بهترین قرص گیاهی اعصاب
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بهترین قرص گیاهی اعصاب به شما کمک می‌کند خواب آسوده‌ای داشته باشید، در پایان یک روز کاری اضطراب را تا حدی از خود دور کنید و در عین حال درگیر عوارض جانبی خاصی نشوید. گیاهان دارویی به قدمت تاریخ تمدن، همچون ارمغانی از طبیعت به ما ارزانی شده‌اند و تاثیرات شگفت‌انگیزی دارند. در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز، گاهی در یک لحظه اضطراب‌ها و فشارهای روحی به گونه‌ای بر ما غالب می‌شوند که حتی نمی‌توانیم منشا آن‌ها را جستجو کنیم. در چنین مواقعی می‌توانیم با مصرف گیاهان دارویی در قالب دم‌نوش، عصاره و… راه حل جانبی برای دور کردن استرس‌ها بیابیم.

بهترین قرص های گیاهی اعصاب حاوی موثرترین گیاهان دارویی بوده، مصرف آن آسان‌تر از دم‌نوش، قطره، عصاره و… است، عوارض جانبی خاصی ندارد و می‌تواند فوایدی غیر از تمدد اعصاب نیز برایمان به همراه بیاورید. اگر برای انتخاب چنین محصولی اطلاعات کافی ندارید، با مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب همراه شوید. می‌خواهیم ۳ قرص گیاهی اعصاب به شما معرفی کنیم و به بررسی دقیق هر کدام بپردازیم. انتظار می رود در انتهای مطالب، بتوانید بهترین قرص گیاهی اعصاب را انتخاب کنید.

معرفی نوراگل، بهترین قرص گیاهی اعصاب

قرص نوراگل تولید شده در شرکت داروسازی گل دارو، قرص خواب آور و آرامبخش گیاهی است. این محصول به شما کمک می‌کند اضطراب‌ها را کاهش دهید، خواب راحتی داشته باشد و هنگام صبح بدون احساس کرختی از خواب برخیزید. درست است که قرص نوراگل را به عنوان نمونه‌ای از بهترین قرص گیاهی اعصاب می‌شناسیم اما این محصول فواید دیگری نیز برای بدن دارد. ترکیبات اصلی قرص نوراگل شامل دو گیاه بادرنجبویه و سنبل الطیب است.

همان طور که می‌دانید از دیرباز، دم‌نوش بادرنجبویه و سنبل الطیب برای بهبود خواب و کاهش اضطراب پیشنهاد می‌شدند. متخصصان در شرکت داروسازی گل دارو با آگاهی از دانسته‌های طب سنتی و تکیه بر علم داروسازی مدرن، بهترین قرص گیاهی اعصاب را تولید کرده‌اند. برای خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید یا جهت کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطالب را بخوانید.

خرید قرص نوراگل

 

ترکیبات قرص گیاهی نوراگل

گفتیم ترکیبات اصلی قرص نوراگل عبارتند از بادرنجبویه و سنبل الطیب. در این بخش به صورت جداگانه به بررسی خواص و ویژگی‌های این دو گیاه دارویی می‌پردازیم.

بهترین قرص گیاهی اعصاب، نوراگل
قرص نوراگل تولید شده در شرکت داروسازی گل دارو، قرص خواب آور و آرامبخش گیاهی است.

سنبل الطیب

در طب سنتی ایران، سنبل الطیب را دارای طبع گرم و خشک می‌دانند. بعضی از فواید و خواصی که در طب سنتی برای سنبل الطیب برشمرده اند عبارتند از:

  • تاثیرات ضد تشنج
  • درمان کننده بی‌خوابی
  • کاهش دهنده ناراحتی‌های عصبی مانند اضطراب
  • ضد اسپاسم روده
  • برطرف کننده سردرد
  • و…

علم پزشکی مدرن نیز تایید می‌کند که سنبل الطیب در رفع بی‌خوابی‌های عصبی موثر است. همچنین الگوی خواب را بهبود می‌بخشد، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد و در کاهش فشار خون موثر است. این گیاه دارویی در بهترین قرص های گیاهی اعصاب مانند قرص نوراگل گنجانده شده و به این ترتیب بی‌خوابی‌ها را رفع کرده و بار سنگین استرس را از دوش شما برمی‌دارد.

بادرنجبویه

بر اساس دانسته‌های طب سنتی مدرن می‌دانیم که دم نوش بادرنجبویه می‌تواند مانند خواب آور و آرامبخش ملایم عمل کند. علم پزشکی مدرن نیز درباره خواص آرامبخش این گیاه دارویی، موارد بسیاری را به اثبات رسانده است. برای مثال بادرنجبویه باعث تنظیم تپش قلب، بهبود خلق و خو، افزایش تمرکز، بهبود بی‌خوابی، کاهش پیشرفت بیماری زوال عقل و جلوگیری از سکته‌های مغزی می‌گردد. بادرنجبویه از جمله ترکیبات قرص نوراگل است و می‌تواند به درمان بی‌خوابی و کاهش استرس کمک کند.

سایر فواید قرص نوراگل

نوراگل به عنوان بهترین قرص گیاهی اعصاب به شما معرفی شد. با این حال فواید این محصول محدود به خواص خواب آور و آرامبخش آن نیست. در ادامه سایر فواید مصرف قرص نوراگل را ملاحظه فرمایید.

  • حفظ سلامت قلب
  • بهبود عملکرد کبد
  • خواص آنتی اکسیدان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • و…
قرص نوراگل برای سلامت قلب
حفظ سلامت قلب یکی از کاربردهای قرص نوراگل است.

برای خرید قرص نوراگل، اطلاع از نحوه مصرف، عوارض جانبی، تداخل دارویی، موارد احتیاط و… روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص نوراگل

معرفی قرص نوراگل فورت

قرص نوراگل فورت یکی دیگر از محصولات تولید شده در شرکت دارویی گل دارو است. این قرص نیز دارای ترکیبات مشابه با قرص نوراگل بوده اما دوز بیشتری از بادرنجبویه و سنبل الطیب را در آن گنجانده‌اند. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که تاثیرگذاری سریع تر و بیشتری نسبت به قرص نوراگل داشته باشد. برای اینکه بهترین قرص گیاهی اعصاب را انتخاب کنید از داروساز راهنمایی بخواهید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر یا خرید قرص نوراگل فورت لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص نوراگل فورت

معرفی قرص اطریفل اسطوخودوسی

در جستجوی بهترین قرص گیاهی اعصاب به قرص اطرایفل اسطوخودوسی برمی‌خوریم. این قرص در شرکت داروسازی نیاک تولید شده و محصولی ایرانی است. در واقع برای ساخت این داروی گیاهی، به دانسته‌های طب سنتی و علم پزشکی مدرن دقت شده تا بهترین محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. اطریفل اسطوخودوسی ضد افسردگی، تقویت کننده اعصاب و درمان کننده وسواس است. این دارو می‌تواند برای رفع سردرد و بهبود دردهای مفاصلی نیز مناسب باشد.

اطریفل به ترکیبی حاوی گیاهان هلیله، بلیه و آمله گفته می‌شود. ترکیب اطریفل با گیاه اسطوخودوس، محصولی به نام لاون تریپ یا اطرایفل اسطوخودوسی را می سازد. بر اساس دانسته‌های طب سنتی می‌دانیم که این دارو برای درمان افسردگی، دفع سودا، پاک کردن اخلاط غلیظه و… کاربرد دارد. طب پزشکی مدرن هم فواید این دارو را در جهت تمدد اعصاب و بهبود خواب تایید می‌کند. بنابراین اگر در جستجوی قرص گیاهی اعصاب هستید، می‌توانید این محصول را امتحان کنید. برای خرید آنلاین اطریفل اسطوخودوسی و کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این محصول روی دکمه زیر کلیک نمایید.

خرید قرص اطریفل اسطوخودوسی

ترکیبات قرص اطریفل اسطوخودوسی

گفتیم اطریفل اسطوخودوسی در طب سنتی به عنوان قرص آرامبخش گیاهی پیشنهاد می‌گردد. همچنین ترکیبات این قرص در علم پزشکی مدرن نیز دارای فواید اثبات شده‌ای هستند. اجازه بدهید با بررسی ترکیبات اطریفل اسطوخودوسی، فواید این دارو را بهتر بشناسیم.

قرص اطریفل اسطوخودوسی
اطریفل اسطوخودوسی ضد افسردگی، تقویت کننده اعصاب و درمان کننده وسواس است.

هلیله

گیاه هلیله با نام علمی Tropical Almond شناخته می‌شود. این گیاه تقویت کننده کبد و معده است و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. از آنجایی که افسردگی در طب سنتی ناشی از ضعف دستگاه گوارش و کبد قلمداد می‌شود، گیاه هلیله در کنار اسطوخودوس به عنوان دارویی آرامبخش پیشنهاد می‌گردد.

بلیله

بلیله گیاه بومی سرزمین هند است. این گیاه می‌تواند عملکرد معده را بهبود دهد، اشتها را بیشتر کند و در درمان سوهاضمه مفید باشد. بلیله جزو ترکیبات اطریفل اطوخودوسی است.

آمله

آمله نیز گیاهی بومی سرزمین هند است. از جمله خواص پرشمار این گیاه می‌توان به تقویت ذهن، تقویت قلب و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. آمله نیز در ترکیبات اطریفل اسطوخودوسی وجود دارد.

اسطوخودوس

لاوندر یا اسطوخدوس گیاهی با گل‌های بنفش و خوشبو است. استشمام عطر این گیاه، فوایدی مانند زدودن اندوه و تمدد اعصاب دارد. ترکیبات تشکیل دهنده اسطوخودوس نیز دارای خواص ضد افسردگی، ضد اضطراب و تقویت کنندگی اعصاب هستند. این گیاه از جمله ترکیبات اصلی اطریفل اسطوخودوسی است که این دارو را به گزینه‌ای دیگر در زمینه انتخاب بهتری قرص گیاهی اعصاب تبدیل می‌کند.

سنا

سنا داروی ملین و ضد یبوست است و می‌تواند خواص ضد التهاب هم داشته باشد. به منظور کاهش مشکلات گوارشی در راستای آرامش عصبی، گیاه سنا در اطریفل اسطوخودوسی گنجانده شده است.

تربد

تربد یکی دیگر از ترکیبات اطریفل اسطوخودوسی بوده و در کاهش دردهای مفاصل، تقویت اعصاب و دفع کردن بلغم موثر است.

بسفایج

بسفایج گیاهی مفید برای تقویت دستگاه گوارش است و همچنین خواص ضد درد و ضد التهاب دارد. طب سنتی این گیاه را برای دفع اخلاط بدن پیشنهاد می‌کند. بسفایج در ترکیبات اطریفل اسطوخودوسی موجود است.

کدام قرص گیاهی اعصاب را انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین قرص گیاهی اعصاب باید به چند نکته توجه داشته و سپس بهترین محصول را تهیه کنید. در ادامه تعدادی از این نکات را خاطر نشان می‌کنیم.

  • اگر به گیاهان دارویی خاصی حساسیت دارید، پیش از تهیه قرص گیاهی اعصاب به ترکیبات محصول توجه کنید. دارویی را بخرید که دارای ترکیبات مناسب برای شما باشد.
  • چنانچه داروهای خاصی مصرف می‌کنید، پیش از تهیه قرص گیاهی اعصاب به موارد تداخل دارویی آن دقت داشته باشید.
  • قبل از خرید قرص گیاهی اعصاب، سوابق بیماری‌های خاص خود (در گذشته یا زمان حال) به داروساز شرح دهید.
  • برای انتخاب بهترین قرص گیاهی اعصاب از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

مزایای مصرف قرص گیاهی اعصاب

داروهای گیاهی که برای تمدد اعصاب به کار می‌روند، نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند. برای مثال در اغلب موارد مشاهده می‌کنیم که داروهای خواب آور شیمیایی، اعتیاد آور یا چاق کننده هستند یا عوارض جانبی طولانی مدتی به همراه می‌آورند؛ در حالی که داروهای گیاهی اعصاب، غالبا باعث افزایش وزن نمی‌شوند، اعتیاد آور نیستند، چنانچه عوارض جانبی در اثر مصرف قرص گیاهی اعصاب مشاهده گردد با قطع دارو، عوارض نیز رفع می‌شوند.

معایب مصرف قرص گیاهی اعصاب

از جمله معایب قرص گیاهی اعصاب، می‌توان به تاثیرگذاری کمتر آن ها نسبت به داروهای شیمیایی اشاره کرد. همچنین ممکن است برخی افراد به ترکیبات گیاهی حساسیت داشته باشند. توجه کنید که مصرف بیش از دوز تجویز شده حتی در رابطه با قرص گیاهی اعصاب نیز عوارض جانبی به همراه می‌‌آورد. بنابراین میزان مصرف داروهای گیاهی را به صورت خودسرانه افزایش ندهید.

بهترین قرص گیاهی اعصاب را از کجا بخرم؟

برای تهیه بهترین قرص گیاهی اعصاب یا انواع داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه نمایید. علاوه بر خرید آسان می‌توانید از مزایای دیگر این داروخانه، مانند مشاوره رایگان و آنلاین داروسازان، کسب اطلاعات دقیق و تخصصی در رابطه با هر محصول و… بهره مند شوید.

جمع بندی

در مطالبی که از نظر گذراندید، چند گزینه برای انتخاب بهترین قرص گیاهی اعصاب در اختیار شما قرار دادیم. لازم است در بخش پایانی به این نکته مهم اشاره کنیم که همواره جهت خواب آسوده، آرامش ذهنی، افزایش تمرکز و… نیاز به مهارت‌های شخصی و اجتماعی داریم.

همچنین در صورت بروز مشکلات روحی یا عصبی باید از متخصصان کمک بگیریم. گاهی چند جلسه روانکاوی یا ملاقات با پزشک اعصاب و روان، در مدت کوتاه و با هزینه کمتر، مشکلات روحی را برطرف می‌نماید. به یاد داشته باشید که هزینه فقط شامل پول نیست بلکه مهم‌ترین سرمایه ما در زندگی، وقت است و شاید بهتر باشد این سرمایه گرانبها را در گیر و دار فشارهای روحی هدر ندهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب بهترین قرص گیاهی اعصاب»

  1. با سلام
    من بخاطر ناراحتی معدم ناشتا قرص امپرازول مصرف میکنم میخاستم بدونم قرص گیاهی نوراگل و یا اطریفل اسطخودوسی با امپرازول تداخل دارویی و یا عوارض جانبی ویا دیگر مسائلی ندارد؟
    مچکرم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام،خیر کپسول امپرازول با قرص نوراگل و اطریفل تداخلی ندارد. اما هر دو قرص گیاهی را هم زمان با یکدیگر میل نکیند و توجه داشته باشید برای کاهش عوارض گوارشی این قرص ها را در حالت خوابیده مصرف نکنید. و قرص ها را بدون جویدن به همراه آب کافی میل کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام . یه سوال داشتم
    بین ریلکس هرب و ترانکی وال و والی فلور کدوم یک قوی تر هستند ؟
    و از لحاظ مواد تشکیل دهنده کدوم یکی تاثیر بیشتری دارند ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به ترکیبات سازنده این محصولات، انتظار می رود قرص ترانکی وال تاثیر بیشتری از دو محصول دیگر داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خیلی زود عصبانی میشم و وزیاد اظطراب دارم و اکثرا نگرانم استرس دارم ۳۸ سال دارم لطفا راهنمایی کنید که چه دارویی مصرف کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  4. روح اله مالکی

    با سلام خیلی عالیه مطالبتون می خواستم بدونم برای بیش فعالی و کمبود تمرکز همراه با وسواس و خلق پایین چه دارویی رو پیشنهادمی دهید هم برای خودم با ۴۰ سال سن و هم برای دخترم با همین علائم با ۱۳ سال سن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای تشخیص بیماری و تجویز درمان نیاز به مشورت پزشک دارید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام من دو هفته میشه از قرص پریگابالین استفاده میکنم الان میخام ترک کنم اما نمیدونم از کدوم داروی اعصاب استفاده کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع