بهترین داروی گیاهی پروستات در داروخانه آنلاین مفیدطب

داروی گیاهی پروستات
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

آیا می‌دانستید حدود ۵۰% مردان بین ۵۱ تا ۶۰ سال و ۷۰% مردان بین ۶۱ تا ۷۰ سال دچار بزرگی یا هایپرپلازی خوش خیم پروستات هستند؟ این آمار در مردان بالای ۸۰ سال به ۹۰% هم می‌رسد که درصد بسیار قابل توجهی است که بر اساس آن می‌توان گفت بزرگی خوش خیم پروستات یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در مردان میانسال و مسن است. امروزه با پیشرفت علم و اثبات خواص گیاهان دارویی، پزشکان مصرف داروهای گیاهی پروستات را در کنار داروهای مخصوص برای این اختلال توصیه می‌کنند، تا روند درمان هایپرپلازی پروستات سریع‌تر و با علائم کمتری طی شود.

اگر شما مردی در آستانه ۵۰ سالگی هستید، این مقاله برای شماست. زیرا در این سن باید بیشتر حواستان به پروستات و اختلالات مربوط به آن باشد. در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که پیروی از آن‌ها به جلوگیری از بزرگی پروستات و کنترل پیشرفت آن کمک می‌کند. در ادامه هم بهترین داروی گیاهی پروستات را معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

هایپرپلازی یا بزرگی پروستات چیست؟

پروستات غده‌ای در بدن مردان است که زیر مثانه قرار دارد و ابتدای مجاری ادراری را احاطه کرده. این غده وظیفه تغذیه اسپرم‌ها را به عهده دارد و در توانایی باروری مردان نقش مهمی ایفا می‌کند. این غده از زمان تولد تا ۳۰ سالگی در حال رشد است و پس از آن تا ۴۰ الی ۵۰ سالگی رشد آن متوقف می‌شود.

پس از این مدت وجود عوامل متعددی می‌تواند باعث رشد دوباره این غده شده و این بار اختلال هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) را به وجود آورد. در این اختلال در واقع پروستات به غده‌ای غیر سرطانی تبدیل می‌شود و به همین دلیل  هم پزشکان لقب خوش خیم را به آن می‌دهند. محققان و پزشکان افزایش ناگهانی سطح دی هیدرو تستوسترون (DHT) در بدن را یکی از عوامل اصلی التهاب پروستات می دانند.

هایپرپلازی پروستات
بزرگی پروستات

هایپرپلازی پروستات باعث می‌شود بیشتر از همه روی تخلیه ادرار و سلامت دستگاه دفع ادرار تأثیر می‌گذارد. زیرا بزرگ شدن این غده باعث تنگ شدن ناحیه ابتدایی مجاری ادراری شده و تخلیه ادرار را با مشکل مواجه می‌کند.

با توجه به اینکه بزرگی پروستات یا BPH جزو شایع‌ترین اختلالات ادراری-جنسی در آقایان میانسال و مسن است، در ادامه شما را بیشتر با شرایط خطرساز برای ابتلا به این بیماری و علائم آن آشنا می‌کنیم.

علائم هایپرپلازی پروستات

اگر شرایط زیر را دارید، احتمال بروز هایپرپلازی پروستات در شما بیش از سایر افراد است و باید بیشتر حواستان به این غده باشد:

  • سن بالای ۵۰ سال
  • دیابت نوع ۱ یا دو
  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • سابقه ابتلا به BPH در خانواده
داروی گیاهی پروستات
نشانه های ابتلا به بزرگی پروستات

اگر علائم زیر را داشته باشید، احتمال دارد به بزرگی پروستات مبتلا شده باشید که بهتر است هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا مراحل اولیه این بیماری آن را درمان کنید:

  • مشکل در پایان خروج ادرار
  • مشکل در ابتدای تخلیه ادرار
  • ادرار مکرر در طول شب
  • تخلیه نشدن کامل مثانه از ادرار
  • جریان مقطع و ضعیف ادرار
  • عفونت مجاری ادراری
  • مشاهده خون در ادرار

در صورتی که چند مورد از این علائم را باهم مشاهده کردید، برای انجام تست‌ها و آزمایش‌های لازم به متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا مشکل شما به طور دقیق‌تر تشخیص داده شود.

عوامل مؤثر در بهبود التهاب پروستات

حال که با این اختلال شایع میانسالی بیشتر آشنا شدید، در ادامه چند عامل بسیار مؤثر برای کنترل و بهبود بزرگی پروستات به شما معرفی می‌کنیم. رعایت این راهکارها در کنار داروهای تجویزی و توصیه‌های پزشک اهمیت بسیار زیادی در کاهش علائم BPH دارد. زیرا برای بهبود تورم پروستات تنها استفاده از داروهای شیمیایی کافی نیست. گاهی اوقات نادیده گرفتن این توصیه‌های ساده و قابل دسترس، باعث می‌شود اختلال پروستات از کنترل خارج شود که در این صورت برای رهایی از آن نیاز به عمل جراحی دارید. پس این توصیه‌ها را جدی بگیرید.

داروی گیاهی پروستات
برنامه غذایی مفید برای پروستات

تغییر عادت‌های غذایی

برخی غذاهایی که در طول روز می‌خوریم و به خوردن آن‌ها عادت کرده‌ایم، ممکن است به تشدید علائم هایپرپلازی پروستات دامن بزنند یا سبب پیشرفت سریع این عارضه شوند. در عوض خوردنی‌هایی هم هستند که به بهبود بزرگی پروستات کمک می‌کنند.

برای اینکه پس از میانسالی از سلامت پروستات خود حفاظت کنید یا اگر به بزرگی پروستات مبتلا شده‌اید، از پیشرفت آن جلوگیری کنید، لازم است که از مصرف برخی غذاها پرهیز کنید و غذاهای سالم و مفیدتر برای پروستات را جایگزین آن‌ها کنید. دستور العمل های زیر به شما کمک می‌کنند که یک روتین تغذیه‌ای مفید برای این هدف داشته باشید.

دستورات غذایی مفید برای درمان پروستات

  • غذاهای تند و چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • مایعات مورد نیاز بدن خود را در طول روز تأمین کنید. (بیشتر در طول روز آب بنوشید)
  • سعی کنید دو ساعت قبل از خواب مایعات یا آب ننوشید تا دچار تکرر ادرار نشوید.
  • مصرف چربی‌های سالم (غیر اشباع) از جمله امگا۳ را افزایش دهید.
  • مواد غذایی حاوی ویتامین D و E را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.
  • مصرف فیبرهای گیاهی و پروتئین‌های گیاهی را در روز افزایش دهید.
  • سبزیجاتی مانند انواع کلم (گل کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی و…) را بیشتر بخورید.
  • تا جایی که می‌توانید آنتی اکسیدان لیکوپن بخورید. این آنتی اکسیدان در انار، گوجه، هویج، فلفل دلمه‌ای، زردآلو و…) دیده می‌شود.
  • غذاهای حاوی زینک را بیشتر بخورید. (تخم مرغ، غذاهای دریایی، انواع مغزها و…)
  • از خواص گیاهان دارویی برای کاهش علائم خود استفاده کنید.

ریزمغذی‌هایی همچون E، D، زینک، لیکوپن و چربی‌های غیر اشباع همگی خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارند که در کاهش التهاب پروستات و جلوگیری از تورم بیشتر آن نقش موثری ایفا می‌کنند. به همین دلیل ردپای آن‌ها را به وفور در رژیم غذایی مفید برای پروستات می‌بینید.

خرید سریع قرص پروستاتان

غذاهای مضر برای درمان پروستات

در کنار اضافه کردن توصیه‌های بالا به برنامه غذایی خود، موارد زیر را هم از عادت‌های غذایی خود حذف کنید:

  • الکل
  • کافئین
  • شیرین کننده‌های مصنوعی
  • نیکوتین
  • نوشیدنی‌های حاوی کربنات (نوشیدنی‌های گازدار)
  • غذاهای حاوی نشاسته تصفیه شده
  • گوشت قرمز
  • ادویه‌های تند

این دستور العمل ها در کنار مصرف داروهای گیاهی پروستات و داروهای تجویزی، می‌توانید برای خود یک برنامه غذایی روزانه یا هفتگی تعیین کنید و کنترل تغذیه خود را به دست بگیرید. این کار تأثیر بسیار زیادی در کاهش علائم بزرگی پروستات دارد. هرچه علائم بیماری کمرنگ‌تر شوند، روند درمان هم سریع‌تر پیش می‌رود.

داروی گیاهی پروستات
فعالیت بدنی برای درمان پروستات

انجام فعالیت بدنی و ورزش‌های مخصوص

داشتن فعالیت بدنی در طول روز به دفع منظم ادرار شما کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، اگر انجام یک ورزش یا پیاده روی را به برنامه‌ای ثابت برای هر روز خود تبدیل کنید، اضافه وزن شما نیز به مرور کم می‌شود. در بخش قبل گفتیم که وزن زیاد و چاقی یکی از دلایل احتمالی ابتلا به بزرگی پروستات است.

اگر برای درمان هاپیرپلازی پروستات به پزشک متخصص مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد انجام ورزش کگل را به شما توصیه کرده است. ورزش کف لگنی کگل شامل انقباض و رها کردن ارادی ماهیچه‌های این ناحیه است. انجام دادن منظم این حرکت علائم ادراری این عارضه، مانند بی اختیاری ادرار را کاهش می‌دهد.

برای اینکه به طور دقیق بتوانید عضله مورد نظر برای انقباض را تشخیص دهید، در هنگام ادرار تمرین کگل را انجام دهید. به این صورت که عضله اسفنکتر را منقبض کنید تا سرعت ادرار کند شود. سپس برای ۲۰ ثانیه صبر کنید و عضله را رها کنید. اگر دچار مشکلات کنترل ادرار هستید، روزی ۳ تا ۵ بار این کار را انجام دهید. البته دقت کنید که نباید برای همیشه این تمرین را درم هنگام ادرار تکرار کنید.

داروی گیاهی پروستات
گیاهان دارویی برای پروستات

استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش علائم

ردپای گیاهان دارویی و بهره بردن از خواص آن‌ها برای بهبود علائم شدید بیماری‌ها تقریباً در همه توصیه‌های پزشکی و طب سنتی دیده می‌شود. گیاهان دارویی تاثیراتی دارند که نه تنها عوارض داروهای شیمیایی را کاهش می‌دهد، بلکه عوارضی از جمله، درد، التهاب، سوزش و… را به راحتی در اکثر بیماری‌ها تسکین می‌دهد. در ادامه چند گیاهی که به گفته متخصصان برای کاهش علائم بزرگی پروستات مفید است را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید سریع قطره پروستاتان

تخم کدو طبی:

اگر دچار اختلال پروستات شده باشید، احتمالاً تا حالا چندین بار با توصیه مصرف تخم کدو از پزشک یا دوست و اطرافیان خود مواجه شده‌اید! تخم کدو کاغذی به دلیل ترکیباتی که دارد، برای بهبود علائم بزرگی پروستات بسیار مشهور است. تخمه کدو حاوی ترکیباتی از جمله بتا سیتوسترول ها است که به تخلیه ادرار باقیمانده در مثانه کمک می‌کند. علاوه بر این، وجود امگا۳، ویتامین K، فیبر، آهن، زینک و فسفر در این گیاه، آن را به گزینه‌ای مناسب برای کوچک کردن پروستات تبدیل کرده است.

تخم کتان:

تخم کتان سرشار از امگا۳ و چربی‌های مفید و غیر اشباع است. تحقیقاتی که روی این گیاه انجام شده نشان می‌دهد که تخم آن برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات در مردان بسیار مؤثر است. تخم کتان نیز مانند تخم کدو در کاهش التهاب پروستات نقش دارد.

گزنه:

از طعم تند گزنه پیداست که منبع غنی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهاب درون خود دارد. عصاره این گیاه حاوی پروتئین‌های گیاهی، ویتامین D، K، A، C، بتاکاروتن و کاروتنوئیدها است. همچنین مقدار قابل توجهی فلاونوئید هم در عصاره آن یافت می‌شود. همه این ترکیبات خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی دارند و چربی‌های مفید هم درون خود دارند که برای عملکرد بهتر پروستات مفید است.

نخل اره‌ای:

نخل اره‌ای ایرانی یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی برای آقایان است که از عصاره آن در داروهای شیمیایی نیز استفاده می‌شود. این گیاه با ترکیبات خاص خود از تولید بیش از حد تستوسترون جلوگیری کرده و ابعاد دیواره‌ی داخلی پروستات را کم می‌کند. در نتیجه در کوچک کردن پروستات نقش دارد.

خارخاسک:

این گیاه طبع گرم و خشکی دارد و برای سلامت جنسی مردان خواص زیادی دارد. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره خارخاسک از جمله ساپونین، لیگنینامید، فلاونوئید، آلکالوئید و گلیکوزید نه تنها در کاهش علائم ادراری مؤثر هستند؛ بلکه به افزایش ترشح هورمون‌های جنسی، بهبود فشار خون و بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کنند.

داروی گیاهی پروستات
قرص پروستاتان؛ بهترین داروی گیاهی پروستات

بهترین قرص گیاهی پروستات

تغییر برنامه غذایی و اضافه کردن فعالیت بدنی به روتین روزانه کار سختی نیست و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. اما احتمال زیاد پیدا کردن گیاهان دارویی برای درمان پروستات و استفاده از عصاره آن‌ها کار وقت گیری خواهد بود. به همین دلیل شرکت‌های داروسازی گیاهی، با ترکیب برخی از این گیاهان، داروی گیاهی پروستات تهیه کرده‌اند تا شما بتوانید با تهیه آن‌ها به راحتی از خواص چند گیاه باهم بهره ببرید.

اگر به سراغ قفسه‌های داروخانه آنلاین مفیدطب برویم، باید گفت از بین محصولات ایرانی، قرص پروستاتان، بهترین قرص پروستات گیاهی است. زیرا این قرص چندتا از مهم‌ترین گیاهان دارویی برای بهبود پروستات را باهم ترکیب کرده و عوارض بسیار کمی هم دارد.

ترکیبات قرص پروستاتان

قرص پروستات پروستاتان محصولی از شرکت با سابقه‌ی گل دارو است. در ترکیبات این قرص عصاره ۵ گیاه دیده می‌شود که شامل ریشه و برگ گزنه، تخم کدو، خارخاسک، بابونه و انیسون است.

علاوه بر تخم کدو، خارخاسک و گزنه که خواص آن‌ها را در بخش قبل گفتیم، بابونه و انیستون نیز برای درمان بزرگی پروستات بسیار مفید هستند. بابونه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی از جمله فلاونوئیدها و فنل‌های گیاهی است که خواص ضد سرطانی دارد. میوه انیسون نیز حاوی استروژنین، کومارین، فیتوسترول و فلاونوئید است. این ترکیبات به کاهش تستوسترون و کوچک شدن پروستات کمک می‌کنند.

با این تفاسیر قرص پروستاتان کامل‌ترین قرص گیاهی پروستات ایرانی است که می‌توانید از آن به عنوان یک داروی مکمل برای کاهش علائم بزرگی پروستات استفاده کنید. با خرید این قرص در واقع با یک تیر چند نشان زده‌اید و خواص چند گیاه را یکجا باهم در اختیار دارید.

قطره گیاهی درمان پروستات
قطره پوستاتان برای درمان بزرگی پروستات

قطره پروستاتان؛ جایگزین قرص برای درمان پروستات

اگر با قرص خوردن مشکل دارید، یا دچار عوارض گوارشی می‌شوید، نگران نباشید. زیرا شرکت گل دارو برای شما هم راهی دارد. آن راه قطره پروستاتان است! این محصول که به قطره پروستات هم مشهور است، ترکیبات یکسانی با قرص پروستاتان دارد.

برای استفاده از این قطره گیاهی درمان پروستات کافی است روزی سه بار و هر بار ۳۰ تا ۴۰ قطره از آن را در یک فنجان آب سرد بریزید و با کمی قند یا خرما آن را بنوشید. این قطره گیاهی را باید ۶ تا ۱۲ ماه استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را ببینید.

شربت گیاهی پروستات گل دارو به کمک ترکیبات آنتی اکسیدان خود، فعالیت آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز را مهار کرده و از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون جلوگیری می‌کند. در نتیجه با تولید DHT کمتر، التهاب پروستات نیز به مرور زمان کم می شود.

بهترین داروی گیاهی پروستات را از ما بخواهید

در این متن شما را با یکی از شایع‌ترین اختلالات ادراری جنسی آقایان در سن ۵۰ سال به بالا آشنا کردیم و راهکارهایی برای کاهش علائم آن معرفی کردیم. نکته مهم در روند بهبود بزرگی پروستات این است که از همه‌ی این راهکارها را باهم و در کنار مصرف داروهای تجویزی پیروی کنید. زیرا بهبود علائم و التهاب پروستات بدون رعایت برنامه غذایی سالم، داشتن فعالیت بدنی و کمک گرفتن از خواص گیاهان دارویی بسیار سخت و دشوار یا شاید هم غیر ممکن خواهد بود!

برای خرید قرص پروستاتان و قطره آن یا سایر داروهای گیاهی پروستات، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و آن را در مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

خرید داروهای گیاهی پروستات

اگر درباره‌ی استفاده از داروهای گیاهی پروستات مانند قرص پروستاتان تجربه‌ای دارید، یا سوالی درباره این محصول یا عارضه بزرگی پروستات ذهنتان را مشغول کرده است، آن را با ما درمیان بگذارید. ما با نظر دکتر داروساز به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین داروی گیاهی پروستات در داروخانه آنلاین مفیدطب»

  1. غلام علی نجات

    غلامعلی نجات استم اتباع افغانستانی بنده به‌مدت ۶ سال است که مشکل پروستات دارم سنم ۳۴ ساله نزد دوکتر رفتم گفت حجم پروستات ۳۶ سی سی است تکرر ادرار دارم شب ادرار نمی کنم روز که ادرار میکنم به مدت ۳۰ دقیقه دوباره ادرار دارم سوزیش بعد از ادرار دارم حال به نظر شما چی کار کنم لطفآ رهنمایم کیند از زندگی خسته شدم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام. شما در سوال خود در مورد تجویز دارو توسط پزشک خود توضیحی ارائه نکردید. در صورتی که پزسک برایتان دارویی تجویز نکرده توصیه میشود مجددا به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید. با احترام دکتر داروساز

  2. باسلام ممنونم واقعا از مطالب مفید و اطلاعات علمی که در خصوص این بیماری دادید سوال من اینه که آیا التهاب پروستات در مان داره طول مدت درمان رو لطفاً ذکر کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بستگی دارد التهاب پروستات ناشی از چه چیزی باشد. طول درمان هم بسته به تشخیص متفاوت است. لطفا به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خسته نباشید.
    بنده اسحاق “وفا ” اتباع افغانستانی هستم ۵۰ سال سن دارم مشکل بزرگی پروستات دارم فعلا از قرص های فیناستراید و کپسول تامسولوسین استفاده می کنم نتیجه اش خوبه اما بعد از شروع این
    دارو ها مسئله زناشوئی (رابطه جنسی) اصلا ندارم.
    خواهشمندم که از داروی گیاهی برای درمان بزرگی پروستات برایم پیشنهاد کنید تشکر .

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای درمان بزرگی خوشخیم پروستات یا BPH، نمی توانید داروهای تجویزی پزشکتان را با داروهای گیاهی جایگزین کنید. لطفا درمان خود را زیر نظر پزشک ادامه دهید بعد از اتمام دوره مصرف داروهایتان، مشکلات جنسی هم برطرف می شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است برای مصرف پروستاتان برای مدت بیش از یک سال با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره