با پماد آلفا برای سوختگی و روش استفاده از آن آشنا شوید!

پماد آلفا برای سوختگی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

هنگامی که اتفاق ناخوشایند سوختگی برای پوست به وجود می‌آید، سرعت عمل بسیار مهم است. رسیدگی و کمک‌های اولیه برای ترمیم محل سوختگی، هر چقدر زودتر انجام شود، آسیبی که به پوست می‌رسد کمتر می‌شود و فرد احتمالا سوزش کمتری را هم تجربه می‌کند. یک محصول موثر و کاربردی برای ترمیم سوختگی و زخم، پماد آلفا است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب پماد آلفا و ویژگی‌ها و کاربردهای آن را معرفی می‌کنیم. به علاوه درباره روش استفاده از پماد آلفا برای سوختگی توضیح می‌دهیم. در نهایت به سوالات متداول در رابطه با این پماد سوختگی و زخم موثر، پاسخ می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پماد آلفا چیست؟

پماد آلفا یک پماد ترمیم کننده زخم و سوختگی است که اثرات ضد التهابی خوبی بر روی پوست آسیب دیده بر اثر سوختگی، خراش، اگزما و… دارد.

این پماد توسط شرکت توسعه آلفا تولید شده‌است.

آلفا از عصاره گیاهان ساخته شده و عوارض کورتون‌ها و دیگر فرآورده‌های مشابه را ندارد.

با استفاده از پماد الفا، پوست به طور طبیعی بازسازی می‌شود و التهاب آن کاهش پیدا می‌کند. البته پماد آلفا، فقط شرایط بهبودی را فراهم می‌کند بنابراین، زخم به طور طبیعی ترمیم شده و بازگشت زیبایی به پوست با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهد بود.

خرید اینترنتی پماد آلفا

پماد آلفا چیست

ترکیبات پماد آلفا

پماد آلفا یک محصول کاملا طبیعی و گیاهی است. اصلی ترین ترکیبات این پماد عصاره گیاهان لاوسون (Lawsonia Inermis) و زردچوبه (Curcuma longa) هستند.

گیاه لاوسون که همان گیاه «حنا» می‌باشد، از قدیم‌الایام با خاصیت ضد التهابی شناخته می‌شود. مطالعات علمی نیز نشان داده‌اند که با این گیاه التهاب در زخم کنترل شده و کاهش یابد. به علاوه تحقیقات ثابت کرده است که عصاره گیاه لاوسون موجب افزایش سرعت و کیفیت ترمیم زخم‌ها می‌شود.

بر خلاف بسیاری از داروهایی که امروزه استفاده می‌شوند و از طریق سرکوب سیستم ایمنی التهاب را کنترل می‌کنند (داروهای کورتونی)، این گیاه التهاب را بدون ایجاد عوارض جانبی کنترل می‌کند.

عصاره زردچوبه به کار رفته در پماد آلفا نیز خاصیت ترمیم کننده زخم ها را دارد.

نهایتا پماد آلفا با داشتن این ترکیبات مفید، برای سوختگی و زخم آن مفید است.

گیاه لاوسون در ترکیبات پماد آلفا
گیاه لاوسون یا حنا، یکی از درمان‌های قدیمی کنترل التهاب زخم و سوختگی است.

پماد الفا برای چی خوبه؟

همانطور که تا اینجا درباره این محصول خواندید، حتما متوجه شده‌اید که پماد الفا برای زخم و سوختگی و جلوگیری از ایجاد اسکار یا جای زخم گزینه بسیار مناسب و کاربردی است. به طور خلاصه پماد آلفا دارای فرمولاسیون طبیعی است و برای موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  • پماد آلفا برای سوختگی
  • ترمیم کننده زخم
  • جلوگیری کننده از اسکار
  • تسکین درد، سوزش و التهاب پوستی
  • بهبود ادرارسوختگی نوزادان
  • حساسیت‌های پوستی، اگزما و پسوریازیس
  • زخم بستر و زخم افراد دیابتی

روش استفاده از پماد آلفا برای سوختگی

پماد آلفا برای سوختگی های مختلف مانند سوختگی با آب جوش، آفتاب سوختگی و موارد مشابه کاربرد دارد. در این بخش با روش استفاده از این محصول برای سوختگی آشنا می‌شوید.

روش پانسمان با پماد آلفا برای سوختگی

۱. موضع را شستشو دهید:

ابتدا زخم را با سرم شستشو یا آب جوشیده‌ی ولرم به آرامی بشویید.

۲. به آرامی و کامل خشک کنید:

سپس زخم را خشک کنید. در سوختگی‌های خفیف از تنظیف نخی بدون کرک و در موارد شدید یا وسیع از گاز استریل برای خشک کردن زخم استفاده کنید. برای این کار، تنظیف را روی سطح زخم قرار دهید تا رطوبت موضع را جذب کند. سپس آن را برداشته و در سایر نقاط زخم این عمل را تکرار کنید. این شیوه به منظور جلوگیری از ایجاد التهاب ثانوی، درد و خونریزی توصیه می‌شود.

به مدت ده دقیقه اجازه دهید زخم در معرض هوا قرار بگیرد و نسبتا خشک شود. برای پانسمان می‌توان از دستکش یک بار مصرف استفاده کرد.

۳. پماد آلفا را بر روی سوختگی پخش کنید و باندپیچی نمایید:

لایه نازکی از پماد را بر روی زخم پخش کنید و یک پوشش پلی‌اتیلنی (مانند کیسه فریزر) روی آن قرار دهید. برای این کار کیسه فریزر را از اطراف برش داده و طرف داخل آن را روی سطح زخم قرار دهید سپس عضو را باندپیچی کنید (در رابطه با روش باندپیچی در بخش بعدی توضیح میدهیم).

اگر سوختگی در ناحیه‌ی سر و صورت باشد از گاز وازلینه نیز می‌توانید به جای کیسه فریزر استفاده کنید همچنین می‌توانید روی آن را باز بگذارید. در این حالت، باید حداقل ٣ بار در روز موضع را با پماد آلفا پانسمان کنید، که به این نوع پانسمان، پانسمان باز می‌گویند که روی زخم کاملا باز است.

۴. از کمپرش آب گرم استفاده کنید:

هر ۸ ساعت به مدت ۱۵ دقیقه روی عضو را با کیسه آب گرم یا حوله گرم کمپرس کنید، این کار به افزایش گردش خون موضعی و تسریع بهبودی کمک می‌کند و در کنترل خارش موثر است.

روش باندپیچی

اگر باندپیچی در دو مرحله باشد بهتر است. در مرحله اول از باند معمولی با کیفیت مرغوب استفاده کنید. چون این باندها خاصیت کششی کمی دارند سعی کنید در انتها آن‌ را گره نزنید و با چسب پارچه‌ای مخصوص، انتهای آن را روی بانداژ ثابت کنید. در مرحله دوم از باندِ کشی استفاده کنید. با این کار روی باند اول را پوشانده و فشار متوسطی را روی پانسمان تامین می‌کنید.

پس از پخش کردن جای سوختگی با پماد آلفا آن را باندپیچی کنید
پس از پخش جای سوختگی با پماد آلفا آن را باندپیچی کنید.

تعویض پانسمان

 

پس از ۲۴ ساعت، پانسمان را تکرار کنید. به طور کلی هر ۲۴ ساعت یک بار برای پانسمان بسته و روزی ۳ بار برای پانسمان باز مصرف پماد آلفا را تکرار نمایید.

به علت افزایش رطوبت زخم، ممکن است ترشحات چسبناکی در سطح زخم مشاهده شود. زخم را با آب گرم بشویید. گاهى لازم است عضو را چند دقیقه زیر جریان آب گرم قرار دهید تا ترشحات و بافت‌هاى مرده کم کم از زخم جدا شوند.

اگر بیمار امکان حرکت ندارد می‌توانید یک قطعه گاز یا تنظیف نخی تمیز را با آب گرم خیس کرده و توسط آن موضع را کاملا تمیز کنید.

هنگام شستشو، زخم را دستکاری نکنید. زخم را به روشی که در بخش قبل گفته شد خشک نموده و پانسمان با پماد آلفا را تکرار کنید.

در روزهای بعد به تدریج از حجم ترشحات کم می‌شود و بافت‌های سوخته جدا خواهند شد.

مدت مصرف پماد آلفا برای سوختگی

مدتی که باید پماد آلفا را برای بهبود سوختگی استفاده کنید، بسته به عمق سوختگی حدودا بین ۳ تا ۳۰ روز است. در سوختگی‌های بسیار عمیق ممکن است زمان ترمیم تا ٢ ماه یا بیشتر طول بکشد.

هنگامی که پوست حداکثر زیبایی طبیعی خود را بازیابد، ترمیم کامل شده‌است.

هشدارها و موارد احتیاط

  • در سوختگی های ناحیه صورت، اگر پماد آلفا وارد چشم شد، به آرامی با آب ولرم بشویید.
  • در خشک کردن کامل زخم قبل از پانسمان دقت کنید.
  • اگر بلافاصله پس از سوختگی از پماد آلفا استفاده کنید سوزش زخم فورا تسکین می‌یابد؛ اما اگر با تاخیر از این پماد استفاده کنید، ممکن است ابتدا سوزش بیشتر شود ولی بعد از چند ساعت، سوزش تسکین یابد.

جمع بندی

در این مقاله درباره پماد آلفا و کاربردهای آن صحبت کردیم. همچنین نحوه مصرف پماد آلفا برای سوختگی را به طور کامل توضیح دادیم. برای ترمیم سوختگی و زخم آن با بهترین نتیجه، لازم است در مرحله اول صبر به خرج دهید و نکات توصیه‌شده را به‌دقت انجام دهید.

شما می‌توانید انواع پماد سوختگی مثل الفا را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی و آسان، تهیه نمایید.

مشاهده و خرید انواع پماد سوختگی

سوالات متداول

پماد آلفا برای سوختگی با آب جوش هم موثر است؟

سوختگی با آب جوش یا موارد دیگر، آسیبی که به پوست می‌رساند، باعث از بین رفتن لایه‌هایی از پوست می‌شود که با افزایش عمق آسیب، درجه سوختگی نیز افزایش می‌یابد. پماد آلفا برای سوختگی از انواع مختلف قابل استفاده و موثر می‌باشد.

آیا پماد آلفا برای آفتاب سوختگی کاربرد دارد؟

آفتاب سوختگی هنگامی اتفاق می افتد که پوست به تشعشع زیاد اشعه فرابنفش (UV) واکنش نشان می‌دهد. پماد آلفا می‌تواند برای این نوع سوختگی هم مفید باشد.

پماد آلفا برای بخیه کاربرد دارد؟

پماد آلفا برای جای بخیه به خصوص در ابتدای زخم ها و برای تسریع بهبود آن‌ها، می‌‌تواند مصرف شود.

پماد آلفا برای بخیه سزارین مفید است؟

بله، این پماد برای بخیه سزارین قابل استفاده و مفید است.

روش استفاده از پماد آلفا برای جای بخیه چگونه است؟

تا زمانى که شکاف‌هاى بخیه ترمیم نشده‌اند، روى آن را فقط با لایه نازکی از پماد آلفا پانسمان کنید. می‌توانید بعد از پانسمان روی آن را باز بگذارید (پانسمان باز) و یا برای جلوگیری از تماس پماد با لباس، روی موضع را با یک قطعه تنظیف یا گاز بپوشانید (پانسمان بسته). معمولا پس از یک تا دو هفته شکاف‌ها جوش می‌خورند. بعد از این مرحله استفاده از پماد آلفا را تا یک ماه ادامه دهید. بعد از دوره‌ی مصرف پماد آلفا، توصیه می‌شود از کرم رژودرم استفاده کنید تا موضع را هر چه بیشتر هموار کند و از رشد اسکار جلوگیری شود.

پماد آلفا برای گوشت اضافه مفید است؟

پماد آلفا میتواند برای جلوگیری از اسکار گوشت اضافه ناشی از هایپرتروفیک و کلوئید، تنها در صورت استفاده در ابتدای ایجاد زخم (تازه) کمک کند؛ این پماد احتمال ایجاد اسکار را کم کرده و تا حدی از اسکار گوشت اضافه هم جلوگیری می‌نماید. اما اگر اسکار گوشت اضافه از قبل وجود دارد، پماد آلفا نمیتواند اسکار را از بین ببرد.

پماد آلفا برای واژن قابل استفاده است؟

خیر، استفاده از پماد آلفا برای واژن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

استفاده از پماد آلفا برای بخیه واژن مجاز است؟

خیر، استفاده از پماد آلفا برای بخیه واژن توصیه نمی‌شود.

پماد الفا برای لک صورت خوبه؟

خیر پماد آلفا برای لک صورت کاربرد ندارد. گرچه اگر لک بر اثر سوختگی یا زخم در صورت باشد، این پماد می‌تواند به ترمیم زخم و جلوگیری از اسکار کمک نماید. اگر جای زخم قدیمی‌تر است، می‌توانید از کرم رژودرم تولید شده توسط همین برند، استفاده نمایید.

قیمت پماد آلفا برای سوختگی چقدر است؟

در مهرماه ۱۴۰۲، قیمت پماد آلفا در داروخانه ۴۰ هزار تومان است. در حال حاضر شما می‌توانید این محصول را با تخفیف از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری نمایید. همچنین همواره برای به‌روزترین قیمت پماد آلفا، به این داروخانه اینترنتی مراجعه کنید.

پماد الفا از کجا تهیه کنیم؟

پماد الفا را میتوانید از داروخانه آنلاین اینترنتی مفیدطب با ثبت سفارش آنلاین و تحویل از طریق پست، تهیه کنید. همچنین داروخانه‌های معتبر حضوری نیز گزینه مناسبی برای خریداری این محصول هستند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط