قرص لیورگل برای جوش
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

لیورگل یک قرص کبد گیاهی است که بخاطر اثرات بسیار خوبی که روی بهبود کبد چرب داشته این روزها محبوبیت زیادی بین بیماران و حتی پزشکان پیدا کرده است؛ اما این تنها دلیل محبوبیت قرص لیورگل نیست. زمزمه‌هایی در پیرامون این قرص می‌گویند که روی جوش صورت هم اثر دارد و می‌تواند از بروز آکنه روی صورت جلوگیری کند. این ادعای هیجان انگیز برای بسیاری از افرادی که قصد خرید قرص لیورگل را دارند، جای سؤال دارد. زیرا بسیاری از افرادی که از اختلالات کبدی رنج می‌برند، جوش‌های زیادی روی صورت دارند. بنابراین قطعاً از چنین اثری استقبال می‌کنند.

ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم ببینیم که این ادعا واقعی است یا شایعه‌ای بیش نبوده؟ به نظر شما قرص لیورگل برای درمان جوش صورت اثری دارد یا نه؟ اگر جواب بله باشد، این اثر چقدر است و روی چه نوع جوش‌هایی مؤثر است؟ در ادامه به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم.

قرص لیورگل چیست؟

قرص لیورگل محصولی از شرکت گل دارو است که در دو دوز ۱۴۰ و ۷۰ میلی گرم تولید می‌شود. شرکت گل دارو برای تولید این قرص کبد گیاهی، از یک گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا استفاده می‌کند که اثر بسیار خوبی روی کنترل کبد چرب و بهبود آن دارد.

قرص لیورگل 70
قرص لیورگل، یک قرص کبد گیاهی است که به بهبود کبد چرب کمک می‌کند.

خواص بالقوه‌ی گیاه مورد استفاده در قرص لیورگل، از جمله خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی باعث شده علاوه بر کبد، روی بخش‌های دیگر بدن از جمله قلب، سیستم ایمنی، پوست و صفرا نیز اثرات مثبتی داشته باشد. در ادامه بیشتر با این گیاه آشنا می‌شوید.

ترکیبات لیورگل چیست؟

خارمریم همان گیاهی است که در بخش قبل از آن صحبت کردیم و گفتیم که خواص بالقوه‌ی زیادی برای بدن دارد. برای اینکه ببینیم قرص لیورگل برای جوش صورت هم اثری دارد یا نه؟ باید اول ببینیم که ماده‌ی مؤثره‌ی موجود در آن چه فوایدی برای بدن دارد؟

اثرات خارمریم در قرص لیورگل
عصاره گیاه خارمریم تنها ترکیب موثر قرص لیورگل است.

گیاه خارمریم ماده‌ای به نام سیلی مارین دارد که اصلی‌ترین عامل برای کمک به عملکرد کبد است. اکثر خواص گیاه خار مریم نیز به همین ماده بستگی دارد. در هر قرص لیورگل ۱۴۰، ۱۹۲.۵ گرم از عصاره‌ی خشک خارمریم وجود دارد که بر حسب ۱۴۰ میلی سیلی مارین استاندارد شده است. در قرص لیورگل ۷۰ نیز ۷۰ میلی گرم سیلی مارین وجود دارد.

سیلی مارین مجموعه‌ای از ترکیبات فنلی است که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی‌ای دارند و فعالیت رادیکال‌های آزاد را در بدن مهار می‌کنند. این اثر فواید زیر را برای بدن دارد:

  • جلوگیری از اکسیداسیون چربی در کبد
  • جلوگیری از تجمع قند و چربی اضافی در خون
  • کاهش التهاب بخش‌های داخلی بدن
  • بهبود سیروز کبدی و هپاتیت مزمن
  • صفرا آور و افزایش متابولیسم چربی‌ها
  • بهبود جوش‌های ملتهب ناشی از اختلالات کبدی

قرص لیورگل برای چیست؟ (عملکرد قرص لیورگل در بدن)

یکی دیگر از اطلاعاتی که برای دانستن اثر قرص لیورگل برای جوش صورت نیاز داریم، عملکرد این قرص کبد در بدن است. از آنجا که هدف اصلی قرص لیورگل، بهبود کبد چرب و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های کبدی است، باید ببینیم اثرات جانبی این دارو چیست و در فرایند کمک به عملکرد کبد چه اثرات مثبت دیگری در بدن دارد؟

بهبود کبد چرب؛ هدف اصلی قرص لیورگل

گیاه خارمریم موجود در قرص لیورگل، مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های قوی طبیعت را در اختیار کبد قرار می‌دهد. هنگامی که کبد چرب می‌شود، متابولیسم مواد غذایی در آن از حالت طبیعی خارج می‌شود. یعنی به جای اینکه چربی‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و سایر این مواد مغذی به جای ورود به چرخه‌ی طبیعی خود، وارد فرایند اکسیداسیون می‌شوند.

کاربردهای قرص لیورگل
اصلی ترین هدف قرص لیورگل، درمان یا کنترل اختلالات کبد است.

اکسیداسیون چربی‌ها و سایر مواد مغذی، حجم زیادی از سموم و رادیکال‌های آزاد را وارد کبد و سایر اندام‌های بدن می‌کند. در نتیجه اوضاع کبد بیش از پیش بد می‌شود. وجود آنتی اکسیدان های سیلی مارین، جلوی اکسیداسیون چربی‌ها را در کبد گرفته و آن‌ها را وارد متابولیسم طبیعی خود در بدن می‌کند.

از طرفی چربی، با رعایت تغذیه سالم در کنار مصرف قرص لیورگل، چربی ذخیره شده در کبد نیز کاهش می‌یابد. همچنین سیلی مارین از تجمع چربی در رگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند. اثر دیگر خار مریم برای کبد، کاهش التهاب ناشی از سیروز کبدی یا هپاتیت است که نقش مهمی در روند بهبود بیماری دارد.

خرید سریع لیورگل ۱۴۰

این فرایندها تأثیر لیورگل بر کبد چرب و بهبود بیماری‌های مربوط به این اندام حیاتی بدن را نشان می‌دهد. لیورگل با این اثرات، در افزایش سلامت کبد نقش مهمی ایفا می‌کند.

کاهش ذخیره چربی و قند در خون

در بخش قبل گفتیم که آنتی اکسیدان های موجود در سیلی مارین چطور از تجمع چربی‌های اضافی در خون جلوگیری می‌کنند. اثر قابل توجه دیگر سیلیمارین و خارمریم، کاهش قند خون و جلوگیری از ذخیره‌ی قند خون است.

تحقیقاتی که روی اثرات این ماده انجام شد، نشان می‌دهد که این ماده به کنترل میزان قند خون نیز کمک کند. سیلیمارین با اثر روی میزان انسولین، سطح قند خون را کنترل می‌کند (کاهش می‌دهد).

قرص لیورگل چه اثری روی جوش صورت دارد؟

حال می‌رسیم به سؤال اصلی متن. با توضیحاتی که تاکنون گفتیم، متوجه شدید که قرص لیورگل با یکی از مواد مؤثره‌ی گیاه خارمریم، یعنی سیلیمارین، استاندارد شده و تولید می‌شود. این ماده هم اثرات خوبی روی کنترل چربی خون دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که کنترل میزان چربی خون، روی تعدیل برخی از هورمون‌هایی که سبب جوش می‌شود (از جمله آندروژن)، اثر می‌گذارد.

اثر قرص لیورگل برای جوش صورت
قرص لیورگل جوش‌های ناشی از اختلال کبد را بهبود می‌دهد.

از طرفی اختلالات کبدی از جمله کبد چرب، خود باعث بهم خوردن فعالیت غدد چربی زیر پوست شده و چربی تجمع یافته در منافذ پوست را افزایش می‌دهد. این موضوع هم باعث فعالیت باکتری‌ها در این ناحیه و بروز جوش‌های ملتهب روی صورت می‌شود.

سیلیمارین موجود در قرص لیورگل با تنظیم فعالیت کبد و بازگشت عملکرد آن به حالت طبیعی، فعالیت غدد چربی زیر پوست را نیز کنترل می‌کند. همچنین با کنترل صفرا و ترشح هورمون‌های آندروژن یا استروژن نیز از بروز جوش و آکنه ناشی از این عوامل جلوگیری می‌کند.

تحقیقات انجام شده روی اثرات سیلی مارین نشان می‌دهد که مصرف روزی ۲۱۰ میلی گرم از این ماده (سه عدد از قرص لیورگل ۷۰ یا دو عدد لیورگل ۱۴۰) می‌تواند نزدیک به ۵۵% از شدت آکنه و جوش صورت بکاهد.

خرید سریع قرص لیورگل

البته لازم به ذکر است که این اثر قرص لیورگل فقط برای جوش‌های مربوط به اختلالات کبدی و اثرات جانبی ناشی از آن مؤثر خواهد بود. پس نباید انتظار داشته باشید که هر نوع جوش با هر دلیل و منشاء با مصرف قرص لیورگل بهبود یابد.

قرص لیورگل برای لک صورت هم مفید است؟

هرچند در خواص گیاه خوارمریم آمده که مواد مؤثر موجود در آن برای تقویت پوست و بهبود جوش و لک‌های روی صورت بسیار مفید است؛ اما به نظر نمی‌رسد قرص لیورگل هم این اثر را داشته باشد. زیرا در این قرص تنها از ماده مؤثر سیلیمارین استفاده شده و چنین اثری در مصرف قرص لیورگل دیده نشده است.

با این حال می‌توان گفت قرص لیورگل با جلوگیری از بروز جوش‌های ملتهب و چرب روی پوست، به طور غیر مستقیم از بروز لک‌های ناشی از این جوش‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

مصرف قرص لیورگل برای جوش چه عوارضی دارد؟

شرکت گل دارو برای تولید قرص لیورگل عصاره‌ی خارمریم را استاندارد سازی می‌کند تا ترکیبات سمی آن از بین برود و عوارض مصرف آن به حداقل برسد. اما بازهم مصرف بیش از حد یا خارج از دستور توصیه شده این دارو، عوارض زیر را ایجاد می‌کند. این عوارض در افرادی که به خارمریم یا سیلی مارین حساسیت دارند شدت بیشتری پیدا می‌کند:

  • نفخ و کرامپ شکمی
  • احساس حالت تهوع
  • اسهال و مشکلات گوارشی
  • سوء هاضمه
  • حساسیت و راش‌های پوستی (قرمز شدن بخش‌هایی از پوست)
  • خارش پوست
  • کاهش اشتها

قرص لیورگل برای این نوع جوش صورت مؤثر است

در این متن گفتیم که قرص لیورگل چه عملکردی دارد و چطور روی نوعی از جوش صورت اثر می‌گذارد؟ همانطور که خواندید، این قرص کبد گیاهی تنها روی جوش‌های ناشی از اختلالات کبدی اثرگذارند. بنابراین اگر دچار کبد چرب یا سایر بیماری‌های کبدی هستید، می‌توانید به اثر قرص لیورگل برای جوش صورت خود امیدوار باشید. زیرا این دارو با کنترل فعالیت کبد و غدد چربی زیر پوست از بروز آکنه‌های ناشی از اختلال کبد جلوگیری می‌کند. در غیر این صورت، برای درمان جوش و آکنه روی صورت خود باید با داروهای دیگری تحت درمان پزشک قرار بگیرید.

بهترین قرص کبد گیاهی را از اینجا بخرید

برای خرید قرص لیورگل سریع‌ترین راه، مراجعه به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را برای خود سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در منزل خود تحویل بگیرید.

در بخش بعد به سؤالات شما درباره‌ی اثرات قرص لیورگل پاسخ داده‌ایم. با این حال اگر بازهم سوالی دارید که پاسخی برای آن پیدا نکرده‌اید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سؤالات شما درباره‌ی اثرات قرص لیورگل

مصرف قرص لیورگل قبل از خواب باعث بی خوابی نمی‌شود؟

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل ۷۰ یا ۱۴۰، یک ساعت قبل از غذا است. اما اگر دچار عوارض گوارشی می‌شوید، بهتر است با معده پر و یک ساعت بعد از غذا آن را میل کنید تا عوارض گوارشی کاهش یابد.

قرص لیورگل برای لاغری هم اثر دارد؟

برخی از اطبا طب سنتی معتقدند اثر قرص لیورگل روی کاهش تجمع چربی و قند در بدن و افزایش متابولیسم آن‌ها، این قرص می‌تواند برای کاهش وزن در افرادی که بخاطر چاقی دچار کبد چرب شده‌اند مؤثر باشد. البته این اثر با رعایت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی قابل مشاهده است.

قرص لیورگل برای یبوست مضر است یا مفید؟

قرص لیورگل در برخی افراد خاصیت ملینی دارد که ممکن است یبوست را در آن‌ها بهبود دهد. اما این اثر همگانی نیست و در بسیاری از افراد دیده نشده. به همین دلیل هم به طور کلی نمی‌توان گفت لیورگل برای یبوست اثری دارد.

عوارض قرص لیورگل چیست؟

قرص لیورگل اگر طبق دستور مصرف شود، عوارضی نخواهد داشت. در برخی موارد، عوارض گوارشی ایجاد شده با ادامه‌ی مصرف بهبود می‌یابد. با این حال اگر پس از مصرف این قرص، با حساسیت‌های شدید پوستی یا دردهای شکمی مواجه شدید، مصرف را قطع کنید.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره