درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

حتما شنیده‌اید که برخی از مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه و لکه‌ها به کبد چرب و بیماری‌های کبدی مرتبط هستند. کبد، این عضو مهم بدن می‌تواند روی پوست تاثیر زیادی بگذارد و برخی از لکه‌های روی پوست نیز از اختلالات کبدی خبر می‌دهند، اما نه هر لکه‌ای! در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب سعی داریم با بررسی بیماری‌های کبدی شما را با روش درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب آشنا کنیم. همچنین درمورد سایر مشکلات پوستی ناشی از اختلالات کبد نیز صحبت می‌کنیم.

منظور از کبد چرب چیست؟

کبد انسان یکی از حساس‌ترین و پرکاربردترین اندام‌های حیاتی بدن است. در صورتی که این عضو بسیار مهم در دفع سموم بدن عملکرد خوبی نداشته باشد، عوارض مختلفی برای بدن ایجاد خواهد کرد. کبد چرب شایع‌ترین نوع بیماری‌های کبد است که درجات مختلفی از گرید ۱ تا گرید ۴ دارد. این بیماری که به دلیل تجمع چربی در کبد ایجاد می‌شود، به دو نوع الکلی و غیر الکلی تقسیم می‌شود. در نوع کبد چرب الکلی، ایجاد عارضه به علت مصرف بیش از حد الکل اتفاق می‌افتد. اما کبد چرب غیر الکلی می‌تواند بر اثر عواملی مانند ژنتیک، چاقی، تغذیه نامناسب، دیابت، مصرف داروهای حاوی کورتون و افراط در مصرف هومون‌ها ایجاد شود.

از شایع‌ترین علائم بیماری کبد چرب می‌توان به مواردی چون خستگی و ضعف شدید، کاهش وزن، زرد شدن پوست و چشم‌ها، از دست دادن اشتها، تهوع و استفراغ، درد شکم و برخی مشکلات پوستی اشاره کرد.

برای تهیه انواع قرص کبد چرب و داروهای گیاهی پاکسازی کبد می‌توانید به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید قرص کبد چرب

 

تاثیر کبد چرب بر پوست

کبد انسان مسئول حفظ عملکردهای زیادی در بدن است که از آن جمله می‌توان به تولید انرژی جهت پمپاژ خون به پوست، تولید کلاژن و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها اشاره کرد. از همین رو نحوه عملکرد کبد تاثیر مستقیمی روی پوست ما خواهد داشت. در ادامه شما را با برخی از علائم در صورت که نشان‌دهنده مشکل کبدی هستند، آشنا می‌کنیم:

  • حلقه‌های سیاه زیر چشم
  • زرد شدن پوست
  • رنگدانه‌های قهوه‌ای به شکل لک روی پوست صورت
  • پف کردن صورت
  • آکنه روزاسه روی گونه‌ها و چانه
  • ریزش غیرطبیعی مو
  • زرد شدن سفیدی چشم‌ها

توجه داشته باشید که مشکلات پوستی انواع مختلفی دارند و تشخیص علت آن‌ها و ارتباط داشتن این مشکلات با کبد به مشاوره متخصص پوست نیاز دارد.

این باور کاملا اشتباه است که هر نوع جوش یا لکه پوستی را ناشی از اختلالات کبدی بدانید. برای اطلاع و تشخیص علت لکه‌های پوستی باید با متخصص پوست مشورت کنید.

لکه کبدی چیست؟

قبل از اینکه شما را با لکه های پوستی ناشی از کبد چرب و روش‌های درمان آن آشنا کنیم، باید به این نکته اشاره نماییم که لکه‌های کبدی با آنچه که در باور مردم است، کاملا متفاوت می‌باشد.

این لکه‌ها به صورت رنگدانه‌های قهوه‌ای رنگی هستند که روی نواحی مختلفی از پوست ایجاد می‌شوند. بر خلاف نام آن، لکه‌های کبدی هیچ ارتباط مستقیمی با کبد و ناراحتی‌های کبدی ندارند. به لکه‌های کبدی لکه‌های سنی نیز گفته می‌شوند، چرا که معمولا با افزایش سن نمایان می‌شوند. عامل اصلی ایجاد لکه‌های کبدی قرار گرفتن زیاد در معرض تابش نور خوشید یا اشعه ماوراء بنفش است. همچنین افرادی که پوست روشنی دارند یا سابقه آفتاب سوختگی شدید دارند، بیشتر از دیگران به لکه‌های سنی یا کبدی دچار می‌شوند. تغییرات هورمونی، ژنتیک، سیگار کشیدن و کهولت سن نیز از دیگر عوامل موثر در بروز لکه کبدی هستند.

لکه های پوستی صورت
علت هر نوع لکه پوستی باید توسط پزشک شناسایی شده و سپس جهت درمان اقدام شود.

لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

در بخش قبل به این نکته اشاره کردیم که لکه های پوستی ناشی از کبد چرب با لکه‌های کبدی یا سنی متفاوت هستند و نباید آن‌ها را با یکدیگر اشتباه گرفت. یکی از وظایف کبد تجزیه چربی‌هاست. زمانی که کبد ما نتواند عملکرد مناسبی ارائه دهد، چربی‌ها وارد خون می‌شوند. از آنجایی که کبد ناسالم علاوه بر ناتوانی در تجزیه چربی‌ها قادر به دفع سموم نیز نمی‌باشد، لذا چربی‌های واردشده به خون حاوی مواد سمی هم هستند. در چنین حالتی این چربی‌های سمی به صورت بثورات جلدی مانند جوش و آکنه خارج می‌شوند.

از دیگر علائم بیماری یا نارسایی کبد، بروز بثورات پوستی به شکل لک‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست است. گاهی کهیرها هم خبر از یک بیماری کبدی را می‌دهند که معمولا کوتاه‌مدت و دوره‌ای هستند. همچنین لک‌های قهوه‌ای نیز می‌توانند نشان‌دهنده این باشد که بدن در حال مبارزه با یک بیماری است. در واقع هنگامی که سموم بیش از حد در لایه‌های عمیق‌تر پوست جمع شوند، باعث ایجاد التهاب گردیده  که عوارض آن به اشکال لکه‌های قهوه‌ای، بثورات خارش‌دار قرمز و یا آکنه ظاهر می‌شوند.

درمان لکه های پوستی ناشی از کبد چرب

شما می‌توانید از محصولات بهداشتی ضد لک و روشن‌کننده پوست برای درمان انواع لکه‌های پوستی استفاده کنید. این فرآورده‌ها می‌توانند در کاهش علائم این لکه‌ها مانند کاهش قرمزی، کمرنگ‌تر شدن و تسکین خارش آن‌ها نیز موثر واقع شوند. از جمله بهترین فرآورده‌های ضد لک و روشن‌کننده که می‌توانید از داروخانه آنلاین مفیدطب نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپسول پیگمنتا درمکس
  • کرم روشن کننده بدن درمالیفت
  • سرم ضد لک قوی آردن
  • صابون پیگمنتا ویرگو
  • پن روشن کننده ملالیفت درمالیفت
  • کرم ضد لک و روشن کننده سینره

اما یک راهکار اساسی برای از بین بردن و پیشگیری از لکه های پوستی ناشی از کبد چرب، استفاده از داروهای درمان کبد چرب و اختلالات کبدی است. این داروها می‌توانند با کمک به بهبود عملکرد کبد در دفع سموم و چربی‌های اضافه از بدن تاثیرگذار باشند. یکی از بهترین داروهای گیاهی موثر در حفظ سلامت کبد قرص لیورگل است که جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات در زمینه درمان مشکلات کبدی به شمار می‌رود.

قرص لیورگل برای کبد چرب

قرص لیورگل قرص روکش­داری است که حاوی عصاره گیاه خار مریم یا سیلی مارین می‌­باشد. این قرص توسط شرکت گل دارو در دو دوز ۷۰mg  و ۱۴۰mg  تولید می‌­شود. این محصول گیاهی به منظور کمک به کاهش عوارض کبد چرب و بهبود عملکرد کبد تهیه شده است.

وجود ترکیبات گیاهی مانند گیاه خار مریم در قرص لیورگل تأثیر بسیار مفیدی در حفاظت از سلول‌های کبدی دارد. مکانیسم اثر این دارو به گونه‌ای است که باعث کاهش میزان سموم ناشی از اکسیداسیون چربی‌ها و رادیکال‌های آزاد در کبد می‌شود. به این ترتیب از آسیب بیشتر به سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند. همچنین این داروی گیاهی درمان کبد چرب به کاهش سموم در بدن و خصوصاً کاهش چربی ذخیره شده در رگ‌ها نیز کمک می‌کند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص لیورگل برای بهبود لکه های پوستی ناشی از کبد چرب و سلامت عملکرد کبد خود به لینک زیر مراجعه نمایید. در این صفحه اطلاعات کاملی از موارد مصرف قرص لیورگل، قیمت و نحوه استفاده از آن ارائه شده است:

خرید قرص لیورگل

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بیماری کبد چرب و رابطه آن با مشکلات پوستی پرداختیم. ممکن است بر این باور باشید که هر نوع جوش و لکه پوستی با کبد و اختلالات آن مرتبط است. اما این باور اشتباه بوده و بررسی علت هر مشکل پوستی فقط با نظر پزشک متخصص معتبر می‌باشد. در صورتی که پزشک ریشه لکه های پوستی را ناشی از کبد چرب شناسایی کند، می‌توانید از داروهای درمان کبد چرب و پاکسازی کبد برای حل مشکل استفاده نمایید.

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط