قرص فروفورت گاین چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول فروفورت گاین محصولی از شرکت داروسازی دکتر عبیدی است که به تامین آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می‌کند. این قرص در دریافت ویتامین B9 مورد نیاز بدن و ساخت گلبول قرمز نیز موثر است. قرص فروفورت گاین عبیدی کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مقاله درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بدانید قرص فروفورت گاین چیست و با نکات مصرف آن آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قرص فروفورت گاین چیست؟

فروفورت گاین در دو شکل بلیستر (ورقه‌ای) و قوطی حاوی ۳۰ عدد کپسول تولید و ارائه می‌شود. این کپسول را معمولا با نام قرص فروفورت گاین نیز می‌شناسند. این قرص آهن حاوی ۶۰ میلی‌گرم فروس گلایسین سولفات و ۰.۷۵ میلی‌گرم اسید فولیک می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های قرص فروفورت گاین که آن را نسبت به سایر مکمل‌های آهن متمایز می‌کند، این است که با پوشش مقاومی تولید شده است. این پوشش قرص فروفورت گاین تحت تاثیر محیط اسیدی معده قرار نمی‌گیرد و در پنجره جذبی آن در دستگاه گوارش باز و جذب می‌شود. در نتیجه این فرایند، کمبود آهن ناشی از سوء جذب یا افزایش نیاز بدن به آن را برطرف می‌کند.

ویژگی دیگر قرص فروفورت گاین این است که حاوی دوز بالایی از آهن می‌باشد. فروس گلایسین سولفات موجود در این قرص معادل آهن دو ظرفیتی است که برای تامین آهن مورد نیاز برای افراد مسن، ورزشکاران، خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی کارایی بسزایی دارد.

خرید قرص فروفورت گاین

قرص فروفورت گاین برای چی خوبه

در بخش قبل به طور مختصر بیان کردیم که قرص فروفورت گاین چیست و به واسطه چه ویژگی‌هایی، محبوبیت پیدا کرده است. همانطور که گفتیم قرص فروفورت گاین حاوی فروس گلایسین سولفات (معادل آهن دو ظرفیتی) و اسید فولیک (ویتامین B9) می‌باشد. در نتیجه مهم‌ترین کارایی این محصول تامین آهن و ویتامین B9 مورد نیاز بدن است. این قرص با کمک به ساخت گلبول قرمز خون به پیشگیری و بهبود کم‌خونی‌های ناشی از سوءتغذیه و مشکلات فقر آهن کمک می‌کند.

علاوه بر این از قرص فروفورت گاین در رفع علائم ناشی از کمبود آهن کاهش انرژی، ضعف سیستم ایمنی بدن و ریزش مو نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. فروفورت در ساختار هموگلوبین نیز موثر بوده و به اکسیژن‌رسانی و عملکرد صحیح سلول‌های بدن کمک می‌کند.

مهم‌ترین مزایا و کاربردهای کپسول فروفورت گاین را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • کمک به تامین آهن مورد نیاز بدن
  • پیشگیری و بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن
  • موثر در ساخت گلبولهای قرمز
  • کمک به تامین ویتامین B9 مورد نیاز بدن
  • موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • مناسب برای افراد مسن و ورزشکاران
  • مناسب برای خانم‌های باردار و شیرده

قرص فروفورت گاین برای ریزش مو

کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از شایع‌ترین بیماری‌های خونی است که بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند. این بیماری عوارض متعددی را به دنبال دارد که ریزش مو از جمله علائم اصلی آن به شمار می‌رود. هنگامی که سطح آهن بدن کاهش پیدا کند، انتقال اکسیژن به سلول‌های مهم مانند سلول‌های موثر در تحریک رشد مو سخت‌تر می‌شود. در نتیجه این اتفاق می‌تواند باعث نازک‌تر شدن موها و ریزش آن‌ها شود.

در چنین مواردی مصرف مکمل‌های حاوی آهن و فولیک اسید توصیه می‌شود که می‌تواند به جلوگیری از ریزش موی شما کمک کند. قرص فروفورت گاین نیز به واسطه دارا بودن دوز بالای آهن و فولیک اسید می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو نقش قابل توجهی داشته باشد.

خرید قرص فروفورت گاین
حهت خرید قرص فروفورت گاین عبیدی با تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

زمان مصرف قرص فروفورت گاین

بهتر است مقدار و زمان مصرف قرص فروفورت گاین توسط پزشک یا داروساز تعیین شود. چرا که این فرآورده حاوی دوز بالایی از آهن بوده و ۳۳.۳۳ درصد بالاتر از حداکثر مقدار مصرف مجاز روزانه می‌باشد. در صورتی که پزشک برای شما دستور خاصی تجویز نکرده باشد، می‌توانید از دستورالعمل پیشنهادی بروشور این محصول کمک بگیرید.

طبق راهنمای موجود در بسته بندی کپسول فروفورت گاین، این فرآورده باید به صورت ناشتا و با معده خالی در هنگام صبح (حدود یک ساعت قبل از صبحانه) و یا در فاصله زمانی مناسب، حدود ۲ ساعت قبل و یا بعد از غذا مصرف شود.

توجه داشته باشید که قرص آهن فروفورت باید به طور کامل بلعیده شده و از جویدن یا خرد کردن آن در دهان خودداری شود. اما در صورتی که نمی‌توانید کپسول را ببلعید، محتویات درون آن را به طور کامل تخلیه و درون یک قاشق سوپ‌خوری بریزید، سپس آن را با مقادیر کافی آب میل کنید.

دوره درمان بر اساس شدت کم‌خونی و نیاز فردی معمولاً ۳ تا ۶ ماه است که ممکن است در برخی موارد طولانی‌تر نیز بشود. چنانچه یک نوبت را فراموش کردید، آن نوبت را مصرف نکنید، برنامه عادی را ادامه دهید و از دو برابر کردن مقدار فرآورده خودداری نمایید.

نکات احتیاطی مصرف قرص آهن فروفورت

در بروشور کپسول فروفورت گاین عبیدی درمورد موارد منع مصرف و تداخلات دارویی این محصول تاکید شده است. بهتر است قبل از مصرف این قرص بروشور آن را با دقت مطالعه نمایید و در صورت داشتن شرایط ذکر شده با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قبل از استفاده از قرص آهن فروفورت نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • این قرص در کودکان کمتر از ۶ سال، در اختلالات مصرف آهن، کم خونی مگالوبلاستیک ناشی از کمبود ویتامین B12، حساسیت به هر یک از مواد این فرآورده منع مصرف دارد.
  • در صورت ابتلا به زخم‌های روده‌ای لازم است با پزشک خود در مورد مصرف این قرص مشورت نمایید.
  • افراد سالخورده با علائم کمبود آهن، کم خونی با منشاء نامشخص، بیماران با کم خونی ناشی از بیماری‌های شدید کلیوی نیز مشورت با پزشک ضروری است.
  • مصرف توام قرص آهن فروفورت با داروهای ضد درد یا ضد روماتیسم، داروهای ضد تشنج، تتراسایکلین‌ها، داروهای بیس فسفونات، داروهای حاوی کلسیم، منیزیم و آلومینیوم، پنی سیلامین، ترکیبات خوراکی طلا، آنتی بیوتیک‌های فلوروکینولونی، داروهای ضد صرع و داروهای سیتوتوکسیک ممکن است خطرساز باشد. در صورتی که از این داروها استفاده می‌کنید، پزشک خود را مطلع سازید.
  • به طور کلی فاصله زمانی مصرف کپسول فروفورت گاین  با سایر داروهای فوق باید حداقل ۲ ساعت باشد.

عوارض قرص فروفورت گاین

قرص فروفورت گاین به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز بشود، گرچه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی‌شود. در صورت بروز عوارض و علائم زیر بعد از مصرف فروفورت، سریعا با پزشک یا داروساز مشورت نمایید:

  • مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، سوزش سردل، یا استفراغ ممکن است حادث گردد. کثرت وقوع با مقدار مصرف افزایش می‌یابد.
  • اختلالات سیستم عصبی مرکزی با مصرف مقادیر بالای این فرآورده به ندرت دیده می‌شود.
  • واکنش‌های حساسیتی (مانند حساسیت پوستی) در موارد نادر ممکن است ظاهر شود.
  • تغییر تیره رنگ مدفوع ممکن است در طی درمان ایجاد شود که ناشی از مصرف آهن بوده و بی‌خطر است.
  • در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک و مشاهده علائمی مشابه با عوارض جانبی ولی با شدت بیشتر، بیمار باید سریعا به پزشک و یا مراکز درمانی منتقل شود.

قیمت کپسول فروفورت گاین

در این مقاله در مورد اینکه قرص فروفورت گاین چیست و چه فوایدی دارد، صحبت کردیم. این مکمل آهن می‌تواند به تامین آهن و ویتامین B9 مورد نیاز بدن کمک کند و در پیشگیری و بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن موثر باشد.

برای تهیه قرص فروفورت گاین می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت کپسول فورفورت گاین سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله بهترین قرص آهن خارجی و ایرانی به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص آهن خارجی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص فروفورت گاین چاق کننده است؟

از نظر علمی تاثیر قرص و مکمل‌های آهن در افزایش وزن تایید نشده است، با این حال برخی افراد که به سبب کمبود آهن دچار کاهش اشتها می‌شوند، بر اثر مصرف قرص آهن اشتهای طبیعی خود را به دست می‌آورند. قرص فروفورت گاین نیز ممکن است در برخی افراد موجب افزایش اشتها شود و کمی تاثیر چاق کننده داشته باشد.

قرص فروفورت گاین در بارداری چگونه باید مصرف شود؟

در صورتی که بخواهید از قرص فروفورت گاین در بارداری و شیردهی استفاده کنید و جهت درمان کمبودهای آهن و فولیک اسید از آن کمک بگیرید، لازم است مطابق با دستور پزشک عمل کنید. توجه داشته باشید که مقدار آهن موجود در این قرص دوز بالایی است و ممکن است مصرف بدون مشورت با پزشک برای مادر و کودک خطرساز باشد.

قرص فروفورت گاین در شیردهی قابل استفاده است؟

بله از قرص فروفورت گاین می‌توان در کم‌خونی‌های دوران بارداری و شیردهی استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که میزان مصرف انواع مکمل‌ها در این دوران باید توسط پزشک تعیین شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «قرص فروفورت گاین چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام. با توجه به اینکه فروفورت گاین حاوی مقادیر آهن بالایی است و بیشتر برای افرادی که دچار کم خونی فقر آهن هستند، کاربرد دارد، با توجه به اینکه شما فقر آهن ندارید، توصیه میشود از فرآورده هایی که مقدار آهن معمول دارند (مانند کپسول فرودین) در دوران پریودی استفاده نمایید. با احترام دکتر داروساز

  1. سلام ببخشید من از وقتی که مصرف این قرص رو شروع کردم بی خوابی زده به سرم ممکنه از عوارض این قرص باشه? اخه دو بارم یادم نبود که خوردم یا نه و در روز دو تا مصرف کردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر فروفورت گاین نمی تواند سبب ایجاد بیخوابی شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من تالاسمی مینور دارم می تونم از این قرص همیشه استفاده کنم چون قرص های دیگه با بدنم سازگار نیستند ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که تالاسمی مینور دارند نباید از مکمل های حاوی آهن استفاده کنند، مگر اینکه پزشک برایشان تجویز کرده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      ریزش موی سکه ای اغلب علت خودایمنی دارد و فروفورت گاین در درمان ریزش موی ناشی از کم خونی یا فقر آهن فقط میتواند کاربرد موثری داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره