پماد آلفا برای چیست؟ پاسخ به تمام سوالات در مورد کاربردهای پماد آلفا

پماد آلفا برای چیست؟
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

پماد آلفا محصولی منحصر به فرد از گروه رژودرم است که با استفاده از عصاره گیاهان و ترکیبات طبیعی، به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده در اثر زخم، سوختگی و التهابات پوستی می پردازد. این پماد به دلیل گیاهی بودن، عوارض جانبی کورتون‌ها و سایر داروهای مشابه را ندارد و به طور طبیعی روند ترمیم پوست را تسریع می‌بخشد. این پماد فواید زیاد و متنوعی دارد که ممکن است این سوال را در ذهنتان ایجاد کند که واقعا پماد آلفا برای چیست؟ این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در این مقاله تمامی کاربردهای پماد آلفا را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

ویژگی‌های پماد آلفا چیست؟

پماد آلفا یک ترمیم‌کننده پوست با فرمولاسیون طبیعی است. این پماد یکی از شناخته‌شده‌ترین کرم‌های سوختگی و ترمیم زخم است که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شود. پماد آلفا قیمت مناسبی داشته و با توجه به کارایی موثر، وجود آن در هر منزلی برای مواقع ضروری واجب است.

با استفاده از پماد الفا، پوست به طور طبیعی بازسازی می‌شود و التهاب آن کاهش پیدا می‌کند. البته پماد آلفا، فقط شرایط بهبودی را فراهم می‌کند بنابراین، زخم به طور طبیعی ترمیم شده و بازگشت زیبایی به پوست با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهد بود. اگر بخواهیم ویژگی‌های پماد آلفا را بیان کنیم، موارد زیر می‌توانند مهم‌تر باشند:

  • تسکین درد، سوزش و التهاب پوستی: پماد آلفا با کنترل و کاهش التهاب، درد و سوزش ناشی از زخم و سوختگی را تسکین می‌دهد و به آرامش بیمار کمک می‌کند.
  • جلوگیری کننده از اسکار: این پماد با افزایش سرعت و کیفیت ترمیم زخم، از ایجاد اسکار و گوشت اضافه جلوگیری می‌کند و به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کند.
  • ترمیم کننده زخم و سوختگی: پماد آلفا با ترکیبات گیاهی خود، به طور طبیعی روند ترمیم زخم و سوختگی را تسریع می‌کند و به بازسازی لایه‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند.
  • دارای فرمولاسیون طبیعی: این پماد از عصاره گیاهان لاوسون و زردچوبه ساخته شده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر است و می‌توان با خیالی آسوده از آن استفاده کرد.
  • مورد تعهد بیمه‌های درمانی: به دلیل امتیازات منحصر به فرد پماد سوختگی آلفا، این پماد از معدود داروهای گیاهی است که بیمه‌های درمانی ایران با اتفاق نظر آن را در لیست تعهدات خود قرار داده‌اند. چرا که کرم آلفا باعث تامین سریع نیازهای پزشک و بیمار می‌شود و موجبات صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه‌ها و کاهش طول مدت درمان را فراهم می‌کند.

برای خرید پماد آلفا از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید پماد آلفا

پماد ترمیم کننده آلفا

ترکیبات پماد آلفا ترمیم کننده زخم و سوختگی

برای اینکه بهتر متوجه بشویم که پماد آلفا برای چیست و چه کارایی دارد، بهتر است ابتدا ترکیبات آن را بشناسیم. ترکیبات اصلی پماد آلفا شامل موارد زیر است:

  • عصاره گیاه لاوسون (Lawsonia Inermis): این عصاره که از برگ گیاه حنا به دست می‌آید، نقش مهمی در ترمیم زخم و سوختگی دارد. خواص اصلی آن عبارتند از ضد التهاب، آنتی باکتریال، افزایش سرعت ترمیم، کاهش وسعت زخم
  • زردچوبه (Curcuma longa): این ادویه محبوب دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی است که به ترمیم زخم و سوختگی کمک می کند. کاهش التهاب و درد، جلوگیری از عفونت، افزایش سرعت ترمیم و ضد اسکار بودن از خواص زردچوبه می‌باشد.

علاوه بر این دو ترکیب اصلی، پماد آلفا حاوی مقادیر کمی از مواد دیگر مانند وازلین (یک مرطوب کننده قوی برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن)، لانولین (یک نرم کننده طبیعی جهت به نرمی و لطافت پوست) و موم زنبور عسل (دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی) نیز می‌باشد.

پماد آلفا برای چیست؟

تا این بخش از مقاله به خوبی متوجه شدیم که پماد آلفا محصولی منحصر به فرد از گروه رژودرم است که با استفاده از عصاره گیاهان و ترکیبات طبیعی، به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده در اثر زخم، سوختگی و التهابات پوستی می‌پردازد.

اما سوال اصلی این مقاله این بود که پماد آلفا برای چیست؟ این پماد به دلیل خواص منحصر به فرد خود، کاربردهای متنوعی در درمان التهابات و آسیب‌های پوستی دارد. در مورد کاربردهای این پماد سوالات زیادی از کارشناسان ما پرسیده می‌شود که در ادامه مقاله با توضیح تمامی موارد مصرف این پماد ترمیم‌کننده پوست، به پرسش‌های شما پاسخ خواهیم داد.

پماد آلفا برای زخم های غیر عمیق

این پماد برای ترمیم و تسکین زخم‌های سطحی، خراش‌ها، بریدگی‌ها و جراحات جزئی بسیار مناسب است و به التیام سریع‌تر زخم و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. در مورد زخم‌های عمیق مانند زخم‌های جراحی و سوختگی‌های عمیق، این پماد می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده شود. پماد آلفا با دارا بودن خواص ضد میکروبی، می‌تواند به درمان زخم‌های عفونی کمک کند و از بروز عوارض جانبی ناشی از عفونت جلوگیری کند. پماد آلفا با کنترل التهاب و تحریک اعصاب حسی، به طور قابل توجهی درد و سوزش ناشی از زخم را کاهش می دهد و به آرامش و آسایش بیمار کمک می کند.

پماد آلفا برای زخم
از پماد آلفا برای زخم های سطحی و غیر عمیق می‌توان استفاده کرد.

پماد آلفا برای زخم بستر و زخم دیابتی

پماد آلفا می‌تواند به ترمیم زخم بستر و زخم‌های افراد دیابتی که به دلیل گردش خون ضعیف دیرتر التیام می‌یابند، کمک کند. آلفا قادر است ترمیم زخم‌هایی که به دلیل گردش خون ضعیف، دیرتر التیام می‌یابند، (مانند زخم بستر و زخم‌های دیابتی) سرعت ببخشد. همچنین پماد آلفا با دارا بودن خواص ضد التهابی، التهاب را در سطح مطلوبی کنترل می‌کند.

جلوگیری از اسکار با پماد آلفا

اسکار نوعی بافت فیبری است که در محل زخم یا سوختگی به جای پوست آسیب دیده تشکیل می شود. این پماد با حفظ رطوبت پوست، افزایش تولید کلاژن و الاستین و کنترل التهاب، از ایجاد اسکار و گوشت اضافه در محل زخم جلوگیری کرده و به حفظ زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کند.

ترمیم ترک پا با پماد آلفا

این پماد برای ترمیم ترک‌های پا و خشکی پوست بسیار موثر است و به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. پماد آلفا با دارا بودن وازلین و لانولین، رطوبت پوست را حفظ کرده و خشکی و پوسته پوسته شدن آن را رفع می‌کند. همچنین عصاره گیاه لاوسون و زردچوبه موجود در پماد آلفا، التهابات پوستی را کاهش داده و به تسکین درد و سوزش ناشی از ترک پا کمک می کند.

فواید پماد آلفا برای سوختگی

پماد آلفا برای ترمیم انواع سوختگی‌ها، از جمله سوختگی با آب جوش، روغن و یا مواد شیمیایی، بسیار موثر است و به تسریع روند بهبودی و کاهش درد و التهاب کمک می‌کند. تسکین سریع درد و سوزش، جلوگیری از عفونت، ترمیم سریع‌تر پوست و کاهش خطر ایجاد اسکار، از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که می‌توانند ارزشمند بودن پماد آلفا برای سوختگی را تایید کنند.

جهت خرید انواع محصولات ترمیم زخم و سوختگی به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید انواع پماد سوختگی از برندهای پرفروش و معتبر را تنها با چند کلیک تهیه کنید.

خرید پماد سوختگی

پماد آلفا برای سوختگی
می‌توان از پماد آلفا برای برخی از انواع سوختگی‌های خفیف تا متوسط استفاده کرد.

پماد آلفا برای جای سوختگی قدیمی

همانطور که در بخش‌های قبل در توضیح اینکه پماد آلفا برای چیست، توضیح دادیم این پماد با افزایش تولید کلاژن و الاستین، به ترمیم و بازسازی لایه‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند. این امر می‌تواند به صاف‌تر شدن و بهبود ظاهر جای سوختگی منجر شود. همچنین پماد سوختگی آلفا با دارا بودن وازلین و لانولین، رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی و خارش آن جلوگیری می‌کند. خشکی پوست می‌تواند ظاهر جای سوختگی را بدتر کند.

پماد آلفا برای سوختگی با آب جوش

سوختگی با آب جوش در دو نوع درجه یک و درجه دو ممکن است اتفاق بیفتد. در سوختگی‌های درجه یک، فقط لایه بیرونی پوست (اپیدرم) تحت تاثیر قرار گرفته و با قرمزی، درد و سوزش خفیف همراه هستند. و در نوع درجه دو، سوختگی‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست (درم) نفوذ می‌کنند و ممکن است با تاول، قرمزی، درد و سوزش شدید همراه باشند. پماد آلفا می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی و موثر در کنار سایر روش‌های درمانی، به بهبود سوختگی‌های ناشی از آب جوش، التیام درد و سوزش و جلوگیری از عفونت کمک کند.

پماد آلفا برای سوختگی با اسید خوب است؟

در راستای پرسش پماد آلفا برای چیست، برای برخی افراد این سوال پیش آمده که آیا پماد آلفا برای سوختگی با اسید نیز موثر است؟ در پاسخ باید بگوییم، پماد آلفا برای درمان سوختگی‌های عمیق و شدید که به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده‌اند و یا عضلات و تاندون‌ها را تحت تاثیر قرار داده‌اند، مناسب نیست. در این موارد، باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی فوری باشید. توجه داشته باشید که پماد آلفا را نباید روی زخم‌های باز و عفونی بگذارید.

پماد آلفا برای ادرار سوختگی نوزادان

پماد آلفا می‌تواند التهاب و سوزش ناشی از ادرارسوختگی در نوزادان را به طور چشمگیری کاهش دهد و به التیام سریع‌تر پوست کمک کند. می‌توانید از پماد آلفا به عنوان یک لایه محافظ برای جلوگیری از ادرار سوختگی در ناحیه پوشک نوزاد استفاده کنید. همچنین در صورت ایجاد ادرار سوختگی خفیف تا متوسط، این پماد قادر است در تسکین قرمزی، سوزش و التهاب موثر عمل کند.

پماد آلفا برای بخیه موثر است؟

پماد آلفا می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل در کنار سایر روش‌های درمانی، به بهبود جای بخیه، التیام درد و سوزش و جلوگیری از عفونت کمک کند. این پماد را نباید روی زخم باز و عفونی قرار دهید. پماد آلفا دارای خواص ضد میکروبی بوده که از عفونت و التهاب ناشی از جای بخیه جلوگیری می‌کند. عفونت می‌تواند روند بهبودی را مختل کرده و به تشدید جای بخیه منجر شود. همچنین پماد آلفا با افزایش تولید کلاژن و الاستین، به ترمیم و بازسازی لایه‌های آسیب‌دیده پوست کمک می‌کند. این امر می‌تواند به صاف‌تر شدن و بهبود ظاهر جای بخیه منجر شود.

پماد آلفا برای بخیه
پماد آلفا برای بهبود التهاب و ظاهر بخیه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده پماد آلفا بعد از لیزر

در ادامه پاسخ به پرسش پماد آلفا برای چیست، می‌توانیم به خواص این محصول برای استفاده بعد از لیزر نیز اشاره کنیک. پماد آلفا می‌تواند التهاب و قرمزی پوست بعد از لیزر درمانی را به طور قابل توجهی کاهش دهد و در تسریع روند بهبودی موثر است. این پماد به واسطه ترکیبات خود التهابات پوستی را کاهش داده و به کم رنگ شدن قرمزی و تورم بعد از لیزر کمک می‌کند. خشکی پوست بعد از لیزر می‌تواند شایع باشد که استفاده از مرطوب کننده مانند پماد آلفا برای التیام آن ضروری است.

پماد آلفا بعد از حجامت

پماد آلفا می‌تواند التهاب و قرمزی پوست بعد از حجامت را به طور قابل توجهی کاهش دهد و به تسریع روند بهبودی کمک کند. خواص ضد میکروبی پماد آلفا از عفونت و التهاب ناشی از حجامت جلوگیری می‌کند. عفونت بعد از حجامت می‌تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد و استفاده از پماد آلفا می تواند به جلوگیری از آن کمک کند.

پماد آلفا برای اگزما و پسوریازیس

این پماد به دلیل خواص ضد التهابی خود، می‌تواند به تسکین علائم حساسیت‌های پوستی، اگزما و پسوریازیس کمک کند و خارش و قرمزی پوست را کاهش دهد.

پماد آلفا برای واژن

از این پماد می‌توان در رفع خشکی واژن و بهبود التهابات واژن استفاده کرد. همچنین به عنوان یک درمان کمکی در ترمیم زخم‌های واژن نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما پماد آلفا برای عفونت واژن موثر نیست و به درمان تخصصی نیاز دارد. توجه کنید که از مصرف پماد آلفا در داخل واژن خودداری کرده و آن را روی زخم‌های باز یا عفونی واژن نگذارید. (به دلیل حساس بودن این ناحیه، قبل از مصرف آن پماد آلفا برای واژن با پزشک مشورت کنید)

پماد آلفا برای جای جوش

خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ترمیم کننده بودن پماد آلفا می‌تواند در بهبود جای جوش، التیام قرمزی و سوزش و جلوگیری از لک شدن پوست موثر باشد. این پماد دارای خاصیت آبرسان و نرم‌کننده است، به تحریک کلاژن سازی کمک کرده که این امر می‌تواند به رفع و بهبود جای جوش منجر شود و همچین از لک شدن پوست بعد از جوش جلوگیری می‌کند.

پماد آلفا برای تبخال تاثیر دارد؟

خواص ضد میکروبی پماد آلفا ممکن است به از بین بردن ویروس تبخال و جلوگیری از عفونت ثانویه کمک کند. با این حال بهتر است از محصولات تخصصی در این زمینه استفاده کنید.

پماد آلفا برای لک صورت خوبه؟

ترکیبات موجود در این پماد می‌توانند موجب کلاژن‌سازی پوست شوند و در بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده پوست نقش مهمی ایفا کنند. همین مسئله می‌تواند به ترمیم بافت و رنگدانه‌های آسیب‌دیده تا حدودی کمک کند و لک‌های پوستی را تا حدی کمرنگ‌تر نماید. از آنجایی که بسیاری از لک‌های پوستی ناشی از التهابات پوست هستند، پماد آلفا با خاصیت ضد التهاب قوی خود، می‌تواند یک گزینه برای برطرف کردن این گونه لک‌ها باشد. همچنین برخی از اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در این پماد می‌تواند به برطرف کردن لکه‌های تیره پوستی کمک کند.

پماد آلفا برای جای آبله مرغان

اثرات پماد آلفا برای جای آبله مرغان در مطالعات علمی به طور کامل اثبات نشده و ممکن است برای همه افراد موثر نباشد. جای آبله مرغان به مرور زمان و به طور طبیعی کم رنگ می‌شود. پماد آلفا می‌تواند به تسریع این روند کمک کند. همچنین خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی پماد آلفا ممکن است در کاهش لک شدن پوست بعد از آبله مرغان موثر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به تمامی سوالاتی که ممکن است حول موضوع کاربردها و موارد مصرف پماد آلفا برایتان پیش بیاید، پاسخ دادیم. این پماد با دارا بودن خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ترمیم کننده خود در موارد زیادی از جمله ترمیم زخم و سوختگی‌های سطحی، التهابات پوستی، جلوگیری از اسکار، بهبود جای جوش و… موثر واقع می‌شود. در برخی موارد نیز که در طول مقاله گفته شد، مانند سوختگی‌های عمیق، زخم واژن، زخم جراحی و تبخال بهتر است از محصولات تخصصی استفاده کنید و از پماد آلفا فقط به عنوان درمان کمکی بهره ببرید.

خرید پماد آلفا

توجه داشته باشید که از پماد آلفا در ناحیه چشم، زخم‌های باز و عفونی نباید استفاده شود. همچنین در صورت حساسیت به هر یک از ترکیبات پماد، مصرف آن را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از پماد آلفا در دوران بارداری یا شیردهی نیز باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام بگیرد.

هر سوال دیگری در مورد محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط