عوارض قطره کولیک ایز
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دل‌درد یا قلنج نوزاد، یک مشکل بسیار رایج است که با نام کولیک هم شناخته می‌شود. دل‌درد ممکن است به دلیل شیر خوردن از سینه مادر یا شیشه‌شیر اتفاق بیفتد. این مشکل در نوزاد کامل از هفته دوم و در نوزاد نارس کمی دیرتر شروع می‌شود. به‌طور معمول این مشکل در ۳ یا ۴ ماهگی رفع می‌شود.؛ تا آن زمان، می توانید از محصولات ضد کولیک برای رفع علائم این مشکل در کودکتان استفاده کنید.

 استفاده از قطره کولیک ایز یکی از روش‌های درمان دل‌درد نوزاد است. البته گاهی اوقات برای والدین این سوال پیش می‌آید که عوارض قطره کولیک ایز چیست و آیا اصلاً عوارضی دارد یا خیر؟ در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم و در مورد قطره کولیک ایز صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کولیک ایز چیست؟

اکثر نوزادان با مصرف شیر (فرقی ندارد شیر مادر باشد یا شیر خشک)، دائماً گاز معده تولید می‌کنند. گاهی پیش می‌آید که این گاز در روده به دام می‌افتد و نوزاد را اذیت می‌کند. البته باید بگوییم که تولید گاز معده نوزاد، بیشتر در مواقعی اتفاق می‌افتد که به نوزاد شیشه شیر داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر سری شیشه شیر خیلی کوچک باشد، هنگام شیر خوردن، هوا هم وارد معده می‌شود. این هوا می‌تواند نفخ و دل‌درد ایجاد کند. طبق تحقیقات انجام‌شده، ۲۰ درصد نوزادان، مشکل دل‌درد و نفخ معده را تجربه می‌کنند.

این مشکل در بین نوزادان رایج است؛ اما مشکلی است که نوزاد را اذیت کرده و باعث گریه‌های وقت و بی‌وقت نوزاد می‌شود. حتی ممکن است خواب و خوراک را هم از نوزاد و والدین او بگیرد! به همین دلیل رفع دل درد نوزاد گاهی واقعا ضروری است. قطره کولیک ایز می‌تواند مشکل دل‌درد و نفخ معده نوزاد را رفع کند. قطره کولیک ایز از یک ماهگی به بعد قابل استفاده است. لطفا قبل از یک ماهگی از دادن هرگونه محصول دارویی یا غیر دارویی به نوزاد بدون مشورت پزشک خودداری کنید. دل درد نوزاد با سن کمتر از یک ماه نیاز به بررسی توسط پزشک دارد.

داروی کولیک ایز به شکل قطره است و می‌تواند دل‌درد نوزادان را خیلی سریع و راحت تسکین بخشد. کولیک ایز هیچ‌گونه طعم‌دهنده مصنوعی و رنگی ندارد و واکنش‌های آلرژیک به وجود نخواهد آورد. این قطره به خارج‌کردن گاز معده نوزاد کمک کرده و نفخ معده و دل‌درد او را تسکین می‌دهد.

خرید قطره کولیک ایز

ترکیبات کولیک ایز چیست؟

سایمتیکون اصلی‌ترین ماده‌ای است که در تولید قطره کولیک ایز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولیک ایز گاز معده و روده نوزاد را خارج می‌کند و مشکل کولیک را در نوزادن رفع می‌کند. همچنین از قطره کولیک ایز می‌توان برای رفع سوء هاضمه در نوزادن استفاده کرد. علاوه بر سایمتیکون، از عصاره شوید و رازیانه هم در تولید قطره کولیک ایز استفاده می‌شود. سایمتیکون، عصاره شوید و رازیانه برای رفع نفخ شکم و کولیک بسیار مفید و مؤثر هستند. به طور کلی ترکیبات قطره کولیک ایز در هر ۱ میلی لیتر به شرح زیر است:

  • ۴۰ میلی گرم سایمتیکون
  • ۰/۰۰۵ میلی لیتر روغن شوید
  • ۰/۰۰۰۷ میلی لیتر روغن رازیانه

نکات مهم در مورد مصرف کولیک ایز

هنگام مصرف قطره کولیک ایز به این نکات توجه داشته باشید:

  • بهترین زمان مصرف ۱۵ دقیقه پیش از غذا و یا شیرخوردن نوزاد است
  • لازم است بطری کولیک ایز را پیش از هر بار مصرف تکان دهید
  • برای مصرف این محصول قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده کنید
  • هیچ وقت قطره کولیک ایز را بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید

عوارض قطره کولیک ایز

اگر نوزاد شما هم دچار مشکل دل‌درد شده باشد و بخواهید این مشکل را رفع کنید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده که عوارض قطره کولیک ایز چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که هنوز عوارض جانبی خاصی برای قطره کولیک ایز گزارش نشده است. قطره کولیک ایز دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است. در ساخت قطره کولیک ایز از سایمتیکون وعصاره‌های کاملاً گیاهی شوید و رازیانه استفاده می‌شود. با این حال، احتمال بروز حساسیت به قطره کولیک ایز وجود دارد که در صورت بروز هرگونه حساسیتی بهتر است مصرف قطره را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

آیا قطره کولیک ایز خواب آور است؟

هنگامی که نوزاد دل‌درد داشته باشد، بی‌ًقرار می‌شود و خواب آرامی ندارد یا کلاً بی‌خواب می‌شود. با مصرف قطره کولیک ایز، دلدرد نوزاد از بین می رود و به راحتی می‌تواند بخوابد. پس در پاسخ به این سوال که آیا کولیک ایز خواب آور است؟ باید بگوییم خیر! خواب آور بودن جزو عوارض قطره کولیک ایز نیست و تنها باعث آرام‌شدن نوزاد می‌شود و خوابی آرام به او هدیه می‌دهد.

آیا قطره کولیک ایز باعث یبوست میشود؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر، قطره کولیک ایز باعث یبوست نمی‌شود. این قطره حتی به کاهش یبوست نوزاد کمک می‌کند. به همین دلیل حتی برخی کولیک ایز و اسهال را باهم مرتبط می‌دانند که دلیل آن همین رفع یبوست است.

قطره کولیک ایز و رفلاکس

ماهیچه‌های اسفنکتر بین معده و مری باعث جلوگیری از بازگشت اسید معده به داخل دهان کودک و تحریک مری می‌شود. اگر این اسفنکتر در نوزاد کامل نشود، رفلاکس به وجود می‌آید. وقتی این مشکل پیش بیاید، غذای نوزاد کم می‌شود و میزان آب دهان نوزاد افزایش می یابد.

رفلاکس مشکلی است که در بین نوزادان بسیار شایع می‌باشد و معمولا پیش از ۱ سالگی رفع می‌شود. قطره کولیک ایز سبب بروز رفلاکس نمی شود.

ویژگی‌های قطره کولیک ایز

از جمله ویژگی‌های قطره کولیک ایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دارای طعم خوب
  • تسکین فوری دل‌درد نوزاد
  • عدم تداخل دارویی و عوارض جانبی
  • ضدنفخ سریع و قوی
  • فاقد رنگ و طعم‌دهنده مصنوعی
  • کمک به خروج گازهای حبس شده در دستگاه گوارش نوزاد

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم، عوارضی برای قطره کولیک ایز گزارش نشده و مصرف این قطره مشکلی برای نوزادان پیش نمی‌آورد. اگر نوزاد شما هم دچار مشکل دل‌درد می‌شود و خواب راحتی ندارد، می‌توانید بدون نگرانی از قطره کولیک ایز استفاده کنید. البته اگر نوزاد شما کمتر از یک ماه دارد یا دچار بیماری خاصی می باشد، لازم است قبل از استفاده از این قطره با پزشک مشورت کنید.

خرید قطره کولیک ایز

از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید این مشکل را از نوزاد خود دور کنید.

شما می‌توانید برای تهیه انواعی از بهترین قطره برای نفخ نوزاد به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه کرده و طی خرید اینترنتی آسان و سریع، محصولات خریداری شده خود را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید انواع قطره و شربت نفخ نوزاد


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید