پرسش و پاسخ درباره قرص لیورگل و بررسی تاثیرات این داروی گیاهی

قرص گیاهی لیورگل برای درمان بیماری‌های کبد مفید است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قرص گیاهی لیورگل برای درمان یا پیشگیری از بیماری­‌های کبدی یک محصول پرمصرف به حساب می‌­آید، از همین رو امروز به برسی اثرات این قرص بر روی عارضه‌های متفاوت و پرسش‌های متداول پرداخته‌ایم. برای آشنایی با اثرات این قرص با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید.

اثر لیورگل بر روی دیابت

به طور کلی در مطالعات، سیلیمارین و گیاه خارمریم توانسته‌اند قند خون را به خوبی کاهش دهند. حتی HbA1C، فاکتوری که می­‌تواند میزان کنترل قند خون را در درازمدت نشان دهد، با مصرف سیلیمارین در دوزهای خاص به طرز قابل توجهی کنترل شده است.

قرص لیورگل حاوی عصاره خارمریم می‌باشد
گیاه خارمریم و سیلیمارین موجود در قرص لیورگل قند خون را به خوبی کاهش می‌دهد

اثر لیورگل بر آکنه و جوش

در چند مطالعه بر روی ضایعات آکنه اثر مثبت داشته است اما برای این که به طور قطعی بتوان گفت قرص لیورگل در درمان آکنه اثرگذار و کمک کننده است، احتیاج به مطالعات و داده‌­های بیشتری است.

تاثیر لیورگل بر پوست

در برخی از بیماری­‌های پوستی از جمله ویتیلیگو یا پیسی می‌­توان از خارمریم استفاده کرد. این گیاه در این مورد در طب سنتی هم استفاده داشته است، اما همچنان داده‌­ها برای تایید قابل استفاده بودن قرص لیورگل در مشکلات پوستی قطعی و کافی نیستند. اما این دارو بر روی پوست فواید زیادی دارد و طبق نظر برخی لیورگل می‌تواند در پوست چین و چروک را کاهش دهد.

خرید قرص لیورگل ۱۴۰ میلی گرمی

اثرات لیورگل در ریزش مو

به طور کلی سیلیمارین ترکیبی است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار خوبی دارد. به همین دلیل نیز می­‌تواند از فولکول‌­های مو حفاظت کند. در بیشتر موارد نیز لیورگل برای تقویت استحکام مو استفاده شده است. به طور کلی این دارو برای سلامت پوست و مو مفید می‌­باشد.

اثر لیورگل بر روی لاغری وچربی­‌سوزی

در چند پژوهش خارمریم و سیلیمارین توانستند سایز و اندازه­‌ی توده‌­های چربی را کم کنند. هرچند این مورد به اندازه کافی قابل اعتنا نمی‌­باشد.

سنگ کلیه و لیورگل

لیورگل و به طور کلی خار مریم در دفع سنگ کلیه اثری ندارند. اما با توجه به این که ترکیبی آنتی­ اکسیدانی و ضد التهابی می‌­باشد، با همان مکانیزم­‌هایی که می­‌تواند اثر محافظت کبدی داشته باشد، می­‌تواند در سلامت کلیه و حفاظت از کلیه هم نقش داشته باشد.

برای خرید قرص لیورگل ۷۰ میلی گرمی روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص لیورگل ۷۰ میلی گرمی

اثر لیورگل روی صفرا

لیورگل در واقع صفرآور هست و سنتز نمک­‌های صفراوی را تحریک می­‌کند و می­‌تواند به حل سنگ­‌های صفراوی کمک کند. اما در افرادی که انسداد صفراوی و مجاری صفراوی دارند ممنوعیت مصرف دارد.

لیورگل گرم است یا سرد؟

طبع گیاه خارمریم طبع گرمی است. به همین دلیل اگر از منظر طب سنتی قصد درمان با لیورگل را دارید، بهتر است با پزشک متخصص طب سنتی در این باره مشورت کنید. تا در صورت مصرف اشتباه دچار تداخل یا عارضه بخصوصی نشوید.

ویدیو برسی اثرات قرص لیورگل

برای خواندن مقاله دارای ویدئوی دیگری درباره قرص لیورگل روی عنوان آن کلیک کنید: آشنایی با قرص لیورگل و طریقه مصرف آن

نتیجه گیری

در این مقاله با تاثیر قرص لیورگل بر روی دیابت، پوست، مو، لاغری، سنگ کلیه و کیسه صفرا آشنا شدید. چنانچه سوالات دیگری درباره این قرص یا اثرات آن دارید، سوالات خود را در داروخانه آنلاین مفید طب با ما در اشتراک بگذارید تا توسط دکتر ضحا مرتضوی به آن پاسخ داده شود.

خرید قرص لیورگل ۱۴۰ میلی گرمی

خرید قرص لیورگل ۷۰ میلی گرمی


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 


به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

34 دیدگاه دربارهٔ «پرسش و پاسخ درباره قرص لیورگل و بررسی تاثیرات این داروی گیاهی»

  1. با درود خدمت شما خانم دکتر.ایا لیورگل به تنهایی برای بهبودی کبد چرب گرید ۳ کافیه البته پیاده روی هر روز هم دارم یک ساعت؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام دوست گرامی. برای گرید ۳ تما با مراجعه به فوق تخصص گوارش داروی لازم دریافت نمایید زیرا معمولا لیورگل به تنهایی برای گرید ۳ جوابگو نیست. ورزش و پیاده روی روزانه هم خوب است ام باز هم بسته به شرایط و آزمایشات شما درمان های بیشتری شاید لازم باشد. با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، استفاده از لیورگل برای افراد مبتلا به سنگ صفرا و کبدچرب ممنوع نمی باشد اما در انسداد شدید مجاری صفراوی منع مصرف دارد.
          با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کاربرد اصلی لیورگل، کمک به رفع کبد چرب و برخی از سایر مشکلات کبدی است، اما مطالعات نشان داده است مصرف این محصول می تواند به رفع آکنه کمک کند. بنابراین افرادی که از آکنه رنج می برند می توانند برای رفع آکنه از قرص لیورگل استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام خانم دکتر عزیز و محترم.
    شبتون بخیر ، دکتر جان من در آزمایشم انزیم کبدیم ی مقدار بالاست کبدمم گرید ۱ در سنو.
    تخمدان پلیکستیک دارم، چرا نمیشه لیورگل مصرف کنم، ممنون میشم راهنمایی کنید🌸

  3. سلام خانم دکتر
    من کیسه صفرا ندارم وکبد چرب دارم برای لکه صورتم دکتر این قرص را تجویذ کردن سه روز که خوردم درد پهلوراست و زیر شکم شدم نمیدونم مربوط به این قرص هست یا نه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل یک داروی کمک کننده به درمان کبد چرب است. این محصول محتوی گیاه خار مریم است که یک گیاه محافظت کننده از کبد می باشد. بنابراین بعید است دردی که توصیف کردید ناشی از مصرف لیورگل باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل باید روزی سه بار میل شود (صبح و ظهر و شب). افرادی که معده حساس دارند بهتر است لیورگل را بعد از غذا میل کنند. سایر افراد می توانند این قرص را با معده خالی استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. با سلام و احترام خدمت خانم دکتر من سنگ کیسه صفرا دارم و کیست سینه هم دارم آیا میتونم قرص لیورگل برای از بین بردن سنگهای صفرام استفاده کنم یا ن؟ طریقه مصرف شم اگه میشه لطف کنید

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام و احترام، قرص لیورگل هیچ گونه کابردی در دفع کیسه صفرا ندارد.
        بدین منظور نیاز است به متخصص گوارش مراجعه داشته باشید.
        با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقتتون بخیر من بیماری پوستی ویتیلیگو دارم ولی مشکل کبد چرب ندارم لیورگل یا عرق خارمریم کدوم یکی میتونه برای بهبود لکه ها مفید باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی بررسی ها نشان داده اند گیاه خار مریم می تواند به بهبود ویتیلیگو کمک کند. با این حال ،برای اثبات این تاثیر لازم است مطالعات بزرگتری انجام شود. با توجه به اینکه مصرف این گیاه عارضه جانبی جدی یا خطرناکی ندارد، می توانید مصرف آن را امتحان کنید.
      لیورگل و عرق خار مریم هر دو محتوی یک گیاه هستند و لذا تاثیرات و کاربرد های مشابهی دارند. لیورگل از این جهت که توسط کارخانه داروساز ی تولید می شود و میزان ماده موثره استاندارد شده و مشخصی دارد انتخاب بهتری است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام چنین عوارضی تا به حال برای لیورگل گزارش نشده است. بهتر است برای تشخیص عامل بروز این حالات به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    دوماه از جراحی درآوردن کیسه صفرای بنده میگذره
    میتونم بوسترلیور یا لیورگل مصرف کنم
    کبدم چرب هستش.؟
    با تشکر از شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف این دو دارو در افرادی که کیسه صفرا ندارند منعی ندارد اما لیورگل برای رفع کبد چرب این افراد، انتخاب بهتری است.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام خسته نباشیدمن کبدچرب دارم گرید۲سنگ صفرا دارم ودیابت۲ میخواستم بدونم لیورگل برای سنگ صفرا مشکلاتی ایجادمیکنه ممنون میشم که پاسخ بدید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه خار مریم که در لیورگل وجود دارد ترکیبات مفیدی برای بهبود سلامت صفرا دارد. در مطالعات مشاهده شده مصرف این گیاه می تواند تشکیل سنگ های صفراوی را کاهش دهد. بنابراین، لیورگل نه تنها مشکلی برای سنگ صفرا ایجاد نمی کند، بلکه برای درمان آن مفید هم هست.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همانطور که میدانید لیورگل تاثیر مثبتی در رفع کبد چرب دارد. مصرف این دارو در افرادی که عمل برداشتن کیسه صفرا را انجام داده اند، نه تنها منعی ندارد بلکه مفید هم هست. علت مفید بودن آن این است که گیاه خار مریم که در لیورگل وجود دارد، جریان صفرا را افزایش می دهد و این موضوع می تواند تا حدی تاثیرات نداشتن کیسه صفرا بر هاضمه را جبران کند.
      مصرف لیورگل تا یک سال بلامانع است و تاثیرات سوئی ندارد. برای مصرف طولانی تر با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، خیر. در واقع برعکس، سیلی مارین موجود در لیورگل با تقویت فولیکول ها از ریزش مو جلوگیری می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وخداقوت خانم دکتر
    سالها پیش کبدم گرید ۲ بوده
    مصرف لیورگل توسط خودم اشکالی داره؟
    روزی ۲ تا صبح و شب یکساعت قبل غذا میخورم.

    تشکر از شما

    1. با سلام
      اگر موارد احتیاط مصرف لیورگل درباره شما صدق نمی کند، مصرف لیورگل مشکلی ایجاد نمی کند و می توانید استفاده کنید.
      با احترام، دکتر داروساز

      1. عرض سلام وادب، عذرخواهم. بنده صفرا عمل کردم والان احساس میکنم کبدم لب مرز آخه چند وقته قسمتهای چونه وصورتم جوشهای زیرپوستی چرکی میزنه که دردداره ونمیشه عفونت روهم خارج کرد قبلا ازاین قرص لیورگل مصرف میکردم الان میتونم استفاده کنم باتوجه به اینکه صفرا ندارم
        ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام، تجویز دارو پس از انجام آزمایشات کافی در خصوص مشکل شما وتوسط پزشک امکان پذیر است.
          چنانچه در خصوص تداخلات دارویی، عوارض دارویی و …سوالی داشتید در خدمت شما هستیم.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره