برخی داروهای گیاهی نیز می‌توانند برای کاهش علائم این بیماری مؤثر باشند. شربت‌های ضد سرفه و سرماخوردگی یکی از انواع این داروهاست که احتمال دارد سختی بیماری کوید-۱۹ را برای ما کاهش دهد. شربت پلارژین هم در همین دسته از داروها قرار می‌گیرد. اما هنوز نمی‌دانیم که این شربت ضد سرفه هم می‌تواند تاثیری روی بهبود کوید-۱۹ داشته باشد یا نه؟

شربت پلارژین یکی از قویترین شربت‌های ضد سرماخوردگی گیاهی است و بسیاری از ما هم از آن برای بهبود سرماخوردگی خود استفاده کرده‌ایم. حالا سؤال این است که اگر به ویروس کرونا گرفتار شدیم، این شربت می‌تواند به ما کمک کند؟ در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا ببینیم شربت پلارژین برای کرونا تاثیری دارد یا نه؟

شربت pelargin چیست؟

شرکت پارس گیتا دارو با استفاده از یکی از قویترین گیاهان ضد سرفه این شربت را تولید کرده است. این محصول در دو مدل شربت پلارژین بزرگسالان و پلارژین کیدز برای کودکان تولید شده تا همه‌ی سنین بتوانند از آن استفاده کنند. این دو مدل شربت pelargin هر دو تاثیرات یکسانی در بهبود علائم سرماخوردگی و سرفه‌های حاد دارند.

برای اینکه ببینیم شربت پلارژین برای کرونا چه تاثیری دارد؟ باید ابتدا با ترکیبات این شربت و تاثیرات آن در بدن آشنا شویم. در ادامه برای پاسخ دادن به این سؤال با ما همراه باشید.

ترکیبات شربت پلارژین
پلارگونیوم؛ ترکیب اصلی شربت پلارژین

ترکیبات شربت پلارژین کیدز و پلارژین بزرگسالان

گیاه پلارگونیوم همان گیاهی است که در بخش قبل، از آن به عنوان یکی از قویترین گیاهان ضد سرفه یاد کردیم. این گیاه آفریقایی که در ترکیبات هر دو شربت هم گنجانده شده است، خواص زیادی برای بدن دارد. مردم آفریقای جنوبی قرن‌هاست که از این گیاه برای کاهش تب، سرفه و تسکین علائم سرماخوردگی استفاده می‌کنند.

در شربت پلارژین برای بزرگسالان تنها از عصاره ریشه پلارگونیوم یا ژرانیوم استفاده شده است، در صورتی که در شربت پلارژین کیدز، در کنار این عصاره، عسل هم دیده می‌شود. در واقع شرکت پارس گیتا برای ایجاد طعم لذت بخش تر و کمک بیشتر به تقویت سیستم ایمنی کودکان، عسل را در ترکیبات شربت پلارژین کیدز گنجانده است. در ادامه می‌بینیم که این گیاه چگونه به رفع برونشیت، سینوزیت و سرفه کمک می‌کند.

شربت پلارژین برای بزرگسالان
شربت پلارژین کیدز و شربت پلارژین بزرگسالان برای سرفه و سرماخوردگی

کاربرد شربت پلارژین بزرگسالان چیست؟

دانستن اینکه گیاه پلارگونیوم، به عنوان ترکیب اصلی این دارو، چه تاثیری در بدن دارد، به ما کمک می‌کند که بفهمیم شربت پلارژین برای کرونا هم تاثیری دارد یا نه؟

گیاه پلارگونیوم شرسار از ترکیبات آنتی اکسیدان است که در مبارزه با عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی نقش موثری دارند. یکی از قویترین این آنتی اکسیدان ها، اومکالین است. این ماده فعال با افزایش آنزیم‌های کشنده توسط سلول‌های سیستم دفاعی، شدت حمله‌های دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. این اثر می‌تواند عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی، برونشیت و سینوزیت را از بین ببرد و سرفه‌های خشک را کاهش دهد.

شربت پلارژین برای بزرگسالان یک داروی ضد سرماخوردگی قوی محسوب می‌شود که می‌تواند عفونت دستگاه تنفسی فوقانی را سریع از بین ببرد.

تأثیر دیگر پلارگونیوم، ضد التهاب بودن آن است. در زمان سرماخوردگی و شدت گرفتن سینوزیت و برونشیت، واکنش‌های بدن در برابر عوامل بیماری زا و فعالیت باکتری‌ها باعث ایجاد التهاب در مجاری تنفسی ما، به خصوص حلق، بینی و سینوس‌ها می‌شود. اثر ضد التهاب گیاه پلارگونیوم می‌تواند این التهاب را کاهش دهد. در نتیجه با مصرف شربت پلارژین، گلودرد، گرفتگی بینی و گرفتگی سینوس‌ها نیز بهبود می‌یابد.

خرید سریع شربت پلارژین بزرگسالان

شربت پلارژین برای چیست
شربت پلارژین کیدز برای درمان برونشیت و سینوزیت در کودکان

شربت پلارژین کیدز برای چیست؟

شربت سرماخوردگی کودکان پلارژین نیز تقریباً همان تأثیر مشابه پلارژین بزرگسالان را دارد. البته با این تفاوت که در این شربت عسل نیز برای نابودی عفونت‌ها به کمک پلارگونیوم می‌آید. تقریباً همه‌ی ما با خواص آنتی باکتریال عسل برای گلودرد آشناییم. به همین دلیل هم پزشکان و کارشناسان طب سنتی شربت آبلیمو عسل را در طول سرماخوردگی توصیه می‌کنند.

وجود عسل در کنار گیاه پلارگونیوم خطر طولانی شدن گلودرد را در کودکان کاهش می‌دهد. زیرا این دو عصاره گیاهی در کنار هم مانند یک معجون برای تقویت سیستم ایمنی عمل می‌کنند و عفونت ایجاد شده در گلو را به سرعت از بین می‌برند.

خرید سریع شربت پلارژین کیدز

نحوه مصرف شربت پلارژین

با توجه به اینکه دو نوع شربت پلارژین برای کودکان و بزرگسالان داریم، نحوه مصرف آن نیز برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. در ادامه میزان مصرف مناسب برای همه سنین را ذکر کرده‌ایم.

مقدار مصرف شربت پلارژین کیدز در کودکان:

  • کودکان ۱ تا ۶ سال: ۲.۵ میلی لیتر شربت، سه بار در روز (صبح، ظهر، شب)
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۵ میلی لیتر شربت، ۳ بار در روز (صبح، ظهر، شب)

مقدار مصرف شربت پلارژین برای بزرگسالان:

  • افراد بالای ۱۲ سال: ۵.۷ میلی لیتر شربت سه بار در روز (صبح، ظهر، شب)

عوارض شربت سرماخوردگی پلارژین

شربت پلارژین را، نیز مانند هر داروی دیگری، اگر به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارضی ندارد. البته این دارو نیز مانند هر داروی دیگر ممکن است عوارض احتمالی از جمله معده درد، سوزش سر دل، تهوع یا اسهال ایجاد کند.

شربت پلارژین برای کرونا
تاثیر شربت پلارژین برای کرونا

شربت پلارژین برای کرونا خوب است؟

تا اینجای متن گفتیم که شربت پلارژین چیست و چگونه با عصاره پلارگونیوم باعث بهبود سرفه‌های خشک و رفع عفونت دستگاه تنفسی فوقانی کمک می‌شود. با توجه به تاثیرات این عصاره گیاهی همراه با عسل می‌توان گفت که اگر در زمان درگیری با ویروس کرونا، دچار سرفه‌های خشک و خارش گلو شدید، شربت پلارژین به عنوان یک داروی کمکی می‌تواند این علائم شما را بهبود دهد. با این حال باید تذکر بدهیم که به طور قطع هیچ داروی گیاهی، از جمله شربت پلارژین، نمی‌تواند به عنوان درمان قطعی برای بیماری کوید-۱۹ مؤثر باشد.

دانشمندان و متخصصان تا به امروز داروهای مختلفی را معرفی کرده‌اند که برای درمان سریع‌تر بیماری کوید-۱۹ مؤثر بوده است. اما شربت‌های ضد سرفه گیاهی مانند شربت پلارژین شربت پلارژین بزرگسالان و پلارژین کیدز برای کرونا اثر درمانی ندارد و تنها به عنوان یک داروی کمکی برای کاهش علائم این بیماری می‌تواند مؤثر باشد. البته ممکن است در زمان درگیری با ویروس کرونا این دارو برای همه‌ی افراد اثر یکسان نداشته باشد. پس بهتر است تنها برای کاهش علائمی مانند سرفه و التهاب مجاری تنفسی روی این شربت حساب باز کنید.

پرسش و پاسخ درباره شربت پلارژین

حال که به سوال اصلی متن پاسخ دادیم، در ادامه چند مورد از مهم‌ترین سوالاتی که تاکنون قبل از خرید شربت پلارژین پرسیده اید را نیز پاسخ می‌دهیم تا با اطمینان و آگاهی بیشتر این دارو را خریداری کنید.

شربت پلارژین کیدز برای زیر یک سال هم قابل استفاده است؟

خیر. طبق اعلام شرکت گیتا پارس، مصرف این شربت سرماخوردگی برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست. برای رفع سرفه و گلودرد در نوزادان کمتر از یک سال بهتر است به پزشک مراجعه کنید و داروی تجویزی پزشک را استفاده کنید.

مصرف شربت پلارژین در بارداری ضرری ندارد؟

هنوز تأثیر گیاه پلارگونیوم برای دوران بارداری مشخص نیست. در ضمن ممکن است این گیاه در دوران بارداری باعث ایجاد حساسیت در برخی مادران شود. به همین دلیل اگر در این دوران هستید، حتماً قبل از مصرف شربت پلارژین با پزشک مشورت کنید.

آیا شربت پلارژین خواب آور است؟

خیر. این شربت اثر خواب آوری ندارد. در هر ساعت از روز می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد حس گیجی و خواب آلودگی این شربت را مصرف کنید.

شربت پلارژین؛ داروی گیاهی کمکی برای کاهش علائم کرونا

در این مطلب گفتیم که شربت پلارژین کیدز و پلارژین برای بزرگسالان چه تاثیراتی در بدن دارند. در ادامه به سؤال اصلی متن هم پاسخ دادیم و گفتیم که شربت پلارژین برای کرونا اثر درمانی ندارد. با توجه به اینکه عصاره گیاه پلارگونیوم با مکانیسم‌های مختلفی به از بین رفتن عفونت‌های باکتریایی به خصوص در حلق و سینوس‌ها کمک می‌کند، این شربت می‌تواند در بهبود سرفه‌های خشک و سینوزیت بسیار مؤثر باشد. در زمان ابتلا به کوید-۱۹ هم اگر در علائم سرفه خشک، خارش گلو و عفونت در این نواحی وجود داشت، مصرف شربت پلارژین می‌تواند به رفع این علائم تا حدودی کمک کند. اما برای درمان کرونا نمی‌توانیم انتظاری از این شربت گیاهی داشته باشیم.

خرید بهترین داروی ضد سرفه و سرماخوردگی

برای خرید سریع شربت پلارژین یا سایر داروهای گیاهی ضد سرفه و سرماخوردگی کافی است وارد اپلیکیشن یا داروخانه آنلاین مفیدطب شود. در این داروخانه اینترنتی می‌توانید در کمتر از یک دقیقه سفارش خود را ثبت کنید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

در بخش زیر به سوالات پرتکرار درباره‌ی شربت پلارژین پاسخ داده ایم. اما اگر بازهم نظر یا سوالی درباره شربت پلارژین داشتید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

پرسش و پاسخ درباره شربت پلارژین

حال که به سوال اصلی متن پاسخ دادیم، در ادامه چند مورد از مهم‌ترین سوالاتی که تاکنون قبل از خرید شربت پلارژین پرسیده اید را نیز پاسخ می‌دهیم تا با اطمینان و آگاهی بیشتر این دارو را خریداری کنید.

شربت پلارژین کیدز برای زیر یک سال هم قابل استفاده است؟

خیر. طبق اعلام شرکت گیتا پارس، مصرف این شربت سرماخوردگی برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست. برای رفع سرفه و گلودرد در نوزادان کمتر از یک سال بهتر است به پزشک مراجعه کنید و داروی تجویزی پزشک را استفاده کنید.

مصرف شربت پلارژین در بارداری ضرری ندارد؟

هنوز تأثیر گیاه پلارگونیوم برای دوران بارداری مشخص نیست. در ضمن ممکن است این گیاه در دوران بارداری باعث ایجاد حساسیت در برخی مادران شود. به همین دلیل اگر در این دوران هستید، حتماً قبل از مصرف شربت پلارژین با پزشک مشورت کنید.

آیا شربت پلارژین خواب آور است؟

خیر. این شربت اثر خواب آوری ندارد. در هر ساعت از روز می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد حس گیجی و خواب آلودگی این شربت را مصرف کنید.

آیا شربت پلارژین برای کرونا اثری دارد؟

شربت‌های ضد سرفه گیاهی مانند شربت پلارژین شربت پلارژین بزرگسالان و پلارژین کیدز برای کرونا اثر درمانی ندارد و تنها به عنوان یک داروی کمکی برای کاهش علائم این بیماری (مانند سرفه و التهاب مجاری تنفسی) می‌تواند مؤثر باشد.

عوارض شربت پلارژین چیست؟

اگر به پلارگونیوم حساسیت نداشته باشید، مصرف این شربت طبق میزان توصیه شده عوارضی ندارد. اما در برخی افراد ممکن است عوارضی از جمله معده درد، سوزش سر دل، تهوع یا اسهال ایجاد کند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره