قرص سویا؛ معجزه‌ای برای درمان پوکی استخوان

بهترین قرص سویا برای جلوگیری از پوکی استخوان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یائسگی دورانی حساس و چالش برانگیز برای زنان است که مشکلات مختلفی را به همراه دارد. یکی از این مشکلات معضل پوکی استخوان است که می‌تواند به تدریج باعث بروز مشکلات ریز و درشت زیادی برای زنان شود. بنابراین زنانی که در دوران یائسگی خود قرار دارند باید به فکر راهی برای مقابله و درمان پوکی استخوان باشند. قرص سویا در کنار فواید فراوان مانند بر طرف کنندگی علائم یائسگی همچون گرگرفتگی و تعرق شبانه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان پوکی استخوان در دوران یائسگی است. بنابراین مصرف این قرص می‌تواند از مشکلات فراوانی که زنان در دوران یائسگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پیش گیری کند.

به همین بهانه در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب شما را با فواید سویا و بهترین قرص سویا برای یائسگی و پوکی استخوان آشنا می‌کنیم تا اگر در این دوران یائسگی به سر می‌برید یا نزدیک به آن هستید از عوارض ناگوار این دوران پیشگیری کنید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پوکی استخوان در دوران یائسگی، مشکلی که باید آن را جدی بگیرید

پوکی استخوان یکی از عوارض نسبتاً شایع دوران یائسگی است. این عارضه موجب ضعیف و شکننده شدن استخوان‌ها می‌شود. این شکنندگی گاهی آنقدر زیاد است که حتی فشارهای خیلی خفیف مثل خم شدن و یا سرفه کردن یا افتادن نیز باعث شکستگی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان مسن‌تر و یائسه در گروه افرادی قرار دارند که بیشترین خطر پوکی استخوان آن‌ها را تهدید می‌کند.

به طور کلی افزایش سن باعث کند شدن روند بازسازی استخوان‌ها می‌شود. اما دلیل اصلی پوکی استخوان در دوران یائسگی پایین آمدن سطح هورمون‌هایی مانند استروژن است. قرص سویا یکی از مشهورترین مکمل‌های یائسگی است که با جبران کمبود این هورمون‌ها در بدن می‌تواند از پوکی استخوان در دوران یائسگی جلوگیری کند. در ادامه با سویا و دلیل استفاده از قرص سویا برای جلوگیری از پوکی استخوان بیشتر آشنا خواهیم شد.

سویا چیست و چرا باید سویا بخوریم؟
سویا چیست و چه خواصی برای پوکی استخوان دارد؟

سویا چیست؟ چرا از سویا برای درمان پوکی استخوان استفاده می‌شود؟

پیش از آن که با قرص سویا و فواید آن برای درمان پوکی استخوان در دوران یائسگی آشنا شویم، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد سویا، این دانه گیاهی معجزه گر، به دست آوریم. سویا یکی از انواع حبوبات است و بومی جنوب شرقی آسیا است. دانه سویا بدلیل کاربردهای بسیار آن و خاصیت خوراکی‌ که دارد، استفاده‌های فراوانی دارد. دانه‌های سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولیک اسید و ایزوفلاون هستند که تحقیقات نشان داده که می‌توانند به کاهش خطر سرطان سینه و پروستات، جلوگیری از پوکی استخوان و برطرف کردن علائم یائسگی کمک کنند. در ادامه به بررسی خواص درمانی سویا و مضرات آن می‌پردازیم.

فواید و خواص سویا برای سلامتی

سویا حاوی پروتئین، ایزوفلاون و فیبر بوده که همه این مواد برای سلامتی مفیداند. پروتئین درون سویا فوایدی برای بیماری‌های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش به همراه دارد. سویا ممکن است بتواند خطر سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد. در کنار این موارد باید به کاهش کلسترول خون، درمان فشار خون بالا و جلوگیری از حساسیت در کودکانی که نمی‌توانند از شیر عادی استفاده کنند نیز اشاره کرد. این فواید باعث شده تا از قرص سویا برای درمان و پیشگیری بسیاری از مشکلات همچون عوارض و اختلالات یائسگی استفاده کنند.

قرص سویا؛ معجونی شگفت انگیز برای درمان عوارض یائسگی

در میان مواد طبیعی که در سویا وجود دارند، ایزوفلاون ها مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به فواید بیشمار این ماده طبیعی، از آن به صورت قرص خوراکی استفاده می‌شود. از آنجایی که در بین مواد غذایی مختلف، دانه‌های سویا حاوی بالاترین میزان ایزوفلاون هستند و منبع اصلی آن محسوب می‌شوند. به همین دلیل به قرص ایزوفلاون، قرص سویا نیز گفته می‌شود. قرص سویا به دلیل وجود ایزوفلاون، یکی از اصلی‌ترین و بهترین گزینه‌های موجود برای درمان عوارض یائسگی همچون گر گرفتگی و مهم‌تر از آن پوکی استخوان است.

تحقیقات انجام گرفته بر دانه‌های سویا نشان می‌دهد که مواد طبیعی موجود در آن برای کاهش گرگرفتگی در زنان یائسه مفید هستند. علاوه بر این سویا می‌تواند از پوکی استخوان که معمولاً یکی از عوارض دوران یائسگی است جلوگیری کنند. از طرفی تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهد که سویا ممکن است در بهبود کم خونی فقر آهن زنان یائسه نیز کمک کند.

قرص سویا برای عوارض یائسگی
قرص سویا بهترین درمان عوارض یائسگی

قرص سویا؛ بهترین گزینه برای جلوگیری از پوکی استخوان

ایزوفلاون موجود در قرص سویا، دارای ساختاری مشابه استروژن است. از این رو می‌تواند به گیرنده‌های استروژن متصل شود و تاثیری مشابه استروژن‌ها در بدن زنان ایجاد کنند. همانطور که می دانید استروژن‌ها هورمون‌هایی هستند که در رشد جنسی و تولید مثل، در درجه اول در زنان، تأثیر می‌گذارند اما تولید این هورمون‌ها در دوران یائسگی به شدت کاهش پیدا می‌کند. با مصرف قرص سویا که حاوی مقدار فراوانی ایزوفلاون است می‌توان تا حد زیادی عوارض ناشی از کاهش تولید هورمون استروژن و در نتیجه عوارض یائسگی مانند گر گرفتگی و پوکی استخوان را کاهش داد. از این رو، توصیه می‌شود تا زنان در دوران یائسگی از قرص سویا استفاده نمایند.

معرفی بهترین قرص سویا برای درمان پوکی استخوان در یائسگی

تا به اینجا با فواید دانه‌های سویا، ایزوفلاون موجود در آن و قرص سویا برای درمان عوارض یائسگی آشنا شدیم. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین قرص‌های سویا موجود در بازار که می‌توانید از آن‌ها در دوران یائسگی استفاده کنید، می‌پردازیم و فواید، موارد مصرف و عوارض هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

قرص سویاگل؛ بهبود دهنده عوارض یائسگی
قرص سویاگل؛ بهبود دهنده عوارض یائسگی

قرص سویاگل، معروف‌ترین قرص سویا برای درمان عوارض یائسگی

قرص سویاگل محصول گل دارو یکی از بهترین قرص‌های سویای موجود در بازار برای درمان عوارض و کاهش نشانه‌های یائسگی است. هر بسته قرص سویا گل حاوی ۳۰ عدد قرص سویا است. هر عدد از این قرص‌ها حاوی ۵۰ میلی گرم ایزوفلاون سویا است. استفاده از قرص سویا سویاگل دارو منتج به بهبود علائم یائسگی مثل گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌گردد و از طرفی در کنترل تعادل هورمونی نیز مؤثر است. برای قرص سویاگل عوارضی ذکر نشده است و مصرف آن به سلامت استخوان‌ها که در اثر یائسگی در معرض خطراتی همچون پوکی هستند نیز کمک می‌کند.

فواید قرص سویاگل

  • کمک به کاهش نشانه‌های یائسگی اعم از تعریق شبانه و گرگرفتگی
  • مؤثر در بهبود سلامت استخوان‌ها
  • کمک به کنترل تعادل هورمونی

خرید سریع قرص سویاگل

قرص سویگان برای جلوگیری از پوکی استخوان
قرص سویگان؛ قرص سویا برای پیشگیری از پوکی استخوان

کپسول سویا سویگان، حاوی عصاره خالص سویا برای پیشگیری از پوکی استخوان

کپسول سویا سویگان گیاه اسانس حاوی ۶۰ عدد قرص سویا است که در پیشگیری از پوکی استخوان و خفیف شدن علائم یائسگی تأثیر بسیار زیادی دارد. هر عدد کپسول سویگان حاوی ۵۰۰ میلی گرم عصاره سویا است و مصرف ۱ تا ۲ از آن بعد از هر وعده غذایی می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی و یک گزینه عالی برای پیشگیری از عوارض یائسگی عمل کند. اگر به دنبال داروی مناسبی برای کاهش عوارض یائسگی خصوصاً پوکی استخوان هستید کپسول سویا سویگان، حاوی عصاره طبیعی دانه‌های سویا، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

فواید و خواص کپسول سویگان

  • تخفیف علائم یائسگی
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • پیشگیری از سرطان
  • مؤثر در پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات گوارشی

خرید سریع قرص سویگان

قرص منو اورت برای کاهش علائم یائسگی
قرص-منواورت؛حاوی-ایزوفلاون-های-سویا-برای-کاهش-علائم-یائسگی

کپسول منو اورت، گزینه‌ای جایگزین برای قرص سویا

کپسول منو اورت یکی دیگر از مکمل‌های دارویی است که برای کاهش مشکلات دوران یائسگی خصوصاً پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم قرص سویا می‌تواند فواید بسیار زیادی در کاهش عوارض یائسگی خصوصاً پوکی استخوان داشته باشد و عوارض خاصی نیز برای آن شناسایی نشده است؛ اما در شرایط خاصی ممکن است بعضی از افراد به دلایل مختلفی نتوانند از قرص‌های حاوی عصاره سویا استفاده نمایند. برای مثال افرادی که سابقه سرطان سینه یا آسم دارند یا دارای مشکلات تیروئیدی هستند، ممکن است به دستور پزشک نتوانند از فراورده‌های حاوی سویا از جمله قرص سویا استفاده نمایند.

در چنین شرایطی کپسول منو اورت یوروویتال می‌تواند گزینه جایگزین قرص سویا باشد. این کپسول حاوی کلسیم، ویتامین D3 و ایزوفلاون های استخراج شده از سویا بوده و برای کاهش علائم یائسگی از جمله پوکی استخوان مناسب است. شما می‌توانید همین حالا قرص Meno Avert یوروویتال را برای درمان عوارض یائسگی و پوکی استخوان از داروخانه مفید طب به صورت آنلاین خریداری نمایید.

خواص کپسول منو اورت یوروویتال

  • کاهش علائم یائسگی (گرگرفتگی و نوسان خلق و خو)
  • پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان
  • برخورداری از کلسیم و ویتامین D3

خرید قرص منو اورت

بهترین قرص سویا را از ما بخواهید

در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر با خواص سویا برای دوران یائسگی و تأثیر آن در تقویت استخوان‌ها آشنا کنیم. هرکدام از محصولات معرفی شده در این مطلب ویژگی‌هایی دارند که به جلوگیری از عوارض دوران یائسگی کمک می‌کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن سازگاری بدن خود، بهترین قرص سویا برای خود را انتخاب کنید. برای خرید قرص سویا یا سایر مکمل‌های یائسگی کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و از بین بهترین مکمل‌ها، محصول مورد نظر خود را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید.

در نهایت اگر سوالی درباره قرص سویا و تاثیرات آن در بدن دارید، آن را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید و پاسخ خود را از دکتر داروساز دریافت کنید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط