لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک

لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک همچون محافظ عمل کرده و از ایجاد عارضه هایی مانند حساسیت، خارش، پوسته پوسته شدن و… جلوگیری می‌نماید. ممکن است شما هم دارای پوست خشک و حساسی باشید اما برای انتخاب بهترین لوسیون بدن، دچار سردرگمی شوید.

مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب به معرفی خصوصیات بهترین لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک اختصاص دارد. همچنین افراد با پوست معمولی یا چرب نیز می توانند با مطالعه ادامه مطالب، اطلاعات دقیقی درباره لوسیون بدن به دست بیاورند. تقریبا همه سوالاتی که در زمینه انتخاب مناسب‌ترین لوسیون بدن برای شما پیش آمده، در این مقاله پاسخ داده می‌شوند.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون محصولی شبیه به کرم است و برای مرطوب نگاه داشتن پوست بدن به کار می‌رود. مثلا لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک می‌تواند به پوست آب رسانی کرده، در عین حال بافت سنگین و آزاردهنده‌ای نداشته باشد. وقتی در اثر استحمام، خشکی هوا، سرمای زمستان، عوارض دارویی، اصطکاک بدن با لباس و… متوجه خشکی پوست بدن می‌شوید، از یک لوسیون مناسب برای حل مشکل کمک بگیرید.

تفاوت لوسیون بدن با کرم بدن چیست؟

درست است که لوسیون بدن و کرم بدن هر دو محصولاتی بر پایه آب هستند، اما میزان آب در لوسیون بیشتر از کرم است. به همین دلیل، لوسیون رقیق‌تر بوده و پخش کردن آن رو بدن آسان‌تر خواهد بود. بافت سبک لوسیون باعث تعریق بدن نمی‌شود اما آب رسانی کافی برای پوست انجام می‌دهد.

بهترین لوسیون بدن برای پوست خشک

در ابتدای مقاله به این نکته اشاره کردیم که ممکن است انتخاب لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک کمی مشکل باشد. تنوع بالای محصولاتی که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، انتخاب لوسیون بدن برای پوست خشک را بسیار سردرگم کننده می‌نماید.

لوسیون پوست خشک و حساس معمولا فاقد عطر است تا خود عاملی برای ایجاد حساسیت نباشد. بهترین لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک باید دارای مواد نرم کننده و مرطوب کننده کافی بوده، پخش کنندگی مناسبی داشته باشد، به سرعت جذب پوست شود و اثری از آن بر لباس باقی نماند.

گفتیم لوسیون پوست خشک و حساس معمولا معطر نیست، اما اگر ترجیح می‌دهید لوسیون شما کمی معطر و در عین حال ضد حساسیت باشد، لوسیون بدن سی گل برای پوست خشک را امتحان کنید. برای خرید اینترنتی و آسان این محصول یا کسب اطلاعات دقیق‌تر، روی دکمه زیر کلیک نمایید.

خرید لوسیون بدن سی گل برای پوست خشک

آیا مصرف لوسیون بدن، فقط برای پوست‌های خشک لازم است؟

خیر! مصرف لوسیون بدن برای همه افراد با هر نوع پوست لازم است. ما به نسبت میزان خشکی پوست به لوسیون نیاز داریم. همچنین به کمک لوسیون می‌توانیم مواد مغذی و مفید را برای پوست بدن فراهم کنیم، آثار افزایش سن را بر پوست کاهش دهیم، از حساسیت‌ها و بعضی انواع درماتیت جلوگیری کنیم و… . بنابراین آقایان و خانم‌ها با هر نوع پوست، نیاز به مصرف لوسیون بدن دارند.

لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک اهمیت بیشتری دارد، زیرا غالبا مشکلات پوست‌های خشک به واسطه دی‌هیدرات شدن به وجود می‌آید. لوسیون بدن در زمان کوتاه و به خوبی مساله خشکی پوست را حل می‌کند. لوسیون بدن سینره از جمله محصولات محبوب و کارآمدی است که برای پوست های خشک، معمولی و چرب پیشنهاد می‌شود. به نسبت میزان خشکی پوستتان، تعداد دفعات استفاده از این لوسیون را افزایش دهید. برای مثال ممکن است افراد با پوست خشک روزانه، ۲ بار نیاز به مصرف لوسیون بدن داشته باشند.

برای خرید لوسیون بدن سینره یا کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره ویژگی‌های این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید لوسیون بدن سینره

بهترین زمان مصرف لوسیون بدن

لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک یا هر نوع پوست دیگر باید بلافاصله بعد از دوش گرفتن، مصرف شود. متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که دقیقا بعد از حمام، پوست آمادگی بیشتری برای جذب مواد مرطوب کننده و نرم کننده دارد. همچنین مواد شوینده و آب گرم، می‌توانند چربی طبیعی پوست را تا حدودی از بین ببرند و به همین دلیل دقایقی پس از حمام پوست بسیار خشک شود.

بنابراین بهترین زمان برای مصرف لوسیون بدن، بعد از دوش گرفتن است. برای گرفتن نتیجه بهتر از لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک می‌توانید روزانه ۲ بار این محصول را مصرف کنید. صبح بعد از بیدار شدن، شب قبل از خواب. مصرف لوسیون را در روتین مراقبتی پوست قرار دهید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

پس از اپیلاسیون یا شیو کردن، پوست شما نیاز شدیدی به لوسیون و مواد مرطوب کننده دارد. پس از زدودن موهای زائد، ناحیه را با آب و شوینده مناسب بشویید و از لوسیون برای آب رسانی کمک بگیرید. همچنین افرادی که در مناطق با آب و هوای گرم و خشک یا سرد و خشک زندگی می‌کنند،‌ بهتر است پیش از خروج از منزل، لوسیون بدن مناسب مصرف کنند. بعضی انواع لوسیون، حاوی ضد آفتاب است که گزینه مناسبی برای روزهای آفتابی به شمار می‌روند.

طریقه مصرف لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک

تفاوتی ندارد که نوع پوست شما چیست، برای مصرف لوسیون به بهترین شکل، مقدار کافی از آن را در دست بریزید، کف دو دست را کمی بهم ماساژ دهید و لوسیون را برای پوست بدن به کار ببرید. به این ترتیب، محصول به خوبی روی پوست قرار گرفته و احساس ناخوشایند و سنگین به وجود نمی‌آورد.

آیا لوسیون بدن برای صورت قابل استفاده است؟

با اینکه ترکیبات لوسیون بدن با مرطوب کننده‌های پوست، شباهت بسیاری دارد، اما توصیه می‌کنیم هر محصول را دقیقا با توجه به مورد تخصصی آن به کار ببرید. پوست صورت کمی حساس‌تر از پوست بدن است و به همین دلیل احتمالا مصرف لوسیون بدن، روی صورت باعث افزایش چربی شده و مشکلاتی مانند آکنه یا پوست براق به وجود بیاورد.

اگر به مرطوب کننده رقیق و سبک برای صورت خود نیاز دارید، محصولاتی مانند لوسیون صورت را از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌ها تهیه نمایید.

آیا لوسیون بدن برای ناحیه تناسلی مناسب است؟

خیر! برای مرطوب کردن پوست ناحیه تناسلی نباید از لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده کنید. پوست این نواحی بسیار حساس بوده و ممکن است با مصرف لوسیون، دچار آلرژی، خارش، عفونت و… شود. لوسیون بدن را می‌توان در کشاله‌های ران به کار برد، اما باید پیش از مصرف لوسیون، لباس زیر مناسب بپوشید و از تماس محصول با ناحیه تناسلی اجتناب کنید. برای مرطوب کردن پوست ناحیه تناسلی، محصولات تخصصی تهیه نمایید.

آیا لوسیون بدن، تیرگی‌ها را از بین می‌برد؟

اگر تیرگی بدن به دلیل خشکی پوست باشد، لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک از تیرگی پیشگیری می‌کند. با این حال برای درمان تیرگی پوست بدن یا لک باید بهترین مارک لوسیون روشن کننده بدن را به کار ببرید. در این محصولات تخصصی، ترکیبات موثری وجود دارند که لک‌ها را درمان کرده و یا حداقل تا چند درجه بهبود می‌بخشند.

کدام بخش‌های بدن به لوسیون بیشتری نیاز دارند؟

گفتیم غیر از ناحیه تناسلی، باید لوسیون را برای تمام نقاط بدن به کار برد. با این حال دست‌ها و پاها، آرنج‌ها و زانو‌ها معمولا بیشتر دچار خشکی می‌شوند. بنابراین در این ناحیه‌ها، لوسیون را به میزان بیشتری مصرف کنید. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است در برخی افراد به دلایل مختلف، خشکی پوست در ناحیه‌های دیگری از بدن، بیشتر باشد.

لوسیون بدن دکتر ژیلا محصول دیگری است که برای پوست خشک به شما معرفی می‌کنیم. این لوسیون به عنوان مرطوب کننده مناسب برای مصرف روزانه پیشنهاد می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر درباره لوسیون بدن دکتر ژیلا یا خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید لوسیون بدن دکتر ژیلا

چه لوسیونی بعد از لیزر موهای زائد مناسب است؟

اغلب متخصصان توصیه می‌کنند ۲۴ بعد از هر جلسه لیزر، از شستشوی پوست یا مصرف هر نوع کرم مرطوب کننده بپرهیزید. اگر بعد از لیزر موهای زائد احساس خارش یا سوزش دارید از پزشک یا اپراتور لیزر راهنمایی بخواهید. به طور کلی وقتی در جریان انجام لیزر موهای زائد هستید، دچار خشکی پوست می‌شوید که می‌توانید با لوسیون بدن این مشکل را حل کنید. فقط توجه داشته باشید که ۲۴ ساعت بعد از هر جلسه لیزر، از مصرف لوسیون و سایر نرم کننده‌ها خودداری نمایید.

لوسیون بدن سی گل با رایحه ملایم، قدرت نرم کننده بالا و بافت سبک، به عنوان محصولی مناسب برای مصرف روزانه پیشنهاد می‌گردد.

خرید لوسیون بدن سی گل

نکاتی برای انتخاب بهترین لوسیون بدن

برای انتخاب بهترین لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک یا سایر انواع پوست، چند نکته ساده اما کلیدی را به یاد داشته باشید:

  • نوع پوست خود و نیاز آن را بشناسید.
  • در جهت سلامت پوست، از لوسیون‌های حاوی آنتی اکسیدان کمک بگیرید.
  • پول خود را صرف خرید لوسیون‌های فانتزی و غیر کاربردی نکنید.
  • لوسیون بدن دارای عطر و بافت دلخواهتان را برگزینید تا انگیزه بیشتری برای مصرف آن داشته باشید.
  • لوسیون مناسب با اقلیم آب و هوایی محل زندگیتان انتخاب کنید.
  • روش‌های درمان خشکی پوست در اثر سرما را بیاموزید و در این زمینه از لوسیون بدن به شکل بهتری استفاده کنید.

در آخر

امیدواریم مطالبی که در زمینه انتخاب لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک در اختیار شما قرار دادیم، مفید واقع شده باشند. به نظر می‌رسد تنوع بالای محصولات بهداشتی و آرایشی، گاهی ما را از هدف اصلی این محصولات دور کرده و خرید آن‌ها صرفا به تفریح تبدیل می‌شود. توصیه می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود و حفظ محیط زیست، از خریدهای غیر ضروری دوری کنید. خرید هوشمندانه و معقول به نفع سلامت شما و آیندگان خواهد بود.

اگر برای خرید لوسیون مرطول کننده بدن برای پوست خشک نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، در بخش نظرات سوالت خود را مطرح نمایید. داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین داروخانه اینترنتی مفید طب را به عنوان مرجعی معتبر برای خرید انواع محصولات مراقبت پوست به یاد داشته باشید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط