رابطه کپسول ژری لاکت و لاغری چگونه است؟

ارتباط کپسول ژری لاکت و لاغری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول ژری لاکت زیست تخمیر یک فرآورده سین بیوتیک است که ترکیبی از پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک را دارا می‌باشد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در بهبود سلامت عمومی بدن نقش موثری دارند. فواید پروبیوتیک‌ها در درمان موارد متعددی از بیماری‌ها به اثبات رسیده است و از همین رو مکمل‌های حاوی این باکتری‌های مفید بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ژری لاکت از جمله مکمل‌های محبوب پروبیوتیکی است که در موارد گوناگونی از جمله درمان یبوست، IBS، فشار خون، دیابت، اسهال، بهبود هضم و پیشگیری از پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوالی که در این مقاله پاسخ می‌دهیم، این است که آیا کپسول ژری لاکت و لاغری با یکدیگر ارتباطی دارند؟ آیا می‌توان از ژری لاکت برای لاغری و کاهش وزن نیز استفاده کرد؟ و آیا پس از مصرف کپسول ژری لاکت برای درمان بیماری‌ها، وزنمان کاهش پیدا می‌کند؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا جواب تمامی این سوالات را دریافت کنید.

پروبیوتیک چیست و مکمل‌های آن چه کاربردی دارند؟

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های سودمند فلور میکروبی دستگاه گوارش هستند که علاوه بر تاثیر بر عملکرد گوارشی، در حفظ شرایط طبیعی بافت پوششی روده و ایمنی ذاتی نیز موثرند. پری بیوتیک‌ها غذای پروبیوتیک‌ها هستند. در واقع پری‌بیوتیک‌ها ترکیبات مکملی هستند که در روده کوچک، هیدرولیز و جذب نمی‌شوند و به عنوان ماده غذایی در دسترس باکتری‌های فلور روده بزرگ قرار می‌گیرند.

عوامل متعددی سبب کاهش جمعیت باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش ما می‌شوند، استرس، وجود برخی بیماری‌ها مانند سندرم روده تحریک پذیر، عفونت‌های کاندیدایی در خانم‌ها و مصرف طولانی مدت آنتی‌بیوتیک‌ها و… از جمله این عوامل هستند. از همین رو مصرف پروبیوتیک‌ها به خصوص در افراد سالمند جهت تعدیل‌سازی تعداد باکتری‌های سودمند بسیار ضروری است. تامین باکتری‌های مفید از طریق مصرف منابع غذایی پروبیوتیک و یا مکمل‌های پروبیوتیکی امکان‌پذیر است.

به محصولاتی که هم شامل پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های سودمند) و هم شامل پری بیوتیک‌ها (غذای پروبیوتیک‌ها) باشد، سین بیوتیک گفته می‌شود. کپسول ژری لاکت یک فرآورده سین بیوتیک است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین درمورد رابطه کپسول ژری لاکت و لاغری صحبت خواهیم کرد.

ژری لاکت چیست و چه انواعی دارد؟

ژری لاکت نام محصولاتی از برند زیست تخمیر است که حاوی پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها هستند. شرکت زیست تخمیر دو نوع ژری لاکت را تولید می‌کند که با نام‌های “کپسول ژری لاکت” (یخچالی) و “کپسول ژری لاکت توپلاس” شناخته می‌شوند. هر دوی این محصولات فرآورده‌های پروبیوتیکی هستند که از مقادیر بالایی از ۶ سویه باکتری مفید تهیه شده‌اند. در تهیه کپسول‌های ژری لاکت زیست تخمیر از پری بیوتیک فروکتواولیگوساکارید نیز به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها استفاده شده است. ژری لاکت می‌تواند بهترین گزینه برای تامین پروبیوتیک روزانه افراد بزرگسال به خصوص گروه‌های خاص مانند بیماران دیابتی، فشار خون، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های روده‌ای باشد.

پروبیوتیک‌های موجود در قرص ژری لاکت شامل موارد زیر می‌باشد:

  • Bifidobacterium breve
  • Bifidobacterium lactis
  • Bifidobacterium longum
  • Lactobacillus casei
  • Lactobacillus acidophilus
  • Lactobacillus rhamnosus
  • Fructooligosaccharides (FOS)

کپسول ژری لاکت برای چیه؟

همانطور که گفتیم ژری لاکت یک فرآورده سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) است که برای بزرگسالان خصوصا افراد سالمند بالای ۵۰ سال اثربخشی بالایی دارد. کپسول ژری لاکت زیست تخمیر به واسطه دارا بودن ۶ سویه باکتری مفید در موارد زیادی می‌تواند کارایی داشته باشد، اما اثرات این فرآورده در شرایط زیر مشهود است:

  • درمان یبوست مزمن، نفخ و درد شکمی در بزرگسالان و سالمندان
  • کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری های التهابی روده
  • بهبود بیماری‌های قلبی-عروقی شامل بالا بودن کلسترول خون و پرفشاری خون 
  • بهبود متابولیسم گلوکز و کاهش قند خون ناشتا و مقاومت به انسولین خصوصا در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲
  • کمک به کاهش آنزیم‌های آمینو ترانسفراز کبدی، کلسترول تام و مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به کبد چرب غیر الکلی
  • کمک به هضم لاکتوز در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز و لذا تامین کلسیم مورد نیاز این افراد
  • پیشگیری از پوکی استخوان خصوصا پس از یائسگی و افزایش تراکم توده استخوانی
  • افزایش سنتز اسید فولیک و ویتامین‌های B6 ،B3 ،B1 و B12
  • بهبود هضم و جذب مواد مغذی مانند پروتئین‌ها و چربی‌ها

کپسول ژری لاکت باید در دمای یخچال (بین ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود. از همین رو این محصول را با نام کپسول ژری لاکت یخچالی نیز می‌شناسند. جهت خرید این فرآورده با قیمت مناسب و تخفیف ویژه از طریق لینک زیر اقدام کنید:

کپسول ژری لاکت یخچالی

خرید کپسول ژری لاکت

کپسول ژری لاکت توپلاس برای چیست؟

کپسول ژری لاکت توپلاس یک نسخه پیشرفته‌تر نسبت به کپسول ژری لاکت یخچالی است. جمعیت پروبیوتیک‌ها در این کپسول بیشتر بوده و سرعت اثربخشی بهتری دارد. اما سویه‌های پروبیوتیک موجود در این کپسول نیز همانند کپسول ژری لاکت است. ترکیبات این دو محصول یکسان بوده و موارد مصرف مشابهی دارند. از کپسول ژری لاکت توپلاس نیز می‌توان برای درمان یبوست مزمن، نفخ و درد شکمی، بهبود بیماری‌های قلبی-عروقی، کمک به درمان سندروم روده تحریک پذیر، بهبود متابولیسم گلوکز و کاهش قند خون، پیشگیری از پوکی استخوان، بهبود هضم، افزایش سنتز ویتامین‌های گروه B و بهبود جذب کلسیم استفاده کرد.

جهت خرید کپسول ژری لاکت توپلاس به لینک زیر مراجعه کنید. این فرآورده پروبیوتیک یک مکمل مناسب برای تضمین سلامتی بزرگسالان است:

کپسول ژری لاکت توپلاس

خرید کپسول ژری لاکت توپلاس

قبل از اینکه به بررسی رابطه کپسول ژری لاکت و لاغری بپردازیم، برای برطرف شدن ابهامات، در مورد تفاوت ژری لاکت و ژری لاکت توپلاس کمی صحبت می‌کنیم.

تفاوت ژری لاکت و ژری لاکت توپلاس چیست؟

این دو محصول از شرکت زیست تخمیر دارای ترکیبات یکسانی هستند. پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک موجود در هر دو کپسول ژری لاکت مشابه است. موارد مصرف این دو کپسول نیز تفاوتی ندارد و می‌توانید از هر دوی آن‌ها برای خواص درمانی که در بخش‌های قبل اشاره شد کمک بگیرید. اما در مورد تفاوت کپسول ژری لاکت و ژری لاکت توپلاس باید به چند مورد زیر اشاره کنیم:

  • کپسول ژری لاکت: این محصول که به نام کپسول ژری لاکت یخچالی نیز معروف است، باید در محیط یخچال و دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود. البته بر اساس نتایج آزمایش‌های پایداری، این مکمل را می‌توان به مدت ۲ هفته در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد نیز نگه داشت، اما بهترین شرایط در داخل یخچال است که موجب افزایش طول عمر باکتری‌های پروبیوتیک خواهد شد.
  • کپسول ژری لاکت توپلاس: تکنولوژی تولید و بسته‌بندی کپسول ژری لاکت توپلاس، پیشرفته‌تر است، لذا می‌توان آن را خارج از یخچال نیز نگهداری کرد. پس در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد اتاق پایدار خواهد بود. علاوه بر این موضوع تفاوت دیگر ژری لاکت توپلاس، جمعیت بیشتر پروبیوتیک در آن و سرعت اثربخشی بالاتر در مقایسه با کپسول ژری لاکت یخچالی است.

در ادامه این مقاله زمانی که نام کپسول ژری لاکت را می‌آوریم، منظورمان هر دو کپسول ژری لاکت یخچالی و توپلاس است. در بخش بعد به بررسی رابطه هر دو کپسول ژری لاکت و لاغری می‌پردازیم.

کپسول ژری لاکت و لاغری

اگر بخواهیم در مورد رابطه پروبیوتیک‌ها و لاغری صبحت کنیم، باید بگوییم این ارتباط هنوز به طور مشخص به اثبات نرسیده است. اما در برخی تحقیقات انجام‌شده، مصرف پروبیوتیک با کاهش وزن مرتبط بوده است. برخی نظریه‌ها بر این باورند که شاید پروبیوتیک‌ها قادر باشند از جذب چربی ممانعت کنند و دفع چربی از مدفوع را افزایش دهند. و یا شاید این باکتری‌های مفید بتوانند ترشح هورمونی به نام GLP-1 را که باعث افزایش سیری شده و متابولیسم و چربی‌سوزی را زیاد می‌کنند، افزایش دهند.

افرادی که دچار اضافه وزن و افزایش توده چربی در بدن هستند، فلور میکروبی در دستگاه گوارش آن‌ها دستخوش تغییرات نامطلوبی شده است. از همین رو تعادل باکتری‌های مفید و حضور منظم آن‌ها در دستگاه گوارش به تثبیت وزن و حتی کاهش آن کمک می‌کند. مطالعات نشان داده که گونه‌های خاص پروبیوتیک‌ها می‌توانند از طریق مکانیزم‌های مختلف باعث کاهش وزن شود. اثر سویه‌های پروبیوتیکی زیر در کاهش وزن به طور علمی به اثبات رسیده است:

  • Lactobacillus gasseri
  • Lactobacillus rhamnosus
  • Bifidobacterium lactis
  • Lactobacillus casei
  • Bifidobacteria strains/species in general

همانطور که مشاهده می‌کنید، کپسول‌های ژری لاکت نیز برخی از این پروبیوتیک‌ها را در ترکیبات خود دارا هستند. لذا کپسول ژری لاکت و لاغری می‌توانند با یکدیگر رابطه داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با شما در مورد دو فرآورده پری بیوتیک محبوب صحبت کردیم. کپسو‌های ژری لاکت با دارا بودن ۶ سویه باکتری مفید و یک پری بیوتیک خواص بی‌شماری برای سلامت عمومی بدن بزرگسالان به ویژه سالمندان دارد. همچنین در ادامه متن ارتباط کپسول ژری لاکت و لاغری را که مورد سوال خیلی از مصرف‌کنندگان این محصولات بود، بررسی کردیم. همانطور که اشاره شد، این کپسول می‌تواند دارای اثرات کاهش وزن، بهبود هضم و افزایش احساس سیری باشد.

شما می‌توانید کپسول ژری لاکت یخچالی و کپسول ژری لاکت توپلاس زیست تخمیر را از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. همچنین جهت مشاهده لیست کاملی از انواع قرص پروبیوتیک نیز می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید و اطلاعات و قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید:

خرید انواع قرص پروبیوتیک

هر سوالی در مورد سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط