قرص یونی زینک برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه ما می‌دانیم مشکل ریزش مو و کم پشت شدن موها یکی از اتفاقات رایج است که احتمال بروز آن برای هر شخصی وجود دارد. اولین راه حل برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهای پرپشت و زیبا، تقویت مو از طریق مکمل‌های غذایی است. اما در بین انواع بسیار متنوع مکمل‌های پوست و مو در بازار، انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها با توجه به شرایط ما کار آسانی نیست و احتیاج به تحقیق و بررسی دارد. قرص یونی زینک از جمله محصولاتی است که احتمالا نام آن را به عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو شنیده‌اید. در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم که دلیل این محبوبیت چیست و قرص یونی زینک برای ریزش مو چه تاثیری می‌گذارد.

نقش کمبود ویتامین‌ها در ریزش مو

ریزش مو انواع مختلفی دارد و به علت‌های متنوعی ممکن است برای هر فرد اتفاق بیفتد. ژنتیک، استرس، اختلالات هورمونی، زایمان، مصرف داروهای خاص و شیمی درمانی از جمله رایج‌ترین علل ریزش مو در افراد هستند. اما یکی از اصلی‌ترین علت‌های ایجاد ریزش مو و کم پشت شدن موها کمبود مواد مغذی است. به طور مثال زینک، آهن، بیوتین و سایر ویتامین‌های گروه B می‌توانند تاثیر زیادی بر تقویت موهای شما داشته باشند. در نتیجه کمبود این مواد مغذی در ریزش مو نقش موثری خواهد داشت.

قبل از بررسی تاثیر قرص یونی زینک برای ریزش مو، می‌خواهیم با خواص برخی از مواد معدنی و ویتامین‌ها برای تقویت پوست و مو آشنا شویم و علت ضرورت تامین این ریزمغذی‌ها برای بدن را بشناسیم.

کمبود زینک و ریزش مو

زینک یکی از عناصر حیاتی برای بدن است که در رشد و بازسازی سلول‌های بدن بسیار موثر است. این ریزمغذی می‌تواند در بهبود عملکرد غدد چربی اطراف فولیکول‌ها مفید باشد. ریزش مو یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های کمبود زینک در بدن است.

در واقع زینک به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، موجب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و فولیکول‌های مو را از اثر این عوامل مخرب نجات می‌دهد. همچنین زینک به تولید سبوم، چربی طبیعی مو کمک می‌کند. این چربی پوست سر را مرطوب نگه داشته و از دو عامل مهم ریزش مو و پوسته‌ریزی محافظت می‌کند.

تاثیر فولیک اسید برای رشد مو

فولیک اسید یا ویتامین B9 تاثیر مستقیمی روی کم خونی دارد. کمبود این ماده در بدن سبب عوارض زیادی از جمله مشکلات گوارشی، ریزش مو، رنگ پریدگی و سفیدی زودرس موها می‌شود. یافته‌های علمی ثابت کرده‌اند این ویتامین سبب افزایش رشد سلول‌های سالم می‌شود؛ درنتیجه محرک بسیار مناسبی برای رشد طبیعی مو در مردان و زنان به‌شمار می‌رود.

فولیک اسید به سوخت‌و‌ساز پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ و همچنین جذب انواع مواد مغذی در بدن انسان کمک می‌کند. به ‌این ‌ترتیب، با مصرف درست فولیک اسید، فولیکول‌های مو، مواد مغذی مورد ‌نیازشان را از غذاهای مصرفی، بهتر دریافت می‌کنند. علاوه بر این فولات در سنتز مناسب اجزای سازنده DNA (نوکلئوتیدها و اسیدهای آمینه) نقش دارد، در نتیجه، فولیکول‌ها تغذیه شده و موها درخشان و حجیم می‌شوند.

بیوتین برای مو چه تاثیری دارد؟

کراتین پروتئین اصلی است که در ساختار پوست، مو و ناخن‌ها نقش دارد. بیوتین یا ویتامین B7 با تحریک تولید کراتین در بدن قادر است سرعت رشد فولیکول‌های مو را افزایش دهد. در نتیجه به پرپشت شدن موها کمک کرده و ریزش مو را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این بیوتین می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. بسیاری از انواع ریزش مو به دلیل التهاب ممکن است ایجاد شوند که با کم شدن التهاب، رشد موها بهبود خواهد یافت. بیوتین را ویتامین مو نیز می‌نامند و دلیل این نام‌گذاری اهمیت تاثیرگذاری این ویتامین بر تقویت موها است.


علاوه بر سه ریزمغذی که در بالا به بررسی خواص آن‌ها پرداختیم، تاثیر سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز بر ایجاد ریزش مو قابل چشم پوشی نیست. آهن، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D از جمله این مواد موثر در تقویت موها هستند.

اما در اغلب موارد کمبود زینک، بیوتین و فولیک اسید از مهم‌ترین دلایل ایجاد ریزش مو بر اثر سوءتغذیه هستند. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان برای رفع ریزش مو در کنار دیگر داروها، یک مکمل غذایی نیز تجویز می‌کنند. انتخاب یک مکمل که تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موثر در تقویت و تغذیه مو را در ترکیبات خود داشته باشد، می‌تواند شما را هر چه سریع‌تر به هدف قطع ریزش مو نزدیک کند. قرص یونی زینک دقیقا همان مکملی است که به دنبال آن می‌گردید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

قرص یونی زینک چیست؟

قرص uni zinc از جمله مکمل‌های زینک بسیار پرطرفدار است که محصول شرکت لیبرتی سوئیس می‌باشد. این قرص حاوی ۱۵ میلی‌گرم زینک سولفات (زینک المنتال)، بیوتین، فولیک اسید،ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3،  ویتامین B6، ویتامین B12 و ویتامین C می‌باشد.

خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو
جهت خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو کلیک کنید

همانطور که مشاهده می‌کنید، قرص یونی زینک تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای مو را که در بخش قبل بیان کردیم، در ترکیبات خود دارد. پس دلیل اصلی محبوبیت این مکمل کاملا مشخص است. اما کاربرد یونی زینک تنها به تقویت موها خلاصه نمی‌شود. این مکمل فوق‌العاده زینک دارای ویژگی‌ها و موارد مصرف زیر نیز می‌باشد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ترمیم سریع‌تر زخم‌های پوستی
  • کمک به رفع لک‌ها و چین و چروک‌های پوستی
  • کمک به ساخت کلاژن و جوان‌سازی پوست
  • کمک به رفع آکنه
  • آبرسانی و شاداب کردن پوست
  • کاهش ریزش مو
  • کمک به حفظ سلامت و لطافت مو
  • افزایش استحکام ناخن‌ها
  • کمک به رفع کم خونی ناشی از کمبود فولیک اسید
  • تقویت حافظه و تمرکز
  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی برای خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد
  • تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد مغذی

بله تمامی این ویژگی‌ها مربوط به قرص uni zinc است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. حال باهم بررسی کنیم که نحوه تاثیرگذاری قرص یونی زینک برای ریزش مو چگونه است و این مکمل زینک چطور می‌تواند به تقویت موها، حفظ سلامت آن‌ها و تحریک رشد بهتر کمک کند.

قرص یونی زینک برای ریزش مو

قرص یونی زینک از جمله مکمل‌هایی است که توسط بسیاری از پزشکان برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز مو تجویز می‌شود. در مواردی که ریزش مو بر اثر کمبود مواد مغذی ایجاد شود، مصرف یک مکمل مانند uni zinc می‌تواند آسان‌ترین و کارسازترین راه حل باشد.

همانطور که گفتیم یونی زینک حاوی بیوتین، فولیک اسید، زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C است که همگی در تقویت رشد موها موثر هستند. وجود مقدار کافی زینک و بیوتین در بدن، هورمون‌های مورد نیاز برای فعال کردن فولیکول‌های بیشتر مو را افزایش می‌دهد. از طرفی، مشکلات پوست سر مانند فعالیت قارچ‌ها و افزایش چربی سر نیز با رفع کمبود زینک برطرف می‌شود.

فولیک اسید نیز یکی دیگر از ترکیبات موجود در قرص یونی زینک است که به خون‌رسانی بهتر به فولیکول‌های مو و رشد موهای سالم‌تر و ضخیم‌تر کمک می‌کند. به همین دلیل است که قرص یونی زینک برای ریزش مو یک مکمل بسیار مناسب به شمار می‌رود.

اما توجه داشته باشید مصرف قرص uni zinc فقط برای درمان ریزش مو افرادی موثر خواهد بود که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار ریزش مو شده‌اند. به طور مثال اگر ریزش مو ژنتیکی بوده یا به دلیل مشکلات هورمونی ایجاد شده باشد، استفاده از یونی زینک و دیگر مکمل‌های مشابه تاثیر چندانی نخواهد داشت. با این وجود برخی از مطالعات نشان داده‌اند زینک می‌تواند مکانیسم اثری مشابه با فیناستراید (داروی رایج برای درمان ریزش مو ژنتیکی) برای ریزش موداشته باشد. افراد زیادی با مصرف قرص یونی زینک برای ریزش مو پاسخ مثبتی گرفته‌اند. از همین رو این محصول را بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌دانند.

نحوه خرید قرص یونی زینک

شما می‌توانید جهت خرید قرص یونی زینک به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید خرید مکمل‌های اصل لازم است از مراکز معتبر و یا سایت‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام پذیرد. یک روش دیگر که می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند، خرید اینترنتی قرص یونی زینک از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. جهت تهیه مکمل یونی زینک همراه با تخفیف بسیار مناسب روی لینک زیر کلیک کنید. سفارش ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.

خرید قرص یونی زینک

هر سوال دیگری در مورد قرص یونی زینک و سایر مکمل‌های پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص یونی زینک چیست؟

مشابه تمام مکمل‌های تغذیه‌ای این محصول هم ممکن است در بعضی افراد سبب بروز عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و یا اسهال شود که در صورت مشاهده این علائم، مصرف را قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

در بروشور این محصول نکته‌ای جهت ممنوعیت مصرف قرص یونی زینک برای سنین خاصی ذکر نشده است. با این حال قبل از مصرف این مکمل برای کودکان لازم است حتما با پزشک مشورت شود.

بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک چه زمانی است؟

بهتر است این قرص را همراه با وعده غذایی و روزانه یک عدد میل کنید و در صورتی که تمایلی به افزایش اشتها پس از مصرف قرص یونی زینک ندارید، این محصول را شب قبل از خواب میل نمایید.

آیا قرص یونی زینک چاق کننده است؟

قرص یونی زینک یک مکمل چاق کننده نیست ولی در برخی افراد که به علت کمبود زینک یا ویتامین‌ها دچار بی‌اشتهایی شده باشند، مصرف این مکمل می‌تواند اشتهای طبیعی آن‌ها را بازگرداند، در نتیجه فقط در این افراد کمی افزایش وزن مشاهده خواهد شد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره