بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت

بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کم خونی ناشی از فقر آهن شایع‌ترین بیماری خونی است که با وجود بحرانی نبودن وضعیت بیمار، موجب عوارضی می‌شود که شرایط زندگی را برای فرد مبتلا دشوار می‌کند. مصرف مکمل‌های حاوی آهن بعد از تغذیه اصولی، اولین تجویز پزشکان برای این بیماران است. کپسول سیدرال فورت فارمانوترا یکی از بهترین مکمل‌های حاوی آهن سوکروزومیال است که دارای قابلیت جذب بسیار بالا بوده و عوارض گوارشی آن به حداقل رسیده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب راجع به این فرآورده صحبت می‌کنیم و شما را با فواید و بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت آشنا خواهیم کرد.

قرص سیدرال فورت چیست؟

کپسول سیدرال فورت که معمولا آن را با نام قرص سیدرال فورت نیز می‌شناسند مکمل آهنی است که در ایران تحت لیسانس برند فارمانوترا ایتالیا تولید می‌شود. شرکت کیمیا سلامت ایرانیان دارنده پروانه ساخت این محصول بوده و محل ساخت آن طب مفید نیکان می‌باشد. هر بسته از سیدرال فورت حاوی ۲۰ عدد کپسول است که در دو بلیستر ۱۰ عددی بسته‌بندی می‌شود.

قرص سیدرال فورت حاوی آهن سوکروزومیال یا لیپوزومال است که یکی از بهترین ملح‌های آهن به شمار می‌رود. این نوع آهن قابلیت جذب بسیار بالایی دارد و عوارض گوارشی آن مانند تهوع و یبوست بسیار در مقایسه با سایر ملح‌های آهن کمتر است. از همین رو قرص سیدرال فورت فارمانوترا یک مکمل آهن مناسب برای بیماران مبتلا به مشکلات گوارشی می‌باشد. ویژگی دیگر این فرآورده، فاقد گلوتن بودن آن است. به همین دلیل افراد مبتلا به سلیاک نیز می‌توانند از سیدرال فورت استفاده کنند.

علاوه بر آهن سوکروزومیال، ویتامین C نیز به ترکیبات کپسول سیدرال فورت اضافه شده است که وجود این ویتامین باعث افزایش و تسهیل جذب آهن خواهد شد. کمبود ویتامین C باعث کاهش جذب آهن از طریق دستگاه گوارش شده و می‌تواند سبب بروز کم خونی فقر آهن شود.

خرید قرص سیدرال فورت

آهن سوکروزومیال چیست؟

همانطور که گفتیم آهن موجود در قرص سیدرال فورت فارمانوترا از نوع سوکروزومیال (لیپوزومال) است. در فناوری سوکروزومیال، مولکول دارویی توسط پوشش دو لایه‌ای فسفولیپیدی احاطه می‌شود. در واقع در فرمولاسیون آهن سوکروزومیال، پوشش فسفولیپیدی توسط یک لایه سوکروز استری احاطه می‌گردد.

پوشش فسفولیپیدی و سوکروز استری در آهن سوکروزومیال در قیاس با فرمولاسیون‌های معمولی آهن، منجر به افزایش جذب آهن از سلول‌های روده و افزایش سطح خونی آهن می‌شود. علاوه بر این آهن سوکروزومیال موجب جلوگیری از تحریک مخاطات و تغییر رنگ دندان‌ها توسط آهن، آسیب‌پذیری کمتر مولکول آهن در برابر اسید و آنزیم‌های معده و جذب و تحمل بیشتر آهن در افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده می‌شود.

به طور ساده‌تر می‌توان گفت آهن موجود در قرص سیدرال فورت به راحتی از لوله گوارش عبور کرده و به طور مستقیم از روده جذب می‌شود. در نتیجه از هرگونه تحریک دستگاه گوارش و ایجاد عوارضی مانند تهوع، یبوست، دل درد و… جلوگیری می‌کند.

قرص سیدرال فورت برای چیست؟

قبل از اینکه شما را با نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت آشنا کنیم، بهتر است موارد مصرف این فرآورده را بشناسید. کاربرد اصلی قرص سیدرال فورت در موارد کم خونی ناشی از فقر آهن شدید است. از این مکمل آهن می‌توان به ویژه برای استفاده طولانی مدت در موارد کم خونی ناشی از بیماری‌های مزمن کلیوی، همودیالیز، مشکلات خونی در بیماران دچار بدخیمی، در زمان رادیوتراپی، در خونریزی‌های گوارشی و یا سایر موارد کاهش شدید هموگلوبین بهره گرفت.

کپسول سیدرال فورت به سبب برخورداری از فرمولاسیون سوکروزمیال، فراهمی زیستی بالایی داشته و همچنین جذب بسیار مناسبی در بیماری‌های گوارشی مانند سلیاک و بیماری‌های التهابی روده دارد. این فرآورده به دلیل پیشگیری از تماس آهن با مخاط دستگاه گوارش و کاهش درد معده و تهوع باعث افزایش تحمل گوارشی می‌شود.

به طور کلی مزایا و موارد مصرف قرص سیدرال فورت را می‌توانیم به صورت تیتروار زیر بیان کنیم:

  • قابل استفاده در موارد کم خونی فقر آهن شدید
  • برای استفاده طولانی مدت کم خونی ناشی از بیماری‌های مزمن کلیوی
  • قابل استفاده برای بیماران همودیالیز
  • برای مشکلات خونی در بیماران دچار بدخیمی
  • مورد استفاده در زمان رادیوتراپی به منظور بهبود اکسیژن‌رسانی به بافت
  • در خونریزی‌های گوارشی یا بیماران مشمول عمل برداشتن معده
  • قابل استفاده برای تمامی موارد کاهش شدید هموگلوبین
  • مناسب برای بیماران گوارشی و التهاب روده
  • فاقد گلوتن و قابل استفاده برای افراد مبتلا به سلیاک
  • افزایش تحمل گوارشی و کاهش عوارضی مانند درد معده و تهوع
  • دارای قابلیت جذب بسیار بالا
خرید قرص سیدرال فورت
جهت خرید قرص سیدرال فورت مکمل آهن با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

قرص سیدرال فورت برای ریزش مو

فقر آهن یکی از شایع‌ترین بیماری‌های خونی است که دارای عوارض متعددی از جمله ریزش مو می‌باشد. اکثر خانم‌ها ریزش مو بر اثر فقر آهن و کم خونی را تجربه می‌کنند. زمانی که سطح آهن شما کم باشد، انتقال اکسیژن به سلول‌های مهم مانند سلول‌هایی که رشد موها را تحریک می‌کند، سخت‌تر می‌شود. و این مسئله می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موها شود.

از همین رو مصرف مواد غذایی و مکمل‌های حاوی آهن می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. قرص سیدرال فورت نیز به دلیل دارا بودن مقدار مناسبی از آهن سوکروزومیال در ترکیبات خود می‌تواند باعث کم شدن ریزش موها در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن شود.

بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت

خب تا این بخش از مقاله به خوبی با قرص سیدرال فورت و موارد کاربرد آن آشنا شدیم. حال به مبحث اصلی‌مان یعنی بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت می‌رسیم. جهت استفاده از این فرآورده همانند سایر داروها بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نموده و طبق دستور تجویزی عمل نمایید. اما اگر دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه یک کپسول سیدرال فورت را به همراه یک لیوان پر آب مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت، شب‌ها قبل از خواب است. همچنین توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از هرگونه عوارض گوارشی، این قرص آهن را بعد از غذا میل کنید. توجه داشته باشید که میزان مصرف توصیه‌شده فرآورده را نباید بدون مشورت با پزشک یا داروساز افزایش دهید.

قیمت قرص سیدرال فورت

در این مقاله درمورد یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین مکمل‌های آهن صحبت کردیم که دارای جذب بسیار بالایی است. این فرآورده برای بسیاری از گروه‌ها قابل استفاده بوده و کمترین عوارض گوارشی را برای فرد مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. همچنین درمورد نحوه استفاده و بهترین زمان مصرف قرص سیدرال فورت نیز اطلاعات لازم را در اختیار شما گذاشتیم.

برای تهیه کپسول سیدرال فورت فارمانوترا می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص سیدرال فورت سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله بهترین قرص آهن خارجی و ایرانی به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص آهن خارجی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص سیدرال فورت برای چی خوبه؟

از قرص سیدرال فورت در موارد کم خونی ناشی از فقر آهن شدید استفاده می‌شود. این قرص به ویژه برای استفاده طولانی مدت در موارد ناشی از بیماری های مزمن کلیوی، همودیالیز، مشکلات خونی در بیماران دچار بدخیمی، در زمان رادیوتراپی به منظور بهبود اکسیژن رسانی به بافت، در خونریزی های گوارشی یا بیماران مشمول عمل برداشتن معده و یا در سایر موارد کاهش شدید هموگلوبین کاربرد دارد.

قرص سیدرال فورت در بارداری کاربرد دارد؟

کم خونی ناشی از فقر آهن در دوران بارداری یکی از موارد شایع است اما به دلیل حساس بودن این دوران بهتر است بدون مجوز پزشک از هیچ دارویی به صورت خودسرانه استفاده نکنید. از قرص سیدرال فورت در بارداری نیز می‌توان استفاده کرد ولی باید تحت نظر پزشک انجام گیرد.

نحوه مصرف قرص سیدرال فورت چگونه است؟

برای مصرف قرص سیدرال فورت می‌توانید روزانه یک عدد کپسول را همراه با یک لیوان پر آب میل کنید. یا مطابق با دستور پزشک خود عمل نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط