داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

استفاده از انواع داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن راه حلی مناسب در جهت پیشگیری از بیماری‌ها است. طب سنتی گیاهان دارویی متعددی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن معرفی می‌کند. با اینکه در گذشته آگاهی کاملی از عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود نداشت، اما طبیبان می‌دانستند برخی از مواد غذایی یا گیاهان دارویی باعث تقویت قوای جسمانی می‌شوند. تقویت قوای جسمانی به این معنی بود که فرد کمتر بیمار می‌شد و یا بدن او قدرت مبارزه با بیماری را داشت. امروزه در علم پزشکی مدرن ثابت شده است که بدن ما برای مقابله با عوامل بیماری‌زا نیاز به سیستم ایمنی قوی دارد.

انواع داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تولید شده و در دسترس عموم قرار دارند. البته بدیهی است که بسیاری از داروهای گیاهی که نام آن‌ها را شنیده‌ایم تأثیر چندانی نداشته و تنها با تکیه بر تبلیغات محبوب شده‌اند. می‌توانیم به کمک گیاهان دارویی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم. بهتر است در این باره اطلاعات دقیقی به دست بیاوریم تا در دام تبلیغات بی‌اساس نیفتیم. در ادامه این مقاله مجله سلامت مفید طب به معرفی چند گیاه دارویی مؤثر در این زمینه می‌پردازیم و همچنین یک داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن معرفی خواهیم کرد.

گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

پیش از اینکه درباره گیاهان دارویی صحبت کنیم باید به نکته‌ای مهم اشاره داشته باشیم. بشر هزاران سال با طبیعت در مسالمت زندگی کرده و تجربه‌های مختلفی به دست آورده است. پس از انقلاب صنعتی اروپا شهر‌ها وسیع‌تر شده و ارتباط انسان با طبیعت محدود شد. بنا بر دلایل مختلف، دور شدن انسان از طبیعت و گاهی ایجاد اختلال در نظم آن در نهایت باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شد. به عبارتی وقتی سعی می‌کردیم با تولیدات شیمیایی و امکانات زندگی مدرن، قوی‌تر شویم سلامت جسمانی خود را در سطوح مختلف تضعیف کردیم.

یکی از موارد مهمی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود استفاده از مواد غذایی نامناسب است. خوشبختانه می‌توانیم با گیاهان دارویی دوباره از طبیعت کمک بگیریم و بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری زا تقویت نماییم. البته به همراه درمان‌های گیاهی باید به فکر سبک زندگی سالم هم باشیم و آگاهانه از مزایای زندگی مدرن استفاده کنیم. در این بخش تعدادی از برترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن معرفی می‌شوند. لطفا به خواص هر گیاه دقت کنید و آن‌ها را به خاطر بسپارید. همچنین تعدادی از بهترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا می‌توانند گزینه مناسبی برای این روز‌ها باشند.

سرخارگل

سرخارگل یا اکیناسه گیاه دارویی و بومی مناطق امریکای شمالی و اروپا است. در مطالعات مختلف مشخص شده این گیاه خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی دارد.

در گذشته‌های دور بومیان آمریکایی از سرخارگل برای درمان التهاب لثه و دندان استفاده می‌کردند. در حال حاضر نیز ثابت شده که برای درمان علایم اولیه سرماخوردگی، گیاه سرخارگل بسیار مؤثر است. به عبارتی می‌توان گفت این گیاه دارویی می‌تواند باعث واکنش سریع‌تر سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا باشد. از آنجایی که سرخارگل دارای خواص ضد التهابی است مصرف عصاره آن، در درمان انواع عفونت‌ها و جلوگیری از پیشرفت بیماری نقش موثری دارد.

اکیناسه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
گیاه اکیناسه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یا سوسنبر بومی شمال آفریقا و سواحل مدیترانه است. از هزاران سال پیش نعناع فلفلی را با خواص متعدد دارویی می‌شناختند و به عنوان سبزی معطر در غذا به کار می‌بردند. خواص این گیاه شامل درمان نفخ معده، ایجاد احساس آرامش و درمان عفونت‌های گلو می‌باشد. در طب سنتی استشمام بوی نعناع فلفلی را برای باز شدن مجاری تنفسی در سرماخوردگی مفید می‌دانند. با این حساب می‌توان گفت نعناع فلفلی در درمان عفونت‌های باکتریایی به بدن کمک می‌کند.

سوسنبر برای تقویت سیستم ایمنی بدن
نعناع فلفلی خواص ضد باکتریایی دارد.

آقطی سیاه

آقطی سیاه که با نام انگور سیاه هم شناخته می‌شود، گیاهی به صورت درختچه است و خواص درمانی زیادی دارد. تمام قسمت‌های این گیاه یعنی ریشه، ساقه، پوست ساقه، میوه و گل‌های آقطی برای درمان بیماری‌های متعدد به کار می‌روند.

مهم‌ترین خاصیت شناخته شده آقطی سیاه درمان مشکلات تنفسی است. جوشانده گل‌های آقطی سیاه می‌تواند در درمان یا بهبود برونشیت، سل، مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و… مفید باشد. مصرف این گیاه دارویی در مواجه با بیماری‌هایی که نام بردیم باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

آویشن

آویشن گیاهی شناخته شده در تقویت سیستم ایمنی بدن است. وقتی صحبت از داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن باشد حتما باید به آویشن اشاره کنیم. این گیاه سودمند از نظر طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است و تأثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن می‌گذارد. آویشن خواص ضد درد،‌ ضد ویروس و ضد اسپاسم دارد و در بهبود علایم سرماخوردگی استفاده می‌شود. آویشن را می‌توان به صورت دمنوش و یا پودر (در تهیه غذاها) به کار برد. همچنین عصاره این گیاه در داروسازی کاربرد دارد.

دمنوش آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن
دمنوش آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

شربت گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

در بخش قبلی تعدادی از گیاهان دارویی مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن را نام بردیم. ممکن است تمام گیاهان مذکور در دسترس شما نباشند برای همین پیشنهاد می‌کنیم از یک جایگزین مطمئن و مؤثر استفاده کنید. شربت دایان ایمیون یک داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ترکیبات مفیدی که در این شربت وجود دارند به بدن شما کمک می‌کنند تا عوامل بیماری زا مانند انواع ویروس یا باکتری را در مدت کوتاهی از بین ببرد. همچنین تقویت سیستم ایمنی راه حلی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است.

ترکیبات موجود در شربت دایان ایمیون شامل آویشن، اکالیپتوس، آقطی سیاه، مورد، سرخارگل، گل ماهور و نعناع فلفلی هستند. همچنین در شربت گیاهی دایان ایمیون عسل و ویتامین ث نیز وجود دارد که بر تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیر مثبتی می‌گذارند. کافی است روزانه دو قاشق چایخوری از شربت گیاهی دایان ایمیون میل نمایید و بدن خود را در برابر بیماری‌ها ایمن‌تر کنید.

در آخر

همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی گفتیم، برخی گیاهان دارویی نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. البته برای اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. برای مثال مصرف سیگار را قطع نمایید، روزانه ورزش کرده و مصرف قند را به حداقل برسانید، اضطراب‌ها و فشار‌های روحی را در جهت صحیح کنترل کنید. به این ترتیب مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های مختلف افزایش می‌دهید.

چنانچه به داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز دارید، می‌توانید شربت دایان ایمیون را از داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این دارو به دست بیاورید در بخش نظرات، سؤالات خود را مطرح کنید. متخصصان مفید طب در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ می‌دهند.

خرید شربت دایان ایمیون

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره