بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص پیاسیدین از محصولات گیاهی موثر در کاهش دردهای مفصلی، درد آرتروز و ترمیم غضروف‌ها است. این قرص ضد التهاب مفاصل موجب افزایش توان حرکتی در افراد مبتلا به بیماری‌های استئوآرتریت و دژنراتیو مفاصل می‌شود. در مورد نحوه مصرف این محصول سوالات زیادی از ما شده است که به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با روش استفاده آن آشنا کنیم. همچنین در انتهای مقاله درباره بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود درباره این بهترین داروی آرتروز را پیدا کنید.

دژنراتیو مفاصل یا آرتروز

آرتروز یا اُستئوآرتریت (Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. استفاده از کلمه آرتروز در بین عموم جامعه نیز بسیار رایج است و حتی برخی از مردم آن را برای هر درد مفصلی خود ممکن است از آن استفاده کنند. باید بدانیم که آرتروز علائم خاص خود را دارد و لازم است برای تشخیص آن به پزشک متخصص مراجعه شود.

این بیماری که معمولا بعد از ۴۰ سالگی و بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود، به یک بیماری شایع در بین تمام دنیا و نژادها تبدیل شده است.

اتفاقی که در بیماری آرتروز می‌افتد این است که غضروف داخل مفصل، سخت شده و حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه مستعد پذیرش آسیب می‌شود. در طی زمان، غضروف ممکن است در برخی از نواحی تحلیل رفته و توانایی خود در جلوگیری از شوک ضربه را به شدت از دست بدهد. اگر این شرایط رو به بدتر شدن برود، این اتفاق می‌تواند باعث شود که استخوان‌ها بر هم ساییده شوند.

از اولین علائم آرتروز شرایطی است که بیمار اول صبح که از خواب بیدار می‌شود متوجه خشکی مختصر مفصل برای چند دقیقه می‌شود که با شروع فعالیت این ناراحتی از بین می‌رود. این علامت بعد از نشستن طولانی نیز ممکن است احساس شود. اگر بیماری به پیشرفت خود ادامه دهد، در مفاصل مبتلا در زمان فعالیت درد پیدا می‌شود که با استراحت کردن از بین می‌رود. بعد از مدتی بیمار متوجه می‌شود که قادر نیست بعضی از کارها را انجام دهد، مانند کار با دست‌ها یا راه رفتن تند و بالا و پائین رفتن از پله‌ها.

بهترین داروی آرتروز

این بیماری درمان قطعی ندارد اما می‌توان آن را کنترل کرده و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. دو روش دارویی و غیر دارویی برای کنترل دژنراتیو مفاصل وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین درمان‌های غیر دارویی آرتروز عبارتند از:

  • کم کردن وزن
  • پرهیز از فشار آوردن بیش از حد به مفصل
  • ورزش برای تقویت عضلات اطراف مفصل
درمان و کنترل علائم آرتروز
کاهش وزن و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند به تقویت مفاصل و کاهش دردها کمک موثری کند.

و داروهایی که برای کنترل علائم آرتروز مصرف می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • مسکن‌ها
  • داروهای ضدالتهابی
  • تزریق داخل مفصلی کورتون
  • تزریق داخل مفصلی هیالورونان و گلوکوزآمین (اثر آن اثبات نشده است.)

برخی از داروهای تهیه شده از گیاهان دارویی نیز در کاهش علائم این بیماری و تسکین دردهای آن موثر شناخته شده‌اند. قرص پیاسیدین یکی از این داروهای گیاهی است که به بهبود التهاب مفاصل کمک قابل توجهی می‌کند.

معرفی قرص برای درمان آرتروز

قرص ضد التهاب مفاصل پیاسیدین حاوی ترکیبی از گیاهان دارویی با اثرات اثبات شده آووکادو و سویا می‌باشد و شامل مواد مؤثره‌ای است که اثرات بهبوددهنده و تسکین‌دهنده یکدیگر را تکمیل نموده و نتیجه آن کنترل و درمان بیماری‌های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت می‌باشد.

داروهای حاوی ترکیب آووکادو و سویا از اقلام ثابت بسیاری از نسخ متخصصین ارتوپدی هستند که اثرات خوبی را در مصرف ۳ تا ۱۲ ماهه نشان می‌دهند. مطابق با مطالعات، این ترکیب در کاهش احساس ناتوانی و درد بیمار، کاهش نیاز بیمار به مصرف مسکن و کاهش سرعت روند تحلیل غضروف‌ها موثر شناخته شده است. حتی در دراز مدت مصرف ترکیبات ۳۰۰ میلی‌­گرمی غیرصابونی شده‌ آووکادو و سویا توانسته تا ۲۰% یا بیشتر، پیشرفت بیماری‌­های مفصلی و التهاب مفاصل را به تاخیر بیاندازد و در کند شدن آن‌ها تاثیر داشته باشد.

ترکیب آووکادو و سویا با نام تجاری پیاسکلیدین مشهور است که امروزه در بازار دارویی ایران پیدا نمی‌شود. اما شرکت­‌های ایرانی معتبر نیز دقیقاً همان ترکیبات را با همان شرایط و ملزومات تولید کرده‌­اند. یکی از این محصولات که دقیقاً ترکیبات مشابه پیاسکلیدین اصل را دارد، کپسول پیاسیدین از شرکت رازک است.

خرید بهترین داروی آرتروز

ترکیبات قرص ضد التهاب پیاسیدین

قبل از آشنایی با موارد مصرف این قرص بهتر است با خواص سویا و آووکادو دو ترکیب اصلی این قرص ضد التهاب مفاصل آشنا شویم:

سویا

سویا به دلیل داشتن پروتئین بالا برای التهاب زانو و درد مفاصل بسیار مناسب است. با تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان خوردن ۲ بار در روز مکمل پروتئینی سویا به مدت ۳ ماه، برای کسانی که درد زانو و مفاصل دارند، باعث کاهش التهاب مفاصل شده و غضروف‌ها را ترمیم می‌کند. علاوه بر این از تخریب غضروف‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

آووکادو

آووکادو یک میوه مسکن زاست که درد را تسکین می‌دهد و به همین خاطر برای بیماری‌هایی مانند التهاب زانوها و مفاصل گزینه مناسبی برای کاهش درد است. عصاره آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین A، C، K و E، اسید آمینه‌های ضروری و اسیدهای چرب اشباع است. این ترکیبات ضد التهاب‌های بسیار قوی هستند و می‌توانند ورم مفاصل را پس از چند هفته از شروع مصرف استفاده از بین ببرند.

کپسول پیاسیدین با ترکیب سویا و آووکادو یک محصول بسیار موثر برای تسریع روند درمان و کاهش التهابات مفاصل ارائه کرده است. تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلی‌گرم از این ترکیب (معادل روزی ۱ الی ۲ قرص پیاسیدین) پس از ۶ ماه اثری مشابه با ۴۰۰ میلی‌گرم کندرویتین (یکی از ترکیبات مؤثر غضروف ساز) دارد و در کاهش درد بسیار مؤثر است.

قرص پیاسیدین برای چیست؟

قرص پیاسیدین را معمولا با عنوان بهترین داروی آرتروز در بین داروهای گیاهی می‌شناسند. از این قرص برای تقویت مفاصل و کمک به غضروف‌سازی نیز استفاده می‌شود. بنا بر تحقیقی که بر روی کپسول پیاسیدین رازک انجام شده است، مصرف روزانه این دارو پس از ۲ سال توانسته تا ۵۰% میزان تنگ شدن فضای مفصلی را کاهش دهد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که افراد مبتلا به آرتروز با مصرف کپسول پیاسیدین، پیشرفت قابل توجهی در توانایی حرکتی خود بدون احساس درد داشته باشند.

قرص ضد التهاب مفاصل پیاسیدین

مهم‌ترین موارد مصرف قرص ضد التهاب مفاصل پیاسیدین شامل موارد زیر است:

  • ترمیم‌کننده غضروف‌های تخریب شده
  • کاهش‌دهنده دردهای آرتروز
  • افزایش توان حرکتی
  • بهبوددهنده بیماری‌های استئوآرتریت و دژنراتیو مفاصل و علائم ناشی از آن‌ها

حال که با این داروی آرتروز و ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شدیم می‌توانیم به سراغ نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین برویم.

بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین

برای اطلاع از نحوه استفاده از هر دارویی بهتر است با پزشک خود یا دکتر داروساز مشورت کنید. در غیر این صورت می‌توانید از دستورالعمل روتین محصول مطابق با بروشور آن کمک بگیرید.

در مورد پیاسیدین لازم است روزانه یک کپسول را همراه با یک لیوان بزرگ آب میل نمایید. بهترین زمان مصرف قرص پیاسیدین همراه با وعده غذایی است. یعنی زمانی این قرص را مصرف کنید که معده شما خالی نباشد.

برخی از پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند که این کپسول را در شب و همراه با شام میل کنند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. به طور کلی ساعت خاصی برای استفاده از این داروی گیاهی آرتروز وجود ندارد. اما بهتر است هر ساعتی که مصرف را شروع می‌کنید، تا آخر دوره نیز همان ساعت مصرف کنید تا بدن به سازگاری بهتری برای تجزیه این دارو برسد.

توصیه می‌شود دوره درمان را که به مدت ۳ الی ۶ ماه (بسته به نظر پزشک) است، حتما تکمیل کنید تا بهترین نتیجه و تاثیر را شاهد باشید.

در هنگام استفاده از قرص پیاسیدین به موارد احتیاطی زیر توجه داشته باشید:

  • به دلیل نبود اطلاعات کافی در خصوص ایمنی و اثربخشی این محصول در بارداری و شیردهی، در این دوران از مصرف این محصول بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.
  • در صورتی که از سایر داروها و مکمل‌های غذایی و گیاهی استفاده می‌کنید، پیش از مصرف کپسول پیاسیدین رازک حتما با پزشک خود مشورت نمایید.
  • این محصول را بدون تجویز پزشک مصرف نکرده و استفاده از آن را خودسرانه به سایر افراد توصیه نکنید.
  • در صورت حساسیت به هر یک از اجزای قرص پیاسیدین رازک حتما از پزشک خود سوال نمایید.

برای خرید این محصول و سایر انواع قرص ضد التهاب مفاصل، می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد کپسول پیاسیدین و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص پیاسیدین مسکن است؟

نمی‌توان از قرص پیاسیدین به عنوان یک مسکن استفاده کرد اما ترکیبات موجود در این قرص به جهت ضد التهاب بودن باعث کاهش دردهای مفصلی می‌شود. توجه داشته باشید به هنگام داشتن درد، دوز مصرفی این قرص را افزایش ندهید.

ایا قرص پیاسیدین چاق کننده است؟

هیچ یک از ترکیبات این محصول در افزایش وزن موثر نیستند و با رعایت رژیم سالم و کم کالری می‌توانید با خیال راحت از این قرص استفاده کنید.

عوارض قرص پیاسیدین ۳۰۰ چیست؟

هر فرآورده به موازات اثرات درمانی خود دارای عوارض جانبی نیز می‌باشد. اگرچه عوارض جانبی متداول با این محصول گزارش نشده است و معمولاً در اکثر افراد بدون عارضه و یا به صورت خفیف بوده و به خوبی تحمل می‌شود. لیکن در صورت تداوم و یا تشدید عوارض رایج زیر حتما به پزشک خود مراجعه نمایید: تهوع، واکنش‌های حساسیتی نادر، اسهال و مشکلات گوارشی.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره