بهترین قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر

قرص تقویت حافظه
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

در کشور ما حدود ۸ میلیون سالمند بالای ۶۰ سال وجود دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر به زوال عقل یا دمانس (بیشتر آلزایمر) مبتلا هستند. یعنی از هر ۸ سالمند، یک نفر با این اختلال شدید حافظه دست و پنجه نرم می‌کند. طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت، در هر ۷ ثانیه یک نفر در ایران گرفتار آلزایمر می‌شود! جالب است بدانید این عدد در سال ۹۷، ۱۱.۵ ثانیه بود. این اعداد و آمار در واقع زنگ خطری است که به ما می‌گوید ما نسبت به عملکرد مغز و حافظه‌ی خود بی‌‌توجه هستیم. اگر از همان ابتدای جوانی به فکر تقویت حافظه باشیم، احتمالا می‌توانیم از بروز آلزایمر و دمانس در پیری جلوگیری کنیم.

اهمیت بالای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل در سنین بالا باعث شد ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی راه‌های تقویت حافظه اختصاص دهیم. خوشبختانه راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها کمک گرفتن از داروی تقویت حافظه است. اگر می‌خواهید در کنار راه‌های طبیعی افزایش حافظه و تمرکز، با بهترین داروهای گیاهی تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر نیز آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

شما می‌توانید مقاله قرص تقویت حافظه را از اینجا بشنوید:

 

راه‌های تقویت حافظه و تمرکز برای جلوگیری از آلزایمر

با توجه به شیوع بالای آلزایمر در جامعه‌ی ما و نگرانی‌های وزارت بهداشت از این موضوع و افزایش آگاهی عمومی درباره‌ی این بیماری، تقریباً کسی نیست که نداند آلزایمر چیست و چه اثری روی بدن دارد. آلزایمر شایع‌ترین نوع دمانس یا زوال عقل است که در نتیجه‌ی ضعف شدید بخش حافظه در مغز و مرگ سلول‌های خاکستری این ناحیه ایجاد می‌شود. به همین دلیل هم می‌گویند برای جلوگیری از آلزایمر باید حواسمان به حافظه، تمرکز و توانایی ادراکمان باشد.

تقویت حافظه فقط مختص افراد میانسال نیست، بلکه جوان‌ها و حتی نوجوان‌ها نیز می‌توانند با کمک گرفتن از راه‌های مختلف از همان سنین کم، حافظه‌ی خود را تقویت کنند و توانایی یادگیری و ادراک خود را افزایش دهند. در ادامه راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که با پیروی از آن‌ها می‌توانید مغزی سالم‌تر و حافظه‌ای قوی‌تر داشته باشید و سپس به معرفی چند قرص تقویت حافظه می‌پردازیم.

مدیتیشن؛ بهترین راه کاهش استرس در مغز

یکی از کاربردی‌ترین و مشهورترین تکنیک‌های تقویت حافظه، مدیتیشن است. مدیتیشن یکی از متدهای تمرکز کردن است که آرامش زیادی برای ذهن ایجاد می‌کند. انجام این کار شرایطی برای مغز ما فراهم می‌کند که در آن میزان هورمون استرس به حداقل می‌رسد.

راه های تقویت حافظه و تمرکز
مدیتیشن باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش ذهنی می‌شود.

مطالعات متعددی اثبات کرده است که انجام مدیتیشن به صورت روزانه، نه تنها استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، بلکه باعث بهبود عملکرد بخش حافظه و افزایش سرعت ذهنی نیز می‌شود. پس اگر کاری پر استرس یا مشغله فکری زیادی دارید، حتماً پس از پایان کار، مدتی را به مدیتیشن و ایجاد آرامش ذهنی سپری کنید تا در پیری دچار آلزایمر نشوید.

تغذیه سالم؛ راه طبیعی تقویت حافظه و عملکرد مغز

تغذیه سالم همواره جزو مهم‌ترین راه‌های افزایش سلامت جسمی و ذهنی محسوب می‌شود. سلول‌های مغز نیاز به رسیدگی دارند و اگر به درستی تغذیه نشوند خیلی زود از کار می‌افتند.

راه های تقویت حافظه
تغذیه سالم برای داشتن ذهن و بدن سالم ضروری است.

درست است که بدن برای جلوگیری از آسیب به سلول‌های مغز تدابیر امنیتی زیادی چیده، اما بازهم عواملی مانند رادیکال‌های آزاد همه جای بدن ما، از جمله مغز، همیشه برای تخریب حضور دارند. تغذیه‌ی ناسالم و عادات غلط به راحتی می‌تواند این عوامل مخرب را افزایش دهد و ریسک ابتلا به اختلالات مغزی به خصوص آلزایمر را در سنین بالا افزایش دهد.

اگر می‌پرسید که برای جلوگیری از آلزایمر چی بخوریم؟ پاسخ ما به شما این است که تا می‌توانید مواد غذایی با ارزش غذایی بالا و سرشار از آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از این دسته از مواد غذایی شامل موارد زیر هستند:

  • غلات کامل
  • مرکبات و میوه‌های ترش (پرتقال، بلوبری و…)
  • گوجه فرنگی
  • گردو
  • زیتون و روغن زیتون
  • انگور سیاه فرنگی
  • تخمه کدو
  • کلم بروکلی
  • مغزیجات و آجیل
  • ماهی‌های چرب (حاوی امگا ۳، ۶ و ۹)

ورزش؛ بهترین راه هماهنگی مغز و بدن

ورزش کردن تاثیرات مثبت زیادی برای مغز دارد. اولین اثر مثبت آن هماهنگی کامل مغز و بدن است. هنگام ورزش کردن، به خصوص ورزش با حرکات پیچیده، مغز شما دائم در حال یادگیری است و سعی دارد بیشترین هماهنگی را با انقباض عضلات برقرار کند. همچنین برقراری تعادل، هماهنگی عضلات با هم و کاهش قابل توجه استرس، از دیگر اثرات مهم ورزش برای مغز است.

راه های تقویت حافظه و تمرکز
ورزش کردن فعالیت مغز را افزایش می‌دهد.

پس برای تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز، ورزش کردن را از برنامه‌ی روزانه یا هفتگی خود خارج نکنید. اگر وقت زیادی ندارید، حداقل روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، دویدن یا حرکات هوازی را انجام دهید تا هم بدنی سالم و هم ذهنی قدرتمند داشته باشید.

یاد گرفتن مهارت جدید؛ بهترین راه جلوگیری از آلزایمر

یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت حافظه که به افراد میانسال هم بسیار توصیه می‌شود، انجام بازی‌های فکری و یاد گرفتن مهارت‌های جدید است. زیرا بازی‌های فکری باعث افزایش خلاقیت و تمرکز شده و یادگیری مهارت‌های جدید هم حافظه و ادراک مغز را به کار می‌گیرد. هر دو این‌ها در کنار هم از مرگ سلول‌های خاکستری مغز جلوگیری کرده و آن را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کنند.

راه های تقویت حافظه
یادگیری مهارت جدید باعث افزایش تمرکز و تقویت حافظه بلند مدت می شود.

یادگیری مهارت‌های جدید یکی از بهترین راه‌های تقویت حافظه بلند مدت محسوب می‌شود. پس بهتر است در کنار مصرف قرص تقویت حافظه از این تکنیک هم استفاده کنیم.

کمک گرفتن از گیاهان مؤثر برای تقویت حافظه و تمرکز

در کنار تغذیه‌ی سالم، می‌توانید از خاصیت برخی گیاهان دارویی برای تقویت حافظه نیز کمک بگیرید. این گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند که از سلول‌های مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کنند. استفاده از این گیاهان به صورت دمنوش، ادویه یا قرص و داروی گیاهی می‌تواند برای تقویت حافظه و جلوگیری از دمانس و زوال عقل در پیری به ما کمک کند.

گیاهان مؤثر برای تقویت حافظه و تمرکز حواس

با توجه به توضیحات بالا، در این بخش می‌خواهیم چندتا از بهترین گیاهان دارویی موثر برای تقویت حافظه و تمرکز حواس را معرفی کنیم. اگر شما هم مثل ما نگران زنگ خطر آلزایمر در پیری هستید و دائم از همه می‌پرسید برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ این بخش را بخوانید تا پاسخ سؤال خود را بگیرید.

جینکوبیلوبا؛ محافظ مغز و مؤثر برای پیشگیری از آلزایمر

این گیاه با اسم درخت مقدس معابد هم شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری به این خاطر خواص جینکوبیلوبا برای مغز است. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمند است که تاثیرات مثبت زیادی روی مغز دارند. آلکالوئیدها، گلیکوزیدها، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی، فلاونوئیدها، ترپنوئیدها و فنول ها از جمله مهم‌ترین آنتی اکسیدان های جینکوبیلوبا هستند که خاصیت ضد التهابی هم دارند.

گیاهان دارویی برای تقویت حافظه
جینکوبیلوبا از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند.

تجمع رادیکال‌های آزاد در مغز باعث ایجاد التهاب، تخریب سلول‌های مغز و کاهش خونرسانی به آن‌ها می‌شود. این اثرات مخرب، عقل را به سمت زوال می‌کشاند. در مقابل آنتی اکسیدان هایی که نام بردیم التهاب ایجاد شده در مغز را کاهش داده و با مهار اثر این ترکیبات از نورون‌ها محافظت می‌کنند. همچنین مصرف جینکوبیلوبا باعث افزایش گردش خون در مغز و تغذیه و خون‌رسانی بهتر به سلول‌های این بخش می‌شود. به خاطر داشتن این ویژگی‌های شگفت انگیز، جینکوبیلوبا در ترکیبات برخی از بهترین قرص های تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر استفاده می‌شود.

جینسینگ؛ گیاهی برای تقویت تمرکز حواس و قوای جسمی

بسیاری از ما با خواص شگفت انگیز جنسینگ آشنا ایم. این گیاه نه تنها برای تقویت حافظه و ذهن، بلکه برای جسم ما نیز به عنوان یک انرژی‌زای طبیعی عمل می‌کند. جینسینگ گیاهی قدرتمند است که تقریباً برای همه‌ی بخش‌های مهم بدن از جمله مغز، قلب، رگ‌ها و دستگاه تولید مثل ما مفید است.

گیاهان موثر برای تقویت حافظه
جینسینگ در افزایش قوای جسمی و تقویت حافظه و تمرکز نقش موثری دارد.

این گیاه مواد موثری به نام جینسینوزیدها دارد که آنتی اکسیدان های بسیار قوی‌ای هستند و در کنار ترکیبات مؤثر دیگر جینسینگ مانند الیگوپپتیدها، وانیلیک اسید و سالیسیلات‌ها باعث افزایش انرژی در مغز شده و توانایی یادگیری و ادراک را بهبود می‌دهند. تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم مقدار مشخصی از جینسینگ می‌تواند از بروز آلزایمر در سنین بالا جلوگیری کند. همچنین این گیاه از لخته شدن خون در مغز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل هم در بیشتر انواع قرص تقویت حافظه، نام جینسینگ دیده می‌شود.

کندر؛ معروف‌ترین گیاه برای تقویت حافظه و تمرکز

کندر صمغی گیاهی است که بیشتر ما با خواص آن برای تقویت حافظه و تمرکز آشنا ایم. زیرا از کودکی بسیاری از مادرها و مادر بزرگ‌ها خوردن این گیاه را برای تقویت حافظه برای درس خواندن، به ما توصیه می‌کردند. البته که کندر برای تقویت حافظه بزرگسالان هم مفید است.

بهترین گیاه دارویی برای تقویت حافظه
کندر معروف ترین محصول گیاهی موثر در تقویت حافظه برای درس خواندن است.

کندر با دو مکانیسم به تقویت حافظه و تمرکز کمک کرده و از زوال عقل جلوگیری می‌کند. آنتی اکسیدان های این گیاه از جمله بازولیک اسید، آنتی کولین استراز و سایر ترکیبات ضد التهاب، التهاب ایجاد شده در مغز را کاهش داده و به کمک سایر مواد مؤثره‌ی خود، استرس اکسیداتیو را در مغز کاهش می‌دهد. از طرفی کندر با افزایش استیل کولین در مغز از منفعل شدن سلول‌های مغز جلوگیری کرده و جلوی پیشرفت آلزایمر را در افراد مبتلا به زوال عقل می‌گیرد.

زنجبیل؛ گیاهی برای بهبود عملکرد مغز و حافظه

زنجبیل ماده موثری به نام جینجرول دارد که گروهی از آنتی اکسیدان های مفید برای مغز را درون خود جای داده است. بیشتر ما تا به حال از این گیاه به عنوان ادویه در غذا استفاده کرده‌ایم. اما دانستن اینکه زنجبیل برای بهبود عملکرد مغز و حافظه چه تاثیراتی دارد، اهمیت این گیاه را برای ما افزایش می‌دهد.

گیاهان دارویی موثر برای تقویت حافظه
زنجبیل برای تقویت حافظه و تمرکز و بهبود تغذیه سلول‌های مغز مفید است.

زنجبیل نیز مانند کندر به افزایش میزان استیل کولین در مغز کمک کرده و فعالیت نورون‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه براین، آنتی اکسیدان های زنجبیل با افزایش اپی نفرین، دوپامین و سروتونین در قشر مغز، باعث افزایش متابولیسم این سلول‌ها نیز می‌شود. در نتیجه زنجبیل می‌تواند چرخه‌ی زندگی سلول‌های خاکستری ما را حفظ کند.

بهترین داروی گیاهی تقویت حافظه و تمرکز حواس

افراد زیادی هنگام خرید قرص تقویت حافظه از ما می‌پرسند بهترین قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر چیست؟ یا قرص‌های گیاهی تقویت حافظه چه ترکیباتی دارند؟ این قرص‌ها در واقع داروهای گیاهی تقویت حافظه هستند که هیچ ماده‌ی شیمیایی مصنوعی ندارند و اثر آن‌ها روی مغز و حافظه کاملاً طبیعی و تدریجی است.

در واقع شرکت‌های دارویی با ترکیب چند عصاره‌ی گیاهی، دارویی با اثرگذاری بیشتر و عوارض کمتر ایجاد کرده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها بتوانید از خواص چند گیاه به طور همزمان هم بهره مند شوید. حالا که با راه‌های مؤثر برای بهبود عملکرد مغز آشنا شدید، وقت آن رسیده که چند مورد از بهترین انواع قرص تقویت حافظه را هم به شما معرفی کنیم.

قرص تقویت حافظه ممورکس

قرص ممورکس محصولی از شرکت ایران داروک است که محتوی عصاره جینکو بیلوباست. در  بخش گیاهان مؤثر برای تقویت حافظه، مفصل درباره خواص جینکوبیلوبا برای مغز گفتیم.

بهترین قرص تقویت حافظه
قرص تقویت حافظه ممورکس برای حفاظت از سلول‌های مغز و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

این گیاه علاوه بر تقویت حافظه و تمرکز، به افزایش خونرسانی و تغذیه‌ی سلول‌های مغز نیز کمک می‌کند. در واقع قرص ممورکس دوز مشخصی از این گیاه (۴۰ میلی گرم عصاره خشک جینکوبیلوبا) را در اختیار ما گذاشته تا بدون درگیر شدن با عوارض احتمالی آن از خواصش برای حافظه و مغز بهره ببریم. این داروی گیاهی یکی از انواع بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز محسوب می‌شود.

خرید سریع ممورکس

جین سین؛ قرص تقویت حافظه جینسینگ

بسیاری از افراد قرص تقویت حافظه را با قرص جینسینگ می‌شناسند. حتی بسیاری از افرادی که به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه خارجی هستند نیز از متصدی داروخانه سراغ قرص جینسینگ خارجی را می‌گیرند.

بهترین قرص تقویت حافظه گیاهی
قرص جین سین گل دارو حاوی عصاره جینسینگ به افزایش تمرکز و انرژی سلول‌های مغز کمک می کند.

شرکت گل دارو با توجه به محبوبیت این گیاه، کپسول جین سین را با کیفیت بالا تهیه کرده تا به عنوان قرص جینسینگ ایرانی، رقیبی برای نمونه‌های خارجی باشد. این داروی گیاهی تقویت حافظه همانطور که از اسمش پیداست، تنها از عصاره‌ی جینسینگ تولید شده و برای کاهش استرس و بهبود عملکرد ذهن، تأثیر فوق العاده ای دارد.

خرید سریع کپسول جین سین

قرص ممورال؛ داروی گیاهی مؤثر برای تقویت حافظه

قرص ممورال محصول دیگری از شرکت گل دارو است که با هدف کمک به بهبود عملکرد مغز، کاهش دردهای عصبی و تقویت حافظه تولید شده. گل دارو برای اثرگذاری هرچه بیشتر این محصول خود، دو گیاه مؤثر کندر و زنجبیل را باهم ترکیب کرده تا یک ترکیب قوی و پرخاصیت برای مغز ایجاد کند.

قرص گیاهی تقویت حافظه
قرص ممورال برای افزایش خونرسانی به مغز و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

اگر توضیحات بخش قبل درباره خواص کندر و زنجبیل برای مغز را خوانده باشید متوجه می‌شوید که ترکیب این دو گیاه برای مغز مانند یک سپر محافظ قوی و بمب انرژی زا عمل می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده قرص ممورال نه تنها برای تقویت حافظه بلکه برای کنترل پیشرفت آلزایمر نیز مؤثر واقع شده و به عنوان یک قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر محبوب شناخته شود.

خرید سریع قرص ممورال

قرص تقویت حافظه جینکو تیدی

تنها عصاره‌ی گیاهی موجود در قرص جینکو تیدی، عصاره‌ی جینکوبیلوبا است که به تغذیه‌ی بهتر سلول‌های مغز و فعال شدن بخش حافظه کمک می‌کند.

قرص تقویت حافظه و تمرکز
قرص جینکو تیدی حاوی جینکوبیلوبا در جلوگیری از زوال عقل نقش موثری دارد.

خرید سریع قرص جینکو تیدی

عوارض قرص تقویت حافظه چیست؟

حال که از مزایای قرص‌های تقویت حافظه گفتیم، بد نیست کمی هم به عوارض آن‌ها اشاره کنیم. بیشتر داروهای گیاهی تقویت حافظه، به خصوص داروهایی که در این متن معرفی کردیم، بخاطر ترکیبات طبیعی و گیاهی خود، عوارض بسیار کمی دارند. بنابراین اگر قبل از مصرف دارو به شرایط احتیاط و منع مصرف دارو دقت کنیم، با مصرف این داروها مشکل خاصی را تجربه نمی‌کنیم.

البته در برخی موارد ممکن است با مصرف قرص‌های گیاهی افزایش حافظه مشکلات گوارشی خفیف، سردرد، اختلالات فشار خون یا واکنش‌های حساسیتی ایجاد شود.

با قرص تقویت حافظه گیاهی از پیری مغز جلوگیری کنید

همانطور که در این متن گفتیم، راه‌های زیادی برای تقویت حافظه و تمرکز حواس برای پیشگیری از آلزایمر وجود دارد. نکته‌ی مهم این است که هیچکدام از این راه‌ها به تنهایی تأثیر چندانی ندارند. پس بهتر است چند راهکار را باهم پیش ببریم تا نتیجه‌ی بهتری بگیریم. به عنوان مثال مصرف قرص تقویت حافظه همراه با تغذیه سالم و ورزش کردن، بازی فکری یا یادگیری مهارت جدید می‌تواند تأثیر بسیار بیشتری از مصرف قرص به تنهایی داشته باشد.

خرید بهترین داروهای تقویت حافظه گیاهی

سریع‌ترین راه خرید محصولات پیشنهادی یا سایر قرص‌های گیاهی تقویت حافظه، وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب است. شما با ورود به مفیدطب می‌توانید محصول مورد نظر خود را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و در زمان کوتاهی آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر تجربه استفاده از داروهای تقویت حافظه گیاهی را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید در بخش نظرات سؤالات خود را درباره‌ی تقویت حافظه و داروهای مؤثر آن بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

بهترین قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر چیست؟

قرص‌های گیاهی مانند ممورکس، قرص جین سین، قرص ممورال و جینکو تیدی از جمله بهترین قرص‌های تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می‌باشند.

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن می‌تواند موثر باشد؟

برخی از داروهای تقویت حافظه به دلیل تاثیری که بر افزایش قدرت تمرکز و عملکرد مغزی دارند، می‌توانند به تقویت حافظه برای درس خواندن کمک کنند.

برای تقویت حافظه چه دارویی بخوریم؟

استفاده از داروهای گیاهی یکی از موثرترین راه‌های تقویت حافظه و بهبود عملکرد ذهن است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

55 دیدگاه دربارهٔ «بهترین قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر»

  1. سلام خانم دکتر داروی نوپتوکر نوپیت برای پسر ۲۰ ساله که فشار درسی و استرس بالایی داره و هی بعضی چیز ها رو تو کوتاه مدت فراموش میکنه خوبه ؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، ، مصرف مکمل نوپتوگر نوپپت با بهبود تمرکز و افزایش یادگیری همراه است و می تواند به شما کمک کند. استفاده از نوپتوگر نوپپت در افرادی که بیماری خاصی نداشته و دارویی استفاده نمی کنند بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با درود بنده ۳۸ سال دارم و به علت مشغله کاری فشار روی من زیاد وتمرکز فکری من کم شده و کم بیش فراموش میکنم من در یادگیری تئوری بسیار خوب هستم ولی در حفظی جات خیلی نه لطفا یک راهنمای بکنید ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، مطالعات نشان داده اند استفاده از فراورده های حاوی گیاه جینکوبیلوبا می تواند در بهبود حافظه و عملکرد های مغذی موثر باشند.
      شما می‌توانید از مکمل هایی مانند قرص منتال انرژی و یا قرص نروزان کمک بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. مبینا گهر گزی

    سلام وقت بخیر
    من خیلی آدم استرسی هستم هنگام امتحان های دانشگاهی همش از حال میرم خیلی درس میخونم اما استرس میگرم و ذهنم درگیره و فراموش میکنم سر کوچیک ترین مسئله گریه میشم عصبی میشم استرس الکی میگرم لرزش ت بدنم میوفته و از نظر حل کردن خوبم اما یادگیری حافظه نه همش یادم می‌ره ۲۰سالم هست چکار کنم؟
    لطفا بهم بگید درمان من قرص یا چیز دیگر چکار کنم چند ماه دارم اذیت میشم🥲

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شما باید برای درمان اضطراب به پزشک مراجعه نموده و از داروهای نسخه ای استفاده کنید. داروهای گیاهی ضد اضطراب تاثیر ملایمی دارند و برای مواردی با این شدت کافی نیستند.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          سلام،در سنین زیر ۱۸سال تنها در صورت تجویز پزشک می توانید از مکمل های افزایش تمرکز و حافظه استفاده نمایید.
          با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      تکنولوژی لورتا بر روی طیف گسترده‌ای از بیماری‌های خلقی و شناختی استفاده می شود .اما چند اختلال وجود دارند که لورتا بر آنها بسیار موثر است مانند اختلال بیش فعالی ،اختلالات یادگیری ،اختلالات اضطرابی و وسواس، تیک و توره. در صورتی که درمان های حال حاضر طبق نظر متخصص مغز و اعصاب یا اعصاب روان موثر واقع نشود، این روش روش مناسبی برای موارد فوق میتواند باشد. در هر صورت این درمان در موارد پیچیده و مقاوم به درمان دارویی کاربرد دارد و روشی پرهزینه است. ضمن اینکه از مزایای آن این است که اگر درمان درست و طبق نظر متخصص باشد، حدود ۹۰ % بیماران به بهبودی کامل دست می یابند و برای همیشه از مصرف قرص و دارو رهایی می یابند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام خسته نباشید
    بهترین محصول برای تقویت تمرکز و حافظه برای درس خواندن کدوم یک از محصولات هست
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    خیلی بهش احتیاج دارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تقویت تمرکز و حافظه افراد بالای ۱۸ سال می توانند از قرص نروزان استفاده کنند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    خسته نباشید
    من ۱۶ سالمه و تازه دارم میرم کلاس دهم
    ولی حافظه اصلا خوبی ندارم چون هر درسی می خونم دوسه روز بعد اصلا یادم نیست می خواستم ببینم چیکار انجام بدم و چه دارویی مصرف کنم
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تقویت حافظه شما می توانید از روزی یک عدد کپسول امگا۳ استفاده کنید. همچنین یک مکمل حاوی ویتامین های ب مانند کپسول فارماژلیتان نوجوانان می تواند در تقویت عملکرد مغز و حافظه در شما موثر باشد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          با سلام
          بله قرص نروزان در داروخانه های سراسر کشور توزیع میشود.
          با احترام دکتر داروساز

  6. سلام خسته نباشید خدمت خانم دکتر کیانمش
    من دانشجو هستم و بعد از اتمام دوران دبیرستان و کنکور و پشت کنکور به مدت یکسال دچتر پرتی حواس و فراموشی های جزئی شدم کوچکترین چیزها یادم می‌ره مثل وسایل شخصیم نمی‌دونم کجا گذاشتم بقیه بهم میگن دائم حواست پرته و گیج میزنی با اینکه حافظه خوبی داشتم الان تو حفظ مطالب مشکل دارم و زمان امتحان ها به یک مشکل جدی بر میخورم
    لطفاً راهنماییم کنه اگه لازم هم باشه حاضرم ویزیت پرداخت کنم و باهاتون مشورت کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تقویت حافظه شما می توانید از قرص نروزان استفاده کنید. قبل از مصرف لطفا موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

  7. سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۲ سالمه و بعد از اتمام دبیرستان با اینکه حافظه خوبی داشتم الان دچار هوای پرتی و فراموشی چیز های جزئی میشم مثل (گم کردن کلیدی که دو دقیقه پیش گذاشتمش جایی) مطالعه کردن هام هم اصلا مثل قبل نیست به خصوص در خصوص حفظ مطالب الان داخل دانشگاه در زمان امتحان هام واقعا به مشکل میخورم لطفاً راهنمایی ام کنید

      1. سلام و عرض ادب برای تقویت حافظه و درس خوانده به من گفتند قرص ریتالین مصرف می کنم خیلی اثری ندارد چه کار کنم برای حواس پرتی چه مصرف کنیم

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام، به هیچ عنوان مصرف قرص ریتالین بدون تجویز پزشک جهت افزایش تمرکز توصیه نمی گردد.حتما به متخصص مراجعه داشته باشید جهت برطرف نمودن مشکل و از مصرف خودسرانه ریتالین جدا بپرهیزید.
          با احترام دکتر داروساز

  8. سلام پدرم حدود۱۰ساله که الزایمرداره‌وداروش هم مماتنین ۱۰هستش کلام نداره ترس داره صفرتاصدکارهاشوخودمون انجام میدیم‌ آیاداروی جدیدی که به این نوع وطولانی بودن بیماری جواب بده پیداشده؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا درمان بیماری پدرتان را از پزشک درمانگر ایشان پیگیری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام خانم دکتر من و مادر و خواهرام تیرویید داریم میخوایم قرص پیشگیرى از آلزایمر مصرف کنیم کدوم یک از داروهارو پیشنهاد میدید
    و اینکه مادرم وارفارین مصرف میکنه چه قرصى استفاده کنن که تداخل نداشته باشه
    ممنونم 🙏🏼🌷

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مادر شما به دلیل مصرف وارفارین نمی توانند از فرآورده های گیاهی موثر در بهبود حافظه استفاده کنند.
      خودتان و خواهرانتان می توانید برای تقویت حافظه از کپسول ممولیک استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  10. درود برشما وقت بخیر
    برای خانمی که پرکاری تیرویید داره کدوم از داروهای تقویت حافظه و پیشگیری از الزایمر رو پیشنهاد میدید
    سپاسگزارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه جینکو بیلوبا یک گیاه موثر در تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر است که در پرکاری تیروئید منع یا احتیاط مصرف ندارد. بر همین اساس، شما می توانید از قرص ممورکس استفاده کنید که حاوی گیاه جینکوبیلوبا می باشد.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. سلام خانم دکتر من مدت ۴ سال متاسفانه درگیری اعتیاد به شیشه وهروین بودم خوشتختانه ۳ ماه میشه ترک کردم وهیج وسوسه هم ندارم کار میکنم اما خیلی حافظه ام ضعیف است وبیش از حد فراموشی کار شدم به نظری شما باقرص های تقویت کننده حافظه درمان خواهد شد یا به پزشک مراجعه کنم ممنون میشم اگه رهنمای کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تقویت حافظه می توانید از قرص نروزان ستفاده کنید. لطفا قبل از مصرف موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه نمایید. اگر با یک ماه مصرف این محصول حافظه شما بهبود نیافت، به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام من لاموترژین میخورم برای تشنج و تشنجم کنترل میشه و شدت زیادی نداشته میتونم از این قبیل دارو ها بخورم کنار داروب خودم ؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام اکثر داروهای تقویت کننده حافظه محتوی گیاه جینکو هستند. با توجه به اینکه گیاه جینکو می تواند با پایین آوردن آستانه تشنج، ریسک بروز حمله را افزایش دهد، بهتر است از مصرف این محصولات خودداری کنید.
          کپسول تقویت حافظه ممورال، حاوی کندر و زنجبیل است که هیچکدام آستانه تشنج را پایین نمی آورند و بنابراین در افرادی که مبتلا به صرع هستند قابل استفاده است.
          با احترام دکتر داروساز

  12. سلام وقتتون بخیر مادر من ۶۵ ساله هستن و مبتلا به دمانس عروقی و حافظه اشون به شدت از بین رفته و تحت درمان هستن اما هرروز شرایط بدتر می‌شود و الان گاهی اوقات بچه های خودشو هم نمیشناسه و گاهی اوقات میشناسه به نظرتون این داروها اثر داره تهیه کنیم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه جینکو بیلوبا در بهبود حافظه افراد مبتلا به دمانس تاثیر اثبات شده دارد. با توجه به اینکه مکانیسم اثر این گیاه، بهبود خونرسانی به مغز است، مصرف آن بخصوص در رفع دمانس عروقی می تواند مفید واقع شود. بر همین اساس مصرف داروهایی مانند قرص جینکو تیدی می تواند به بهبود شرایط مادر شما کمک کند. لطفا قلب از استفاده موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام من ۲۴ سالمه به یادگیری زبان و کتاب خوندن علاقه دارم ولی همیشه یادم میره بعضی از کار های روزمره هم یادم میره لطفا راهنمایی کنید از چه قرصی استفاده کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از جدیدترین و بهترین محصولات تقویت حافظه، کپسول ممولیک است. میزان مصرف این محصول صبح و شب یک عدد می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام خانم دکتر وقتتون بخیر . من دارم واسه کنکور میخونم اما متاسفانه مطالب یادم میره . چه قرصی بخورم که تاثیر فوق العاده و خیلی زیاد و فوری روم داشته باشه که درسام یادم نرن و خیلی زود حفظ بشم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به میزان تاثیری که انتظار دارید، باید بگویم هیچ فرآورده دارویی یا گیاهی نیست که انتظار شما را برآورده کند. محصولاتی مانند نروزان با توجه به ترکیباتی که دارند در تقویت حافظه موثرند، اما “تاثیر فوق العاده و خیلی زیاد و فوری” ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

  15. باسلام خدمت خانم دکتر مهربان
    برای افت حافظه ی کوتاه مدت کدوم دارو موثر است؟
    جدیدا طوری شدم که میرم سر یخچال یادم نمیاد چی میخواستم
    علتشم دوست داشتم بدونم!؟
    تشکر فراوان زنده وآینده باشید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کاهش حافظه در اکثر موارد ناشی از اضطراب یا افزایش سن است.
      اگر اضطراب دارید بهتر است آن را زیر نظر روانپزشک درمان نمایید.
      کاهش حافظه ناشی از افزایش سن، معمولا به علت کاهش خونرسانی به مغز است که می توان با مصرف محصولات حاوی گیاه جینکو آن را جبران نمود. پیشنهاد میکنم برای تقویت حافظه از قرص نروزان استفاده کنید که هم محتوی گیاه جینکو است و هم ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مغز را به خوبی تامین می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام خدمت دکتر کیامنش ،من چهل سال دارم دارم زبان خارجه یاد میگیرم هرچی درس میخونم تنها یه روز تو حافظه ام میمونه ،با اینکه زیاد میخونم اما فراموش میکنم‌ آیا داروی خاص هست که عوارض نداشته باشه لطفا کمکم کنید

  17. سلام وقت بخیر.
    من ۳۵ ساله هستم و حدود یک ماه برای یک آزمون مهم وقت دارم که به علت منابع متعدد حافظه ام یاری نمی‌کند میخواستم قرصی برای افزایش حافظه و تمرکز که در این بازه ی زمانی کم تاثیر داشته باشد مصرف کنم ، اگر ممکن هست راهنمایی بفرمایید.

      1. سلام خانم دکتر
        بنده ۳۶ سالمه شغل ازاد دارم
        بشدت حواس پرت و فراموش کارم
        مسیرها رو اشتباه میرم
        فراموش میکنم ماشین رو‌کجا پارک کردم
        و …

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام برای تقویت حافظه شما می توانید از قرص نروزان استفاده کنید. لطفا قبل از مصرف، موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه کنید.
          با احترام دکتر داروساز 

  18. شفیق الله قرلق

    سلام درودخدمت شما!
    من ۳۰سالم هست ازسنین ۱۸الی۲۹سالگی به نوشتن داستانهای مطالعه هرنوع کتاب پرداختم بالاترازهزارجلدکتاب مطالعه کردم و درعین حال هشیش هم استفاده میکردم یک سال قبل با وکوب زیادی شدم مغزم آسیب دید هیچ چیزی در ذهنم نیست وجودم پژمرده وافکارم هیچ نوع کارای ندارد،زودفراموشی دارم نمیدانم دلیل اشتغال هشیش است بابت کوب درناحیه سرخیلی رنج میبرم هیچ کسی حتی درکارساده بالایم اعتمادندارد،بخاطرحسن نیت وبزرگی قلب تون مارارهنمای کنید،تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز درمان این حالات در تخصص پزشک متخصص اعصاب و روان است، لطفا به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز در این صورت باید حتما مراجعه به پزشک متخصص اعصاب و روان داشته باشید. از خوددرمانی بپرهیزید و تشخیص و درمان را به عهده پزشک درمانگر خود بگذارید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خانوم دکتر کیامنش…
        من بخوام خصوصی راجب
        شرایط روحی و روانیم باهاتون صحبت کنم چیکار باید بکنم برا دسترسی آسانتر به شما…
        ۲برادر جوونم رو از دست دادم ۲۰شبم هست که دختر عمه ی جوونم رو از دست دادم…
        به کمکتون به شدت نیاز دارم
        سپاس فراوان 🙏🏻😔

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام دوست عزیز بابت شرایط سختی که برای شما ایجاد شده است بسیار متاسفم.
          واقعیت این است که برای بهبود شرایط روحی بعد از اتفاقات ناراحت کننده و شوک برانگیز، بهتر است برای مشاوره به روانشناس و برای دریافت دارو به روانپزشک مراجعه کنید. با توجه به اینکه بنده در این دو زمینه تخصصی ندارم، متاسفانه کمکی از دستم ساخته نیست.
          برای بهبود سلامت روان خود پیگیر مشاوره و درمان از روانشناس و روانپزشک باشید. امیدوارم به زودی به احساس آرامش و ثبات پیشین تان برگردید.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره