با محبوبترین شربت سرفه خشک بزرگسالان آشنا شوید

شربت سرفه خشک بزرگسالان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

داروهای گیاهی در بین بسیاری از مردم محبوبیت زیادی دارند؛ خصوصا به دلیل این که با پیشرفت علم و انجام تحقیقات، تاثیر مثبت شماری از این داروهای گیاهی، از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده است. یکی از مشکلات رایج در بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و کرونا، سرفه خشک است. برای رفع این مشکل، داروهای متنوعی تاثیرگذار هستند. در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب، سه مورد از محبوبترین انواع شربت سرفه خشک بزرگسالان، یعنی شربت برونکو باریج، شربت پروسپیتان رازک و شربت گل بنفشه مفید بهساز را معرفی کرده و از اثر ترکیبات گیاهی‌ای که در آن‌ها وجود دارد، صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سرفه خشک چیست؟

قبل از این که به سراغ معرفی محبوبترین شربت سرفه خشک بزرگسالان برویم، بهتر است تعریف سرفه خشک را دقیق‌تر بدانیم.

در خلاصه‌ترین حالت می‌توان گفت که اگر سرفه خشک داشته باشید، با سرفه کردن هیچ خلطی از گلوی شما کنده نمی‌شود و تنها خشکی و التهاب و درد گلو احساس می‌کنید. همچنین احتمال دارد که به همراه آن گرفتگی صدا را تجربه کنید. یکی دیگر از مشکلات همراه سرفه خشک، ممکن است خارش گلو نیز باشد.

در اصطلاح تخصصی، به سرفه خشک، سرفه غیر مولد هم گفته می‌شود.

طولانی شدن سرفه‌های خشک به شش‌ها و سایر بخش‌های سیستم تنفسی آسیب زده و عملکرد کل بدن حتی سیستم ایمنی را با مشکل مواجه می‌کند.

برای حل این مشکل، راه‌های درمان خانگی زیادی توصیه می‌شود، برای مثال راهکارهای زیر:

  • استفاده از دمکرده آویشن یا پونه که به تسکین سرفه خشک کمک می‌کند
  • استفاده از دستگاه بخور سرد در خانه، که هوای محیط را مرطوب می‌کند
  • غرغره آب نمک به عنوان یک درمان خانگی ساده
  • استفاده از شربت های گیاهی برای سرفه خشک که در بازار موجودند.
دمنوش آویشن برای سرفه خشک
استفاده از دمکرده آویشن به تسکین سرفه خشک کمک می‌کند.

پس از این مقدمه، به معرفی سه شربت سرفه خشک بزرگسالان می‌پردازیم.

شربت برونکو باریج

شربت برونکو باریج یک شربت ضد سرفه  حاوی عصاره آویشن شیرازی و عصاره ختمی است که اثرات خلط آوری داشته و به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند.

در فرمول شربت برونکو باریج که با نام شربت ضد سرفه باریج نیز شناخته می‌شود، آویشن و ختمی در نظر گرفته شده است. این دو گیاه در کنار هم، عملکرد بسیار خوبی در نابودی عوامل عفونی دستگاه تنفسی و بهبود سرفه خشک دارند. آویشن حاوی مواد موثره تیمول و کارواکرول است که طبق تحقیقات انجام شده، بر طیف وسیعی از باکتری‌های ایجاد کننده عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی تاثیر می‌گذارند.

کارواکرول همچنین اثرات ضد باکتری و ضد قارچ داشته و سرفه و نزله‌های مجاری فوقانی تنفسی را به خوبی برطرف می‌کند. اثرات خلط آور و ضد اسپاسم عصاره آویشن باعث شده است از این عصاره گیاهی در بسیاری از شربت‌های سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان، از جمله شربت برونکو باریج، استفاده شود.

ختمی نیز یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای مشکلات تنفسی است که به طور موثری گلودرد را تسکین داده و گرفتگی بینی را درمان می‌کند. کمیسیون آلمانی E که یک هیئت مشاوره علمی معتبر بوده و داروهای گیاهی و طب سنتی را بر اساس تحقیقات علمی مدرن ارزیابی می‌کند، تاثیر مثبت مصرف ختمی بر التهابات دستگاه تنفسی، سرفه، برونشیت و مخاط حلق را تایید کرده است.

ویژگی‌ها و خواص شربت برونکو باریج

  • درمان سرفه خشک
  • بهبود عفونت دستگاه تنفسی
  • مبارزه با عوامل ویروسی و باکتریایی سرفه
  • تسریع بهبود سرماخوردگی
  • خلط آور و نرم‌کننده گلو
  • حاوی عصاره آویشن و ختمی
  • فاقد گلوتن، لاکتوز و الکل

لازم به ذکر است که برونکو باریج یک شربت سرفه خشک بزرگسالان و کودکان بالای ۴ سال است. شما می‌توانید برای کسب اطلاع از نحوه مصرف و اطلاعات بیشتر درباره شربت برونکو باریج به لینک زیر در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و در صورت لزوم، به صورت اینترنتی آن را تهیه کنید:

خرید شربت برونکو باریج

شربت پروسپیتان رازک

شربت پروسپیتان رازک، یک شربت ضد سرفه گیاهی است. این شربت از عصاره گیاه پیچک تهیه شده و برای رفع التهاب سیستم تنفسی، اسپاسم مجاری تنفسی و رفع سرفه خشک بسیار مؤثر است.

عصاره پیچک تنها ماده مؤثر این شربت ضد سرفه خشک بزرگسالان و کودکان (بالای ۲ سال) است. پیچک به خاطر خواص دارویی زیادی که دارد، در ساخت داروهای مربوط به سیستم تنفسی از آن استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی داشته و برای رفع انواع مشکلات تنفسی از جمله التهاب ریه، سرفه خشک، احتقان و برونشیت مفید و مؤثر است.

ویژگی‌های شربت سرفه پروسپیتان

  • خلط آور و ضد سرفه
  • درمان سرفه خشک
  • درمان گلودرد
  • بهبود اسپاسم تنفسی
  • بهبود التهاب سیستم تنفسی
  • رفع تنگی نفس

شربت پروسپیتان رازک برای بزرگسالان و کودکان بالای ۲ سال کاربرد دارد. برای کسب اطلاع بیشتر درباره این شربت برای سرفه خشک، به صفحه این محصول در مفیدطب، مراجعه کنید:

خرید شربت پروسپیتان رازک

شربت گل بنفشه مفید بهساز

شربت گل بنفشه مفید بهساز یک نمونه از انواع بهترین شربت برای سرفه خشک است. شربت بنفشه محصولی فوق العاده برای زمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می‌شود. گل بنفشه موجود در این شربت یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد در طب سنتی و طب مدرن است که مطالعات و تحقیقات زیادی تاثیر آن بر بهبود سرفه را تایید کرده‌اند. این گیاه ، اثر تب بر و ملین نیز دارد و از قدیم الایام برای درمان سرفه خشک و به عنوان یک اکسپکتورانت یا خلط آور قوی استفاده می‌شده است.

شربت گل بنفشه مفید بهساز در بهبود علائم ذات الریه و ذات الجنب موثر است. این شربت همچنین برطرف کننده التهاب و تسکین دهنده درد بوده و یک تب بر قوی خانگی برای کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر درباره این شربت سرفه خشک، از طریق لینک زیر به صفحه آن مراجعه کنید:

خرید شربت گل بنفشه

ویژگی‌ها و خواص شربت گل بنفشه

  • بهبود سرفه
  • بهبود علائم ذات الجنب و ذات الریه
  • مناسب برای رفع علائم سرماخوردگی
  • بهبود گلودرد و گرفتگی صدا
  • برطرف کننده التهاب
  • تب بر

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

در صورتی که سرفه بر توانایی تنفس شما تاثیر می‌گذارد یا همراه با سرفه خود خون مشاهده کردید، به دنبال درمان فوری پزشکی باشید.

در صورتی که علاوه بر سرفه علائم زیر را دارید به پزشک مراجعه کنید:

  • لرز
  • ضعف
  • تب بالای ۳۸ درجه
  • دهیدراته شدن (کم آبی)
  • بی‌حالی یا احساس ناخوشی کلی
  • سرفه مولد (مرطوب و خلط دار) که با خلط بدبو، غلیظ، سبز و یا زرد همراه است

جمع بندی

در این مقاله به معرفی سه مورد از محبوبترین و بهترین شربت های گیاهی سرفه خشک برای بزرگسالان پرداختیم. گرچه، این دو داروی گیاهی ضد سرفه، برای کودکان با شرایط سنی درج شده روی محصول نیز قابل استفاده است. لازم به ذکر است که در کنار استفاده از این محصولات، برای رفع سرفه خود مایعات فراوان بنوشید، سعی کنید هوای محیط خود را مرطوب نگه داشته و در نهایت در صورت بروز علائم ذکر شده همراه با سرفه، حتما به پزشک مراجعه کنید و به مصرف شربت سرفه بسنده نکنید.

شما می‌توانید انواع شربت گیاهی ضد سرفه را به صورت اینترنتی و آسان، از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید.

مشاهده و خرید انواع شربت گیاهی ضد سرفه

سوالات متداول

بهترین شربت خلط آور بزرگسالان کدام است؟

یکی از محبوب ترین شربت های خلط آور برای بزرگسالان، شربت برونکو باریج است. این شربت حاوی عصاره آویشن شیرازی و ختمی بوده و در رفع سرفه خشک و عفونت های تنفسی استفاده می‌شود. انواعی از بهترین شربت خلط آور بزرگسالان از جمله شربت برونکلد را می‌توانید از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید.

محبوب ترین شربت گیاهی ضد سرفه خشک چه شربتی است؟

چند شربت گیاهی ضد سرفه خشک که جزو بهترین و محبوب ترین ها محسوب می‌شوند، عبارتند از: شربت برونکو باریج، شربت پروسپیتان رازک، شربت پروسپان و شربت بنفشه باریج. ترکیبات به کار رفته در این انواع شربت سرفه، شامل گیاهان موثری از جمله آویشن، ختمی، بنفشه و پیچک هستند.

یک شربت ضد سرفه موثر برای کودکان کدام است؟

شربت آیورامی کودکان یک شربت ضد سرفه گیاهی است که حاوی عصاره برگ عشقه بوده و برای رفع سرفه خشک، برونشیت و التهاب حاد و مزمن مجاری تنفسی در کودکان بسیار مؤثر است.

برای درمان سرفه خشک چه کار کنیم؟

استفاده از بخور سرد در فضای خانه برای مرطوب کردن هوا، غرغره آب نمک، نوشیدن مایعات فراوان، مصرف عسل و استفاده از قرص های مکیدنی گیاهی، از جمله راه های موثری برای بهبود سرفه خشک در خانه هستند.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره