پماد ریکاو برای درمان زخم‌ها و سوختگی

پماد ریکاو برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

پماد ریکاو برای چیست و چه زمانی از آن استفاده کنیم؟ پماد ریکاو محصولی برای استعمال موضعی است که به درمان سوختگی و بهبود برخی زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین ترکیبات موثری در این پماد وجود دارند که درد و سوزش در ناحیه ملتهب را تسکین می‌دهند. از آنجایی که پماد ریکاو کاربرد‌های مختلفی دارد، مطلبی را در مجله سلامت مفید طب به معرفی این محصول اختصاص دادیم. لطفا همراه ما باشید تا موارد استفاده از پماد ریکاو را بررسی کنیم.

پماد ریکاو برای چیست؟

پماد ریکاو محصول شرکت توسن دارو است و برای ترمیم سوختگی و جای زخم به کار می‌رود. سوختگی آسیب‌های متعددی به پوست وارد می‌کند و در برخی موارد بستری برای عفونت ایجاد می‌گردد. به همین منظور، درمان زخم‌های ناشی از سوختگی بسیار اهمیت دارد. همچنین بهبود کامل پوست به شکلی که جای زخم باقی نماند، جزو درمان‌های مرحله بعد دسته بندی می‌شوند.

از پماد ریکاو برای درمان پوست در سوختگی‌های درجه ۱ و درجه ۲، ادرار سوختگی در نوزادان و کودکان، زخم بستر و زخم های دیابت استفاده می‌شود. علاوه بر درمان زخم‌ها در موارد مذکور، پماد ریکاو، تسکین دهنده درد و احساس سوزش است. اگر از این محصول به‌ موقع استفاده کنید، جای زخم باقی نمی‌ماند یا اسکار ناشی از سوختگی بسیار ناچیز خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پماد ریکاو یا خرید محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پماد ریکاو

داروسازان مفید طب می‌توانند در زمینه مصرف پماد ریکاو، توضیحات بیشتری به شما ارائه دهند. کافی است به صفحه اختصاصی پماد ریکاو رجوع کنید یا در بخش نظرات، سؤالات خود را مطرح نمایید. پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را نیز بخوانید تا اطلاعات دقیق‌تری به دست بیاورید.

بررسی موارد کاربرد پماد ریکاو

در بخش قبلی به معرفی مختصر پماد ریکاو پرداختیم. حال تقریبا می‌دانید پماد ریکاو برای چیست و در چه مواردی می‌توان از این محصول استفاده کرد. اجازه بدهید در این بخش موارد کاربرد پماد ریکاو را دقیق‌تر بررسی کنیم.

درمان سوختگی‌های درجه ۱ و درجه ۲

سوختگی درجه ۱ و درجه ۲ معمولا ناشی از حوادث غیر مترقبه در منزل یا محل کار است. ۸۰ درصد از سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ که در منزل اتفاق می‌آفتند مربوط به کودکان هستند. معمولا کودک با لمس مایع یا سطح داغ، دچار سوختگی درجه ۱ یا ۲ می‌شود. در سوختگی درجه یک، آسیب فقط به لایه بالایی پوست به نام اپیدرم وارد می‌گردد. در حالی که سوختگی درجه دو شدیدتر بوده و لایه دوم پوست یعنی درم آسیب می‌بیند.

علایم سوختگی درجه۱:

– قرمز و ملتهب شدن پوست

– خشک شدن پوست

– ضخیم شدن پوست (در برخی موارد)

– احساس سوزش، درد یا حساسیت ۲ تا ۳ روز ادامه دارد.

علایم سوختگی درجه۲:

– قرمز و ملتهب شدن پوست

– نمایان شدن تاول‌ها یا برآمدن پوست چند دقیقه بعد از سوختگی‌

– بسته به عوامل مختلف، درد و سوزش تا زمان ترمیم پوست ادامه دارد.

نکته: در بخش‌های قبلی گفتیم پماد ریکاو برای چیست و به یکی از کاربردهای آن از جمله درمان سوختگی‌های درجه ۱ و ۲ اشاره کردیم. می‌توانید بلافاصله پس از ایجاد سوختگی در پوست نواحی مختلف بدن، از پماد ریکاو استفاده کنید. توجه داشته باشید در مواردی که سوختگی وسیع یا شدید است باید به کلینیک سوانح سوختگی یا نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه نمایید. بنابراین در موارد بحرانی ناشی از سوختگی، هیچ محصولی را خودسرانه مصرف نکنید و درمان را به پزشکان و پرستاران بسپارید.

درمان ادرار سوختگی نوزادان و کودکان

از جمله درماتیت‌های بسیار شایع در نوزادان و کودکان، درماتیت پوشک است. البته ادرار سوختگی در خردسالانی که پوشک استفاده نمی‌کنند نیز مشاهده می‌گردد. معمولا ادرار سوختگی شامل لکه‌های قرمز و ملتهب و گاهی اوقات جوش‌های ریز است. جوش‌های ریز اغلب همان تاول‌های ریزی هستند که از التهاب پوست ناشی می‌شوند. ادرار سوختگی باعث احساس سوزش شدیدی در نوزادان و کودکان می‌گردد. از آنجا که نوزاد قادر به بیان وضعیت خود نیست عموما با بی‌خوابی و گریه ناراحتی  را بروز می‌دهد.

والدین یا سرپرست نوزاد وظیفه دارند پوشک را به‌ موقع تعویض کنند. همچنین نشانه‌های درماتیت یا سوختگی پا را در اسرع وقت بیابند. بنابراین حتی اگر پوشک نوزاد را به‌ موقع تعویض می‌کنید، برای اطمینان بیشتر از عدم درماتیت همواره پاها و آلت تناسلی نوزاد را بررسی نمایید. پوست ظریف نوزادان ممکن است به جنس پوشک حساسیت نشان دهد. چنانچه پوشک خیس بود، در اسرع وقت آن را تعویض کنید. همچنین می‌توانید از پماد کالاندولا برای عرق سوز شدن نوزادان کمک بگیرید.

درماتیت پوشک
حتی اگر پوشک نوزاد را به‌ موقع تعویض می‌کنید، برای اطمینان بیشتر از عدم درماتیت، همواره پاها و آلت تناسلی نوزاد را بررسی نمایید.

برخی خردسالان (سنی که پوشک استفاده نمی‌کند) ممکن است دچار ادرار سوختگی شوند. برای مثال اگر کودک از لباس‌های خشن مانند شلوار جین برای مدت طولانی استفاده کند، بروز درماتیت روی کشاله ران بعید نیست. همچنین اگر لباس‌های کودک در اثر ادرار خیس شوند و برای مدت طولانی به همان شکل باقی بمانند، امکان ابتلا به درماتیت افزایش پیدا می‌کند.

چنانچه در مراحل اولیه درماتیت پوشک یا انواع ادرار سوختگی، علایم را مشاهده کردید از پماد ریکاو برای درمان استفاده کنید. اگر درماتیت بهبود پیدا نکرد یا بخش‌های بیشتری نمایان شد در اسرع وقت به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

درمان زخم بستر با پماد ریکاو

زخم بستر از جمله عارضه‌هایی است که در سالمندان یا بیمارانی که برای مدت طولانی به صورت نشسته یا خوابیده باقی مانده‌اند، بروز می‌کند. اگر زخم بستر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، امکان درمان آن بیشتر است. متاسفانه در اغلب موارد، زخم بستر ناشی از امکانات ضعیف پرستاری در بیماران و سالمندان بوده و به سرعت پیشرفت می‌کند. اگر سرپرستی از سالمند یا بیماری را بر عهده دارید و علایم اولیه زخم بستر را در آن‌ها مشاهده کرده‌اید، می‌توانید از پماد ریکاو برای بهبود علائم کمک بگیرید.

زخم بستر در سالمندان
زخم بستر از جمله عارضه‌هایی است که در سالمندان یا بیمارانی که برای مدت طولانی به صورت نشسته یا خوابیده باقی مانده‌اند، بروز می‌کند.

توصیه می‌کنیم برای درمان دقیق و تخصصی پیش از مصرف هر نوع پماد یا کرم، با پزشک متخصص مشورت نمایید. رژیم‌های غذایی خاص، انجام اعمال فیزیوتراپی، حرکت دادن اعضای بدن بیمار، تغییر وضعیت بیمار به طور منظم و… می‌توانند از بروز زخم بستر جلوگیری کنند. با این حال مهم‌ترین عامل در پیشگیری از این عارضه، استفاده از تجهیزات و خدمات باکیفیت پرستاری است.

درمان زخم دیابت با پماد ریکاو

برای تمام افراد بارها پیش آمده که خراش‌های ریز و درشتی را روی اجزای مختلف بدن مشاهده کنند. مخصوصا در پاها ممکن است در اثر برخورد با اشیا، پوشیدن کفش تنگ و… زخم‌های ایجاد شوند. این مساله بسیار پیش پا افتاده است و معمولا بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می‌یابد. اگر همین زخم‌های ناچیز در پای افراد مبتلا به دیابت ایجاد گردد، نیاز به پروسه طولانی برای درمان خواهد بود. گردش خون ضعیف در بیماران دیابتی، مهم‌ترین عاملی است که از بهبود زخم‌ها در پا جلوگیری می‌کند.

در بخش‌ معرفی محصول، گفتیم پماد ریکاو برای چیست. یکی از موارد کاربرد پماد ریکاو، درمان زخم‌های دیابت است. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر نوع پماد برای درمان زخم‌های دیابت، با پزشک متخصص مشورت کنید. عموما زخم‌های دیابتی نیاز به بررسی و پانسمان تخصصی دارند. در ضمن، درمان زخم‌های دیابت را به تعویق نیندازید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

در پایان

امیدواریم معرفی پماد ریکاو به عنوان محصولی جهت ترمیم پوست در سوختگی‌ها و زخم‌ها برای شما مفید واقع شود. اگر سرپرستی از نوزادان، کودکان، سالمندان یا بیماران دیابتی را به عهده دارید، نسبت به علائم در بدن آن‌ها حساس باشید. تمام گروه‌های مذکور از نظر سلامتی در شرایط حساس یا بحرانی هستند و پرستاری صحیح از آن‌ها نیاز به آگاهی کافی دارد.

برای تهیه پماد ریکاو یا دیگر محصولات درمانی مرتبط با پوست به داروخانه آنلاین مفید طب (دکتر اصیلی) مراجعه کنید. داروسازان این مجموعه با ارائه مشاوره‌های تخصصی، شما را در زمینه تهیه مناسب‌ترین محصول یاری می‌کنند.

خرید پماد ریکاو


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره