بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در حفظ سلامت و بهبود عملکرد بدن نقش مهمی دارند. امروزه اهمیت پروبیوتیک‌ها روز به روز بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد، چرا که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر شناخته شده‌اند. از همین رو پزشکان بر مصرف مواد غذایی و مکمل‌های حاوی پروبیوتیک تاکید زیادی دارند. برخی تحقیقات نشان‌دهنده اثر پروبیوتیک‌ها بر کاهش وزن نیز بوده‌اند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با بررسی میزان این اثر، بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری را به شما معرفی می‌کنیم.

پروبیوتیک چیست و چه اهمیتی دارد؟

قبل از اینکه با مکمل‌های پروبیوتیک موجود در بازار ایران آشنا شویم و بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری را بشناسیم، بهتر است کمی درمورد مفهوم پروبیوتیک و خواص آن صحبت کنیم.

دستگاه گوارش انسان حاوی انواع متعددی از میکروب‌ها است (فلور میکروبی). این فلور میکروبی علاوه بر تاثیر بر عملکرد گوارشی، در حفظ شرایط طبیعی بافت پوششی روده و ایمنی ذاتی نیز موثر است و تغییر  آن در ایجاد بیماری‌های مختلفی از قبیل عفونت، التهاب آلرژی و اختلالات ایمنی نقش دارد.

پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های سودمند فلور میکروبی دستگاه گوارش هستند. بسیاری از اختلالات بدن به‌ویژه مشکلات گوارشی و گاه آلرژی‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که جمعیت پروبیوتیک‌ها یا همان باکتری‌های سودمند فلور میکروبی دستگاه گوارش ما کاهش می‌یابند.

عوامل متعددی سبب کاهش جمعیت باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش ما می‌شوند، اولین و شاید مهم‌ترین عامل در کاهش این باکتری‌های مثبت، استرس است که همه ما روزانه با آن مواجه هستیم، از سایر عوامل می‌توان به وجود برخی بیماری‌ها مانند سندرم روده تحریک پذیر، عفونت‌های کاندیدایی در خانم‌ها و مصرف طولانی مدت آنتی‌بیوتیک‌ها و… اشاره کرد. با شناسایی نقش و اهمیت فلور میکروبی روده، استفاده از پروبیوتیک‌ها در حفظ و بهبود سلامت کلی بدن رواج یافته است.

در واقع پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف به مقدار کافی اثرات مفیدی بر سلامت میزبان دارد. رایج‌ترین نمونه‌های پروبیوتیکی از دو جنس لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند و علاوه بر آن از استرپتوکوکوس ترموفیلوس و مخمر ساکارومایسس بولاردی نیز به عنوان پروبیوتیک استفاده می‌شود.

خواص مکمل و قرص پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها به طور طبیعی در بسیاری از قسمت‌های بدن مانند روده‌ها، دهان، پوست و ریه‌ها وجود دارند. این باکتری‌های مفید معمولا در غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، پنیر نرم، آب دوغ و سویا یافت می‌شوند. امروزه انواع مختلفی از مکمل‌های پروبیوتیک با برندهای متنوع در بازار و داروخانه‌ها وجود دارند که برای ارتقای سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف این مکمل‌ها راه مطمئنی جهت تامین پروبیوتیک مورد نیاز بدن است.

شما می‌توانید از انواع مکمل شامل کپسول، ساشه پودر و قرص پروبیوتیک در راستای فواید زیر کمک بگیرید:

  • تقویت سلامت میکروبیوم یا فلور میکروبی روده
  • سلامت عملکرد دستگاه گوارش
  • پیشگیری از اسهال یا کاهش شدت آن
  • بهبود برخی از مشکلات گوارشی مثل IBS (سندرم روده تحریک پذیر)
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به بهبود مشکلات روان (مثلا اضطراب، افسردگی و کم شدن حافظه)
  • کمک به کاهش وزن و چربی شکم (برخی از انواع پروبیوتیک)
  • بهبود فشار خون بالا
  • بازگرداندن تعادل به فلور میکروبی روده بعد از یک بیماری یا رویه درمانی

بهترین قرص پروبیوتیک در ایران

همانطور که در بخش قبل گفتیم با اثبات خواص فوق‌العاده پروبیوتیک‌ها برای انواع بیماری‌ها، بسیاری از شرکت‌های دارویی اقدام به تولید مکمل‌های این باکتری‌های مفید کردند. در ایران نیز مکمل‌های پروبیوتیک در اشکال مختلف توسط برخی برندهای معتبر وارد بازار شده‌اند. قبل از اینکه شما را با بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری آشنا کنیم، به معرفی چند نمونه از معروف‌ترین مکمل‌های پروبیوتیک در ایران می‌پردازیم.

  • کپسول دیلیست زیست تخمیر: این محصول حاوی مخمر فعال ساکارومایسس بولاردی است. قرص دیلیست منبعی غنی از ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی کمیاب از جمله سلنیوم و کروم، آنتی اکسیدان، نوکلئیک اسید، نوکلئوزید و اسیدهای آمینه ضروری با قابلیت جذب بالا می‌باشد. کپسول دیلیست زیست تخمیر تاثیر خوبی در درمان انواع اسهال داشته و در بهبود بیماری‌های التهابی مرتبط با روده مثل کرون و کولیت اولسراتیو، سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و همچنین عفونت‌های انگلی مفید است. از این محصول جهت تاثیرات مثبت بر سیستم ایمنی، بهبود گوارش، کاهش جذب کلسترول و بهبود متابولیسم بدن نیز استفاده می‌شود.
  • کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر: دیگر مکمل پروبیوتیک شرکت زیست تخمیر، کپسول فمی لاکت است که از بهترین گزینه‌ها جهت تامین باکتری‌های مثبت برای نوجوانان و بزرگسالان به شمار می‌رود. فمی لاکت توپلاس در پیشگیری و کاهش دوره اسهال، بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر، بیماری‌های التهابی روده و عدم تحمل لاکتوز موثر است.
  • کپسول پروکید گسترش میلاد فارمد: پروکید یک قرص پروبیوتیک برای کودکان است. این محصول ترکیبی ویژه برای کودکان می‌باشد و حاوی مقادیر بالایی از ۴ سویه باکتری سودمند شامل اسیدوفیلوس و رامنوسوس از خانواده لاکتوباسیلوس‌ها و بیفیدیوم و لاکتیس از خانواده بیفیدوباکتریوم‌ها است که هم در بهبود گوارش و هم تقویت سیستم ایمنی نقش دارند.
  • ساشه و قرص لاکتول نیچرز اونلی: مکمل‌های لاکتول در ایران با همکاری شرکت نیچرز اونلی آمریکا تولید می‌شوند و شامل دو فرم ساشه‌ای (پودر خوراکی) و قرص می‌باشد. قرص لاکتول جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی از جمله بهبود هضم، رفع نفخ و درمان انواع اسهال‌ها به کار می‌رود. لاکتول حاوی پروبیوتیک باسیلوس کواگولانس می‌باشد.

شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌های پروبیوتیک از جمله این سه قرص پروبیوتیک معرفی‌شده و مشاهده اطلاعات کامل آن‌ها به آدرس دسته بندی زیر مراجعه کنید:

خرید قرص پروبیوتیک

رابطه پروبیوتیک و لاغری

هنوز به طور مشخص رابطه مستقیم پروبیوتیک و لاغری به اثبات نرسیده است، اما در برخی تحقیقات انجام‌شده، مصرف پروبیوتیک با کاهش وزن مرتبط بوده است. برخی نظریه‌ها بر این باورند که شاید پروبیوتیک‌ها قادر باشند از جذب چربی ممانعت کنند و دفع چربی از مدفوع را افزایش دهند. و یا شاید این باکتری‌های مفید بتوانند ترشح هورمونی به نام GLP-1 را که باعث افزایش سیری شده و متابولیسم و چربی‌سوزی را زیاد می‌کنند، افزایش دهند.

علاوه بر این مطالعات نشان داده که گونه‌های خاص پروبیوتیک‌ها می‌توانند از طریق مکانیزم‌های مختلف باعث کاهش وزن شود. به طور کلی تعادل باکتری‌های مفید و حضور منظم آن‌ها در دستگاه گوارش به تثبیت وزن و حتی کاهش آن کمک می‌کند. در واقع افرادی که دچار اضافه وزن و افزایش توده چربی در بدن هستند، فلور میکروبی در دستگاه گوارش آن‌ها دستخوش تغییرات نامطلوبی شده است. اثر سویه‌های پروبیوتیکی زیر در کاهش وزن به طور علمی به اثبات رسیده است:

  • Lactobacillus gasseri
  • Lactobacillus rhamnosus
  • Bifidobacterium lactis
  • Lactobacillus casei
  • Bifidobacteria strains/species in general

بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری

به‌طورکلی، بر اساس شواهد علمی، به نظر می‌رسد سویه Lactobacillus gasseri امیدوارکننده‌ترین پروبیوتیک برای کاهش چربی و کاهش وزن باشد. پروبیوتیک لاکتوباسیلوس گاسری، اندازه مولکول چربی را افزایش می‌دهد و موجب تسهیل سوزاندن و تبدیل آن به انرژی می‌گردد، به همین ترتیب باعث می‌شود که شما مواد غذایی چرب کمتری استفاده کنید و درنتیجه چربی کمتری در بدن شما انباشته شود.

قرص فمی لاکت محصول شرکت زیست تخمیر ایران حاوی سویه‌های موثر در تثبیت وزن است. این محصول می‌تواند در تقویت دستگاه گوارش افزایش تعداد باکتری‌های مفید روده، بهبود هضم و جذب مواد غذایی کمک‌کننده باشد. فمی لاکت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری معرفی کرد.

خرید فمی لاکت توپلاس

قرص فمی لاکت و لاغری

از جمله تاثیرات مثبت قرص فمی لاکت که یک فرآورده سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) است، می‌توان به بهبود بیماری‌های روده‌ای و دردهای شکمی اشاره کرد. این قرص می‌تواند در زمینه کاهش وزن نیز موثر باشد. کپسول فمی لاکت توپلاس توانسته در رابطه با کنترل و تنظیم قندخون و بهبود کارایی دستگاه گوارش تاثیری مثبت و تنظیم‌گر داشته باشد که این مسئله در میان مدت و بلندمدت به طور حتم بر فرآیند لاغری و کاهش وزن اثرگذار بوده و تسهیل‌گر این فرآیند خواهد بود.

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس کازئی، لاکتوباسیلوس رامنوسوس، لاکتوباسیلوس سالیواریوس، لاکتوباسیلوس روتری، بیفیدوباکتریوم لاکتیس، بیفیدوباکتریوم لانگوم و بیفیدوباکتریوم بفیدوم، سویه‌های به کار رفته در این فرآورده هستند، که تاثیر برخی از آن‌ها بر کاهش وزن به اثبات رسیده است.

بهترین زمان مصرف قرص پروبیوتیک

پزشکان توصیه می‌کنند که اگر افراد قبل از غذا خوردن و یا در حین آن از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنند، تاثیرگذاری و ماندگاری آن‌ها بیشتری می‌شود. در واقع در این زمان پروبیوتیک‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد روده و دستگاه گوارش شوند. پس بهترین زمان مصرف قرص پروبیوتیک قبل از غذا با معده خالی و یا همراه با وعده غذایی می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله با شما در مورد ارتباط مکمل‌های پروبیوتیک و کاهش وزن صحبت کردیم. همانطور که در طول متن اشاره شد، تحقیقات در این زمنیه همچنان ادامه دارد، اما برخی پروبیوتیک‌های خاص توانسته‌اند تاثیر خوبی بر لاغری در طی تحقیقات از خود نشان دهند. در ادامه مقاله قرص فمی لاکت زیست تخمیر را به عنوان بهترین قرص پروبیوتیک برای لاغری معرفی کردیم.

شما می‌توانید جهت خرید قرص فمی لاکت به داروخانه‌های سطح شهر خود و یا یک راه آسان‌تر به لینک زیر مراجعه کنید. سفارش شما از طریق خرید اینترنتی به صورت آنلاین ثبت شده و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شود:

خرید قرص فمی لاکت

هر سوال دیگری در مورد داروهای ضد افسردگی و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

علائم کمبود پروبیوتیک چیست؟

از جمله علائم کمبود پروبیوتیک می‌توان به مشکلات نفخ، التهاب، اسهال، یبوست، اضافه وزن، افسردگی، اضطراب، عفونت‌های دستگاه ادراری، آلرژی غذایی، اگزما و آکنه اشاره کرد.

عوارض قرص پروبیوتیک چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت پروبیوتیک‌ها فرآورده‌های کاملا ایمنی هستند و به خوبی تحمل می‌شوند. تنها در برخی موارد و افرادی که معده حساسی دارند، ممکن است مصرف قرص پروبیوتیک باعت ایجاد نفخ شده که معمولا با ادامه مصرف بهبود می‌یابد.

خواص کپسول فمی لاکت چیست؟

کپسول فمی لاکت یک فرآورده پروبیوتیک است و مصرف آن در هر شرایطی به حفظ سلامت کلی بدن کمک می‌کند. مهم‌ترین خواص کپسول فمی لاکت شامل پیشگیری و کاهش دوره انواع اسهال، بهبود و درمان سندروم روده تحریک پذیر، یبوست، بیماری‌های التهابی روده، بیماری‌های قلبی می‌باشد. قرص فمی لاکت همچنین به بهبود هضم و کنترل قند خون نیز کمک می‌کند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و