قرص پیاسیدین 300 برای چیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از اقلامی که پای ثابت بسیاری از نسخ متخصصین ارتوپدی است، ترکیب آووکادو و سویا می‌باشد که اثرات خوب و قطعی خود را در مصرف‌های ۳ تا ۱۲ ماهه نشان داده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی درمورد این ترکیب داشته‌ایم. همچنین در ادامه به معرفی قرص پیاسیدین ۳۰۰ که حاوی ترکیب آووکادو و سویا است می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ترکیب آووکادو و سویا

مطابق با مطالعات، این ترکیب در کاهش احساس ناتوانی و درد بیمار، کاهش نیاز بیمار به مصرف مسکن و کاهش سرعت روند تحلیل غضروف‌­ها موثر شناخته شده است. حتی در دراز مدت مصرف ترکیبات ۳۰۰ میلی‌­گرمی غیرصابونی شده‌ی آووکادو و سویا توانسته تا ۲۰% یا بیشتر، پیشرفت بیماری‌­های مفصلی و التهاب مفاصل را به تاخیر بیاندازد و در کند شدن آن‌ها تاثیر داشته باشد.

این ترکیب آووکادو و سویا یک نام تجاری مشهور دارد به اسم پیاسکلیدین، که خب امروزه در بازار دارویی ایران پیدا نمی‌­شود. اما شرکت­‌های ایرانی معتبر نیز دقیقاً همان ترکیبات را با همان شرایط و ملزومات تولید کرده‌­اند. یکی از این محصولات که دقیقاً ترکیبات مشابه پیاسکلیدین اصل را دارد، کپسول پیاسیدین از شرکت رازک است.

قرص پیاسیدین چیست

بسته بندی قرص پیاسیدین به صورت ۱۵ عدد کپسول است که دقیقاً حاوی ۳۰۰ میلی‌­گرم ترکیب آووکادو و سویا غیرصابونی شده است.

خرید قرص پیاسیدین

این عبارت “غیرصابونی شده” به یک مختصات شیمیایی عصاره‌­ها اشاره می‌­کند و علت خاصی ندارد. تقریباً تمام ترکیبات ۳۰۰ میلی­‌گرمی که مشابه پیاسیدین و پیاسکلیدین هستند، همین غیرصابونی شده را با خودشان دارند ولی مسئله‌ای نیست که لازم باشد به آن توجه کنید. فقط به این اشاره می‌­کند که برای داشتن اثر ضدالتهابی مفاصل این عصاره‌­ها، باید این فرایند شیمیایی را از سر گذرانده باشند.

بهترین زمان مصرف برای قرص پیاسیدین

نحوه مصرف پیاسیدین چگونه است؟ روزی ۲-۱ عدد برای آن مدتی که پزشک برای شما تجویز می‌­کند، قابل استفاده است.

کپسول پیاسیدین 300 رازک
کپسول پیاسیدین به صورت بسته‌های ۱۵ عددی برای درمان دردهای مفصلی استفاده می‌شود.

در مورد طول مدت مصرف هم مطالعات مختلف، نتایج متفاوتی داشتند ولی مصرف مداوم ترکیباتی که ۳۰۰ میلی‌­گرم آووکادو و سویا دارند مثل پیاسیدین، تا ۳ سال امن بوده و مشکل خاصی که نداشته هیچ، بلکه خیلی خوب هم توانسته جلوی پیشرفت بیماری التهابی را بگیرد.

احتیاطات و عوارض قرص پیاسیدین

ممکن است تا حد کمی عوارض گوارشی ایجاد کند که با مصرف بعد از وعده غذایی، و همچنین مصرف ۲-۱ لیوان آب شما می­‌توانید تا حد خیلی خوبی این عارضه گوارشی را کنترل کنید.

پیاسیدین غیر از عوارض گوارشی از جمله نفخ یا سوزش سر دل که خصوصا در ابتدای مصرف ممکن است ایجاد کند، احتیاط مصرف دیگری نیز دارد:

  • اگر به لاتکس حساسیت داشته باشید ممکن است به صورت متقاطع به آووکادو هم حساسیت داشته باشید.
  • یا اگر به شیر حساسیت داشته باشید ممکن است به سویا هم حساسیت نشان دهید.
  • یا اگر مستقیماً سابقه حساسیت به سویا دارید، بهتر است از مصرف پیاسیدین خودداری کنید، مگر اینکه پزشک شما لازم بداند.

تداخل دارویی

ترکیب آووکادو و سویا با این مقادیر و این شکل شیمیایی، تداخل خاصی ندارد. اما آووکادو و سویا به صورت جداگانه ممکن است با بسیاری از داروها تداخل داشته باشند. در نتیجه اگر شرایط حساس به هورمون دارید، اگر از داروهای هورمونی و یا داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنید، قبل از مصرف پیاسیدین با پزشک خود مشورت داشته باشید.

سوال دیگری که معمولا در مورد پیاسیدین و ترکیبات مشابه آن پرسیده می‌­شود، این است که آیا پیاسیدین باعث چاقی می‌­شود؟

خیر، پیاسیدین اثری روی افزایش وزن ندارد. حتی برخی از مطالعات بررسی کرده­‌اند که ببینند این ترکیب با این خصوصیات می­‌تواند به کاهش وزن کمک کند، که البته اثر خاصی نداشت و نتوانسته باعث کاهش وزن شود، ولی موجب افزایش وزن هم نمی‌­شود.

ویدئو قرص پیاسیدین

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره کپسول پیاسیدین را مشاهده کنید:

جمع بندی

همانطور که در طول متن و ویدئو مشاهده کردید، قرص پیاسیدین از جمله محصولات حاوی ترکیب آووکادو و سویا است که برای درمان درد و التهاب مفاصل استفاده می‌شود. پیاسیدین برای دیسک کمر نیز مصرف می‌شود.

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف قرص پیاسیدین داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قرص پیاسیدین ۳۰۰ برای چیست؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ببینید پیاسیدین مسکن ندارد اما خاصیت ضدالتهاب دارد وبخصوص می تواند درد و التهاب مفصلی را کاهش دهد. پس تعجبی ندارد که دردتان با مصرف پیاسیدین برطرف شده است.
      با احترام دکتر داروساز

  1. با سلام من حدود دو ساله که دیسک دارم انواع داروها رو پزشکان تجویز کردند
    اخیرا پیاسیدین رو دوستی معرفی کرد واقعا مث معجزه بود کلا خوب شدم
    حالا ببینم پس از اتمام مصرف بسته چی میشه
    (کاربر مفید طب)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره