بهترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

سلامت حال و آینده‌ی فرزندان ما تا حد زیادی به تغذیه و سلامت دوران کودکی آن‌ها باز می‌گردد. اگر قرار است افرادی سالم و پیشرو به جامعه تحویل دهیم، باید از سنین پایین به فکر تقویت جسم و ذهن فرزند خود باشیم. تأمین مواد مغذی برای رشد بهتر کودک اهمیت زیادی دارد. به خصوص از ۶ ماهگی به بعد که کودک باید در کنار شیر مادر غذاهای مکمل نیز مصرف کند. در این سن تا دو سالگی معمولاً بخاطر بدغذایی یا حساسیت‌های تغذیه‌ای کودکان، مواد مغذی ضروری بدن آن‌ها به درستی تأمین نمی‌شود. به همین دلیل هم پزشکان اطفال استفاده از قطره یا شربت مولتی ویتامین کودکان را توصیه می‌کنند.

در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم از اهمیت مصرف مولتی ویتامین برای کودکان بگوییم. اگر کودکی دارید که بد غذاست یا به هر دلیلی از برنامه‌ی غذایی سالم خود پیروی نمی‌کند، تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا به شما چند مورد از بهترین محصولات شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان را نیز معرفی کنیم.

مصرف مولتی ویتامین برای کودکان چه اهمیتی دارد؟

کودکان در بدو تولید بخاطر مشکلات گوارشی از جمله نفخ و کولیک، اسهال یا یبوست و… ممکن است نتوانند به درستی مواد مغذی شیر مادر را دریافت کنند. در این شرایط پزشک اطفال ممکن است مصرف قطره مولتی ویتامین را از ۱۵روزگی به بعد تجویز کند. معمولاً از ۶ ماهگی به بعد مصرف نیز قطره آهن برای نوزادان توصیه می‌شود.

اهمیت مصرف قطره و شربت مولتی ویتامین برای کودکان
استفاده از قطره یا شربت مولتی ویتامین برای کودکان، به تامین مواد مغذی و رشد بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

مصرف این مولتی ویتامین‌ها به این خاطر است که میزان کافی از برخی ویتامین‌ها و املاح در ماه‌های ابتدایی تولد نقش حیاتی در رشد و تکامل اندام‌ها و بخش‌های داخلی بدن نوزاد دارد. به عنوان مثال از بین ویتامین‌ها، ویتامین B12، فولیک اسید، ویتامین D، A، E و C و از بین مینرال ها، ید، آهن، زینک و کلسیم برای رشد ابتدایی کودک تا ۲ سالگی اهمیت بسیار زیادی دارد. کمبود هرکدام از این مواد مغذی عوارض جدی و بدی برای رشد جسمی و ذهنی کودک خواهد داشت.

بهترین مولتی ویتامین نوجوانان را از اینجا بخرید

شاید بگویید که با تنظیم یک برنامه غذایی سالم می‌توانیم این ترکیبات مغذی را به اندازه‌ی نیاز برای نوزاد یا کودک خود تأمین کنیم. اما تحقیقاتی که توسط آکادمی پزشکی اطفال آمریکا انجام شده، می‌گوید که اغلب کودکان پس از ۶ ماهگی (به خصوص پس از دو سالگی و قطع شدن شیر مادر)، قادر به تأمین آهن و کلسیم مورد نیاز بدن خود از طریق تغذیه نیستند. این موضوع اهمیت مصرف شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان را به ما یادآوری می‌کند. در ادامه بهترین مولتی ویتامین های کودک را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آن به عنوان شربت برای استخوان بندی کودکان نیز استفاده کنید.

میزان نیاز کودکان به ویتامین‌ها و مینرال های ضروری

همانطور که گفتیم، کودکان هم مانند ما بزرگسالان ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد و تقویت بدن نیاز دارند. اما میزان نیاز آن‌ها به این ویتامین‌ها و املاح، در سنین مختلف متفاوت است و با بزرگسالان فرق دارد. به همین دلیل هم محصولات مولتی ویتامین مینرال برای کودکان، با توجه به نیاز بدن آن‌ها تولید شده است. میزان املاح و ویتامین های مورد نیاز کودکان در سال‌های اولیه رشد به صورت زیر است:

ویتامین‌ها و مواد معدنی میزان نیاز روزانه کودکان ۱ تا ۳ سال میزان نیاز روزانه کودکان ۴ تا ۸ سال
کلسیم ۷۰۰ میلی گرم ۱۰۰۰ میلی گرم
ید ۹۰ میکرو گرم ۹۰ میکروگرم
فسفر ۴۶۰ میلی گرم ۵۰۰ میلی گرم
زینک (روی) ۳ میلی گرم ۴ میلی گرم
آهن ۷ میلی گرم ۱۰ میلی گرم
منیزیم ۸۰ میلی گرم ۳۰ میلی گرم
ویتامین A ۳۰۰ میکروگرم ۴۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 ۰.۹ میکروگرم ۱.۲ میکروگرم
ویتامین C ۱۵ میلی گرم ۲۵ میلی گرم
ویتامین D ۱۵ میکروگرم ۱۵ میکروگرم
ویتامین E ۶ میلی‌گرم ۷ میلی‌گرم
فولیک اسید ۱۵۰ میکروگرم ۲۰۰ میکروگرم

استفاده از مولتی ویتامین مینرال کودکان در چه شرایطی نیاز است؟

به عقیده‌ی بسیاری از پزشکان، اگر کودک شما تغذیه‌ی سالمی دارد و از مشکل سلامتی خاصی رنج نمی‌برد، نیازی به استفاده از مولتی ویتامین ندارد. با این حال بسیاری از کودکان پس از جدا شدن از شیر مادر، دچار بدغذایی می‌شوند یا به غذاهای فرآوری شده و اسنک‌ها یا میان وعده‌های آماده روی می‌آورند که ارزش غذایی بسیار کمی دارد.

خرید بهترین شربت مولتی ویتامین برای کودکان

در این شرایط مصرف مولتی ویتامین برای کودکان الزامی است
برخی کودکان در شرایط سلامتی خاص باید برای جبران کمبودهای تغذیه‌ای از شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان استفاده کنند.

علاوه بر این، برخی از کودکان دچار مشکلات و بیماری خاصی هستند که روی جذب مواد مغذی در روده‌ها اثر می‌گذارد. به طور کلی کودکان با شرایط زیر برای تأمین ویتامین‌ها و املاح مغذی نیاز به مصرف مولتی ویتامین مینرال کودکان دارند:

  • کودکان مبتلا به آسم
  • کودکانی که رژیم بدون لبنیات دارند.
  • کودکانی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند.
  • کودکانی که در منحنی رشد آن‌ها ناهنجاری دیده می‌شود.
  • کودکان مبتلا به بیماری‌های گوارشی از جمله سلیاک، کرون و…
  • کودکان بد غذایی که به میزان کافی غذا نمی‌خورند یا الگوی تغذیه‌ای منظم و سالمی ندارند.
  • کودکانی که غذاهای فرآوری شده و آماده (کیک، بیسکوئیت، اسنک، فست فود و…) زیاد مصرف می‌کنند.
  • کودکان و نوجوانانی که علاقه‌ی زیادی به نوشیدنی‌های گازدار دارند، در جذب مواد مغذی دچار مشکل می‌شوند.

مصرف شربت مولتی ویتامین برای کودکان چه خواصی دارد؟

بالاتر گفتیم که در چه شرایطی باید به فکر خرید شربت مولتی ویتامین برای کودکان خود باشیم. در این شرایط استفاده از مولتی ویتامین به افزایش اشتها در کودکان کمک کرده و جلوی عوارض ناشی از کمبود ریزمغذی‌های مهم را در بدن آن‌ها را می‌گیرد. در نتیجه کودک با وجود مشکل خاص، روند رشد نرمال و طبیعی طی می کند..

 البته این تنها فایده‌ی مصرف شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان نیست. ما با انتخاب یک مولتی ویتامین کودکان خوب، فواید زیر را برای فرزندمان ایجاد می‌کنیم:

افزایش قد و وزن کودکان و نوجوانان

بیشتر ما به عنوان پدر و مادر، همیشه نگران میزان رشد قد و وزن فرزندمان هستیم. زیرا همه‌ی ما دوست داریم در آینده فرزندی خوش قد و قامت و سالم داشته باشیم. به همین دلیل هم دائماً در سنین رشد کودک، حواسمان به منحنی‌های رشد قدی و وزنی است.

بهترین شربت اشتها آور کودکان را از اینجا بخرید

فواید شربت مولتی ویتامین برای کودکان
ویتامین‌ها و املاح موجود در شربت مولتی ویتامین کودکان، باعث افزایش رشد قد و وزن آن‌ها می‌شود.

کمبودهای تغذیه‌ای به خصوص کمبود آهن، ویتامین D و زینک اثر بسزایی روی کاهش رشد قد و وزن کودک دارند. از آنجا که بیشتر کودکان با ورود به ۶ ماهگی و کاهش مصرف شیر مادر دچار بدغذایی می‌شوند، کمبود این ریزمغذی‌های حیاتی را بیشتر تجربه می‌کنند. استفاده از شربت مولتی ویتامین مینرال، خاصیت اشتها آور برای کودکان نیز دارد و می‌تواند از بروز اختلال در رشد قدی و وزنی کودک جلوگیری کند.

جلوگیری از کم خونی فقر آهن در کودکان

اگر در بارداری یا قبل از بارداری به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا بوده اید، به احتمال زیاد کودک شما نیز با این کمبود به دنیا می‌آید یا در آینده این نوع کم خونی را تجربه می‌کند. کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن باعث ایجاد اختلال در اکسیژن رسانی به سلول‌های بدن و در نتیجه اختلال در رشد کودک می‌شود.

 برای جلوگیری از اثرات کم خونی فقر آهن روی رشد جسمی و ذهنی کودک خود، می‌توانید از شربت یا قطره مولتی ویتامین کودکان استفاده کنید.

بهبود رشد مغزی و تقویت حافظه کودکان

گاهی اوقات تأمین برخی از ویتامین‌ها و املاح به میزان کافی برای کودکان از طریق تغذیه کار دشواری است. بیشتر این ریزمغذی نیز برای رشد مغز و تقویت حافظه و تمرکز در کودکان ضروری‌اند. ویتامین A، مس، روی و ویتامین E چند مورد از این ریزمغذی‌های مهم است. انتخاب یک مولتی ویتامین خوب برای کودکان می‌تواند نیاز بدن فرزندان ما را به این ترکیبات تأمین کرده و به تقویت حافظه و تمرکز آن‌ها کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی کودکان

داشتن یک سیستم ایمنی قوی برای کودکان اهمیت بالایی دارد. زیرا اگر بدن در برابر حمله‌ی ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل عفونی مقاوم نباشد و نتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثر آن‌ها را از بین ببرد، کهنه شدن بیماری‌ها اثرات بدی روی رشد کودک خواهند داشت.

فواید شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان برای تقویت سیستم ایمنی
شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان، ریزمغذی‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی و ایمنی زایی در کودکان را تامین می‌کند.

همه‌ی انواع شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان، ریزمغذی‌های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی، از جمله آهن، زینک، ویتامین C و… را در ترکیبات خود دارند.

تقویت پوست و مو در کودکان

تقویت پوست و مو و اهمیت دادن به رشد و سلامت این دو بخش بدن، یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌های والدین برای آینده‌ی فرزندان است. داشتن موهایی سالم و پرپشت و پوستی مقاوم، مستحکم و شفاف دو عاملی است که روی زیبایی ظاهری افراد اثر بسزایی دارد. هرچند وجود مشکلاتی از جمله ریزش مو، حساسیت پوست و وجود آکنه و جوش روی پوست، خود نشان دهنده‌ی مشکلات عمیق‌تری در بدن است.

ویتامین‌ها و املاح موجود در شربت مولتی ویتامین کودکان، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و افزایش قد و وزن، به تقویت پوست و موی کودکان نیز کمک می‌کند.

بهترین انواع شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان در بازار ایران

با توجه به اهمیت و فواید مصرف شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان، در این بخش می‌خواهیم چند نمونه از بهترین محصولات تقویتی کودکان را به شما معرفی کنیم. این محصولات مدت زیادی است که در بازار ایران وجود دارند و از بین ده‌ها محصول، به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رشد نوجوانان و کودکان شناخته می‌شوند.

البته جا دارد که بازهم تاکید کنیم، هیچ نوع مولتی ویتامینی جای تغذیه سالم هیچگاه را برای کودکان نمی‌گیرد. بنابراین حتی در صورت استفاده از هر نوع شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان برای فرزند خود، تلاش کنید عادات غذایی غلط او را اصلاح کنید.

شربت سانستول آهن دار؛ پرطرفدارترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان

شربت سانستول آهن دار تا به حال برای چندین نسل خاطره ساز شده است. طعم خوب، اثربخشی مطلوب برای افزایش اشتها و انرژی و کمک به تقویت سیستم ایمنی کودکان باعث شده هم کودکان و هم والدین از این شربت مولتی ویتامین رضایت کامل داشته باشند.

شربت مولتی ویتامین سانستول آهن دار
شربت سانستول حاوی آهن و ویتامین‌های ضروری برای رشد جسمی و ذهنی کودک است.

شربت مولتی ویتامین سانستول، علاوه بر آهن، در ترکیبات خود دو نوع کلسیم، برای جذب بهتر، ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، ویتامین C، E، D3 و A را نیز دارد. این ترکیب برای افزایش اشتها و رفع کم خونی و کمبود آهن در کودکان اثر مطلوبی دارد. شربت سانستول را می‌توانید برای تقویت کودکان ۱ سال به گزینه بسیار خوبی است.

خرید سریع شربت سانستول آهن دار

قطره مولتی ویتامین آدزوفر؛ بهترین قطره ویتامین دی برای کودکان

برای تقویت کودکان ۶ ماهه و بیشتر، قطره آدزوفر انتخاب بهتری است. زیرا کودکان زیر یک سال به برخی املاح معدنی بیشتر نیاز دارند. شرکت بنیان سلامت کسری با توجه به این موضوع قطره‌ی آدزوفر را با ترکیبی از ویتامین A، ویتامین D، آهن و زینک تهیه کرده است.

قطره آدروفر برای تقویت نوزادان و کودکان
قطره آدزوفر برای رفع کمبود آهن و ویتامین D در نوزادان و کودکان انتخاب بسیار خوبی است.

بنابراین اگر کودک شما با شروع مصرف غذای مکمل در کنار شیر مادر، دچار کمبود زینک و ویتامین D شده، این قطره برای جبران کمبودهای تغذیه‌ای او گزینه‌ی بسیار خوبی است.

قطره آدزوفر را از اینجا بخرید

قطره ویتان؛ بهترین مارک قطره مولتی ویتامین برای نوزادان

بالاتر گفتیم که برخی نوزادان و کودکان در شرایط خاص نیاز ضروری به مصرف مولتی ویتامین دارند. در این شرایط که نوزاد به غیر از کمبودهای شایع از جمله کمبود آهن، ویتامین D و زینک، به کمبود سایر ویتامین‌ها هم دچار شده، مصرف قطره ویتان انتخاب بهتری است.

قطره مولتی ویتامین ویتان برای تقویت نوزادان و کودکان
قطره ویتان علاوه بر آهن و ویتامین D، ویتامین‌های مورد نیاز بدن کودک را نیز تامین می‌کند.

در قطره ویتان علاوه بر آهن، زینک و ویتامین D، ویتامین‌های گروه B، به خصوص B12 و B6، که برای رشد و نمو اهمیت زیادی دارند، نیز در کنار ویتامین A قرار گرفته‌اند. این قطره برای کودکان زیر یک سال قابل استفاده است.

قطره ویتان را از اینجا بخرید

شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان ادونسیس

شربت ادونسیس یکی از کامل‌ترین انواع شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان در بازار ایران است. در این شربت علاوه بر املاح ضروری از جمله آهن، زینک، منیزیم، کروم، ید، سلنیوم و مس، که همگی در فرایند رشد جسمی و ذهنی کودک نقش مهم دارند، تمام ویتامین‌های گروه B، به خصوص فولیک اسید، ویتامین‌های D3، A و E نیز در دوز مورد نیاز کودکان وجود دارد.

شربت مولتی ویتامین مینرال ادونسیس رویال ژلی
رویال ژلی موجود در شربت ادونسیس، همراه با سایر ریزمغذی‌ها نقش مهمی در تقویت ایمنی و رشد بهتر کودک دارد.

در کنار همه‌ی این ویتامین‌ها و املاح ضروری برای تقویت رشد قد و وزن کودک، رویال ژلی نیز به عنوان یک ماده‌ی تقویتی که برای ایمنی زایی در بدن، افزایش انرژی و اشتها اهمیت بسیار زیادی دارد، در ترکیبات شربت مولتی ویتامین رویال ژلی ادونسیس دیده می‌شود. بنابراین برای کودکان بالای ۳ سال خود که دچار بدغذایی یا سوء تغذیه شده‌اند، می‌توانید از این شربت استفاده کنید.

خرید سریع شربت مولتی ویتامین رویال ژلی ادونسیس

شربت باریویتال باریج؛ بهترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان ایرانی

شربت باریویتال باریج محصولی نسبتاً جدید از شرکت باریج اسانس است که برای تقویت عمومی و بهبود روند رشد کودکان تهیه شده. در ترکیبات این شربت مولتی ویتامین مینرال ایرانی، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، E، A و D3 در کنار املاح ضروری از جمله آهن، زینک و منیزیم وجود دارد.

شربت مولتی ویتامین باریویتال باریج
شربت باریویتال باریج تمامی نیازهای بدن کودکان در سنین رشد را تامین می‌کند.

این ترکیبات برای تقویت رشد استخوان‌ها، جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن، تشکیل پروتئین‌های ضروری و افزایش اشتهای کودکان نقش موثری دارند.

خرید سریع شربت باریویتال

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای کودکان و نوزادان

توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید شربت مولتی ویتامین برای کودکان و نوزادان، نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف آن را از پزشک اطفال یا دکتر داروساز بپرسید. با این حال به طور کلی بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای کودکان، در ابتدای صبح و پس از صبحانه در نظر گرفته می‌شود. زیرا در این زمان انرژی مورد نیاز کودک در طول روز تأمین شده و ویتامین‌ها و املاح ضروری جذب بهتری دارند.

عوارض مصرف شربت مولتی ویتامین برای کودکان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید شربت مولتی ویتامین برای کودکان به آن دقت کنید، این است که از میزان نیاز بدن فرزندتان به ریزمغذی‌ها آگاه باشید و با توجه به این نیازها، بهترین محصول را برای او انتخاب کنید. زیرا سوء مصرف ویتامین‌ها و املاح نیز عوارض دارد.

بهترین کار این است که به پزشک اطفال مراجعه کنید تا پس از انجام آزمایش‌های مربوط، بهترین مولتی ویتامین برای کودک شما را تجویز کند. در این صورت فرزند شما با مصرف شربت مولتی ویتامین کودکان دچار عوارض نخواهد شد.

شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان چاق کننده است؟

اگر کودک شما از کمبود وزن رنج می‌برد، پزشک اطفال به احتمال زیاد شربت مولتی ویتامین با خاصیت اشتها آوری برای فرزندتان تجویز می‌کند. در این صورت مصرف شربت تقویتی باعث افزایش اشتهای کودک شده و به وزن گیری طبیعی او کمک می‌کند. در غیر این صورت، کودکان با مصرف شربت مولتی ویتامین دچار چاقی غیر طبیعی نخواهند شد.

بهترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان را از ما بخواهید

در این مقاله سعی کردیم شما را با نیازهای رایج کودکان در سنین رشد آشنا کنیم و از اهمیت مصرف شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان بگوییم. در این متن اشاره کردیم که در چه شرایطی باید از شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان برای افزایش رشد فرزند خود کمک بگیرید. مهم‌ترین نکته‌ای که به عنوان والدین نباید فراموش کنید، این است که از اهمیت تغذیه سالم غافل نشوید. زیرا حتی بهترین شربت مولتی ویتامین هم بدون داشتن تغذیه سالم، به رشد فرزندتان کمک زیادی نمی‌کند.

بهترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان را از اینجا بخرید

برای خرید شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان، کافی است وارد وبسایت با اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. ما در مفیدطب برترین برندهای شربت تقویتی کودکان را در یکجا برای شما فراهم کرده‌ایم تا شما با توجه به نیاز کودک خود، بهترین آن را خریداری کنید. خرید هر یک از محصولات معرفی شده از مفیدطب کمتر از یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد.

اگر تجربه‌ی استفاده از شربت مولتی ویتامین برای کودک خود را دارید، نظر خود را درباره‌ی محصولی که استفاده کردید با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره‌ی شربت مولتی ویتامین کودکان را از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره