بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص استئوکینون مکملی برای کمک به درمان پوکی استخوان بوده و به واسطه ترکیباتی که دارد موجب تقویت و استحکام بیشتر استخوان‌ها می‌شود. مصرف مکمل‌های حاوی کلسیم در سنین رشد کودکان و نوجوانان، دوران بارداری و شیردهی و همچنین در زمان یائسگی خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به معرفی قرص استئوکینون و مزایای آن نسبت به سایر مکمل‌های کلسیم می‌پردازیم. همچنین در مورد بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone که ممکن است سوال شما نیز باشد، صحبت خواهیم کرد.

دریافت کافی کلسیم در سنین کودکی و نوجوانی برای رشد بهتر و تقویت استخوان‌ها اهمیت زیادی دارد. در بزرگسالی نیز برای جلوگیری از پوکی استخوان و مشکلات ناشی از آن، لازم است نیاز بدن به کلسیم به خوبی تامین شود. برخی از افراد کلسیم مورد نیاز روزانه خود را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنند ولی در برخی گروه‌ها مصرف مکمل‌های کلسیم در کنار منابع غذایی ضروری است. قبل از هر چیز اجازه دهید با هم بررسی کنیم که چه کسانی به مکمل کلسیم نیاز دارند.

چه کسانی باید قرص کلسیم بخورند؟

متاسفانه در سال‌های اخیر عواملی مانند کم تحرکی و روی آوردن مردم به غذاهای آماده باعث شده است که سن ابتلا به پوکی استخوان به شدت پایین بیاید. حتما می‌دانید که کاهش دریافت کلسیم موجب می‌شود که بدن کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها برداشت کرده و با جایگزین نشدن آن، پوکی استخوان ایجاد خواهد شد. کمبود کلسیم در کودکان و نوجوانان نیز موجب جلوگیری از رشد طبیعی شده و بر سلامت استخوان‌ها و دندان‌های آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد.

بهترین راه تامین کلسیم مورد نیاز روزانه، مصرف خوراکی‌های غنی از کلسیم مانند لبنیات، ماهی، سبزیجات برگ سبز و غلات است. اما درصورتی که جذب کافی از مواد غذایی به خوبی انجام نگیرد، مصرف مکمل کلسیم ضروری خواهد بود.

پزشکان معمولا به گروه‌های زیر بیشتر از سایر افراد، استفاده از قرص کلسیم را توصیه می‌کنند:

  • خانم‌های مسن علی الخصوص بعد از سنین یائسگی
  • افراد دارای رژیم گیاه‌خواری
  • افراد دارای رژیم با پروتئین و سدیم بالا که باعث دفع کلسیم از بدن می‌شود.
  • ابتلا به بیماری‌هایی مانند کرون یا التهاب روده که باعث عدم توانایی جذب کلسیم می‌شوند.
  • افرادی که به صورت طولانی تحت درمان با کورتیکواستروئیدها بوده‌اند
  • مبتلایان به استئوپورز یا پوکی استخوان
  • در دوران بارداری و شیردهی (درصورت تشخیص کمبود کلسیم توسط پزشک)

خب اگر جزو گروه‌های فوق هستید و یا به هر دلیل دیگری نیاز به مصرف مکمل کلسیم برای شما تجویز شده است، باید بدانید که چه قرص کلسیمی مناسب شماست.

بهترین نوع مکمل کلسیم

مکمل‌های کلسیم انواع مختلفی داشته که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بهتر است ابتدا انواع مکمل کلسیم را بشناسید، با عوارض جانبی احتمالی هریک آشنا شوید و سپس با توجه به نیازتان انتخاب مناسبی داشته باشید. کلسیم از جهت ملح، به چهار نوع سیترات، کربنات، گلوکونات و لاکتات تقسیم می‌شوند که دو نوع کربنات و سیترات به عنوان رایج‌ترین شکل مکمل کلسیم در بازار هستند.

به طور معمول مکمل‌های کلسیم، علاوه بر اینکه یک نوع از ملح کلسیم را دارا هستند، حاوی برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌باشند. دلیل آن هم تاثیرگذاری بیشتر و افزایش میزان جذب کلسیم است. به طور مثال ویتامین D3، منیزیم و زینک از جمله موادی هستند که در ترکیبات مکمل‌های کلسیم برای کمک به جذب بالاتر گنجانده می‌شوند.

نکته مهمی که در انتخاب نوع مکمل کلسیم خود باید در نظر بگیرید، این است که بدن انسان به طور معمول تقریبا ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم را در یک زمان می‌تواند جذب کند. در واقع شاید به نظر برسد با مصرف یک قرص کلسیم ۱۰۰۰ میلی‌گرم، نیاز روزانه کلسیم کاملا برطرف خواهد شد. در صورتی که بدن تنها ۵۰۰ میلی‌گرم از این کلسیم را می‌تواند در یک وعده جذب کند.

نکته دیگر درمورد نحوه بیان میزان کلسیم بر روی بسته بندی مکمل‌ها است. به طور کلی محتوای کلسیم محصولات به دو صورت محتوای ملح کلسیم کربنات و یا به صورت محتوای کلسیم المنتال قابل گزارش است.

به طور مثال یک قرص کلسیم می‌تواند محتوی ۶۲۵ میلی‌گرم کلسیم کربنات باشد که این عدد معادل است با ۲۵۰ میلی‌گرم کلسیم المنتال. بنابراین اگر روی بسته بندی هر یک از این اعداد را مشاهده کردید، به معنی کمتر بودن میزان کلسیم یا بیشتر بودن آن نیست و این دو عدد معادل یکدیگر هستند.

قرص استئوکینون از جمله قرص‌های کلسیم حاوی کلسیم کربنات است که یک مکمل غنی و کامل به شمار می‌رود. در ادامه این مقاله به بررسی این قرص پرطرفدار می‌پردازیم و به سوال بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone پاسخ خواهیم داد.

قرص استئوکینون برای چیست؟

استئوکینون (osteo quinone) ساخت شرکت داروسازی فرانسوی هولیستیکا است که این برند بیش از ۴۰ سال در ساخت مکمل‌های غذایی تجربه دارد. این محصول حاوی ۶۲۵ میلی‌گرم کلسیم کربنات (معادل ۲۵۰ میلی‌گرم کلسیم المنتال)، ۲۰۰ واحد ویتامین D3 و ۴۵ میکروگرم ویتامین K2 است. از جمله مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های مربوط به قرص استئوکینون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش سلامت و استحکام استخوان‌ها
  • افزایش سلامت سیستم قلبی و عروقی
  • تسریع ترمیم شکستگی استخوان‌ها
  • پیشگیری از پوکی استخوان (به خصوص در افرادی که داروهای کورتونی مصرف می‌کنند)
  • جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها به کمک ویتامین K2 و D3
  • کمک به رشد بهتر کودکان و نوجوانان
  • بهبود جذب کلسیم و تقویت بدن در دوران بارداری و شیردهی
  • پیشگیری از ایجاد پوکی استخوان پس از یائسگی
  • درمان تکمیلی با بیس فسفونات‌ها
  • اولین مکمل کلسیم بدون رسوب

قرص استئوکینون به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای در افراد مبتلا به کمبود کلسیم و ویتامین D3 و همچنین در مبتلایان به کاهش تراکم استخوان یا استئوپروز استفاده می‌شود. این قرص به افزایش توده استخوانی و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

قرص استئوکینون
برای خرید قرص استئوکینون جهت پیشگیری از پوکی استخوان و تامین کلسیم مورد نیاز بدن کلیک کنید.

این قرص در دوران کودکی و نوجوانانی به دریافت کلسیم مورد نیاز در این سنین کمک کرده و در بزرگسالی نیز جهت پیشگیری از پوکی استخوان کاربرد دارد. خانم‌های مسن در دوران یائسگی نیز می‌توانند از این قرص جهت افزایش تراکم استخوانی به دلیل وجود کلسیم، ویتامین D3 و ویتامین K2 استفاده کنند.

ویتامین D موجود در این مکمل باعث افزایش جذب کلسیم از روده می‌شود. به همین دلیل هم این عنصر در ترکیبات بیشتر انواع قرص کلسیم دیده می‌شود. ویتامین دی با افزایش تولید پروتئین استئوکلسین نیز روی جذب بهتر کلسیم اثر می‌گذارد. علاوه بر این، ویتامین دی برای سلامت قلب و عروق و سیستم عصبی در بدن ضروری است.

ویتامین K2 از منشاء ۱۰۰ % طبیعی اثر ضد پوکی استخوان داشته و از رسوب کلسیم در بافت‌های نرم بدن جلوگیری می‌کند. این ویتامین سبب خروج کلسیم از گردش خون و ذخیره آن در استخوان‌های در حال رشد یا بالغ می‌شود، در نتیجه از رسوب کلسیم در رگ‌ها، کلیه‌ها، غضروف و سایر بافت‌های نرم بدن جلوگیری می‌کند.

تا اینجا با قرص کلسیم استئوکینون و فواید آن به خوبی آشنا شدیم. در ادامه به بررسی نحوه مصرف و بهترین زمان استفاده از آن و همچنین عوارض جانبی این قرص می‌پردازیم.

خرید قرص استئوکینون

بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone

میزان و نحوه مصرف هر دارو را پزشک برای شما تعیین می‌کند. اما در صورتی که دستور خاصی تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه یک تا دو عدد قرص استئوکینون را با یک لیوان آب میل کنید.

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که قرص کلسیم را همراه با وعده غذایی و با یک لیوان آب مصرف کنید. در برخی منابع قید شده که مصرف مکمل کلسیم در شب و همراه با وعده شام به خواب بهتر نیز کمک می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم تا حدودی به نوع مکملی که مورد استفاده قرار می‌دهید نیز ربط دارد؛ یعنی اگر از کلسیم کربنات استفاده می‌کنید، حتما در کنار وعده‌های غذایی باید آن را میل کنید زیرا به منظور جذب به اسید معده نیاز دارد اما اگر کلسیم را به صورت سیترات مورد مصرف قرار می‌دهید، فرقی نمی‌کند که آن را همراه با غذا یا بدون غذا میل نمایید.

با توجه به این موضوع بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone همراه با وعده‌های غذایی است تا جذب بهتری انجام شود.

توجه داشته باشید که اگر در کنار قرص استئوکینون از مکمل‌های دیگری هم استفاده می‌کنید، بهتر است ۲ الی ۴ ساعت بین آن‌ها فاصله بیاندازید.

همچنین اگر داروی خاصی (مانند داروهای ضد انعقاد خون یا قلب) مصرف می‌کنید یا سابقه مشکلات قلبی عروقی دارید، حتماً قبل از مصرف استئوکینون با پزشک مربوط مشورت کنید.

عوارض قرص استئوکینون

جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه عارضه جانبی بهتر است قبل از شروع مصرف قرص استئوکینون با پزشک خود مشورت کنید، تا دوز مورد نیاز برای شما را تعیین کند. این قرص به دلیل وجود دو ویتامین D و K علاوه بر کلسیم، به دقت بیشتری در هنگام مصرف نیاز دارد. زیرا اگر مقدار زیادی (بیشتر از میزان توصیه شده) از این ویتامین‌ها وارد بدن شود یا با داروهای دیگری مانند داروهای ضد انعقاد و تنظیم‌کننده ریتم قلب همراه شوند، عوارضی را به دنبال خواهند داشت. تپش قلب و سرگیجه از شایع‌ترین عوارض قرص استئوکینون است که در مصرف بی‌رویه و خودسر آن به وجود می‌آید.

درمورد مصرف قرص استئوکینون در دوران بارداری و شیردهی نیز باید بگوییم این قرص برای این گروه هیچ عارضه جانبی ایجاد نخواهد کرد. حتی برخی از پزشکان به دلیل فواید قرص osteo quinone در بارداری، مصرف آن را توصیه می‌کنند. در هر صورت به علت حساس بودن این دوران بدون مشورت با پزشک خود بهتر است از هیچ مکملی استفاده نکنید.

جمع بندی

این مقاله شما را با فواید قرص استئوکینون و ویژگی‌های بی‌نظیر این مکمل کلسیم آشنا می‌کند. با مطالعه این مطلب می‌توانید پاسخ این سوال که بهترین زمان مصرف قرص osteo quinoneچه زمانی است؟ که جزو سوالات پرتکرار شما درمورد این مکمل است، را پیدا کنید.

برای خرید قرص استئوکینون و سایر محصولات از جمله انواع قرص تقویت استخوان و مفاصل می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید قرص تقویت استخوان و مفاصل

هر سوال دیگری در مورد قرص کلسیم استئوکینون و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص osteo quinone چاق کننده است؟

خیر، قرص استئوکینون یک مکمل حاوی کلسیم، ویتامین‌های K2 و D3 است که جهت تقویت استخوان‌ها تهیه شده و تاثیری در چاقی ندارد.

قرص osteo را چگونه مصرف کنیم؟

برای استفاده از این قرص می‌توانید روزانه یک الی دو قرص همراه با وعده غذایی و با یک لیوان آب میل کنید.

قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز؟

مصرف قرص کلسیم در شب بیشتر توصیه می‌شود و دلیل آن این است که در صورت مصرف قرص کلسیم در طول روز ممکن است با خوردن مواد غذایی حاوی کلسیم میزان کلسیم خون دو بار افزایش یابد، به همین دلیل استفاده از این مکمل را به شب موکول کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

30 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone»

  1. سلام وتشکر. من بعلت کمردرد اسپری ۲۰۰ واحدی کلتونیکس خودسرانه مصرف کردم برادرم برام فرستاد منم اعتمادکردم.بعداز ۱۰روز دچاره آرتروززانو و صدای تمام مفاصلم درد انگشتای دست وپاهام دچارشدم.به فوق تخصص روماتولوژی مراجعه کردم ایشون تشخیص دادند ک بعلت مصرف دارو دچار آرتروززانو و..مفاصل شدم و b1 وd3 تجویزکردند و انجام آزمایش خون بای سیتوپنی سفارش کردند. در برگه ای منو به فوق تخصص خون جهت آزمایش خون بای سیتوپنی معرفی کردند. ک متاسفانه بازم برادرم مانع شد و منو قانع کرد که..بزار آقای دکتر خودشون تشخیص بدن چه آزمایشی برات بنویسند؟ فوق تخصص خون برام b6 و هماتینیک آمپولb12 برای یک ماه تجویز ردند الان از مورخه مراجعه من به دکتر که۱۴۰۲/۱۰/۳ یک ماه و چندروز میگذره. دچاره شک و سوه تفاهم شدم و حتی با برادرم بحث کردم و شاکیم. لطفا منو ازاین سردرگمی نجات بدین ک کدوم داروهارو مصرف کنم؟ آیا نشان ندادن آبرگه معرفی جهت آزمایش خون بای سیتوپنی به دکتره خون و سرطان اشتباه بوده؟ در ضمن بعلت تغذیه نامناسب دچاره کم خونی هم شدم. و فوق تخصص خون برام b6 و آمپولایb12 و هماتینیک تجویز کردند. ایشون بنظرشون کم خونی من ژنتیکیه؟ در صورتیکه بخاطره تغذیه دچاره کم خونی شدم. نمیدونم چیکارکنم؟ ازلحاظ روانی بهم ریختم.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی،همان طور که مطرح نمودید مصرف خودسرانه اسپری کلسی تونین در شما باعث مشکلاتی گردیده است.لذا توصیه می نمایم جهت اطیمنان از هر موردی(با توجه به اینکه ذهن شما نیز دچار آشفتگی گردیده است).مجددا به پزشک درمانگر خود مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من به تازگی این قرص و گرفتم بخاطر نشستن زیاد ستون فقراتم به شدت درد میکنه همچنین چند ماهی هست که دستم از لحاظ مفاصل و رگ عصب مشکل پیدا کرده قبلا دکتر قرص کلسیوم ساده برام تجویز کردن اما تنها فایده ای نداشته .میخواستم راهنمایی بفرمایین چه مدلت این دارو رو میتونم مصرف کنم من دارو راکوتان نیز مصرف میکتم ایا تداخل دارویی نخواهند داشت؟ممنون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، قرص استئوکینون با قرص ایزوترتینوئین(راکوتان)تداخلی ندارد.اما توجه کنید همان‌طور که خودتان اشاره نمودید ممکن است مشکل درد شما از اعصاب ان ناحیه باشد و با مصرف مکمل بهتر نشود.لذا مصرف هر دارویی در مورد کیس شما باید تحت نظر پزشک ارتوپد صورت گیرد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. باسلام وخسته نباشید،پسرمن ۱۸ سالشه برای رشد قدش میتونه قرص استئوکینون مصرف کنه اثری بر رشد قدش داره؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی،قرص استئوکینون به منظور افزایش رشد قدی فرموله نشده است.و بهتر است برای این منظور از قرص و یا شربت های حاوی ال ارژنین و زینک و … مثل قرص آرژی زینک پلاس یورو ویتال بهره ببرید.ضمن اینکه در نظر داشته باشید رشد قدی وابسته به چندین فاکتور ازجمله تغذیه و ژنتیک نیز می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام دخترم ۱۷ سالشه قدش خیلی کوتاهه میخواستم بدونم الان این قرصو مصرف کنه رو رشد قدش تاثیر داره؟؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله مصرف مکمل های حاوی کلسیم و ویتامین د۳ مانند قرص استئوکینون میتوانند کمک کننده باشند. برای ایشان میتوان از مکمل های حاوی ال-آرژنین هم استفاده نمود. با اینکه سن ایشان نزدیک بسته شدن صفحات استخوانی است، با این حال اینها کمک کننده خواهند بود. ولی در صورتی که قد ایشان خیلی کوتاه است این داروها اثرات خیلی بارزی شاید بروز ندهند و شاید لازم باشد در این زمینه با متخصص غدد هم مشورت بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام مادرم به دلیل سکته مغزی ه قرص اسپرین مصرف میکنه این قرص کلسیم خطری ایجاد نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه مادر شما سابقه سکته دارند بهتر است از یک مکمل کلسیم که فاقد ویتامین کا باشد استفاده کنند، مثلا قرص استئوکر مناسب است.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام
    وقت بخیر قرص فشار خون والزامیکس و آ.اس.آ روزی یکی از هر کدام استفاده میکنم شب بعد از شام هم یک قرص منیزیم میخورم میتونم شب هم یکی قرص کلسیم استئو کینون بخورم
    ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام می توانید از قرص استئوکینون استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که بهتر است قرص استئوکینون با دو یا چند ساعت فاصله از قرص منیزیم میل شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف همزمان آهن و کلسیم خطری ندارد اما ممکن است کاهش درصد جذب این دو عنصر را به همراه داشته باشد. بنابراین ترجیح بر این است که آهن و کلسیم همزمان مصرف نشوند. البته ناگفته نماند آهن موجود در غذاهایی مانند گوشت، از نوعی است که زیاد تحت تاثیر کلسیم قرار نمی گیرد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استئوکینون با آوودین تداخلی ندارد و می توانید این دو را بطور همزمان استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  7. محمد هاشم زاده

    باسلام و خسته نباشید
    آیا خوردن این قرص برای افزایش قد دختر ۹ ساله من مفید هست؟ اگر لطف کنید و در صورت وجود عوارض بهم بگید ممنون میشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در سن ۹ سالگی کودکان باید روزانه ۴ واحد لبنیات میل کنند. اگر دختر شما به هر دلیلی لبنیات مصرف نمیکند، باید به او مکمل کلسیم بدهید که استئوکینون یکی از بهترین آنهاست؛ در غیر اینصورت فرزند شما نیازی به مصرف مکمل کلسیم ندارد.

      استئوکینون محتوی کلسیم، ویتامین دی و ویتامین کا است که هر سه برای استخوان سازی ضروری هستند. این محصول عارضه جانبی قابل توجهی ندارد.

      ضمنا مصرف زینک و ال آرژینین هم در تقویت رشد قدی موثر است. بر همین اساس شما می توانید برای تقویت رشد قدی کودک از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. شربت آرزی پلاس خود محتوی کلسیم و ویتامین دی و ویتامین کا هم هست. البته میزان کلسیم آن تمام نیاز روزانه را برطرف نمی کند و در کنار آن دخترتان باید لبنیات هم بخورد.

      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  8. سلام عذرزحمت من سرطان سینه داشتم سال نود و دو عمل کردم و شیمی درمانی وپرتودرمانی شدم دکترشیمی درمانی فرمودند شما هیچوقت کلسیم استفاده نکنید سال نودوچهار بدون هیچ عارضه رحمی به درخواست خودم رحم وتخمدانمو درآوردم الحمدالله جواب پاتولوژی هم منفی بعداز آن دکترشیمی درمانی گفتن بعدازاین بخاطر پوکی استخوان باید قرص کلثوم بخورید من مجاز برخوردن این کلسیم هستم .ممنون میشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دوست عزیز اگر پزشک شما مصرف کلسیم را برایتان مجاز اعلام کرده اند، می توانید از قرص استئوکینون استفاده کنید. قرص استئوکینون علاوه بر کلسیم محتوی ویتامین دی و ویتامین کا هم هست که در استخوان سازی نقش مهمی دارند.
      با احترام دکتر داروساز

  9. باسلام
    من هرماه یکعدد ویتامین d3
    ۵۰هزار میخورم باتوجه به اینکه قرص استئوکینون هم ویتامین d3 داره اشکالی نداره مصرفش؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف ماهیانه ویتامین دی ۵۰۰۰۰ در کنار مصرف روزانه استئوکینون مشکلی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است بین زمان مصرف مکمل زینک و استئوکینون دو ساعت فاصله بیاندازید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام من دیالیزی هستم حدودا دو سالی هست که روزی دو عدد استئوکینون مصرف میکنم اما سطح کلسیم بالا ماه گذشته ۶/۸ بود اما این ماه ازمایش دادم کلسیمم شده۵/۳ باوجود اینکه نحوه مصرف این قرص را رعایت میکنم و منظم یکی صبح و یکی شب بلافاصله بعداز غذا مصرف میکنم چرا کلسیم بالا نرفته و برعکس پایین تر امده سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بهتر است در این خصوص با پزشک درمانگر خود یا متخصص کلیه و مجاری ادراری مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که سنگ کلیه دارند بهتر است برای تامین کلسیم از مکملهایی استفاده کنند که محتوی کلسیم سیترات باشد. بر همین مبنا، قرص سوپراکل انتخاب بهتری برای این افراد است.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام خسته نباشید من قرص کلسیم D3 دکتر قلبوعروق برام تجویز کردن.
    دوباره پیش دکتر ارتوپد تحت درمان هستم اونم قرص استئوکینون برام تجویز کردن هردوتاشون فکر کنم کلسیم باشن حالا سوالم این بود اشکال نداره هردوتا قرص رو باهم درطول روز جداگانه استفاده کنم یا هردوتاش باهم باشن عوارضی ندارن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص کلسیم دی و قرص استئوکینون کاملا مشابه هم هستند و نباید همزمان از هر دو استفاده کنید. یکی که تمام شد بعد به سراغ دیگری بروید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط