بهترین پماد برای گزیدگی کک

بهترین پماد برای گزیدگی کک
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

فصل تابستان با همه جذابیت‌ها و هیجانی که برای ما دارد؛ اما یک مشکل دارد که اگر به آن دچار شویم، چند روزی را در کلافگی به سر می‌بریم. این مشکل آشنا نیش حشرات مختلف است. گرمای تابستان حشراتی از جمله کک را از لانه بیرون می‌کشد و به سمت منابع غذا (انسان‌ها و حیوانات) راهی می‌کند. این حشره تقریباً همه جا هم یافت می‌شود و به راحتی از بدن یک حیوان یا انسان به بدن یک حیوان یا انسان دیگر منتقل می‌شود. در این بین افرادی هستند که بیش از بقیه مورد توجه، علاقه و حمله کک‌ها قرار می‌گیرند! در هر صورت، جای حتی یک نیش پشه کافیست تا قرمزی و سوزش آن آرامش فرد را بر هم بزند. برای کاهش این قرمزی و سوزش، می توان از کرم های بعد از گزش استفاده کرد که به عنوان پماد برای گزیدگی کک هم کاربرد دارند. این کرم ها علاوه بر تسکین علائم گزیدگی، احتمال عفونی شدن ضایعه را هم کاهش می دهند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از هیجان تابستان به خاطر حشراتش دست کشیده‌اید، در ادامه این مطلب از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین پماد گیاهی برای درمان کک گزیدگی آشنا کنیم.

گزیدگی کک و حشرات چه خطراتی دارد؟

دو خطر مهمی که همیشه پس از نیش زدن کک‌ها باید انتظار آن‌ها را داشته باشیم، واکنش‌های آلرژیک و عفونت پوستی است. جای گزیدگی کک سوزش و خارش زیادی دارد. به همین دلیل احتمال آسیب وارد شدن به محل نیش و انتقال باکتری‌های ناخن از این طریق به پوست آسیب دیده بسیار بالاست. ورود این باکتری‌ها به پوست باعث ایجاد عفونت شده و دردسر بیشتری درست می‌کند.

خطرات گزیدگی کک
خطرات گزیدگی کک و حشرات

خطر دیگری که احتمال وقوع آن پس از گزیدگی کک کمتر است، انتقال میکرب های بیماری‌زا به انسان است. کک‌ها به سگ‌ها، گربه‌ها و حیوانات پشمالو (اسب، خرگوش، پرندگان و…) علاقه زیادی دارند و معمولاً بدن آن‌ها را برای زندگی خود انتخاب می‌کنند. اگر یکی از این حیوانات حامل برخی میکرب‌های بیماری‌زا باشند، کک می‌تواند آن را به میزبان بعدی خود انتقال دهد. به همین دلیل بهتر است همیشه حواسمان به حیوان خانگی خودمان و همسایه، باغچه‌ها و حیوانات خیابانی باشد. زیرا کک در این محیط‌ها بیشتر یافت می‌شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

در ابتدای این بخش، درباره واکنش‌های آلرژیک ناشی از گزیدگی کک گفتیم. بد نیست با علائم شدیدتر حساسیت به کک گزیدگی آن آشنا شویم تا متوجه شویم دقیقاً چه زمانی به مراجعه به پزشک نیاز داریم.

  • تورم زیاد در محل گزیدگی
  • تنگی نفس
  • مشکل در بلع
  • کهیر یا سایر ضایعات پوستی ناشی از حساسیت
  • قرمزی و خارش بسیار شدید جای نیش
  • بی‌حالی و ضعف عضلات
راه‎‌های درمان خانگی پشه گزیدگی
درمان‌های خانگی برای گزیدگی کک

راه‌های درمان کک گزیدگی در خانه

بیشتر ما تا به حال با نیش حشرات تابستانی مانند کک مواجه شده‌ایم. در اکثر مواقع با اقدامات خانگی ساده و سریع می‌توان جای نیش را از بین برد و از بروز عفونت و حساسیت جلوگیری کرد. در ادامه چند مورد از موثرترین درمان‌های خانگی گزیدگی کک را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر به این مشکل دچار شدید، بتوانید خودتان دست به کار شوید.

آلوئه ورا؛ برای ترمیم پوست و جلوگیری از عفونت گزیدگی کک

ژل این گیاه یک‌ التیام بخش قوی از دل طبیعت است که برای التیام پوست در انواع زخم‌ها از جمله نیش کک از آن استفاده می‌شود. عصاره آلوئه ورا حاوی آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان هایی است که علاوه بر کاهش التهاب جای گزیدگی کک، خاصیت ضد میکروبی نیز داشته و از عفونت کردن آن جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از این گیاه کافی است کمی از ژل آن را روی محل گزیدگی بمالید. پس از مدت کوتاهی شاهد التیام و سوزش کمتر جای نیش خواهید بود.

همیشه بهار؛ مؤثر در کاهش التهاب محل کک گزیدگی

کالاندولا یا همیشه بهار در محصولات زیبایی و جوانسازی نیز استفاده می‌شود. وجود آنتی‌اکسیدان‌های مهمی از جمله فلاونوئیدها، ساپونوزیدها و کالاندین باعث شده عصاره این گیاه به یک آنتی هیستامین قوی تبدیل شود.

به علاوه، اگر کمی از عصاره همیشه بهار را روی زخم خود قرار دهید، مواد مؤثره آن اجازه نمی‌دهد جریان خون در این ناحیه افزایش یابد و تورم ایجاد شود.

موم عسل؛ تسکین دهنده خارش و سوزش جای نیش کک

حتماً تا به حال از خواص موم عسل زیاد شنیده‌اید. این ماده جادویی که توسط زنبورها در کندو تولید می‌شود، فواید زیادی برای پوست دارد. یکی از این فواید، آنتی اکسیدان بودن آن است که در هنگام پشه گزیدگی به کمک ما می‌آید. ترکیبات موجود در موم عسل، با جلوگیری از باز شدن غشاء سلول‌های پوست، از آزاد شدن عوامل التهابی به درون رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

در نتیجه با قرار دادن مقداری موم عسل روی زخم خود می‌توانید از قرمزی و تورم آن به راحتی پیشگیری می‌کنید یا تورم موجود را  از بین ببرید.

اسطوخودوس؛ برای بهبود تورم و قرمزی نیش حشرات

اسطوخودوس نیز مانند آلوئه ورا سرشار از ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبی است و استفاده از عصاره آن برای درمان گزیدگی کک بسیار مؤثر است. استفاده از این عصاره و سایر روغن‌های گیاهی می‌تواند خطر آلوده شدن جای نیش و ورود عفونت به پوست را کاهش دهد.

روغن بابونه و درخت چای؛ کاهش دهنده تحریکات و آلرژی پوستی

ترکیب بابونه و درخت چای برای از بین بردن التهاب و حساسیت‌های پوستی ناشی از پشه گزیدگی استفاده می‌شود. اگر پس از نیش حشرات دچار واکنش‌های آلرژیک پوستی می‌شوید، با استفاده از ترکیب عصاره این دو گیاه می‌توانید علائم آلرژیک خود را کاهش دهید و از پیشرفت آن نیز جلوگیری کنید.

بهترین پماد گیاهی برای گزیدگی
افتربایت باریج، بهترین پماد برای گزیدگی کک

افتربایت؛ سریع‌ترین راه درمان گزدیدگی کک در کودکان و بزرگسالان

هرچند درمان‌های خانگی و استفاده از عصاره‌های گیاهی به صورت تکی برای درمان گزیدگی کک مؤثر است. اما گاهی اوقات، به خصوص هنگامی که کودکان دچار گزیدگی کک می‌شوند، نمی‌توان به راحتی جلوی خاراندن جای نیش را در آن‌ها گرفت و احتمال عفونت بالا می‌رود.

گاهی اوقات هم در شرایطی با حمله کک‌ها مواجه می‌شویم که امکان دسترسی به عطاری و فروشگاه‌های مواد ارگانیک را نداریم تا گیاهان ذکر شده را تهیه کنیم. در چنین شرایطی استفاده از پماد افتربایت باریج بهترین پماد برای گزیدگی کک و درمان سریع آن است.

شرکت باریج با تحقیق بر روی ترکیبات گیاهی مؤثر در درمان پشه گزیدگی، برای تهیه کرم افتربایت سه ماده مؤثر از جمله همیشه بهار، موم عسل و آلوئه ورا را باهم ترکیب کرده است. هر سه این مواد به حالت استاندارد و ایمن استخراج شده‌اند.

ویژگی‌های پماد افتربایت باریج

  • پماد کاملاً گیاهی
  • رفع سریع سوزش و خارش
  • کاهش چشمگیر التهاب پوست
  • جلوگیری از ایجاد عفونت پس از گزیدگی کک
  • مناسب برای رفع گزیدگی کک در کودکان حساس به نیش حشره
پماد افتربایت باریج برای گزیدگی کک
پماد افتربایت، راه سریع درمان گزیدگی

نحوه استفاده از پماد افتربایت برای گزیدگی کک

برای اینکه از خواص این پماد گیاهی بهره مند شوید، کافی است مقدار کافی از آن را روی ناحیه گزیدگی به آرامی ماساژ دهید. این کار را روزی چند بار تا رفع کامل اثرات گزش انجام دهید. کرم افتربایت نه تنها التهاب، سوزش و خارش زخم را تسکین می‌دهد، بلکه مانع از انتقال عفونت از محیط به پوست می‌شود.

پماد افتربایت؛ بهترین پماد گیاهی برای کک گزیدگی

در این مطلب بهترین راه‌های درمان گزیدگی کک را به شما معرفی کردیم که ساده‌ترین آن، استفاده از پماد افتربایت باریج بود. این پماد گیاهی ترکیبی از سه گیاه مؤثر در بهبود گزیدگی را در کنار هم قرار داده تا در مواقع اضطراری نیازی نباشد که به دنبال هر کدام از آن‌ها بگردید.

اگر قصد سفر و طبیعت گردی دارید یا در اطرافتان حیوانات خانگی یا مزرعه‌ای زندگی می‌کند، می‌توانید همین حالا کرم افتربایت را تهیه کنید. برای خرید اینترنتی پماد افتربایت باریج کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید و در کمتر از یک دقیقه این محصول را سفارش دهید.

اگر سوالی درباره پماد افتربایت باریج دارید، از ما بپرسید تا با مشورت دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید سریع پماد افتربایت باریج

سوالات متداول

دارویی برای جلوگیری از گزش کک کدام است؟

کرم ریپل گل محصولی از شرکت گل دارو است که محصولی طبیعی از مواد گیاهی موثر در دفع انواع حشرات از جمله پشه، مورچه، ساس و کک تهیه شده است و برای جلوگیری از گزش کک نیز کاربرد دارد. ریپل گل برای جلوگیری از نیش کک در کودکان هم محصولی مناسب است.

برای جلوگیری از نیش کک در کودکان چه پمادی استفاده کنیم؟

کرم ریپل گل شرکت گل دارو، محصولی کاملاً طبیعی ساخته شده از مواد گیاهی موثر در دفع انواع حشرات از جمله پشه، مورچه، ساس و کک است. ریپل گل ترکیبات مضری برای کودکان ندارد، بنابراین برای جلوگیری از نیش کک در کودکان هم محصولی مناسب است. با این حال توصیه می‌کنیم ۲۴ ساعت قبل از استفاده از این محصول برای کودکان، تست حساسیت ساعد را انجام دهید.

چکار کنیم کک مارو نگزه؟

کمک گرفتن از لباس آستین بلند، شلوار و جوراب بلند برای محافظت از پوست در مکان‌هایی که احتمال وجود کک در آن‌ها بیشتر است، یکی از اولین راه های جلوگیری از کک گزیدگی است. همچنین بهره بردن از پماد جلوگیری از گزش کک مانند کرم ریپل گل، محصولی از شرکت گل دارو، نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «بهترین پماد برای گزیدگی کک»

  1. سلام ما سالی دوبار شهرستان میریم یه پمادی معرفی کنید واسه بچم که کک نیشش نزنه و خارشش زیاد نباشه ممنون

  2. من با اینکه جایی نمیرم ک روستا باشه ولی با این وضعیت ۳ماهی ی بار کک نیشم میزنه بدنم ب شدت حساس هس
    بعد ک نیشم زد کمی وازلین میزنم جای نیش کک خارش رو کمتر میکنی البته قبلش حموم برید بعد بزنید

  3. بزارید خیالتون رو راحت کنم ، هیچ دارویی برای رفع اثر گزش وجود نداره
    خود من از افرادی هستم که بدنم به گزش شدیدا حساسه هر وقت سفر میرم روستا همون شب اول کک ها سوراخ سوراخم میکنن
    قرص های آنتی هیستامین و سیتریزین فوق العاده موثر هستن و تا ۲ روز که بدن بهشون عادت نداره باعث میشن جای گزش اصلا ملتهب نشه و انگار اصلا گزیده نشدید اما از روزای بعد دیگه اونم جواب نمیده ، صرفا با خوردنشون میتونید خواب راحت و بدون خاروندنی داشته باشید.
    پماد ها که همین افتربیت و کالامین باشن کاملا بی تاثیر هستن و به قول خودمون دلخوشکنک و بار روانی شاید فقط داشته باشن

  4. من دیشب خریدم و استفاده کردم،اصلا به درد نمیخوره. بااینکه پماد رو میزنی، ولیبازهم سوزش و خارش رو داری

    1. با سلام.
      طبیعتا در موارد شدید مخصوصا درصورت حساسیت به نیش حشره باید داروهای شیمیایی با مشورت پزشک مصرف شود. داروهای بدون نسخه و گیاهی در حد خانگی می‌توانند کنترل کنند.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. با سلام
          داروخانه آنلاین مفیدطب مجاز به تجویز و معرفی داروهای شیمیایی نیست.‌ همانطور که عرض کردم باید با پزشک مشورت کنید.
          با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره